Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 13 juni 2014, 13:38 uur
kaztor schreef:
Inderdaad een hele matige match.
Inderdaad een hele matige match.
Meer een gelegenheidskijker zeker? Als je dit matig vond kun je 90% van de andere matches wel overslaan. Denk ook dat Spanje-Nederland erg saai wordt, met veel balbezit voor Spanje en nauwelijks uitgespeelde kansen.
Ben het wel eens met deze tweet van Gary Lineker:
"Terrific opening game. Goals, controversy, attacking football and a great show from the Poster boy. The World Cup has started with a bang!"
0
Martial
geplaatst: 13 juni 2014, 13:41 uur
Misschien wordt het ook is tijd om net zoals bij het hockey gebruik te maken van een videoscheidsrechter dat voorkomt toch heel wat discussies die nu hier worden gevoerd, voordeel is dat het er zeer waarschijnlijk "eerlijker" aan toe gaat, de doellijntechnologie is er al op dit WK, de volgende stap mag dus van mij de videoscheidsrechter zijn.
Mocht Nederland vanavond winnen van Spanje middels een scheidsrechterlijke dwaling ben ik benieuwd of we dan ook zo "fel" van leer trekken.
Mocht Nederland vanavond winnen van Spanje middels een scheidsrechterlijke dwaling ben ik benieuwd of we dan ook zo "fel" van leer trekken.

0
geplaatst: 13 juni 2014, 13:41 uur
herman schreef:
Meer een gelegenheidskijker zeker? Als je dit matig vond kun je 90% van de andere matches wel overslaan.
"Terrific opening game. Goals, controversy, attacking football and a great show from the Poster boy. The World Cup has started with a bang!"
(quote)
Meer een gelegenheidskijker zeker? Als je dit matig vond kun je 90% van de andere matches wel overslaan.
Hmm. Ik vond het ook niet heel goed, hoor.
Het tempo lag best hoog, maar heel veel slordigheden, veel foute passes, weinig sprankelende aanvallen. Brazilië matig, Kroatië redelijk.
Wel veel goals voor een openingsmatch. En verder heb je gelijk dat er heel veel slechtere wedstrijden zijn. Ik zou het houden op 50%/60%
0
geplaatst: 13 juni 2014, 13:43 uur
Olic gaat gewoon naar de bal en Cesar ook. Als Cesar slecht naar die bal gaat en er vindt iemand de ruimte om er tegen te koppen, waarom zou dat dan niet mogen? Dat hele 'keeper-is-beschermd-in-de-kleine-backlijn'-praatje is overroepen als je ziet hoe sommige keepers naar die bal gaan zou je de aanvallers moeten beschermen tegen de keepers. Het bekendste voorbeeld in België is dit. En er zijn legio voorbeelden waarbij de keeper met de knie vooruit uitkomt.
0
geplaatst: 13 juni 2014, 13:46 uur
dumb_helicopter schreef:
Het WK voor clubs is dezelfde pot nat als het WK qua scheidsrechters. In Europa heb je gewoon een veel grotere poel aan scheidsrechters die dan meestal nog eens meer matchen op een hoog niveau fluiten. Is het niet in de eigen competitie dan is het wel in de Champions League. Ik ga niet zeggen dat die scheidsrechters per definitie slechter zijn, maar het feit dat er quota zijn dat er uit elk werelddeel scheidsrechters worden afgevaardigd zorgt sowieso al voor een vermindering in kwaliteit.
Het WK voor clubs is dezelfde pot nat als het WK qua scheidsrechters. In Europa heb je gewoon een veel grotere poel aan scheidsrechters die dan meestal nog eens meer matchen op een hoog niveau fluiten. Is het niet in de eigen competitie dan is het wel in de Champions League. Ik ga niet zeggen dat die scheidsrechters per definitie slechter zijn, maar het feit dat er quota zijn dat er uit elk werelddeel scheidsrechters worden afgevaardigd zorgt sowieso al voor een vermindering in kwaliteit.
Eenmaal voorbij de poulefase gelden die quota's niet meer.
0
geplaatst: 13 juni 2014, 13:47 uur
Een Italiaanse of Spaanse scheidsrechter was niet getrapt in de valpartij van Fred. Hij laat zich ook gewoon tegen die Kroaat aanvallen, vind je het gek dat er dan lichamelijk contact ontstaat.
Olic werd de hele avond al door de scheidsrechter benadeeld. Zo kreeg hij een keer hands tegen terwijl de bal tegen zijn hoofd kwam en hij op dat moment zelfs kon opstomen richting doel. Ik vind dat hij zich nog goed beheerst heeft.
In het strafschopgebied bij de bewuste vrije trap, maakte hij geen overtreding. Hij staat met zijn rug naar de keeper en gaat ook niet op hem af. Op z'n gunstigst kan nog worden gezegd dat de scheidsrechter het niet goed zag en dat hij Cesar daarom maar het voordeel van de twijfel geeft. Maar feitelijk gebeurt er niets.
Olic werd de hele avond al door de scheidsrechter benadeeld. Zo kreeg hij een keer hands tegen terwijl de bal tegen zijn hoofd kwam en hij op dat moment zelfs kon opstomen richting doel. Ik vind dat hij zich nog goed beheerst heeft.
In het strafschopgebied bij de bewuste vrije trap, maakte hij geen overtreding. Hij staat met zijn rug naar de keeper en gaat ook niet op hem af. Op z'n gunstigst kan nog worden gezegd dat de scheidsrechter het niet goed zag en dat hij Cesar daarom maar het voordeel van de twijfel geeft. Maar feitelijk gebeurt er niets.
0
geplaatst: 13 juni 2014, 13:49 uur
0
geplaatst: 13 juni 2014, 13:55 uur
dumb_helicopter schreef:
Olic gaat gewoon naar de bal en Cesar ook. Als Cesar slecht naar die bal gaat en er vindt iemand de ruimte om er tegen te koppen, waarom zou dat dan niet mogen? Dat hele 'keeper-is-beschermd-in-de-kleine-backlijn'-praatje is overroepen
Olic gaat gewoon naar de bal en Cesar ook. Als Cesar slecht naar die bal gaat en er vindt iemand de ruimte om er tegen te koppen, waarom zou dat dan niet mogen? Dat hele 'keeper-is-beschermd-in-de-kleine-backlijn'-praatje is overroepen
Binnen het vijfmetergebied is de keeper nu eenmaal beschermd, dat is gewoon een spelregel. Het is denk ik een 50/50-situatie. Als de goal was goedgekeurd hadden de Brazilianen over deze situatie net zoveel recht van klagen als de Kroaten nu.
Hoor trouwens niemand over de elleboog van 1 van die 2 DM's van Brazilië (ik geloof Gustavo) gisteren, nog voor die van Neymar. Dat was toch ook wel geel waard? Hij plant hem niet zo bewust als Neymar, maar toch...
Vandaag zijn we allemaal een beetje Kroaat.

0
zalwelnikszijn!
geplaatst: 13 juni 2014, 14:01 uur
Brazilie wordt opeens toch wel heel erg pover als je Neymar wegdenkt. Luiz Gustavo en Paulinho kan toch serieus niet het beste zijn wat ze hebben daar op dat middenveld?
0
geplaatst: 13 juni 2014, 14:04 uur
Oscar was ook wel redelijk en die ingevallen Bernard was ook niet slecht.
0
Martial
geplaatst: 13 juni 2014, 14:07 uur
musician schreef:
Een Italiaanse of Spaanse scheidsrechter was niet getrapt in de valpartij van Fred. Hij laat zich ook gewoon tegen die Kroaat aanvallen, vind je het gek dat er dan lichamelijk contact ontstaat.
Ik zeg videoscheidsrechter introduceren in het voetbal en we zijn van veel discussies zoals deze af.
0
geplaatst: 13 juni 2014, 14:15 uur
Martial schreef:
Ik zeg videoscheidsrechter introduceren in het voetbal en we zijn van veel discussies zoals deze af.
Wedden dat dan net de stroom was uitgevallen

Wat een miesmannetjes ("lamlullen" hoor ik ook wel 'ns) die Brazzo's - sambavoetbal? Doe mij dan maar de samba van Bebel Gilberto (met Tobim), zonder voetbal. En die Scolari is ook niet fris met z'n constante geappeleer en die vingers omhoog. Was ik scheids geweest had ik tegen de vierde man gezegd: "joh help die arme man fff naar de pot, want hij moet poepen".
Gouwe tip trouwens van herman om 90% niet te gaan bekijken - voorkomt ook relationele frictie

Alleen maak dan fff de boel compleet door meteen te onthullen welke 10% de moeite waard is

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 13 juni 2014, 14:19 uur
herman schreef:
Dit is wel een beetje kort door de bocht. Deze scheidsrechter heeft o.a. de finale van het WK voor clubs gefloten en op het vorige WK toch ook niet de minste wedstrijden (o.a. kwartfinale Nederland - Brazilië en vierde official voor de finale). Misschien is ie over zijn top of had ie een mindere dag, maar dit is iemand die wel wat aankon.
(quote)
Dit is wel een beetje kort door de bocht. Deze scheidsrechter heeft o.a. de finale van het WK voor clubs gefloten en op het vorige WK toch ook niet de minste wedstrijden (o.a. kwartfinale Nederland - Brazilië en vierde official voor de finale). Misschien is ie over zijn top of had ie een mindere dag, maar dit is iemand die wel wat aankon.
Toch zou het me weinig verbazen als Sony hier meer van weet. Op die grote toernooien worden nog veel meer spelletjes gespeeld dan bij het clubvoetbal.
0
geplaatst: 13 juni 2014, 14:33 uur
Op de PSP is dat Spanje - daarom zijn daar ook veel kleine mannetjes gekweekt, die hebben een hogere mate van portabiliteit - draagbaarheid dus 

0
geplaatst: 13 juni 2014, 15:02 uur
herman schreef:
Meer een gelegenheidskijker zeker? Als je dit matig vond kun je 90% van de andere matches wel overslaan. Denk ook dat Spanje-Nederland erg saai wordt
(quote)
Meer een gelegenheidskijker zeker? Als je dit matig vond kun je 90% van de andere matches wel overslaan. Denk ook dat Spanje-Nederland erg saai wordt
Ik mag al blij zijn dat ik hier überhaupt al de wedstrijden kan zien. Bovendien weet ik het verschil wel tussen een lekkere pot voetbal en een wedstrijd waarin een dubieus opererende scheids de hoofdrol speelt. Ik heb in ieder geval geen sprankelende momenten gezien, al had ik het de Kroaten zo gegund. Ik had het idee dat ze tenminste een beetje hun best deden.
Spanje speelt het saaiste voetbal ter wereld, dat is geen geheim. Het zal nog wat worden om die wedstrijd aan m'n kennissen en schoonfamilie uit te leggen!
0
Martial
geplaatst: 13 juni 2014, 15:57 uur
Ernie Brandts de opvolger van Harry v/d Ham bij FC Dordrecht, goede keus + trainer.
0
geplaatst: 13 juni 2014, 16:54 uur
Martial schreef:
Ernie Brandts de opvolger van Harry v/d Ham bij FC Dordrecht, goede keus + trainer.
Moet meteen aan gisteravond denken: Hugo Borst in de nakaart - stelde dat Stefan de Vrij wellicht dit tournooi tot verdedigingstrouvaille zou kunnen uitgroeien. Niet alleen hoop ik dat, moest ook meteen aan de WK van '78 toen diezelfde Earnie een gouden vondst bleek als voorstopper: ik herinner me zijn afstandsschoten (o.a. het doelpunt tegen Italië); heeft het heel goed gedaan bij NAC (derde op de ranglijst)
0
geplaatst: 13 juni 2014, 17:06 uur
Hmm, die hockeyscheidsrechters zullen dan ook wel allemaal omgekocht zijn om de Nederlanders in eigen land naar de finale te helpen.
0
geplaatst: 13 juni 2014, 17:10 uur
Inderdaad en in eigen land aan gekomen merken die scheidsrechters pas dat je daar die VVV cadeaubonnen niet kunt inwisselen 

0
geplaatst: 13 juni 2014, 17:12 uur
iggy schreef:
En een mooi eigen doelpunt natuurlijk.
En een mooi eigen doelpunt natuurlijk.
Zit je al aan de borrel? Vond die afstandschoten erg mooi (ook tegen Oostenrijk); en dat eigen doelpunt was geen Marcellootje - als ik het me goed herinner, maar in een duel. Hij maakte wél indruk en dat hebben we nu ook nodig.
Klokkies - van die pooierdingen zoals een Breitling of Rolex - waren vroeger in topwedstrijden wel eens de voetbaldouceurtjes (weet ik van een oud-collega die ook topscheids was).
0
geplaatst: 13 juni 2014, 17:12 uur
@Edwynn:
Dat is daar niet eens nodig. De hockey Nederlanders, zeker bij de dames, zijn gewoon minimaal een klasse beter dan de rest. Hooguit Australië kan de nodige tegenstand bieden.
Dat is daar niet eens nodig. De hockey Nederlanders, zeker bij de dames, zijn gewoon minimaal een klasse beter dan de rest. Hooguit Australië kan de nodige tegenstand bieden.
0
geplaatst: 13 juni 2014, 17:14 uur
Engeland speelde wel heel angstig, wilde toch gewoon een grote nederlaag (alla O.S) voorkomen.
0
geplaatst: 13 juni 2014, 17:33 uur
Mjuman schreef:
Zit je al aan de borrel? Vond die afstandschoten erg mooi (ook tegen Oostenrijk); en dat eigen doelpunt was geen Marcellootje - als ik het me goed herinner, maar in een duel. Hij maakte wél indruk en dat hebben we nu ook nodig.
(quote)
En hij schopte ook nog eens Schrijvers uit de wedstrijd ha ha. Maar eeh was het niet vooral Arie Haan met zijn afstandschoten?!
En ja ik zit aan de borrel. Het is hier alweer half elf dus dan mag dat.
0
Martial
geplaatst: 13 juni 2014, 17:41 uur
Mjuman schreef:
Moet meteen aan gisteravond denken: Hugo Borst in de nakaart - stelde dat Stefan de Vrij wellicht dit tournooi tot verdedigingstrouvaille zou kunnen uitgroeien. Niet alleen hoop ik dat
Moet meteen aan gisteravond denken: Hugo Borst in de nakaart - stelde dat Stefan de Vrij wellicht dit tournooi tot verdedigingstrouvaille zou kunnen uitgroeien. Niet alleen hoop ik dat
Uiteraard hoop ik dat ook, sterker nog dat gun ik hem ook, heeft het afgelopen seizoen toch met wat tegenslagen te maken gehad, maar lijkt daar vooral sterker uitgekomen te zijn.
Is kijken hoe hij zich houdt tegen de "wereldtop" en of hij de kans krijgt zijn passes over 60 à 70 meter te etaleren en zodoende Van Persie of Robben in stelling te brengen.
0
geplaatst: 13 juni 2014, 18:24 uur
Damn, dat was een heerlijk schot!
Kameroen laat nu plots wat vuurwerk zien.
Kameroen laat nu plots wat vuurwerk zien.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.