MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Klopt, laatste twee wedstrijden hebben ze gewonnen van Ivoorkust en Mexico.

Halep breekt Sjarapova direct in de eerste game.

Niks over het wk hockey hier?

Hoe meer hockey ik kijk, hoe minder zin ik krijg in het wk voetbal.

Geen gezeur tegen de scheidsrechters, niet rollebollen, gebruik van camera's, vrije ballen die binnen no-time worden genomen en tijdstraffen waardoor je meteen bestraft wordt voor een overtreding.

Wat kan het voetbal hier nog veel van leren.

Wat een zinderende vrouwenfinale op Roland Garros zeg! Zelden zo'n spannende pot vrouwentennis gezien, laat staan in een finale, laat staan op een grand slam.

Geweldige finale inderdaad.

(afbeelding)

Ik kan me ook niet herinneren dat ik eerder een mooiere WTA-finale heb gezien.

Ongelofelijk knap hoe Halep met zo weinig ervaring op dit toneel Sharapova het zo lastig heeft weten te maken. In het heetst van de strijd was ze vaak nog de betere. Sharapova is bij mij wel een beetje door het ijs gezakt met haar trekjes.

Ik heb lang geen vrouwentennis meer gezien maar deze week met Halep en Bouchard sinds lange tijd weer zitten genieten. En dan heb ik het alleen nog maar over het spel. Die 2 winnen hun grand slams nog wel!

Halep is normaal al wel de betere graveltennisster. Het is dat Sharapova zo ongelofelijk veel strijdlust heeft, anders wint ze hier echt niet.

Dat wist ik niet. Ik heb het vrouwentennis zo lang niet meer gevolgd dat Halep nieuw was voor me. Inderdaad valt de strijdlust van Sharapove te prijzen, dat viel me de laatste ook al wedstrijd. Voor elk punt werd hard gestreden en elke game werd binnengehaald alsof ze de wedstrijd al had gewonnen. En pas net 27, al doet ze voor mijn gevoel al een eeuwigheid mee.

Wat dat betreft hadden ze gelijk bij de NOS en had Sharapova op ervaring de wedstrijd gewonnen.

Sunderland schreef:
En pas net 27, al doet ze voor mijn gevoel al een eeuwigheid mee.

Klopt, al meer dan 10 jaar. 27 is wel al oud in het vrouwentennis, er zijn er genoeg die jonger zijn gestopt. Het is knap dat ze op deze leeftijd nog steeds Grand Slams kan winnen. Er zijn vele tennissters die er dan niet de honger/absolute wil meer voor hebben.

Ach, in mijn tijd, toen ik nog een kleine jongen was, gingen heldinnen door tot hun 40e!

Maar die wil om te winnen viel me idd op bij Sharapova. Maar het verraste mij ook dat dit 'pas' haar 5e grand slamtitel is, dus die honger snapte ik dan ook wel weer.

Kunnen we het nu weer over voetbal hebben Heren?

De beide hockey teams doen het anders super goed

Ja, stel je voor, straks wordt het nog interessant hier.

die mietjessport? waar ze stoppen voor een hagelbui voor 45 minuten en dan nog het recht durven nemen om nog eens een kwartiertje te rusten ...

Ik las wel ergens dat er hagelstenen zo groot als bowlingballen waren

Als je ziet hoeveel schade zo'n hagelbui aanricht vind ik het maar logisch dat ze gestopt zijn. Sowieso kan je niet voetballen met de hagelbollen tgv golfballen op het veld en als je daarop slide dan kan je een kruis maken over je wk. Ik had de match liever afgelast gezien, maar als uitwuifmatch is dat nogal moeilijk.

Pffff hockey. Is dat die sport waar je moet wachten op een strafcorner of strafbal om een goal te zien? Geen wonder waarom top coach Hans Jorritsma koos voor een anonieme job langs de lijn bij een voetbalveld. Waar hij verder niks te zeggen heeft.

De hockeydames vandaag 2-0 winst , 2 velddoelpunten.

Sunderland schreef:
En pas net 27, al doet ze voor mijn gevoel al een eeuwigheid mee.
En dan te bedenken dat ze in 2005 (op 18-jarige leeftijd!) al nummer 1 van de wereld was.

jassn schreef:
die mietjessport? waar ze stoppen voor een hagelbui voor 45 minuten en dan nog het recht durven nemen om nog eens een kwartiertje te rusten ...

Daarin voetballen zou onverantwoord geweest zijn. Zeker in een oefenmatch vlak voor het wk die meer schade kan aanrichten (blessures) dan dat er iets uit geleerd kan worden..
http://i58.tinypic.com/w2hgr6.png

GEWELDIG. Ik ben trots op de Nederlandse hockeydames. Tegen wie was het trouwens?
Fontijn is overgens Europees kampioen geworden.

iggy schreef:
Kunnen we het nu weer over voetbal hebben Heren?
Spanje boekt een zeer matige 2-0 overwinning tegen El Salvador. Een uur lang bleef het 0-0 en pas in de laatste minuten werd het 2-0 (edit: de 1-0 na een uur, dus). Om de 'matige' optredens van Nederland maar weer even te relativeren. Ook torenhoge favoriet Brazilië won (gisteren) nipt van Servië met 1-0.

Dus...

Where back on track.

chevy93 schreef:
(quote)
Spanje boekt een zeer matige 2-0 overwinning tegen El Salvador. Een uur lang bleef het 0-0 en pas in de laatste minuten werd het 2-0 (edit: de 1-0 na een uur, dus). Om de 'matige' optredens van Nederland maar weer even te relativeren. Ook torenhoge favoriet Brazilië won (gisteren) nipt van Servië met 1-0.

Dus...

Zo gaat het altijd met die oefenwedstrijden (Italie - Luxemburg?), dat zegt helemaal niks. Is het een oefenwedstrijd na drie zware trainingsdagen, heeft de tegenstander die eigenlijk al vakantie heeft er nog zin in, speelt het WK team in z'n sterkste opstelling, wordt er geexperimenteerd?

Hier worden op basis van 2 oefenwedstrijden ploegen volledig afgekraakt of gelijk kanshebber verklaard.

Zo dacht ik bijvoorbeeld na België-Tunesië (1-0, 89e minuut en een lange zit) dat de Belgen zich waarschijnlijk ook wel iets anders van deze wedstrijd hadden voorgesteld. Het gevoel "kanshebber" zal in ieder geval danig zijn gezonken, mocht op basis van deze wedstrijd alleen worden geoordeeld.

Als de aanvallende centrale as (witsel, de bruyne en lukaku) niet op het veld staat, is het niet moeilijk dat ze maar met moeite voorbij het stug verdedigende Tunesië geraken.

Bovendien waren de spelers duidelijk meer bezig met duels vermijden dan met voetballen.

Klopt en dat was niet bij die Tunesiërs blijkbaar, die er geregeld vrij driest inkwamen.

dumb_helicopter schreef:
Klopt en dat was niet bij die Tunesiërs blijkbaar, die er geregeld vrij driest inkwamen.

Inderdaad. Ik vond de Tunesiërs erg onrespectvol overkomen. De oefenmatchen tegen Luxemburg en Zweden verliepen zeer goed, maar gisteren hield ik toch mijn hart vast.

chevy93 schreef:
(quote)

Dus...
alsof Spanje, veel met hoge cijfers wint en ze scoren bijna nooit in de eerste helft.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:21 uur

geplaatst: vandaag om 17:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.