MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
De NOS is in ieder geval voor Brazilie, en vooral voor Neymar.

Ik heb hem maar op Sporza gezet. Jan "Goaaal de Neymar" Roelfs Evert Napels de tweede hoef ik niet meer zo nodig te horen.

Goed idee, vreselijk die Roelfs.

Ik kan er nog niet warm of koud van worden. Hele matige wedstrijd en er gaat echt heel erg veel mis bij Brazilië.
Ze verdienen niet meer dan de 1 - 1 met de aantekening dat Neymar net daarvoor nog goed wegkwam met een gele kaart en dat Cillessen dat doelpunt waarschijnlijk wel zou hebben gehad.

Ik kan mij trouwens de spectaculaire en spannende opening Argentinië - Kameroen (0-1) uit 1990 nog herinneren. Eén keer Olic en een zelfde stunt lijkt mij tegen dit Brazilië best mogelijk. Kroaten zijn natuurlijk ook halve Duitsers dus wat dat betreft moet je ze niet uitvlakken. Het is behoorlijk degelijk en ze zijn niet bang.

Voor dat e.d.-tje van Marcello had ik al drie kansen voor Kroatië gezien dus voorlopig zal het voor dat land naar wens gaan.

trebremmit schreef:
De NOS is in ieder geval voor Brazilie, en vooral voor Neymar.

Heel ergerniswekkend inderdaad.

buizen schreef:
Toen in 1978 in Argentinie waren die wedstrijden ook steeds zo laat op de avond. Ik vind dit ook wel gaaf, zo'n opening Brazilie - Kroatie. Aanvang iets voor 22.00 Nederlandse tijd.

Even het speelschema bekeken en ja hoor, oh cool, er zijn ook wedstrijden die om 00.00uur aanvangen! (Engeland - Italie). Heeft wel wat.

Er is maar 1 wedstrijd om 3 uur 'snachts, Japan-Ivoorkust. Die zou je kunnen missen.
00.00 uur kan op zich best wel voor een wedstrijd. Engeland-Italie, heerlijk.

Geen reclames tijdens de match!!!!

Let wel: Commerciele zendtijd is hier in Amerika een big deal en voetbal is hier niet populair... Ik ben zo blij als een kind!

!#%^%#!&^% Brazilië.
Moeten ze nu echt zo (mogelijk) gaan winnen? Wat een bagger tweede helft van die gasten. Kroatië begon eindelijk wat meer tegengas te geven, krijg je zo'n onterechte penalty, ook al werd Fred heeeel ietsje aangeraakt.

Met puur geluk poetsen de Brazilianen hun eigen doelpunt weg...

Maarja, de Kroaten zijn geen haar beter.

Inderdaad een hele matige match.

Het is nu alweer het wk van de schele scheidsrechters.

Aan de andere kant: 3-1! de eerste poulepuntjes zijn binnen! Als het zo blijft dan.

Jammer.
Kroatie begon er net in te komen.

Zoals de verslaggevers al zeggen 'The score gives a completely wrong picture'.

Wat een schandaal weer, deze wedstrijd.
Die Japanner heeft alvast voor de laatste keer gefloten.

Ten onrechte een penalty voor Brazilië, de scheids trapt in een schwalbe waar eigenlijk een gele kaart had moeten volgen. Dan ten onrechte een doelpunt afgekeurd voor Kroatië, waar helemaal geen overtreding werd gemaakt. En bij dat derde doelpunt werd eerst een Kroaat onderuit geschoffeld om balbezit te krijgen.

We zien al weer helemaal hoe dit gaat verlopen, dit toernooi, het gastland zal wel weer hoog moeten eindigen.
Wat een waardeloos voetbal heeft dat altijd enorm opgehemelde Brazilië trouwens laten zien, het was niet om aan te gluren zo slecht.

Wat een braggel wedstrijd. En die scheids heeft neem ik aan direct zijn laatste wedstrijd gefloten.

Bah, walgelijk dat het weer zo beslist moet worden. Waarom zo'n slechte scheids de openingswedstrijd laten doen?
Vreselijk team ook dit Brazilie, jankerds en matennaaiers.

musician schreef:
Dan ten onrechte een doelpunt afgekeurd voor Kroatië, waar helemaal geen overtreding werd gemaakt.

Het is laat maar toch, heb ik nu iets gemist

Die scheids had toch nooit mogen fluiten voor een overtreding tegen Olic in dat strafschopgebied.

trebremmit schreef:
Vreselijk team ook dit Brazilie, jankerds en matennaaiers.

Spijker op zijn kop.

En die ouwe Blatter blíjft maar stug vasthouden aan primitieve regels

Brazilie valt zeker tegen, Hulk en Fred (spelen ook niet bij de topclubs) zijn matig en een hoop gezeur.
Marcello stelde zich weer erg aan en de scheids had dus niet genoeg lef.

Ik begrijp ook niet dat ze zo'n scheids die waarschijnlijk amper eens een 'serieuze' match fluit ineens de openingswedstrijd van een wk mag fluiten. Laat dat toch over aan een Europeaan...
Als hij penalty fluit voor die fout, dan kan hij elke match 10 penalties fluiten en is de fout van Alves op Olic ook zeker een penalty. Spijtig dat het weer zo duidelijk moet zijn dat Brazilië hoog moet eindigen...

Viel trouwens duidelijk op de Brazilië bij een beetje druk al direct niet meer weet van welk hout pijlen maken, dat zal ze toch niet goed uitkomen wanneer ze tegen een topland spelen. Verder zijn de spitsen Hulk en Fred wel erg matig.

Die Pletikosa van Kroatië is ook maar een vliegenvanger trouwens. 2 van de 3 goals heeft een keeper van dat niveau normaal wel.

Edwynn schreef:
En die ouwe Blatter blíjft maar stug vasthouden aan primitieve regels

krijtlijntjes

Brazilie op een diefje. Een betere keeper heeft die twee laatste goals gewoon en die penalty is ronduit belachelijk, jammer dat zoiets weer de wedstrijd mag beslissen. Bij pakweg Iran-Nigeria fluit niemand daarvoor.

Man van de match kan geen twijfel over bestaan trouwens: Luca Modric

Eigenlijk had Neymar gewoon rood moeten hebben na die slag in het gezicht, zelfde geldt voor dat natrappen van Gustavo. Handsbal van Olic wat geen hands was, en dan die bijna goal die niet doorging omdat Olic zogenaamd de keeper hinderde. Des te meer ik er over nadenk des te slechter ik die scheids vind, Brazilie moest gewoon winnen.

musician schreef:

Wat een waardeloos voetbal heeft dat altijd enorm opgehemelde Brazilië trouwens laten zien, het was niet om aan te gluren zo slecht.

Voetbalden die dan?

Ik zag het 4 jaar terug ook. Een hoop gehandjeklap met die gasten. Bijzonder onsportieve ploeg.

dumb_helicopter schreef:

Die Pletikosa van Kroatië is ook maar een vliegenvanger trouwens. 2 van de 3 goals heeft een keeper van dat niveau normaal wel.

Ja. Was dat nou het tweede doelpunt..?
Hij stond enorm te treuzelen toen ie de linkerhoek in stuiterde.
Hij mag haast blij zijn dat hij niet in eigen doel scoorde...

Brazilie was dikke bagger en als ze op deze manier een wedstrijd moeten winnen, dan mogen ze dat hele WK per direct stopzetten.

In feite 2 echte doelpunten gemaakt, want dat eigen doelpunt is natuurlijk dikke pech.
En die penalty had natuurlijk nooit gegeven mogen worden...

Maar goed, die scheids zal wel een mooi envelopje met inhoud van Blatter gekregen hebben.

Als ze toch corruptie gaan onderzoeken bij de FIFA, dan kan een wedstrijd als deze gelijk worden meegenomen.

Brazilië moest winnen om de organisatie daar enigszins succesvol te laten overkomen en de FIFA werkt daar volledig aan mee. Mogelijk met het idee dat daarmee rellen kunnen worden voorkomen.
De scheidsrechter een leuk bom met duiten in zijn achterzak.
Het saldo van de nationale doelman van Kroatië mag trouwens ook tegelijkertijd worden gecontroleerd.

Het valt wel op, dat dit soort zaken nooit ten nadele is van landen als Brazilië, Spanje etc. Als je de wedstrijd bekeek, zou de scheidsrechter voor een tweetal akkefietjes in het strafschopgebied van Brazilië ook penalty's hebben kunnen geven.

Maar Kroatië is geen land, dat voor dit soort zaken aan de juiste kant van de medaille zit. Was het andersom gebeurd, zou de scheidsrechter wellicht nog hebben moeten vrezen voor zijn leven.

Ik voel mij als kijker en voetballiefhebber weer zwaar bekocht. Ik vrees nu al voor alle gunstige beslissingen die Spanje vanavond tegemoet mag zien.

Het viel natuurlijk te verwachten dat deze scheids een aantal keer de fout in zou gaan...

http://i.imgur.com/CdOrIyl.jpg

Het ergste van alles is nog de totale apathie van de gemiddelde wereldburger ten opzichte van het hele gebeuren.

Lokale bevolking mag lekker wegrotten in hun favelas en vooral niet tot last zijn, want voor het oog van de camera moet alles perfect lijken.

En hier iedereen maar lekker als een stel mongolen voor lul lopen in juichpakken en net doen alsof er niks aan de hand is.

nou vind ik er dus geen bal meer aan.

musician schreef:

Ik voel mij als kijker en voetballiefhebber weer zwaar bekocht.

Hoezo bekocht? Alles is toch met gratis belastinggeld te zien op de npo? Zo'n wedstrijd is lullig voor wie het achter de decoder zou moeten zoeken.

Verder vraag ik mij af wat het belang zou zijn van Blatter om Brazilië te laten winnen. Zijn succesje zit hem in het organiseren van het toernooi en alle revenues die daarmee losgeweekt zijn. Wat kan Blatter het nu schelen dat een stel opgeschoten vlerken uit de favelas gaan rellen omdat de kanaries langs de klungels krijgen?

Wel ben ik het ermee eens dat grote landen cq clubs vaker voordeeltjes genieten als het gaat om uitleg van de regeltjes. Strikt genomen kun je die penalty volgens mij wel geven. Want hinderen in het strafschopgebied mag niet. Maar hoeveel scheidsrechters geven zo'n penalty? En zouden ze hem ook geven als Algerije het overkwam? Inconsequente scheidsrechtes zijn een structureel probleem in de gehele voetballerij.

Maak de regels soepeler of gebruik videobeelden in korte time-outs, whatever maar zorg ervoor dat iedereen dezelfde regels moet naleven. Daarvoor is er eens een meer vooruitstrevend bestuur nodig.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:01 uur

geplaatst: vandaag om 04:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.