MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Mjuman schreef:
domme/ongefundeerde kletspraat (bijv over de manier waarop homo's bewegen)

Maar dat was Frank de Boer toch die dat zei?

Wanneer er maar 10 mensen denken obv die uitspraak dat homo's ongeschikt zijn voor voetbal omdat ze anders bewegen is er al schade aangericht. Google anders maar eens op: "Opmerking Van der Gijp over homo-voetballers doet de deur weer dicht"

Homoseksuele profvoetballers hebben het niet makkelijk, denk aan Justin Lefanu - coming out (Anton Hysén) is tough!

Ik vraag me dus echt af of dat buiten enkele incidenten ook echt zo is. Gijp stelde juist dat daar helemaal geen probleem van gemaakt wordt maar dat er gewoon niet veel zijn. Of dat waar is weten we niet, maar hij denkt dat over homoseksualiteit in de (Nederlandse) voetballerij niet moeilijk over gedaan gaat worden. In de kleedkamer althans. Op de tribunes blijven hoolies wel schelden, vechten en de boel vernielen. Dat zal nooit veranderen.

En moeten we voor die 10 mensen die het allemaal verkeerd opvatten de boel afschaffen, verbieden of anderszins mee omgaan? Zie ook de PMRC-toestanden. Ik vind van niet.

Mjuman schreef:
Van ganserharte hoop ik dat de site over zeg 5-6 jaar nog bestaat - immers: what is put on the internet, stays on the internet - en dat je dan in staat bent om vanuit, tegen die tijd, voortschijdend inzicht een helder oordeel over je eigen posts te vormen.

Ik heb me al eerder verbaasd over het kaliber en de binariteit van je reacties. Misschien werkt het verhelderend om eens iets van Mihaly Csikszentmihalyi te gaan lezen - zijn werk is ook vertaald in het NL.

Als je enige argumenten zijn: "Jij hebt geen gelijk", "Later zul je dingen anders zien" en "Jij bent simpel, want je wat slimmer was zou je het met me eens zijn", hoef je in het vervolg geen zes regels te verspillen aan het uitten van je drogredenen.

Edwynn schreef:
kneukfilms

Volledig offtopic, maar dit moet gewoon even...

http://www.hdci.nl/wilfred/wp-content/uploads/2010/11/VJ1.jpg

Stijn_Slayer
vigil schreef:

Dat Gijp dikker zou worden en Derksen enkel in zijn gezicht mager (wat overigens ook niet echt waar is want ik heb hem een aantal keer zien lopen op de platenbeurs in Utrecht) doet toch verder helemaal niet terzake?

Jawel, want zij grappen bijna elke uitzending over Boskamps postuur. Alsof zij zelf op Adonis lijken.

Edwynn schreef:
En moeten we voor die 10 mensen die het allemaal verkeerd opvatten de boel afschaffen, verbieden of anderszins mee omgaan? Zie ook de PMRC-toestanden. Ik vind van niet.

Dat zie je ook aan die nieuwe reclame van Media Markt waar iemand een soort van huiskamer heeft in de Media Martk. Daar staat ergens een blender (of iets dergelijks) met water en daar zwemmen vissen in. Daar krijgen ook een aantal dierenactivisten een hartaanval over terwijl 98% daar geen aanstoot aan neemt. Maar die activisten gaan roepen en krijgen de aandacht daardoor lijkt het of het de meerderheid is die zo denkt en dat is natuurlijk zo. In die homo vs. voetbal discussie waren er ook genoeg homo's die er de humor wel van konden in zien. De strekking van het verhaal van Gijp was dat er gewoon heel weinig zijn en er dus ook niet echt een probleem is.

Ynoskire schreef:

Als je enige argumenten zijn: "Jij hebt geen gelijk", "Later zul je dingen anders zien" en "Jij bent simpel, want je wat slimmer was zou je het met me eens zijn", hoef je in het vervolg geen zes regels te verspillen aan het uitten van je drogredenen.

Juist - het kan korter: je tekst is lapidair en ongenuanceerd; er zijn hier users van 20-21 die volwassener redeneren en schrijven.

(en: uitten is ovt)

Daar heb je in ieder opzicht gelijk in. Ik ga niet op een genuanceerde manier beargumenteren dat nuance op TV overbodig is.

buizen
Nou dat wordt weer wat met het WK-voetbal, wekenlang gebruinde kale 45+koppen aan het Braziliaanse stand met het vermoeide gezicht van de avond ervoor doorzakken en maar lullen over voetbal en daar moeten wij dan weer tegenaan kijken. Gelukkig is het kijk- en luistergeld afgeschaft.

herman schreef:
Zou mooi zijn inderdaad. Rakitic en Modrid, lekker duo. Maar verdedigend is Kroatië niet zo sterk, al vind ik Srna wel een gave speler. Maar die wordt ook een dagje ouder.

En Kovacic van Inter niet te vergeten, qua middenveld horen ze bij de beste teams. Wel jammer dat Mandzukic geschorst is. En inderdaad, verdedigend is het niet zo goed.
Bij Brazilie vind ik ze dan weer niet zo'n goede spits hebben.

panjoe (moderator)
Uit de categorie 'zo, die zag ik niet aankomen': Fàbregas heeft voor vijf jaar getekend bij Chelsea...?

Was al een tijdje bekend dat het zou gebeuren. Of doel je op die vijf jaar?

panjoe (moderator)
Oh, okee, dan heb ik dat even gemist (waarschijnlijk omdat ik voetbalnieuws vaak via Facebook volg en ik dat tijdelijk heb uitgeschakeld). Ik had niet verwacht dat Fàbregas ooit naar een andere club in Londen zou gaan.

Stijn_Slayer
Had altijd stille hoop dat hij naar Real zou komen. Barcelona heeft hem nooit op waarde geschat.

Mwoh. Ik vind Fabregas geen geweldenaar. Barcelona heeft/had betere voetballers, daarnaast - hij heeft toch aardig wat speeltijd gekregen?

panjoe schreef:
Ik had niet verwacht dat Fàbregas ooit naar een andere club in Londen zou gaan.
Chelsea krijgt ruim 100 miljoen van PSG alleen al. Die man zal wel een tienvoudig salaris krijgen van wat hij bij Arsenal/Barça kreeg...

edit: Lees nu dat Hazard afgezegd heeft. Dat scheelt toch alweer een slordige 70 miljoen.

panjoe schreef:
Uit de categorie 'zo, die zag ik niet aankomen': Fàbregas heeft voor vijf jaar getekend bij Chelsea...?
Rakitic dan weer naar Barcelona

Jammer van Fabregas, hij maakt zichzelf kapot bij Chelsea, maar Barcelona lijkt me hier de beste zaak te doen.

panjoe (moderator)
Rakitic is zeker wel een goede voetballer en een potentiële wereldtopper, ik vind hem alleen niet echt een Barcelona-speler... Een beetje hetzelfde als met Song destijds.

Waarom moeten we toch elke keer door zo'n draak van een opening. Zou daar nu iemand op zitten te wachten.
Gewoon, een kort openingswoordje en dan gaan met de eerste wedstrijd!

Ach, ik mag nog hopen dat we hier niet om de haverklap commercials krijgen.
Voetbal heeft hier (nog) dezelfde aantrekkingskracht als een potje knikkeren, dus wordt dit een hoopvolle onderneming.

Ben klaar voor de wedstrijd, al kan ik niet alles van de tweede helft zien.

Tsja, ik vind het toch vreemd: Fabregas halen als opvolgen van Xavi, maar hem vrij snel laten gaan. Thiago Alcantara opleiden maar die doen ze ook weg... Wie gaat daar over een paar jaar nog op dat middenveld staan?

Chelsea heeft zn vervanger van Lampard in ieder geval beet, en ze hadden al zo'n sterk middenveld... Nu nog Costa afsluiten (Felipe Luis en Miranda wordt ook over gesproken) en dan ziet het er echt wel goed uit.

buizen
Toen in 1978 in Argentinie waren die wedstrijden ook steeds zo laat op de avond. Ik vind dit ook wel gaaf, zo'n opening Brazilie - Kroatie. Aanvang iets voor 22.00 Nederlandse tijd.

Even het speelschema bekeken en ja hoor, oh cool, er zijn ook wedstrijden die om 00.00uur aanvangen! (Engeland - Italie). Heeft wel wat.

Hier is het door de middag, met die 'nacht'-wedstrijden zo rond etenstijd.
Heeft ook wel wat .

Opening was bijzonder suf, maar Studio Brasil is nog best een aardig programma tot nu toe. Die Edwin Swinkels en Hugo Borst hebben altijd wel wat te melden. VI Oranje heb ik nog niet gezien. Nu Jan Smit te gast volgens de aankondiging, daar zit ik echt niet op te wachten...

Grappig moment ook met die Ronaldinho-lookalike die Messi een hand geeft.

Zometeen dan eindelijk beginnen. Hoop dat Kroatië zich ook van zijn beste kant laat zien en een snelle goal maakt. Kan een hele leuke wedstrijd worden.

Chungking schreef:
Tsja, ik vind het toch vreemd: Fabregas halen als opvolgen van Xavi, maar hem vrij snel laten gaan. Thiago Alcantara opleiden maar die doen ze ook weg... Wie gaat daar over een paar jaar nog op dat middenveld staan?

Alcantara wilde zelf weg. Kan best zijn dat ze die over een paar jaar ook weer terughalen. Fabregas heeft wel veel gespeeld, maar bleek toch niet van Xavi-niveau.

Nooit gedacht dat Rakitic zover zou komen toen hij nog in de bundesliga speelde.

Post vooral veel links naar enkele opvallende momenten van dat programma!!!

Komt Jan Smit nou echt overal in voor daar?

Noem dat maar cool. Ik moet om 5 uur mijn nest uit zien te kruipen om Engeland-Italie te mogen aanschouwen.
Dan waren de aanvangstijden van het vorig WK over het algemeen een stuk gunstiger voor mij.

Het goede nieuws is dat de Thaise Junta gratis WK voetbal eist. Fijn voor de bevolking hier. Ze zullen gedacht hebben give the poeple bread and games! En iedereen is weer rustig de komende 4 weken. En geloof maar dat hier gekeken en gegokt gaat worden. Na ieder wk/ek zie je het inbraak percentage traditioneel omhoog schieten. En dat is geen nonsense

Ai marcelo...

Nee, dan die verdediging van Brazilië! Wat zou zo'n Marcello nou kosten?

Ja, een blunder van jewelste.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:54 uur

geplaatst: vandaag om 00:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.