Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 16 juni 2014, 21:09 uur
Eindelijk tijd om weer te mumeën

Zou je als Real Madrid nog zo'n man als Pepe überhaupt als lid van je vereniging willen hebben? Hij zal maar je op je loonlijst staan voor toch geen misselijk bedrag.
Dat er domme voetballers zijn, vooruit.
Maar Pepe? Die slaat echt alles. Ben bang dat zijn WK in ieder geval voorbij is. Niet alleen vanwege enkele wedstrijden schorsing maar daarna zal Portugal wel thuis zitten. Laten we het tenminste hopen. De aanwezigheid van Ronaldo heeft bepaald geen stimulerende werking en zonder hem blijkt het elftal niet meer dan een eveneens niet echt intelligent groepje houthakkers. Maar goed, dat wisten we ook al langer.
Ben voor het eerst blij met wat punten voor Duitsland....
0
geplaatst: 16 juni 2014, 21:24 uur
Ach, ik ging in het verleden wel eens tekeer over Duitsland in deze forum, maar ben inmiddels wel bijgesteld.
Gewoon een team die met wat bikkelen zoden aan de dijk weet te zetten. Niks mis mee.
Die Pepe zouden ze terug op het vliegveld moeten zetten.
Zin in een zouteloze wedstrijd? Ga dan nu kijken! De spelers van beide ploegen lijken totaal niet op elkaar ingespeeld.
Gewoon een team die met wat bikkelen zoden aan de dijk weet te zetten. Niks mis mee.
Die Pepe zouden ze terug op het vliegveld moeten zetten.
Zin in een zouteloze wedstrijd? Ga dan nu kijken! De spelers van beide ploegen lijken totaal niet op elkaar ingespeeld.
0
geplaatst: 16 juni 2014, 21:28 uur
Och, als niets loopt, je achter staat en vol adrenaline + testosteron zit, mag je toch best even je hoofd tegen iemands hoofd zetten. Zat totaal geen kracht achter, het was geen agressieve beweging, het was uiting van frustratie. Alsnog vervelend, maar 1 of 2 wedstrijden vind ik voldoende.
Kijk even hoe hij als een baby zit te huilen op de grond, na een tikje: World Cup 2014: Pepe headbutts Thomas Muller and receives a straight red card | Metro News - metro.co.uk
Kijk even hoe hij als een baby zit te huilen op de grond, na een tikje: World Cup 2014: Pepe headbutts Thomas Muller and receives a straight red card | Metro News - metro.co.uk
0
geplaatst: 16 juni 2014, 21:29 uur
Waarom zou je anno 2014 nog tekeer gaan over Duitsland? Hebben al jaren, zeker sinds Klinsmann coach was, een prachtig team.
0
geplaatst: 16 juni 2014, 21:34 uur
0
geplaatst: 16 juni 2014, 21:40 uur
kaztor schreef:
Ach, Nigeria wél mooi in grasgroen, inclusief sokken.
0
geplaatst: 16 juni 2014, 21:40 uur
kaztor schreef:
De spelers van beide ploegen lijken totaal niet op elkaar ingespeeld.
De spelers van beide ploegen lijken totaal niet op elkaar ingespeeld.
Nou, de Iranezen en Nigerianen passen toch echt heel goed naar elkaar.
0
geplaatst: 16 juni 2014, 21:55 uur
Nicolage Rico schreef:
(quote)
Met zoveel zand in je achtertuin moet je wel goed worden in de lange bal geven

0
geplaatst: 16 juni 2014, 21:55 uur
-SprayIt- schreef:
Dit is pas een klootzak: Lionel Messi Shatters A Kid's Hopes And Dreams | Uni Lad - uniladmag.com
Dit is pas een klootzak: Lionel Messi Shatters A Kid's Hopes And Dreams | Uni Lad - uniladmag.com
Zover zou ik niet willen gaan. Misschien is het onbewust gebeurt. In de gekte van zo'n spektakel is zo'n kleintje letterlijk over het hoofd te zien. Bovendien vind ik de kopregel erg dramatisch. Messi is natuurlijk ook maar een mens, ook al wordt ie op een overdreven manier opgehemeld.
Ik vind het misschien erger dat de media als een stel aasgieren op sensatie uit zijn.
Een onbedoeld misstapje en je bent zo de duivel!
0
geplaatst: 16 juni 2014, 21:58 uur
Het was een grapje. Je ziet dat hij het even niet ziet, dit is niet bewust. Je bent inderdaad voor je er zelf erg in hebt de boeman.
0
geplaatst: 16 juni 2014, 22:22 uur
Wat een vreselijke non-match. Deze ploegen horen gewoon niet thuis op een wereldkampioenschap.
0
geplaatst: 16 juni 2014, 23:06 uur
-SprayIt- schreef:
Je bent inderdaad voor je er zelf erg in hebt de boeman.
Je bent inderdaad voor je er zelf erg in hebt de boeman.
Messi is hier niet de boeman, maar dat jongentje, hij loopt compleet uit zijn positie, wordt nooit iets.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 00:23 uur
Nu maar hopen dat de Amerikanen zich staande houden temidden van dat ongenuanceerde geweld van de Ghanezen. Het begin is er! 

0
geplaatst: 17 juni 2014, 00:28 uur
De team van Ghana zijn geen push-overs, die kunnen er wel wat van. Haalde vorig WK net op een lat na de halve finale niet.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 00:32 uur
Ghana heeft ook mijn voorkeur, al is Klinsi wel sympathiek. Had 4 jaar geleden het eerste Afrikaanse land in de halve finales mogen zijn. Die gaan nu ook nog wel terugkomen mag ik hopen.
edit: wordt daar even een neus gebroken... au!
edit: wordt daar even een neus gebroken... au!
0
geplaatst: 17 juni 2014, 09:03 uur
Wat een waanzinnige ploeg heeft Duitsland toch. Een genot om naar te kijken. Al jaren. Als Brazilië en/of Argentinië niet snel in het toernooi gaan groeien, moet dit de kampioen zijn. Ik denk nog steeds Nederland een eenmalig hoogtepunt beleefde. Duitsland presteert op een constant niveau. Wat een genot ook om die Portugezen zo gefrustreerd te zien. Normaal gesproken juist onderdeel van hun spel.
USA -Ghana maar overgeslagen want saai. Ik had alleen niet verwacht dat die Amerikanen zouden winnen. Ghana heeft toch wat meer voetbal in zijn donder. Doorgaans. Nigeria is overigens ook geen schim meer van wat het eens was.
USA -Ghana maar overgeslagen want saai. Ik had alleen niet verwacht dat die Amerikanen zouden winnen. Ghana heeft toch wat meer voetbal in zijn donder. Doorgaans. Nigeria is overigens ook geen schim meer van wat het eens was.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 09:29 uur
Vanavond is het eindelijk aan Belgie, maar goed want al dat gelul op tv zonder dat de bal nog maar heeft gerold raak je wel beu.
Ik verwacht wel geen hoogstaande match. Belgie zelfs staat niet garant voor ultra-offensief voetal maar speelt vooral goed georganiseerd en gedisciplineerd. De vier verdedigers én Witsel blijven doorgaans achter de bal (enkel Vertonghen rukt af en toe eens op). Dan is het wachten op een flits van Hazard, Lukaku of (meestal) De Bruyne en daarna de match uitcontroleren.
Algerije speelt naar verluidt eerder een soort betonvoetbal, dat zal ook niet veel helpen. Nochtans hebben ze met Feghouli, Bentaleb en Taider wel wat creatieve jongens lopen voor wie het opletten is.
We kunnen maar beter winnen en zo een stap naar groepswinst zetten, want die Duitsers wil ik idd niet tegenkomen.
Ik verwacht wel geen hoogstaande match. Belgie zelfs staat niet garant voor ultra-offensief voetal maar speelt vooral goed georganiseerd en gedisciplineerd. De vier verdedigers én Witsel blijven doorgaans achter de bal (enkel Vertonghen rukt af en toe eens op). Dan is het wachten op een flits van Hazard, Lukaku of (meestal) De Bruyne en daarna de match uitcontroleren.
Algerije speelt naar verluidt eerder een soort betonvoetbal, dat zal ook niet veel helpen. Nochtans hebben ze met Feghouli, Bentaleb en Taider wel wat creatieve jongens lopen voor wie het opletten is.
We kunnen maar beter winnen en zo een stap naar groepswinst zetten, want die Duitsers wil ik idd niet tegenkomen.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 09:37 uur
De Duitsers zijn helemaal niet zo constant (geweest) waardoor 4 - 0 tegen Portugal een logische uitslag zou zijn.
Ze hebben, en dat heeft Nederland naar verhouding ook, een hele goede toernooi mentaliteit. Het is een land waar je altijd je geld op kunt inzetten.
Een dergelijke overwinning van Nederland op nota bene Spanje kan geen toeval zijn.
Als Nederland eerste in de poule wordt, ligt er een mooie weg open om vrij hoog te kunnen eindigen. De gemakkelijke weg die eigenlijk voor Spanje was bedoeld. Als klein landje naast Duitsland hebben wij wel een klein beetje wat de Duitsers ook hebben. Het is daarom raar om bij Duitsland het één te roepen en bij Nederland dat het wel weer eenmalig zou zijn.
Vlak voor het toernooi had Duitsland ook een 4 - 4 tegen Zweden dus helemaal onkwetsbaar zijn ze nu ook weer niet.
Behalve dan dat ze, net als Nederland, bij een toernooi net even wat scherper zijn.
Als land dat tussen Duitsland en Engeland in ligt, hebben wij van beide landen eigenschappen. Mooi, het is alleen jammer dat we maar een kwart van het aantal inwoners hebben. Maar voetballend doen wij in principe niet onder voor die landen.
Ze hebben, en dat heeft Nederland naar verhouding ook, een hele goede toernooi mentaliteit. Het is een land waar je altijd je geld op kunt inzetten.
Een dergelijke overwinning van Nederland op nota bene Spanje kan geen toeval zijn.
Als Nederland eerste in de poule wordt, ligt er een mooie weg open om vrij hoog te kunnen eindigen. De gemakkelijke weg die eigenlijk voor Spanje was bedoeld. Als klein landje naast Duitsland hebben wij wel een klein beetje wat de Duitsers ook hebben. Het is daarom raar om bij Duitsland het één te roepen en bij Nederland dat het wel weer eenmalig zou zijn.
Vlak voor het toernooi had Duitsland ook een 4 - 4 tegen Zweden dus helemaal onkwetsbaar zijn ze nu ook weer niet.
Behalve dan dat ze, net als Nederland, bij een toernooi net even wat scherper zijn.
Als land dat tussen Duitsland en Engeland in ligt, hebben wij van beide landen eigenschappen. Mooi, het is alleen jammer dat we maar een kwart van het aantal inwoners hebben. Maar voetballend doen wij in principe niet onder voor die landen.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 10:48 uur
musician schreef:
Snap je redenering wel, maar het verschil in kwaliteit van spelers, vooral van achter en in het midden dan, is toch nog wel redelijk groot? En Duitsland was op voorhand ook gewoon medefavoriet (als je een favorietenkransje van 5 ploegen gemaakt had). Dat neemt natuurlijk niet weg dat je op zo'n toernooi nooit weet, maar om nu al je voet naast Duitsland te gaan plaatsen, dat lijkt me hopeloos voorbarig.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 10:59 uur
Daar er nog geen een ploeg is die ik er echt bovenuit vind stijgen, is het na 18 jaar dit eindtoernooi wellicht weer eens tijd voor Duitse winst; de verdedigers zijn wel vrij traag. Verder speelde Portugal niet eens zo veel slechter tot aan de rode kaart.
Ik vind Nederland trouwens niet een geschiedenis hebben van mentaal sterke ploegen. We hebben al genoeg teams gehad die kwalitatief goed genoeg waren voor de cup. Geografie, dat zal wel: er grenzen wel meer landen aan Duitsland.
Ik vind Nederland trouwens niet een geschiedenis hebben van mentaal sterke ploegen. We hebben al genoeg teams gehad die kwalitatief goed genoeg waren voor de cup. Geografie, dat zal wel: er grenzen wel meer landen aan Duitsland.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 11:02 uur
Nederland is volledig kansloos tegen dit Duitsland normaliter. Duidelijk het meest verzorgde en constante voetbal dat ik gezien heb dit toernooi. Zeker na het tegenvallende voetbal van kanshebbers Brazilië, Spanje en (blijkbaar; alleen de eerste tien minuten gezien) Argentinië. Tweede helft van Duitsland - Portugal heb ik niet meer gezien omdat wedstrijd al gespeeld en zo.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 11:04 uur
De huid van de beer verkopen is een bekend Nederlands gezegde en Musician zou hoge ogen bij het WK "Beer prospecteren en verkopen". Perzoonlijk wacht ik liever - desnoods met dichtgeknepen billen - nog even af.
Duitsland staat er altijd als het er moet staan - spreekwoordelijk. En Oranje is beduidend minder stabiel. De overeenkomst met Duitsland is dat óók het huidige Oranje een team is; dit i.t.t. Portugal, kijk maar naar de non-verbale reacties van Ronaldo na de acties van Pepe (hij weet n.b. dat er een camera op hem gericht is).
Als land dat tussen België en de Noordzee/Oostzee in ligt, hebben we van beide eigenschappen: als echte vloedgolven kunnen we voetballend komen aanstormen en als het goed is gegaan kunnen we net zo stevig drinken als de Belgen. Gelukkig hebben we iig ruim 1,5 zoveel inwoners en spreken we maar één taal en we doen wij niet onder voor België en de Noordzee (die kunnen we nog steeds bedwingen).
Duitsland staat er altijd als het er moet staan - spreekwoordelijk. En Oranje is beduidend minder stabiel. De overeenkomst met Duitsland is dat óók het huidige Oranje een team is; dit i.t.t. Portugal, kijk maar naar de non-verbale reacties van Ronaldo na de acties van Pepe (hij weet n.b. dat er een camera op hem gericht is).
Als land dat tussen België en de Noordzee/Oostzee in ligt, hebben we van beide eigenschappen: als echte vloedgolven kunnen we voetballend komen aanstormen en als het goed is gegaan kunnen we net zo stevig drinken als de Belgen. Gelukkig hebben we iig ruim 1,5 zoveel inwoners en spreken we maar één taal en we doen wij niet onder voor België en de Noordzee (die kunnen we nog steeds bedwingen).
0
geplaatst: 17 juni 2014, 11:09 uur
Mjuman schreef:
Als land dat tussen België en de Noordzee/Oostzee in ligt, hebben we van beide eigenschappen: als echte vloedgolven kunnen we voetballend komen aanstormen en als het goed is gegaan kunnen we net zo stevig drinken als de Belgen.
Als land dat tussen België en de Noordzee/Oostzee in ligt, hebben we van beide eigenschappen: als echte vloedgolven kunnen we voetballend komen aanstormen en als het goed is gegaan kunnen we net zo stevig drinken als de Belgen.
Met Heineken als nationale bier vind ik dat inderdaad een hele prestatie om daarmee even stevig te drinken als wij Belgen. Mocht dat ons nationale bier zijn, we hadden een groter percentage geheelonthouders dan Iran.

0
buizen
geplaatst: 17 juni 2014, 11:10 uur
Edwynn schreef:
Wat een waanzinnige ploeg heeft Duitsland toch. Een genot om naar te kijken.
Wat een waanzinnige ploeg heeft Duitsland toch. Een genot om naar te kijken.
Dat heb ik nou bij (ook) het Nederlands elftal..
Leuk WK hoor, met interessante wedstrijden. Wat te denken van volgende week Duitsland-VS, de VS heeft als bondscoach Jürgen Klinsmann..
Voor vanavond staat Brazilie-Mexico op het program, ook een kraker en we kijken naar een van onze tegenstanders na de voorronden waarschijnlijk. Maar eerst de Belgen vanavond, fantastisch dat ze mee doen.
Vooralsnog zet ik mijn kaarten op Nederland. Met de drie zeer ervaren EK/WK-spelers Van Persie, Robben en Sneijder en het goed doordachte en getrainde systeem/systemen onder de bezielende leiding van Louis en met de tomeloze inzet van de fitte jongelingen zie ik grote kansen voor onze jongens.
Nu maar hopen dat er niemand ziek wordt van een malariakuur, want van die rommel kun je na verloop van tijd behoorlijk ziek worden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.