Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 8 juni 2014, 11:27 uur
vigil schreef:
Zo gaat het altijd met die oefenwedstrijden (Italie - Luxemburg?), dat zegt helemaal niks.
Een goede oefenwedstrijd spelen, zal wel vertrouwen geven. Zo zal het Nederlands elftal blij zijn met de relatief makkelijke winst tegen Ghana, die toch ook op het WK staat. Zo gaat het altijd met die oefenwedstrijden (Italie - Luxemburg?), dat zegt helemaal niks.
Robben zal daarentegen nog een paar keer achter z'n oren krabben over de gemiste kansen. Als hij die erin had geschoten, zou zijn moraal toch ook een stuk hoger zijn. Gelukkig deed hij dat tegen Wales wel.
De oefenwedstrijden zeggen m.i. zeker wel wat.
0
geplaatst: 8 juni 2014, 13:17 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Een goede oefenwedstrijd spelen, zal wel vertrouwen geven. Zo zal het Nederlands elftal blij zijn met de relatief makkelijke winst tegen Ghana, die toch ook op het WK staat. Ik denk dat ze bij het Nederlands Elftal ook wel doorhadden dat Ghana met een B-ploeg op het veld stond.
0
Hendrik68
geplaatst: 8 juni 2014, 13:35 uur
Pffff hockey. Is dat die sport waar je moet wachten op een strafcorner of strafbal om een goal te zien?
Iggy, hockey is tenminste een sport die met zijn tijd meegaat. Als je het weer over voetballen wilt hebben, probeer het daar eens over te hebben. Bij het hockey zit ik (niet alleen dit toernooi) regelmatig op het puntje van mijn stoel. Dat komt mede dankzij de constante vernieuwing in de sport. Kom daar maar eens om in het voetbal, waar het meest corrupte land wereldkampioen is.
0
geplaatst: 8 juni 2014, 13:44 uur
Toch is voetbal nog steeds de populairste sport. Veel mensen kan die vernieuwing blijkbaar niet veel schelen. Ik vind sommige dingen best noodzakelijk zoals camerabeeld gebruiken, maar tijdstraf, kunstgras en andere dingen in het hockey zit ik echt niet op te wachten.
0
Cured
geplaatst: 8 juni 2014, 13:47 uur
I like Hakkie....wel een paar storende elementen hier en daar, maar 't is een snelle , behendige en energieke sport om naar te kijken. Voebal vind ik vaker ...saai 

0
geplaatst: 8 juni 2014, 16:54 uur
Hendrik heeft natuurlijk wel een punt wat betreft het niet aanpassen van de regels. Ik zou ook graag net als de meeste onder ons een aantal regels zien veranderen.
Een tijdstraf zie ik best wel zitten. En ook het gebruik maken van camera beelden. Kunstgras mogen ze wat mij betreft per direct afschaffen. Of iedereen moet er op spelen of niemand. Als beperkt voetballertje heb ik zelf een aantal malen op kunstgras mogen voetballen. Ten eerste was het gewoon geen fun. En ten tweede was het anders voetballen. De bal kreeg meer snelheid dan op gras bijv.
In Belgie is/was het zelfs zo dat er in het ameteur voetbal niet eens een grensrechter aanwezig was. Geen idee of dat nu nog het geval is. Je kunt je wel voorstellen dat dat veel irritatie veroorzaakte. Althans van onze kant. Gelukkig heb ik alleen maar vriendschappelijke wedstrijden gespeeld in Belgie.
Een tijdstraf zie ik best wel zitten. En ook het gebruik maken van camera beelden. Kunstgras mogen ze wat mij betreft per direct afschaffen. Of iedereen moet er op spelen of niemand. Als beperkt voetballertje heb ik zelf een aantal malen op kunstgras mogen voetballen. Ten eerste was het gewoon geen fun. En ten tweede was het anders voetballen. De bal kreeg meer snelheid dan op gras bijv.
In Belgie is/was het zelfs zo dat er in het ameteur voetbal niet eens een grensrechter aanwezig was. Geen idee of dat nu nog het geval is. Je kunt je wel voorstellen dat dat veel irritatie veroorzaakte. Althans van onze kant. Gelukkig heb ik alleen maar vriendschappelijke wedstrijden gespeeld in Belgie.
0
geplaatst: 8 juni 2014, 17:31 uur
vigil schreef:
Dus Zwitserland kampioen? Poeh die had ik niet zien aankomen...
Dus Zwitserland kampioen? Poeh die had ik niet zien aankomen...
Staat wel zesde op de wereldranglijst en hebben nog niet zolang geleden van Brazilië gewonnen. Best een goede ploeg die zou kunnen verrassen.
In 2006 trouwens uitgeschakeld zonder een doelpunt tegen te hebben gehad, een unicum op een WK.
0
geplaatst: 8 juni 2014, 19:44 uur
Heb de oefenwedstrijd Zuid-Korea - Zwitserland gezien. Die ging, zoals wel meer oefenwedstrijden, helemaal nergens over (hitzfeld was op persco's aan het roepen dat het zwitserse team goed met de warmte en benauwdheid in Korea om moest gaan terwijl het daar een graad of vijf was). Dat Zwitserse team was niet om over naar huis te schrijven, ze zullen vast even sterk zijn als Nederland, maar wereldkampioen worden ze niet.
0
geplaatst: 8 juni 2014, 19:47 uur
herman schreef:
Staat wel zesde op de wereldranglijst en hebben nog niet zolang geleden van Brazilië gewonnen. Best een goede ploeg die zou kunnen verrassen.
In 2006 trouwens uitgeschakeld zonder een doelpunt tegen te hebben gehad, een unicum op een WK.
(quote)
Er hebben natuurlijk wel meer ploegen "best een goede ploeg" op het WK. Als ze de 2de ronde zouden halen vind ik dat al een zeer behoorlijke prestatie.
0
geplaatst: 8 juni 2014, 23:28 uur
Maar niet veel daarvan hebben een betere loting. België, Nederland, Chili, Mexico, Engeland, Bosnië, Colombia, Japan, Ghana en VS schaar ik ook onder de categorie "best een goede ploeg", maar hebben toch echt een mindere loting. Op papier is België misschien nog wel wat beter dan de anderen en als het eruit komt kunnen ze nog wel eens stunten. Misschien dat Chili nog iets kan door eerste te worden in de poule. Zwitserland hoeft enkel in de groepsfase tegen Frankrijk te stunten en dan zie ik ze de kwartfinale wel halen. En dat is geen gek scenario: laatste drie WK's wist Frankrijk maar eenmaal de groepsfase te overleven - ze werden tweede achter, jawel, Zwitserland.
0
geplaatst: 8 juni 2014, 23:33 uur
In 2010 had Zwitserland een beetje pech met een zware poule, maar ze wonnen toen wel van Spanje als enige. In de laatste 2 WK's hebben ze 7 wedstrijden gespeeld en maar 1 goal tegen gekregen. Bizarre statistiek toch eigenlijk. En ze kunnen Derdiyok gewoon thuislaten. Zie Zwitserland ook zo de kwartfinale halen eigenlijk.
0
geplaatst: 9 juni 2014, 11:35 uur
Het is duidelijk. Nederland heeft zwaar geschut ingezet en door hét WK-lied der WK-liederen zullen de Leeuwen tot op het bot gemotiveerd zijn. Wij worden wereldkampioen! Dit kan niet meer mis..
0
geplaatst: 9 juni 2014, 11:42 uur
Mocht het onverhoopt toch niet lukken, aan dit WK lied heeft het in ieder geval niet gelegen 

0
geplaatst: 9 juni 2014, 14:03 uur
In dat geval is het de hoogste tijd voor een eerste echte Rinus KO hiero. 

0
geplaatst: 10 juni 2014, 18:40 uur
'Seedorf moest ontslag bij Milan via e-mail vernemen'
Fijne vent die Berlusconi. Dan weet F. Inzaghi ook direct wat hem te wachten staat komend seizoen.
Fijne vent die Berlusconi. Dan weet F. Inzaghi ook direct wat hem te wachten staat komend seizoen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 10 juni 2014, 18:46 uur
Er lijkt ook totaal geen gedachte achter te zitten. Waarom zou Inzaghi, ook onervaren, beter zijn dan Seedorf? Sowieso heeft dit Milan echt een matig elftal.
0
geplaatst: 10 juni 2014, 18:50 uur
Ze hebben toch echt wel wat gevestigde waarden in hun team zitten hoor (Balotelli, Montolivo, El Sharaawy, Essien, ...). Ik denk dat het ook deels tussen de oren zit en daaraan kan een trainer wel iets doen.
0
geplaatst: 10 juni 2014, 18:50 uur
Dan was Seedorf tenminste nog een teamplayer, Inzaghi een egoist pur sang, maar goed hij kan het natuurlijk ook gewoon goed doen. Dan moeten er nog wel wat spelers bij komen maar misschien vinden ze ineens een grote pot geld.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 10 juni 2014, 19:00 uur
Essien is al sinds 2008 niet meer de oude. Hij is een bruikbare speler op CL-niveau, maar geen schim meer van zijn begintijd bij Chelsea. Ze hebben best een aantal goede spelers, maar een team als Milan heeft er eigenlijk meer dan elf van topklasse nodig. Zo'n Robinho kan net zo goed meteen stoppen.
Vind Milan als team ook een vervelende uitstraling hebben. Zeker met die crimineel voorin.
Vind Milan als team ook een vervelende uitstraling hebben. Zeker met die crimineel voorin.
0
geplaatst: 10 juni 2014, 19:18 uur
Stijn_Slayer schreef:
Een goed voorbeeld - crimineel aan de top - doet volgen. Boenga-man is nou niet meteen een integer en ethisch handelend man. Milan lijkt een team vol met ego's - AC staat net als Chelsea voor de taak om het team te vernieuwen en te herbouwen, maar de taak in Londen lijkt me dankbaarder. Chelsea is iig een team.
0
geplaatst: 11 juni 2014, 07:38 uur
iggy schreef:
Tja, iedereen weet inmiddels wie Berlusconi is. Dat je uberhaupt nog voor zo'n man wilt werken/voetballen is sowieso al tragisch.
0
geplaatst: 11 juni 2014, 08:38 uur
Daar kan ik iets mee, ik zou zeggen helemaal stoppen met voetballen dan, bovenaan de ladder staat Blatter met zijn kliek en die Russische en Arabische "clubeigenaren"zijn vast ook geen eigenaar uit clubliefde, ga zo maar door.
Even googlen en ik zie dat alles laten regelen door het Vaticaan ook al niet brandschoon zou zijn.
Even googlen en ik zie dat alles laten regelen door het Vaticaan ook al niet brandschoon zou zijn.
0
geplaatst: 11 juni 2014, 09:00 uur
Ja die Blatter dat is toch te gek om los te lopen. Hij geeft toe dat Qatar het WK heeft gekocht, maar eens zelf verantwoordelijkheid nemen, ho maar. Hoe je het ook draait of keert, uiteindelijk is en blijft hij eindverantwoordelijke hiervoor.
Bovendien is die man al 78 (!), ga je dan echt nog eens een termijn van 5 jaar erbij doen !?!? In welke andere organisatie zou zoiets mogelijk zijn vraag ik mij af, echt trieste bedoeling.
Bovendien is die man al 78 (!), ga je dan echt nog eens een termijn van 5 jaar erbij doen !?!? In welke andere organisatie zou zoiets mogelijk zijn vraag ik mij af, echt trieste bedoeling.
0
geplaatst: 11 juni 2014, 11:43 uur
Stijn_Slayer schreef:
Wie?Vind Milan als team ook een vervelende uitstraling hebben. Zeker met die crimineel voorin.
0
geplaatst: 11 juni 2014, 12:04 uur
Rudi S schreef:
Daar kan ik iets mee, ik zou zeggen helemaal stoppen met voetballen dan, bovenaan de ladder staat Blatter met zijn kliek en die Russische en Arabische "clubeigenaren"zijn vast ook geen eigenaar uit clubliefde, ga zo maar door.
Het is een logische reactie
maar Berlusconi is een clubvoorzitter en dus een directe werkgever. Dat zijn Blatter en de "clubeigenaren" dan weer niet.Maar goed, met een neo-fascist, belastingontduiker, omkoper en viespeuk als clubeigenaar hoeft het niet direct van invloed te zijn op de club maar bij zo'n man wil je als voetballer natuurlijk zelf geen contract tekenen. Geld vergoedt niet alles.
Dat neemt niet weg, dat een hele grote schoonmaak (en dan echt fors) in het voetbal op mondiaal niveau van harte is aan te bevelen. Ik schreef laatst al dat Blatter zeker weg moet.
Misschien is Van Praag inderdaad een man die eens wat veranderingen kan laten doorvoeren! De echte schoonmaak moet door de FIFA zelf in gang worden gezet. Hopelijk dat de omkopingsschandalen rond het WK in Qatar de zaak zal bespoedigen.
0
geplaatst: 11 juni 2014, 12:38 uur
Pff, die Van Praag steunde Blatter de vorige keer ook en toen was er ook sprake van corruptie. Nu het ineens zó obvious aan het worden is, draait ie om als een blad aan de boom. Hij laat zelfs de NOS langs komen zodat iedereen kan zien hoe hij tegen Blatter gaat zijn. Zulke figuren vertrouw ik niet één, twee, drie.
Het is gewoon een geldharkmachine. Laten we eerlijk zijn. Nu komt er wat zand in de raderen omdat het economische tij tegenzit. Toernooien in Westerse landen organiseren, gaat steeds minder snel lukken omdat deze landen niet langer in de Fifa-flauwekul meer trappen of omdat ze het gewoon te duur vinden.
Alternatieve landen laten het graag komen maar dat vervelende internet stelt gewoon de misstanden eromheen aan de kaak. Dus het laten zakken van de prijzen en eisen laten onder dreiging van het gewoon uit de Fifa stappen met een aantal grote voetbalnaties, lijkt mij de enige optie om de toernooien toekomstbestendig te maken. Zou er bij de Fifa een aanstormende bobo rondhuppelen die de belangen dusdanig op het spel zou willen zetten om het vege lijf der mondiale voetbalvreugde te redden?
In Italië zelf liggen ze trouwens niet zo wakker van eventuele smetjes hier en daar. Het hele Italiaanse voetbalcircus staat me wat minder aan. Maar ik beken vroeger toch zeker van Ac Milan genoten te hebben. Over grote schoonmaak gesproken: hoe kan het toch dat die clubs half failliet zijn en toch dure spelers kunnen aantrekken?
Het is gewoon een geldharkmachine. Laten we eerlijk zijn. Nu komt er wat zand in de raderen omdat het economische tij tegenzit. Toernooien in Westerse landen organiseren, gaat steeds minder snel lukken omdat deze landen niet langer in de Fifa-flauwekul meer trappen of omdat ze het gewoon te duur vinden.
Alternatieve landen laten het graag komen maar dat vervelende internet stelt gewoon de misstanden eromheen aan de kaak. Dus het laten zakken van de prijzen en eisen laten onder dreiging van het gewoon uit de Fifa stappen met een aantal grote voetbalnaties, lijkt mij de enige optie om de toernooien toekomstbestendig te maken. Zou er bij de Fifa een aanstormende bobo rondhuppelen die de belangen dusdanig op het spel zou willen zetten om het vege lijf der mondiale voetbalvreugde te redden?
In Italië zelf liggen ze trouwens niet zo wakker van eventuele smetjes hier en daar. Het hele Italiaanse voetbalcircus staat me wat minder aan. Maar ik beken vroeger toch zeker van Ac Milan genoten te hebben. Over grote schoonmaak gesproken: hoe kan het toch dat die clubs half failliet zijn en toch dure spelers kunnen aantrekken?
0
geplaatst: 11 juni 2014, 12:42 uur
Van Praag zit gewoon te azen op die functie. Of hij hoopt dat Platini naar de Fifa gaat en hij Uefa voorzitter wordt.
0
geplaatst: 11 juni 2014, 13:23 uur
Is er naast de pool van El Ninjo ook nog een MuMe-WKpool eigenlijk?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.