Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 8 december 2013, 17:54 uur
musician schreef:
Een paar weken terug tegen RKC thuis bleef het nog gewoon 0 - 0 en dacht iedereen dat het voor dit seizoen gebeurd was.
Heerlijk, de wartaal van 010'ers. Puur genieten. Het zal de masochist zijn in mij.Een paar weken terug tegen RKC thuis bleef het nog gewoon 0 - 0 en dacht iedereen dat het voor dit seizoen gebeurd was.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 december 2013, 17:56 uur
Linius schreef:
Hopelijk gaat ie niet naar Real Madrid. Als Barca liefhebber zou ik dat jammer vinden
Hopelijk gaat ie niet naar Real Madrid. Als Barca liefhebber zou ik dat jammer vinden
Als Real liefhebber gun ik jullie dit misbaksel van harte. Bij Ajax ging het nog net, maar hij is gewoon te vaak te ver gegaan. Ik wil daar niet naar kijken. Nee, dan liever Cavani, al is een type Higuain het beste voor het team.
0
geplaatst: 8 december 2013, 17:58 uur
herman schreef:
Bony was ook wel een uitzonderlijke spits voor eredivisie-begrippen.
Denk dat je de Feyenoorders toch wel wat overschat. Piazon is een toekomstig international van het Braziliaans elftal. En een paar aardige wedstrijden? Heb je zijn statistieken wel gezien? 8 goals en 7 assists... Boëtius komt aan de helft daarvan en is even oud. Pelle, Janmaat en Clasie zijn een heel stuk ouder en zullen niet (veel) beter meer worden.
Overigens hoop ik wel dat Feyenoord boven Vitesse eindigt. Je moet er toch niet aan denken dat er een team (voorronde) CL gaat spelen waarvan de helft volgend seizoen sowieso weer weg is.
We zullen het zien aan het eind. Vitesse is ook niet minder dan Feyenoord, dus het wordt spannend.
[/quote](quote)
Bony was ook wel een uitzonderlijke spits voor eredivisie-begrippen.
(quote)
Denk dat je de Feyenoorders toch wel wat overschat. Piazon is een toekomstig international van het Braziliaans elftal. En een paar aardige wedstrijden? Heb je zijn statistieken wel gezien? 8 goals en 7 assists... Boëtius komt aan de helft daarvan en is even oud. Pelle, Janmaat en Clasie zijn een heel stuk ouder en zullen niet (veel) beter meer worden.
Overigens hoop ik wel dat Feyenoord boven Vitesse eindigt. Je moet er toch niet aan denken dat er een team (voorronde) CL gaat spelen waarvan de helft volgend seizoen sowieso weer weg is.
We zullen het zien aan het eind. Vitesse is ook niet minder dan Feyenoord, dus het wordt spannend.
Toch knap dat je de toekomst kunt voorspellen. Maar het gaat om nu. Als je er statistieken bij gaat halen, Pellè: 12 goals in 14 wedstrijden.
Boëtius heeft overigens lang niet alles gespeeld, omdat hij terug kwam van een ernstige blessure.
Bony was inderdaad uitzonderlijk voor de Eredivisie. Havenaar is een drama.
0
geplaatst: 8 december 2013, 19:04 uur
Stijn_Slayer schreef:
Als Real liefhebber gun ik jullie dit misbaksel van harte. Bij Ajax ging het nog net, maar hij is gewoon te vaak te ver gegaan. Ik wil daar niet naar kijken. Nee, dan liever Cavani, al is een type Higuain het beste voor het team.
(quote)
Ik bedoelde daarmee overigens niet dat ik hem graag bij Barcelona wil, maar ik volg Suarez wel graag en Madrid kijk ik liever niet naar

Maar ik vind hem prima bij Liverpool. Arsenal zou ik ook een mooie club voor hem vinden.
0
Hendrik68
geplaatst: 8 december 2013, 19:12 uur
Kijk nou voor de gein eens even naar American Football op Fox. Eagles tegen de Lions. Het sneeuwt daar een piepklein beetje.....
0
geplaatst: 8 december 2013, 19:35 uur
Beugelsdijk oogt dom, voetbalt in ieder geval heel dom en blijkt dan ook nog eens heel dom. 

0
geplaatst: 8 december 2013, 20:13 uur
lemmylavigne schreef:
Heerlijk, de wartaal van 010'ers. Puur genieten. Het zal de masochist zijn in mij.
Heerlijk, de wartaal van 010'ers. Puur genieten. Het zal de masochist zijn in mij.
Wat is precies de wartaal? En krijg je het hoog in je bol vanwege vermeend verkeerd taalgebruik van anderen? Overigens woon ik gewoon in Amsterdam aan Zee, er wonen meer Feyenoord fans in Nederland dan in 010.
0
geplaatst: 8 december 2013, 23:10 uur
In België is het ook weer circus in het voetbal: Ruytinx (OHGel) gaat door op de enkel van Carcela (Standard), die hem daarop een vuistslag verkoopt... en nu blijkt iedereen toch vooral meedelijden te hebben met Carcela!?
0
geplaatst: 8 december 2013, 23:32 uur
Chungking schreef:
In België is het ook weer circus in het voetbal: Ruytinx (OHGel) gaat door op de enkel van Carcela (Standard), die hem daarop een vuistslag verkoopt... en nu blijkt iedereen toch vooral meedelijden te hebben met Carcela!?
Hoe zou je zelf reageren? Huilie doen op de grond? Ruytinx verdiende gewoon een muilpeer, niet voor het eerst. Vooral die grijns op zijn lelijke smoel maakt het af.
Carcela slaat Ruytinckx na smerige tackle | VTM NIEUWS - nieuws.vtm.be
0
geplaatst: 8 december 2013, 23:47 uur
@ Linius: Hij lost z'n matige balbehandeling goed op - toegegeven. 

0
geplaatst: 8 december 2013, 23:51 uur
Wat een afschuwelijk 'lachje' ook. Zou de oudere broer van Ribery kunnen zijn. Had naast een klapje ook nog wel een paar schoppen mogen krijgen.
0
geplaatst: 8 december 2013, 23:55 uur
Precies dat ging ook maar net goed. Maar ben blij dat er weer een paar NL clubs de wind weer wat in de rug hebben.
0
geplaatst: 9 december 2013, 00:43 uur
De supporters van PEC Zwolle kunnen de nederlaag tegen streekgenoot Go Ahead Eagles maar moeilijk verdragen. De Blauwvingers gingen in de IJsselderby met 4-1 onderuit en na afloop moest trainer Ron Jans concluderen dat die forse nederlaag niet onterecht genoemd kon worden. De spelersbus van PEC werd zondag opgewacht door teleurgestelde supporters, meldt RTV Oost.
Een groep van zo'n dertig PEC-fans zou de spelersbus hebben opgewacht, om tekst en uitleg te vragen. Jans ging met de boze supporters in gesprek, voordat de bus weer verder kon rijden. PEC heeft nu nog maar twee punten meer dan Go Ahead.
Boze fans die de spelersbus van hun favoriete ploeg opwachten na een teleurstellend resultaat gebeurt de laatste tijd wel vaker: laatst werd de bus van PSV nog opgewacht. PEC speelt volgende week thuis tegen sc Heerenveen.
Een groep van zo'n dertig PEC-fans zou de spelersbus hebben opgewacht, om tekst en uitleg te vragen. Jans ging met de boze supporters in gesprek, voordat de bus weer verder kon rijden. PEC heeft nu nog maar twee punten meer dan Go Ahead.
Boze fans die de spelersbus van hun favoriete ploeg opwachten na een teleurstellend resultaat gebeurt de laatste tijd wel vaker: laatst werd de bus van PSV nog opgewacht. PEC speelt volgende week thuis tegen sc Heerenveen.

Geweldig die hype van de spelersbus opwachten. Vooral als het zo misplaatst is.
0
geplaatst: 9 december 2013, 00:48 uur
Inderdaad. Ze staan verdomme nog boven PSV ook. Vorig jaar had, volgens mij, vrijwel iedereen verwacht dat ze meteen weer zouden degraderen. 

0
geplaatst: 9 december 2013, 00:55 uur
Nicolage Rico schreef:
Toch knap dat je de toekomst kunt voorspellen. Maar het gaat om nu. Als je er statistieken bij gaat halen, Pellè: 12 goals in 14 wedstrijden.
Piazon is alleen geen spits, dus die vergelijking gaat alvast niet op.
Over Boetius en zijn blessure heb je dan weer gelijk.
0
geplaatst: 9 december 2013, 01:32 uur
Chungking schreef:
Bitchslap, Geen vuistslag maar een bitchslap. Groot verschil

Overigens terecht dat ie een lap kreeg maarja de rode kaart voor cacela daarna was dat ook, wat moest de scheids anders doen? ie stond er vlakbij
Beetje opgeklopt allemaal maar dat het een smerige tackle was die extra bestraft mag worden staat buiten discussie voor mij. Carcela symbolische straf van paar weken + wat maatschappelijk werk ten voordele van de kinderen (waneer gaat iemand eens aan die doelgroep denken, wat een vreselijke beelden in prime-time op tv
) want die staat toch de rest van het seizoen out.
0
geplaatst: 9 december 2013, 07:47 uur
Die Ronald de Boer kan toch echt niet bij Studio Voetbal.
Marionet van Frank en alles van, door en rondom Ajax is goed, van anderen slecht.
Ronald heeft zich tegen een riante vergoeding zo goed voor het karretje van Qatar laten spannen dat het net lijkt of Qatar de FIFA niet heeft omgekocht om het WK met 55 graden in de zandbak van dat Arabische land te gaan houden.
Een beetje een zielige en voorspelbare jongen. De discussie in Studio Voetbal over Ajax moest nota bene van een andere Ajaxied komen, Jan Mulder. Ajaxied Van Gelder legt De Boer geen strobreed in de weg en Peter Bosz bleef beleefd aanwezig.
En hij kon maar doorratelen en zwatelen. En niemand die zegt dat, als je met 9 en 11 punten achterstand alsnog kampioen wordt, dat niet je eigen verdienste is maar vooral ook het geblunder van de club die 9 of 11 punten voor staat in de competitie. 't Is eigenlijk een inkoppertje maar Studio Voetbal speelt op zijn niveau niet veel hoger dan het eerste de beste veteranenteam.
Zelfs Ronald Waterreus, die voor PSV wel eens vergelijkbare Ronald de Boer trekjes vertoonde, werd nog wel eens kritisch op en over PSV. Dat maakte hem verdacht maar nog niet altijd schuldig. Dat geldt overigens ook voor Jan Mulder.
Maar Ronald de Boer kan echt niet, in een programma dat kritisch en informatief hoort te zijn over voetbal. Met vier van de vijf praters als Ajaxieden begint Studio Voetbal als zogezegd serieus praatprogramma over voetbal echt tot de losers te horen.
Marionet van Frank en alles van, door en rondom Ajax is goed, van anderen slecht.
Ronald heeft zich tegen een riante vergoeding zo goed voor het karretje van Qatar laten spannen dat het net lijkt of Qatar de FIFA niet heeft omgekocht om het WK met 55 graden in de zandbak van dat Arabische land te gaan houden.
Een beetje een zielige en voorspelbare jongen. De discussie in Studio Voetbal over Ajax moest nota bene van een andere Ajaxied komen, Jan Mulder. Ajaxied Van Gelder legt De Boer geen strobreed in de weg en Peter Bosz bleef beleefd aanwezig.
En hij kon maar doorratelen en zwatelen. En niemand die zegt dat, als je met 9 en 11 punten achterstand alsnog kampioen wordt, dat niet je eigen verdienste is maar vooral ook het geblunder van de club die 9 of 11 punten voor staat in de competitie. 't Is eigenlijk een inkoppertje maar Studio Voetbal speelt op zijn niveau niet veel hoger dan het eerste de beste veteranenteam.
Zelfs Ronald Waterreus, die voor PSV wel eens vergelijkbare Ronald de Boer trekjes vertoonde, werd nog wel eens kritisch op en over PSV. Dat maakte hem verdacht maar nog niet altijd schuldig. Dat geldt overigens ook voor Jan Mulder.
Maar Ronald de Boer kan echt niet, in een programma dat kritisch en informatief hoort te zijn over voetbal. Met vier van de vijf praters als Ajaxieden begint Studio Voetbal als zogezegd serieus praatprogramma over voetbal echt tot de losers te horen.
0
geplaatst: 9 december 2013, 09:00 uur
FlyLo schreef:
Hoe zou je zelf reageren? Huilie doen op de grond? Ruytinx verdiende gewoon een muilpeer, niet voor het eerst. Vooral die grijns op zijn lelijke smoel maakt het af.
De tendens is blijkbaar opeens: als de overtreding die op jou gemaakt is maar smerig genoeg is, dan is het perfect ok om je te revancheren...
Op die manier kunnen we elk weekend naar een boks- ipv voetbalmatch gaan kijken.
Vooral de journalistieke berichtgeving stoort me. Iemand van de bank van Standard (een zeer betrouwbare en onafhankelijke bron dus...) beweert dat hij Ruytinx zijn overtreding had horen aankondigen op voorhand.Dat wordt dan maar meteen voor waarheid aangenomen en uitgesmeerd in de krantenkoppen.
En dan verschieten dat de journalistiek in een crisis zit.
0
Martial
geplaatst: 9 december 2013, 09:26 uur
musician schreef:
Wat is precies de wartaal? En krijg je het hoog in je bol vanwege vermeend verkeerd taalgebruik van anderen? Overigens woon ik gewoon in Amsterdam aan Zee, er wonen meer Feyenoord fans in Nederland dan in 010.
(quote)
Ga er toch niet op in musician, dit soort figuren moet je gewoon negeren, ze zijn het niet waard.
En over Studio Voetbal, tsja als je al twee Ajax-figuren aan tafel heb zitten waaronder die vreselijke Jan Mulder is de kans al wel weer heel groot dat het gesprek die kant op wordt geduwd en dat is bijna elke week hetzelfde.
Ook weer tenenkrommend hoe ze die Davy Klaasen in Oranje proberen te lullen, toegeven hij doet het de laatste weken aardig, maar ja de tegenstanders waren wel ADO en NAC.
Daarom was het ook wel leuk vorige week toen Co Adriaanse de euforie op de overwinning op Barcelona wat probeerde te temperen met dat Barcelona al geplaatst was en dat ze minder gemotiveerd waren enzovoort.... en gelijk die Jack van Gelder er bovenop maarre het is toch knap wat Ajax gepresteerd had

0
geplaatst: 9 december 2013, 10:00 uur
musician schreef:
Wat is precies de wartaal?
Wat is precies de wartaal?
Lieverd, dat staat er. "Een paar weken terug tegen RKC thuis bleef het nog gewoon 0 - 0 en dacht iedereen dat het voor dit seizoen gebeurd was." Iedereen dacht dit? Wat een klinkklare onzin. Maar blijf vooral zure praat uitbraken over Ajax, het is mooi en vermakelijk theater.
0
geplaatst: 9 december 2013, 10:15 uur
Chungking schreef:
De tendens is blijkbaar opeens: als de overtreding die op jou gemaakt is maar smerig genoeg is, dan is het perfect ok om je te revancheren...
Op die manier kunnen we elk weekend naar een boks- ipv voetbalmatch gaan kijken.
Vooral de journalistieke berichtgeving stoort me. Iemand van de bank van Standard (een zeer betrouwbare en onafhankelijke bron dus...) beweert dat hij Ruytinx zijn overtreding had horen aankondigen op voorhand.Dat wordt dan maar meteen voor waarheid aangenomen en uitgesmeerd in de krantenkoppen.
(quote)
Tja ik ben toch ook blij dat iemand even een mep op Ruytinx zijn gezicht gegeven heeft: Zeer vuile overtreding, nog even een knietje erbij en op de hand gaan staan, en dan een grijns op je gezicht hebben die boekdelen spreekt. Verder het ergste van alles: hij krijgt hier maar geel voor, waardoor hij verder niet meer kan bestraft worden.
Dus ben ik heel blij met die mep, hoewel ik mij niet kan voorstellen dat Ruytinx veel last heeft van een mep van een mug als Carcela (dus nog een dosis theater erbij na de slag ook).
Ik zou zeggen gezien de aard van de overtreding en de mogelijke gevolgen, een match of 5 voor Carcela, en een stuk of 10 voor Ruytinx. Maar dat laatste kan dus niet.
De journalistiek is inderdaad ook wel grappig op dit punt, maar tis ook maar wat je wil lezen natuurlijk.
0
geplaatst: 9 december 2013, 10:47 uur
herman schreef:
(quote)
Ik heb het ook puur over goede spelers. Ik heb liever Pellè in m'n team dan Piazon.
Wat zijn de statistieken van Havenaar dan?

0
geplaatst: 9 december 2013, 11:44 uur
Martial schreef:
En over Studio Voetbal, tsja als je al twee Ajax-figuren aan tafel heb zitten waaronder die vreselijke Jan Mulder is de kans al wel weer heel groot dat het gesprek die kant op wordt geduwd en dat is bijna elke week hetzelfde.
Ik vond Mulder wel sterk in zijn aanval tegen Bosz, Havenaar is een lieve jongen dus die zou zoiets niet doen...
0
geplaatst: 9 december 2013, 12:37 uur
Het merendeel van de coaches zou hetzelfde reageren, maar ook als Havenaar een ontzettende lieve en aardige jongen is, zegt dat helemaal niets over zijn intentie op het besproken moment op een voetbalveld in Eindhoven.
Jan Mulder schreeuwde wat iedereen al had gezien en geconcludeerd 24 uur eerder. Daar is hij ijzersterk in.
Jan Mulder schreeuwde wat iedereen al had gezien en geconcludeerd 24 uur eerder. Daar is hij ijzersterk in.
0
Martial
geplaatst: 9 december 2013, 12:45 uur
vigil schreef:
Ik vond Mulder wel sterk in zijn aanval tegen Bosz, Havenaar is een lieve jongen dus die zoiets niet doen...
(quote)
Ik vond Mulder wel sterk in zijn aanval tegen Bosz, Havenaar is een lieve jongen dus die zoiets niet doen...
Dat was inderdaad niet zo sterk van Bosz die opmerking over Havenaar die zich overigens voor de rest zeer goed staande hield in het programma.
Ik snap best dat Bosz voor z'n speler opkomt, maar ja dat het een "lieve jongen" is zal best wel, maar ja dat praat de overtreding niet goed natuurlijk en ook in het heetst van de strijd kan een speler wel is iemand raken op een plek die hij eigenlijk niet voor ogen had (te laat inzetten van een sliding/overtreding bijvoorbeeld) en zal een speler ook niet zo gauw toegeven vanne ja hoor dat was een bewussie die overtreding, kortom zo is er elke weer voldoende gesprekstof na een weekend vol met voetbal in binnen en buitenland.
0
geplaatst: 9 december 2013, 13:02 uur
Ronald de Boer is inderdaad lachwekkend in Studio Voetbal, dat is de overtreffende trap van Waterreus. Wel begrijpelijk want het gaat over zijn broer, maar ze moeten hem gewoon niet uitnodigen in zo'n programma.
0
geplaatst: 9 december 2013, 13:25 uur
Ik denk dat je Ronald de Boer nog niet eens zoveel kwalijk kan nemen. Die man is opgegroeid bij Ajax, is er werkzaam en zijn broer is er hoofdcoach.. Het zou mooi zijn als je ook dan nog kritisch bent, maar zo zit hij niet in elkaar.
Het zegt wel veel over de sportredactie van de NOS dat hij er geregeld zit. Jack zal er ook geen enkel probleem mee hebben.
Het zegt wel veel over de sportredactie van de NOS dat hij er geregeld zit. Jack zal er ook geen enkel probleem mee hebben.
0
geplaatst: 9 december 2013, 13:42 uur
Mooie opmerking overigens van Bosz over dat dichte dak "bij jullie" waarna Van Gelder snel maar weer moest zeggen dat AFC geen dak had.
qua De Boer ben ik het helemaal met trebremmit, je kan het hem niet helemaal kwalijk nemen. De redactie moet hem gewoon niet bellen.
qua De Boer ben ik het helemaal met trebremmit, je kan het hem niet helemaal kwalijk nemen. De redactie moet hem gewoon niet bellen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.