Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 17 juni 2014, 21:46 uur
Ochoa 
Dat die nog altijd niet bij een topclub zit. Was vroeger al een topper in FM
Spelen overigens prima, Mexico.

Dat die nog altijd niet bij een topclub zit. Was vroeger al een topper in FM

Spelen overigens prima, Mexico.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 17 juni 2014, 21:51 uur
Tot dusver geen beste voetbaldag. België-Algerije en Brazilië-Mexico allebei niet veel aan. Begin zo langzamerhand een beetje te twijfelen aan Brazilië, het flitsende spel komt er nog niet uit.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 22:00 uur
Ze hadden een paar zeer goede kansen.
Ik hoop dat er flink gekruide burrito's in de Mexicaanse kleedkamer uitgedeeld worden.
Ik hoop dat er flink gekruide burrito's in de Mexicaanse kleedkamer uitgedeeld worden.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 22:05 uur
Poeha schreef:
Wat een redding van Ochoa!
Gaat lekker op en neer zo. Bijna de leukste wedstrijd helft tot nu toe.
Wat een redding van Ochoa!
Gaat lekker op en neer zo. Bijna de leukste wedstrijd helft tot nu toe.
Ik kan een leukere helft bedenken...
Nee, niet een van de twee van Iran - Nigeria.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 22:14 uur
Stijn_Slayer schreef:
Tot dusver geen beste voetbaldag. België-Algerije en Brazilië-Mexico allebei niet veel aan.
Tot dusver geen beste voetbaldag. België-Algerije en Brazilië-Mexico allebei niet veel aan.
?? Mexico speelt echt geweldig.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 22:16 uur
kaztor schreef:
Je kunt van Brazilië zeggen wat je wilt, maar ze maken er altijd feest van.
Toffe wedstrijd.
Je kunt van Brazilië zeggen wat je wilt, maar ze maken er altijd feest van.
Toffe wedstrijd.
Mexico maakt het feest, Brazilië mist de drive vandaag. Al zie ik die luizige Fred nog wel de 1-0 erin prikken.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 22:17 uur
Mexico speelt idd erg goed, Brazilie stelt flink teleur tot nu toe.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 22:21 uur
dumb_helicopter schreef:
Blij dat die match winnend is afgesloten, hopelijk heeft Wilmots ook door dat hij dit experiment niet meer moet proberen. Gewoon De Bruyne centraal laten staan, want die zorgt tenminste voor wat drang naar voor ipv al die laterale pasjes. Verder Fellaini ipv Dembele in het middenveld en Mertens /Januzaj op de flank. Lukaku had gewoon pech dat dit niet het spel is dat hem ligt, is veel beter in de omschakeling en zat nu voortdurend omringd door woestijnvossen.
Blij dat die match winnend is afgesloten, hopelijk heeft Wilmots ook door dat hij dit experiment niet meer moet proberen. Gewoon De Bruyne centraal laten staan, want die zorgt tenminste voor wat drang naar voor ipv al die laterale pasjes. Verder Fellaini ipv Dembele in het middenveld en Mertens /Januzaj op de flank. Lukaku had gewoon pech dat dit niet het spel is dat hem ligt, is veel beter in de omschakeling en zat nu voortdurend omringd door woestijnvossen.
Er zijn slechts twee verzachtende omstandigheden
te bedenken voor het opstellen van de te trage Dembele en Chadli.
Dembele kende één van die Algerijnen van bij Tottenham en Chadli spreekt een woordje Arabisch.
Ik begrijp niet wat Wilmots bezielde om Debruyne naar de flank te halen ten voordele van Chadli.
Debruyne speelde geen sterke partij, maar zorgde tijdens de tweede helft centraal
wel weer voor een paar knappe assists waar hij in goede vorm een patent op heeft.
Mertens solliciteerde om te mogen starten tijdens de volgende wedstrijd.
Hij stond in mijn basis-11 en ook Fellaini had ik van bij de aftrap laten opdraven.
Dat beide invallers voor het doelpunt tekenden is een opsteker.
Ik denk dat Mertens en Fellaini ook nodig zijn om Hazard wakker te houden.
Ik zou niet aarzelen om Januzaj in te brengen als Eden geen oplossingen vindt.
Vertongen mag misschien toch eens op de bank om te bezinnen voor zijn onbezonnen interventies.
Lukaku zou ik nog even sparen van kritiek. Hij had het erg moeilijk om zich los te maken,
al vind ik dat hij klasse tekort komt die hij al te vaak moet compenseren met zijn gebuffel in de zestien.
Origi viel sterk in, maar hoort met zijn leeftijd voorlopig nog als vervanger uitgespeeld te worden.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 22:32 uur
Ochoa heeft niet eens een club momenteel, speelde afgelopen seizoen nog bij Ajaccio. Geweldige keeper zeg.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 22:34 uur
herman schreef:
Mexico maakt het feest, Brazilië mist de drive vandaag. Al zie ik die luizige Fred nog wel de 1-0 erin prikken.
(quote)
Dat zou pas match-fixing zijn, nu hij op de bank zit.

0
geplaatst: 17 juni 2014, 22:41 uur
Ongelooflijk. Was een bedrijfsmatige overtreding, maar gewoon rood natuurlijk.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 22:42 uur
Prachtige wedstrijd dit! Dat Mexico speelt echt wel lekker, hoewel Brazilië nu wel de beste kansen mag noteren.
Edit: ochoa is de baas!
Edit: ochoa is de baas!
0
geplaatst: 17 juni 2014, 23:02 uur
Brazil gaat deze poule natuurlijk wel winnen. Die gaan heus geen punten laten liggen tegen Kameroen en Mexico zie ik niet met grotere cijfers van Kroatië winnen.
Opvallend hoe snel die Mexicaanse nummer 8 Alves af en toe voorbij ging.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 23:03 uur
Wat een wedstrijd! Hier zat alles in wat voetbal moet hebben (behalve goals), passie, overtuiging, balgoochelarij, het spel dat vlot op en neer gaat, veel kansen, ... Beste match van het WK voor mij.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 23:46 uur
herman schreef:
Brazil gaat deze poule natuurlijk wel winnen. Die gaan heus geen punten laten liggen tegen Kameroen en Mexico zie ik niet met grotere cijfers van Kroatië winnen.
Zou me niks verbazen als Kroatië nog 2e wordt.
Al doet Mexico het erg goed.
0
geplaatst: 17 juni 2014, 23:47 uur
dumb_helicopter schreef:
Wat een wedstrijd! Hier zat alles in wat voetbal moet hebben (behalve goals), passie, overtuiging, balgoochelarij, het spel dat vlot op en neer gaat, veel kansen, ... Beste match van het WK voor mij.
Al vond ik Brazilië verre van goed spelen.
Vermakelijk wedstrijd, dat zeker. Maar dat kan nog een heel stuk beter!
0
geplaatst: 17 juni 2014, 23:54 uur
Nicolage Rico schreef:
(quote)
Mij ook niet, maar ik vraag me wel af hoe Kroatië omgaat met al het gedoe rondom de wedstrijden (matchfixing, zwembadincident).
0
geplaatst: 17 juni 2014, 23:58 uur
Kill_illuminati schreef:
Eden Hazard heeft zich weer niet van zich laten spreken voor het Belgisch elftal. Mertens daarentegen doet dat voor de zoveelste keer wel. Hij, Fellaini en De Bruyne waren goed aan de zijde van de Rode Duivels. De eerstgenoemde bracht het gene dat zij miste, namelijk meer risico in het spel. Ook het fysiek van Felliani kwam goed van pas tegen de goed verdedigende Algerijnen. En waar is Vertonghen de afgelopen maanden mee bezig?
dit is de ideale opstelling van de belgen maar no way dat Wilmots dit ooit opsteltEden Hazard heeft zich weer niet van zich laten spreken voor het Belgisch elftal. Mertens daarentegen doet dat voor de zoveelste keer wel. Hij, Fellaini en De Bruyne waren goed aan de zijde van de Rode Duivels. De eerstgenoemde bracht het gene dat zij miste, namelijk meer risico in het spel. Ook het fysiek van Felliani kwam goed van pas tegen de goed verdedigende Algerijnen. En waar is Vertonghen de afgelopen maanden mee bezig?
courtois
vandenborre - kompany - lombaerts - vertonghen
debruyne - witsel - Januzaj
Lukaku - Felliani - Mertens
met de opmerking dat de bruyne centraal het spel doet zodat vandenborre de ruimte krijgt om hoog op te komen en aan de linkerkant mertens die altijd naar binnen het gevaar opzoekt en januzaj dan met de perfecte voorzet kan afkomen. Lukaku heeft dan weer bewezen bij everton dat hij zelfs gevaarlijker is aan de rechterkant en Felliaine is veel beter in het afleggen van ballen dan Lukaku.
0
geplaatst: 18 juni 2014, 00:03 uur
herman schreef:
Mij ook niet, maar ik vraag me wel af hoe Kroatië omgaat met al het gedoe rondom de wedstrijden (matchfixing, zwembadincident).
(quote)
Straks wordt Mexico alsnog tweede door een minder doelpunten saldo in vergelijking met Brazilianen, terwijl hen twee doelpunten zijn ontnomen tegen Kameroen.
jassn
Het wordt interessant wat Wilmots gaat doen de volgende wedstrijd. Tegen de Russen heb je wel wat spierballen nodig en is Fellaini dus sowieso een vereiste. Trouwens een mooie opstelling, alleen moet ik eerlijk bekennen dat ik Vandenborre niet ken(de).
0
geplaatst: 18 juni 2014, 00:07 uur
Chungking schreef:
Ik verwacht wel geen hoogstaande match. Belgie zelfs staat niet garant voor ultra-offensief voetal maar speelt vooral goed georganiseerd en gedisciplineerd.
Algerije speelt naar verluidt eerder een soort betonvoetbal, dat zal ook niet veel helpen.
Ik verwacht wel geen hoogstaande match. Belgie zelfs staat niet garant voor ultra-offensief voetal maar speelt vooral goed georganiseerd en gedisciplineerd.
Algerije speelt naar verluidt eerder een soort betonvoetbal, dat zal ook niet veel helpen.
QFT

De Nederlanders (en iedereen die Belgie niet echt volgt) vonden deze wedstrijd allicht een (negative) verrassing, maar dit was dus een vrij te verwachten match. Belgie doet het altijd stukken beter tegen ploegen die ook willen voetballen (Kroatie, Servie in de kwalificatie), en heeft doorgaans ruimte nodig om echt gevaarlijk te zijn.
Dat hadden de Algerijnen dus goed begrepen, goed verdedigd maar wel werkelijk nul komma nul gecreerd (op Honduras na geen defensievere aanpak gezien, maar die hebben niet dezelfde kwaliteit als Algerije).
Gelukkig hebben we uiteindelijk de boel nog kunnen forceren met twee mooie goals. Om ver te geraken in dit toernooi schieten we wel nog tekort, te trage voetbal in het algemeen en je kan niet enkel op momenten blijven rekenen.
Wilmots zijn basisopstelling hielp ook niet, maar dat is hier al voldoende bedicsussieerd.
Brazilie ontgoochelt me een tweede wedstrijd op rij trouwens.
0
geplaatst: 18 juni 2014, 00:11 uur
Die Neymar is nog blinder dan Robben in zijn slechtste dagen zeg. Mexico had dit kunnen winnen, spelen erg goed voetbal. Brazilie vind ik weinig voorstellen en ze werden weer door de scheids geholpen.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 18 juni 2014, 00:16 uur
Die Russen spelen een paar minuten in Brazilië en ze gaan nu al als zwanen naar de grond. Of zag ik dat net verkeerd, met die gele kaart van Son?
Ik ben sowieso misschien niet helemaal onpartijdig, heb sinds het WK met Hiddink en de daaropvolgende komst van Lee en met name Park naar PSV altijd een zwak gehad voor Zuid-Korea.
Ik ben sowieso misschien niet helemaal onpartijdig, heb sinds het WK met Hiddink en de daaropvolgende komst van Lee en met name Park naar PSV altijd een zwak gehad voor Zuid-Korea.

0
geplaatst: 18 juni 2014, 00:56 uur
jassn schreef:
dit is de ideale opstelling van de belgen maar no way dat Wilmots dit ooit opstelt
courtois
dit is de ideale opstelling van de belgen maar no way dat Wilmots dit ooit opstelt
courtois
Wat aanvallender backs lijkt me inderdaad geen overbodige luxe gezien het gebrek aan creativiteit bij België.
Wat is er eigenlijk met Defour gebeurd?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.