Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 17 juni 2014, 11:15 uur
dumb_helicopter schreef:
Met Heineken als nationale bier vind ik dat inderdaad een hele prestatie om daarmee even stevig te drinken als wij Belgen. Mocht dat ons nationale bier zijn, we hadden een groter percentage geheelonthouders dan Iran.
(quote)
Met Heineken als nationale bier vind ik dat inderdaad een hele prestatie om daarmee even stevig te drinken als wij Belgen. Mocht dat ons nationale bier zijn, we hadden een groter percentage geheelonthouders dan Iran.
Ga je nou nét datgene doen wat normaal de consequentie van veel bier drinken bier is: afzeiken? Jij komt duidelijk NOOIT op het fameuze biertopic. Ik heb helemaal nix met pilzeniers - of ze dat nou met Jupiler, Heineken, Grosch, Stella Artois, Maes of een Corona doen.
Jaren geleden was de leus van Heineken al " 's lands beste brouwers brouwen het" en toen al was het gehele proces computergestuurd.
Wil je lullen met echte kennis van bier, begeef je dan in het biertopic. Zo niet, ben je gewoon een veredelde melkbrigadier

0
geplaatst: 17 juni 2014, 11:29 uur
musician schreef:
De Duitsers zijn helemaal niet zo constant (geweest) waardoor 4 - 0 tegen Portugal een logische uitslag zou zijn.
De Duitsers zijn helemaal niet zo constant (geweest) waardoor 4 - 0 tegen Portugal een logische uitslag zou zijn.
Nou ja, toch 2e op de wereldranglijst en een stijgende dan wel stabiele lijn in de laatste tien jaar. In tegenstelling tot Oranje dat alleen maar aan het zakken was op de lijst.
Ze hebben, en dat heeft Nederland naar verhouding ook, een hele goede toernooi mentaliteit. Het is een land waar je altijd je geld op kunt inzetten.
Ah, Duitsland is toch wel constant dus.
Een dergelijke overwinning van Nederland op nota bene Spanje kan geen toeval zijn.
Als Sneijder in de eerste 10 minuten al op 1-0 kwam, als Cillesen nu eens niet dat stiftje pakte, als Robin van Persie niet toevallig vlak voor de rust dat onwaarschijnlijke doelpunt maakte, had je misschien een andere wedstrijd gehad. (Daley Blind gaf voor het eerst in zijn leven een goede pass, mind you) Oranje heeft Spanje mentaal gesloopt. Voor het eerst in het bestaan een killer-instinct vertoond. En dat was fantastisch. Ik had het niet verwacht en met mij velen niet. Maar ik ben een realist. Dit Oranje moet het echt hebben van individuele klasse van Robben, Van Persie en Sneijder. Ik hoop dat vrijdag een kentering in de toestand van Oranje is ingezet. Echt waar.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 11:37 uur
Sneijder hoort helaas niet echt meer in het rijtje Robben en Van Persie. Nog steeds totaal niet fit. Kijk alleen al naar die wereldkans die hij kreeg tegen het einde. 4 jaar geleden had hij die bal stijf in de kruising geknald.
Ik vond Sneijder ook niet goed, op die wereldpass op Robben na. Dan zie je toch dat hij nog steeds klasse bezit. Ook een legendarisch doelpunt. Die goal en de eerste van Van Persie staan beiden in de top 5 van de mooiste W.K.-goals die Oranje ooit heeft gemaakt. En dat in 1 wedstrijd.
Ik vond Sneijder ook niet goed, op die wereldpass op Robben na. Dan zie je toch dat hij nog steeds klasse bezit. Ook een legendarisch doelpunt. Die goal en de eerste van Van Persie staan beiden in de top 5 van de mooiste W.K.-goals die Oranje ooit heeft gemaakt. En dat in 1 wedstrijd.

0
geplaatst: 17 juni 2014, 11:51 uur
Sneijder was niet echt supergoed, nee. Maar toch één van de meer ervaren spelers die, mits hij wat tussen de linies blijft lopen, een bovengemiddeld nuttige spelverdeler kan zijn.
0
buizen
geplaatst: 17 juni 2014, 11:58 uur
Iemand die 'totaal niet' fit is wordt door Louise van Gaal echt niet opgesteld. Sneijer is zeer doelgericht en wil graag scoren. Vanuit het niets en lange afstand kan hij zich omdraaien en PATS daar zit ie! Ik verwacht juist van Sneijder in de komende wedstrijd een te maken goal.
Terzijde wil ik opmerken dat Robben volgens mij in de beste vorm ooit verkeerd. Als hij niet geblesseerd raakt is hij door geen verdediger te stoppen. Op naar de finale!
Terzijde wil ik opmerken dat Robben volgens mij in de beste vorm ooit verkeerd. Als hij niet geblesseerd raakt is hij door geen verdediger te stoppen. Op naar de finale!
0
geplaatst: 17 juni 2014, 12:04 uur
Edwynn schreef:
Sneijder was niet echt supergoed, nee. Maar toch één van de meer ervaren spelers die, mits hij wat tussen de linies blijft lopen, een bovengemiddeld nuttige spelverdeler kan zijn.
Uiteraard nog steeds één van onze betere spelers. Ben allang blij dat Robben fitter is dan ooit. Dat had ik 2 jaar geleden niet gedacht. Sneijder moet het momenteel vooral hebben van zijn traptechniek en inzicht.
@ buizen: totaal niet fit was overdreven gezegd. Maar die kans die hij vlak voor tijd kreeg, vind ik veelzeggend.
0
Martial
geplaatst: 17 juni 2014, 12:35 uur
Natuurlijk is Sneijder wel fit, anders had Van Gaal hem niet meegenomen, maar bij Sneijder is inmiddels wel het beste er af ....... nu moet ik wel oppassen wat ik zeg voor hetzelfde geldt jaagt hij er morgen 2 de touwen in 
We vergeten helemaal het andere voetbalnieuws door het WK geweld, maar de broertjes Koeman gaan aan de slag bij Southampton en nu maar hopen dat Koeman Immers bij Feyenoord komt ophalen voor een leuk prijsje

We vergeten helemaal het andere voetbalnieuws door het WK geweld, maar de broertjes Koeman gaan aan de slag bij Southampton en nu maar hopen dat Koeman Immers bij Feyenoord komt ophalen voor een leuk prijsje

0
geplaatst: 17 juni 2014, 12:39 uur
kaztor schreef:
Nu maar hopen dat de Amerikanen zich staande houden temidden van dat ongenuanceerde geweld van de Ghanezen. Het begin is er!
Nu maar hopen dat de Amerikanen zich staande houden temidden van dat ongenuanceerde geweld van de Ghanezen. Het begin is er!
Hoe leeft zo'n wedstrijd nu in de USA ? Kijken daar veel mensen naar ? En hoe reageren de kranten ? Is dat voorpagina nieuws of ga je zo'n overwinning pas terugvinden op pagina 9 ?
0
geplaatst: 17 juni 2014, 12:41 uur
Dan moet die jongen nog verder van Den Haag af gaan wonen en werken. Dan komt het helemaal nooit meer goed met hem.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 12:46 uur
Sneijder maakte volgens mij de meeste kilometers tegen Spanje op Janmaat na, dus hij is echt wel fit. Alleen zijn vorm van vier jaar geleden heeft ie nog niet.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 13:12 uur
Hij heeft het afgelopen seizoen een ruime meerderheid van de wedstrijden gespeeld bij Galatasaray. en niet onverdienstelijk. De grote vorm ontbreekt inderdaad. Maar ja, als die was, voetbalde hij ook niet in Istanbul.
0
Hendrik68
geplaatst: 17 juni 2014, 13:38 uur
Ik kon alleen de eerste 10 minuten zien gisteren bij Duitsland-Portugal, toen was me al wel duidelijk dat Portugal moest vrezen voor een afstraffing. Later nog een paar meer beelden gezien. Duitsland schakelde vrij makkelijk om van 4-4-2 aanvallend naar 5-3-2 verdedigend. Dat zou hun antwoord kunnen zijn op hun verdedigende zwakte, want Hummels, Hoewedes en in iets mindere mate Mertesacker zijn en blijven geen hoogvliegers en hebben net als onze verdedigers wat stootkussens ervoor nodig. We moeten ook niet vergeten dat ze alleen Ronaldo kort moesten houden, voor de rest is Portugal zeer matig, wat ook al bleek uit de moeizame kwalificatie. Duitsland krijgt met de VS en Ghana ook de komende 2 wedstrijden een relatief makkie, dus zullen we pas de volgende ronde zien wat het ogenschijnlijk sublieme systeem van de Duisters waard is. Ik denk persoonlijk best wel veel, maar onklopbaar lijken ze me niet. Op dit moment ziet alleen niemand er onklopbaar uit en juist dat zou in het voordeel van de Duitsers kunnen zijn. Weet iemand trouwens of een evt. finale tussen ons en Duitsland mogelijk is? Of komen we ze eerder tegen?
0
geplaatst: 17 juni 2014, 13:39 uur
Edwynn schreef:
Hij heeft het afgelopen seizoen een ruime meerderheid van de wedstrijden gespeeld bij Galatasaray. en niet onverdienstelijk. De grote vorm ontbreekt inderdaad. Maar ja, als die was, voetbalde hij ook niet in Istanbul.
Prachtig voorbeeld van een circulaire redenering, zeg maar de Hema-worst. Even terugblikken dan maar: Sneijder verkaste in jan 2013 naar Galatasaray - vanaf de bank bij Inter - daar was ie opgezet omdat ie weigerde in te stemmen met een salarisverlaging. Sneijder was teruggekomen van een blessure en zijn trainer stelde hem niet op. De relatie Inter - Sneijder verslechterde met de dag, maar Sneijder verwachtte ogv prestaties eenvoudig elders aan de slag te komen; dat lukte niet, totdat - in the nick of time - Galatasaray zich meldde. Iedereen zag het toen als een terugval in niveau, maar Sneijder had dringend speeltijd nodig en dat bij Inter niet lukken. Toen Didier Drogba zich in Istanbul vervoegde, leken de perspectieven gunstig - alleen zat Wes stevig op de vleugel geplakt. LVG heeft een aantal malen géén beroep op hem gedaan; Wes is nog niet óp, Wes moet wennen. W'll c!
0
geplaatst: 17 juni 2014, 13:43 uur
Volgens mij kon hij ergens in de loop van de tijd ook naar Manchester United. Toen trok de poen plus de Britse belastingschaal m niet. En later hoefde het blijkbaar allemaal niet meer. Bij Galatasaray is hij nooit zo goed geweest als bij Inter in mijn beleving.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 13:51 uur
Edwynn schreef:
Volgens mij kon hij ergens in de loop van de tijd ook naar Manchester United. Toen trok de poen plus de Britse belastingschaal m niet. En later hoefde het blijkbaar allemaal niet meer. Bij Galatasaray is hij nooit zo goed geweest als bij Inter in mijn beleving.
Ook in de mijne; hij lijkt zich evenwel goed te herpakken en als het cf masterplan van LVG is, lijkt dat geslaagd

Alles bij de eerste 4 groepen kan alles in de onderste 4 groepen (E t/m H) alleen in de finale ontmoeten, wellicht om Brazilië - Argentinië de geachte droomfinale te laten zijn, met Spanje als 'reserve-Brazilianen' en Duitsland als 'reserve-Argentijnen'.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 14:34 uur
Mjuman schreef:
Alles bij de eerste 4 groepen kan alles in de onderste 4 groepen (E t/m H) alleen in de finale ontmoeten, wellicht om Brazilië - Argentinië de geachte droomfinale te laten zijn, met Spanje als 'reserve-Brazilianen' en Duitsland als 'reserve-Argentijnen'.
(quote)
Volgens mij is er 'kruisbestuiving' vanaf de halve finale.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 14:50 uur
Hier Speelschema wk 2014 Brazilie | speelschema wk voetbal 2014 - speelschemawk2014.com was het een beetje raar opgezet - maar vanaf halve finale wordt er overgestoken; ik moest even goed kijken, want vanaf de kwartfinale wordt er vreemde volgorde gehanteerd. Een finale NL - D zou theoretisch mogelijk zijn.
Uitgangspunt, vermoedelijk: een finale Brazilië - Argentinië. Halve finale Brazilië - Duitsland is wel een mogelijkheid; net als eventueel Spanje - Argentinië
Uitgangspunt, vermoedelijk: een finale Brazilië - Argentinië. Halve finale Brazilië - Duitsland is wel een mogelijkheid; net als eventueel Spanje - Argentinië
0
geplaatst: 17 juni 2014, 14:53 uur
Ik blijf er bij dat Nederland hoog moet kunnen eindigen. Het is heel raar om nu te stellen dat de wedstrijd tegen Spanje een toevalstreffer zou kunnen zijn en dat de rest van het toernooi niets meer wordt.
Ze hebben laten zien wat ze in principe kunnen, dat was gelijk ook het beste voetbal dat tot nu toe is gezien. Duitsland wordt dan tweede in "best vertoonde spel" maar daar zit wel een gaatje tussen. Portugal-Duitsland had namelijk wel degelijk inzakmomenten, lag veel stil door overtredingen en de doelpunten waren ook niet echt spectaculair. Bovendien, Portugal is bepaald niet vergelijkbaar met Spanje.
Het maakt mij vervolgens niets uit dat we afhankelijk zijn van enkele spelers. De meeste landen zijn afhankelijk van een handjevol voetballers en voor de generatie Van Persie is het bovendien nu of nooit (over 4 jaar zijn ze 34).
Tel daar bij op het niveau dat ik van de andere landen heb gezien, het speelschema Spanje (dat lonkt) en dan zou er zomaar eens een herhaling van de finale van 1974 kunnen plaatsvinden. Met hopelijk een andere uitslag
.
Ze hebben laten zien wat ze in principe kunnen, dat was gelijk ook het beste voetbal dat tot nu toe is gezien. Duitsland wordt dan tweede in "best vertoonde spel" maar daar zit wel een gaatje tussen. Portugal-Duitsland had namelijk wel degelijk inzakmomenten, lag veel stil door overtredingen en de doelpunten waren ook niet echt spectaculair. Bovendien, Portugal is bepaald niet vergelijkbaar met Spanje.
Het maakt mij vervolgens niets uit dat we afhankelijk zijn van enkele spelers. De meeste landen zijn afhankelijk van een handjevol voetballers en voor de generatie Van Persie is het bovendien nu of nooit (over 4 jaar zijn ze 34).
Tel daar bij op het niveau dat ik van de andere landen heb gezien, het speelschema Spanje (dat lonkt) en dan zou er zomaar eens een herhaling van de finale van 1974 kunnen plaatsvinden. Met hopelijk een andere uitslag
.
0
buizen
geplaatst: 17 juni 2014, 15:00 uur
[quote]Mjuman schreef:
Goed uitgelegd, de nummers 1 tegen de nrs 2 in de aangrenzende poules en v.v. binnen de blokken van 4 kunnen elkaar inderdaad ontmoeten. Sterker nog, dit gaat volgens mij door t/m de halve finales. Pas in de (troost-)/finale kan een ploeg uit A-B-C-D een ploeg uit E-F-G-H tegenkomen. Is dat niet een beetje raar?
Maar jij schrijft ook ".., wellicht om Brazilië - Argentinië de geachte droomfinale te laten zijn, met Spanje als 'reserve-Brazilianen' en Duitsland als 'reserve-Argentijnen'."
En dit klopt natuurlijk niet, de pouleindelingen zijn door loting bepaald. De FIFA heeft dus niet vooropgezette plannen gehad met Argentinie, Brazilie, etc.
(quote)
Goed uitgelegd, de nummers 1 tegen de nrs 2 in de aangrenzende poules en v.v. binnen de blokken van 4 kunnen elkaar inderdaad ontmoeten. Sterker nog, dit gaat volgens mij door t/m de halve finales. Pas in de (troost-)/finale kan een ploeg uit A-B-C-D een ploeg uit E-F-G-H tegenkomen. Is dat niet een beetje raar?
Maar jij schrijft ook ".., wellicht om Brazilië - Argentinië de geachte droomfinale te laten zijn, met Spanje als 'reserve-Brazilianen' en Duitsland als 'reserve-Argentijnen'."
En dit klopt natuurlijk niet, de pouleindelingen zijn door loting bepaald. De FIFA heeft dus niet vooropgezette plannen gehad met Argentinie, Brazilie, etc.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 15:06 uur
Geen idee - bij tennis wordt er wel degelijk gekeken naar ranglijsten en ahw 'een droomfinale' geconstrueerd ahv plaatsingslijsten.
IK weet dat de FIFA werkte met een aantal 'potten' - ik heb niet gekeken, maar wat ik in een samenvatting zag, had verdomd veel weg van het mengen van sherry mbv een solera-systeem. Stiften bij Jiskefet was eenvoudiger.
IK weet dat de FIFA werkte met een aantal 'potten' - ik heb niet gekeken, maar wat ik in een samenvatting zag, had verdomd veel weg van het mengen van sherry mbv een solera-systeem. Stiften bij Jiskefet was eenvoudiger.
0
buizen
geplaatst: 17 juni 2014, 15:27 uur
Haha, Jiskefet.
Tja, tennis. Wij hebben het over WK-voetbal.
Maar bij nader inzien heb je wel gelijk met die 'potten', het is nogal een schimmige procedure met subjectieve criteria ('belang' van 'geografische ligging' etc.) maar hier staat het allemaal beschreven
Wereldkampioenschap voetbal 2014 - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Dit is geen voetbalforum maar een muziekforum dus nog wat toepasselijke zomerse muziek
Tja, tennis. Wij hebben het over WK-voetbal.
Maar bij nader inzien heb je wel gelijk met die 'potten', het is nogal een schimmige procedure met subjectieve criteria ('belang' van 'geografische ligging' etc.) maar hier staat het allemaal beschreven
Wereldkampioenschap voetbal 2014 - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Dit is geen voetbalforum maar een muziekforum dus nog wat toepasselijke zomerse muziek
0
geplaatst: 17 juni 2014, 15:54 uur
Maakte Duitsland meer indruk door te winnen van Portugal, dan Nederland met de winst op Spanje? Het is mij om het even.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 17 juni 2014, 16:01 uur
Natuurlijk niet. Duitsland zal net als Nederland als een outsider worden gezien voor de titel. Portugal heeft zich met stunt- en vliegwerk weten te plaatsen, Spanje heeft drie eindtoernooien op rij gewonnen en staat de afgelopen jaren consequent eerste op de wereldranglijst.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 16:02 uur
Het is vandaag exact 12 jaar geleden dat de Belgen een volledig geldig doelpunt van Marc Wilmots afgekeurd zagen tegen Brazilie op het WK 2002 in Zuid-Korea. Laten we allen samen hopen op een sprookje dat vandaag begint met een overwinning tegen Algerije en eindigt met Belgie dat Neymar en co in de vernieling speelt op 13 juli in het maracena-stadion. Revenge for Wilmots
Dag op dag 12 jaar geleden: de vorige WK-match van België - sporza.be Fuck Prendergast!
Dag op dag 12 jaar geleden: de vorige WK-match van België - sporza.be Fuck Prendergast!
0
geplaatst: 17 juni 2014, 16:10 uur
Nee, dat hoop ik niet Ernie.
Leuk dat de Belgen eindelijk weer terug zijn.
Stiekem ook wel leuk als ze er snel uitliggen.
Leuk dat de Belgen eindelijk weer terug zijn.
Stiekem ook wel leuk als ze er snel uitliggen.

0
geplaatst: 17 juni 2014, 16:12 uur
trebremmit schreef:
Sneijder maakte volgens mij de meeste kilometers tegen Spanje op Janmaat na, dus hij is echt wel fit. Alleen zijn vorm van vier jaar geleden heeft ie nog niet.
Dan is de reden dat hij er soms als een aardappelzak bijloopt dat hij gewoonweg snel opgebrand is. Gelukkig nog een stuk minder erg dan Vaart.
Moet erbij zeggen dat Sneijder wel iets fitter oogt dan een jaar geleden.
0
buizen
geplaatst: 17 juni 2014, 16:16 uur
Voorzover ik het kan overzien moeten we straks eerst tegen Mexico en daarna dat akelige Italie. Vervolgens nog even de hobbel van Duitsland en dan staan we tegen Argentinie in de finale. 
Maar onze jongens zijn er klaar voor!

Maar onze jongens zijn er klaar voor!
0
geplaatst: 17 juni 2014, 16:18 uur
Nicolage Rico schreef:
Nee, dat hoop ik niet Ernie. Leuk dat de Belgen eindelijk weer terug zijn. Stiekem ook wel leuk als ze er snel uitliggen.
Nee, dat hoop ik niet Ernie. Leuk dat de Belgen eindelijk weer terug zijn. Stiekem ook wel leuk als ze er snel uitliggen.
Je wil dat we er snel uitliggen zodat we elkaar niet opnieuw tegenkomen! dat begrijp ik volledig met de 4-2 in het achterhoofd

Nee als Nederland op dit elan doorgaat zie ik ze ver komen. Samen met Duitsland en jawel Italie voor mij favoriet tot nu. Afwachten wat onze jongens straks brengen.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 16:20 uur
Ach, die 4-2. Dat was toch zonder Van Persie en Robben? 
Nee hoor, België mag van mij ver komen. Zelfs nu ze meer praatjes hebben dan de Duitsers...

Nee hoor, België mag van mij ver komen. Zelfs nu ze meer praatjes hebben dan de Duitsers...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.