MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Ik ken een keeper die vannacht geen oog dicht gaat doen...

Gelukkig voor hem dat Rusland snel weer gelijk maakt. Dat gun je niemand op zo'n belangrijk toernooi.

Nouja, dit is een mentale klap van jewelste.
Ik zou me goed beroerd voelen na zoiets.

Precies en ik was licht voor Zuid-Korea, maar ben blij voor die keep dat er nog snel daarna gelijk werd gemaakt. De wedstrijd verdiende ook niet echt een winnaar.

Ochoa was geweldig, maar had ook een paar keer het "geluk" op de goede plek te staan. Maar goed was hij zeker. Denk dat de clubs nu al in een rij staan. Kan snel gaan op het WK na 1 sterke wedstrijd.

Cured
Ben blij dat die Belgen toch begonnen te voetballen tegen dat afbraakspel van die Algerijnen; in die zin was de penalty voor rust een zegen.

What 'bout tonight? Nederland - Australië.....twee- null (als in de oude uitslagen op langs de Lijn). In dat geval ben ik positief of.....een moeilijke 1-1 of null-null zoals tegen Zweden in '74 waarin we wel sterker zijn, maar de bal er niet in krijgen (pessimistisch).

Ik herinner me als de dag van gisteren dat ik toen als 7 jarige ff (=fanatieke frusti) mijn schoenendoos met playmobil-poppetjes door de kamer flikkerde......(ik kon vertrekken....naar boven en kreeg tijdstraf )

2-0 zou ik prima vinden.

Overigens weet ik het zo net nog niet, wie ik in de volgende ronde zou willen treffen, Mexico of Brazilië.
De Mexicanen geven erg weinig weg en wat Brazilië laat zien is van behoorlijke droefenis. Niet iets dat je zegt dat hier een komend wereldkampioen z'n visitekaartje heeft afgegeven.
Die Silva had gewoon rood moeten krijgen.

Ben wel blij dat de Belgen wonnen, maar ook hier was de overtuiging ver te zoeken.....

Mjuman schreef:

Fellaini: superieur, en Dries is idd de klassieke Rode-Duivel-uit-het-doosje.

Volgens de coach van Belgie hebben ze gewonnen doordat ze zo'n sterke bank hebben. Dat is natuurlijk ook een manier om te zeggen dat je de beste spelers niet hebt opgesteld

herman schreef:
(quote)

Wat aanvallender backs lijkt me inderdaad geen overbodige luxe gezien het gebrek aan creativiteit bij België.

Wat is er eigenlijk met Defour gebeurd?

Ik vind de opstelling van Jassn toch ook een tickje te aanvallend. Debruyne, Witsel, Januzaj op het middenveld tegen een goed voetballende ploeg is echt wel wat dun in de recuperatie. Dan zou ik daar Dufour ipv Januzaj zetten. En met zulk een geweldige flankaanvallers ga je Lukaku toch niet op die positie zetten? Dat laat je hem beter uit de ploeg en zet je daar gewoon een Januzaj, Chadli, Mertens of Hazard.

buizen
Jammer dat je geen wedstrijden integraal terug kunt kijken. Heb de wedstrijd Rusland - Zuid-Korea gemist. Volgens mij kon dat op de eerste dag(en) nog wel, ik heb tenminste via uitzending gemist de gehele wedstrijd Nederland - Spanje nogmaals terug gezien. Nu zijn alle complete wedstrijduitzendingen opeens verdwenen. Die hond in Studio Brasil en die Belg met die gitaar heb ik nu wel gezien.

buizen schreef:
Jammer dat je geen wedstrijden integraal terug kunt kijken. Heb de wedstrijd Rusland - Zuid-Korea gemist. Volgens mij kon dat op de eerste dag(en) nog wel, ik heb tenminste via uitzending gemist de gehele wedstrijd Nederland - Spanje nogmaals terug gezien. Nu zijn alle complete wedstrijduitzendingen opeens verdwenen. Die hond in Studio Brasil en die Belg met die gitaar heb ik nu wel gezien.

Staan er nog steeds hoor. Kijk maar: Blijft er volgens mij een week ofzo op staan.

1e helft

2e helft

buizen
Edwynn schreef:
(quote)

Staan er nog steeds hoor. Kijk maar: Blijft er volgens mij een week ofzo op staan.

1e helft

2e helft

Hey, geweldig zeg! Dus toch complete afleveringen te zien, via NPO. Thanx!

corn1holio1 schreef:
(quote)

Ik vind de opstelling van Jassn toch ook een tickje te aanvallend. Debruyne, Witsel, Januzaj op het middenveld tegen een goed voetballende ploeg is echt wel wat dun in de recuperatie. Dan zou ik daar Dufour ipv Januzaj zetten. En met zulk een geweldige flankaanvallers ga je Lukaku toch niet op die positie zetten? Dat laat je hem beter uit de ploeg en zet je daar gewoon een Januzaj, Chadli, Mertens of Hazard.

Ik ook, maar Defour zou ik daar niet per se zetten, eerder wanneer er iemand uit de wedstrijd moet gehouden worden, iets wat Defour perfect kan. Dembele is dan weer goed wanneer we de bal moeten bijhouden, bv bij een voorsprong tegen een goede ploeg en Fellaini is dan weer het breekijzer tegen stugge verdedigende ploegen. Ieder heeft zijn specifieke kwaliteiten voor die 3de plaats op het middenveld. Lukaku zou ik terug gewoon in de aanval zetten en nog wat krediet gunnen zeker na zijn goals in de oefenmatchen en Origi is de perfecte back-up daarvoor. Als Hazard echter zo matig blijft spelen, dan zou ik die toch eens wisselen voor een Januzaj die me flitsender voor de dag komt.

Opties genoeg om te sleutelen aan de ploeg idd, wel nodig na die zéér zwakke eerste helft. Het 'oud zeer' van teveel lopen met de bal en te weinig zonder (nul komma nul diepgang) kwam weer naar boven, zo creeer je natuurlijk weinig tot niets.
Belangrijkste lijkt me dat De Bruyne terug op de 10 speelt, Wilmots ging toch echt in de fout met Chadli daar neer te zetten.

Maar goed, op deze manier zijn de verwachtingen toch wat getemperd, beter zo dan 4-0 en algehele euforie.

Benieuwd wat Nederland kan straks als ze zelf het spel moeten maken, toch even aanpassen. Al lijkt me een overwinning wel vrij zeker.

buizen
Vanavond een geweldige voetbalavond met twee wedstrijden uit onze pool. Ben benieuwd wat we tegen Australie gaan doen. Ja, voetballen, maar wat wordt de uitslag? Er is nog van alles mogelijk binnen de pool, vandaag zal cruciaal zijn. In elk geval blij dat we met klinkende cijfers van Spanje hebben gewonnen, je weet nooit of dat nog eens van pas komt in de pool-einduitslag.

Zwaar feest gisteren, ongelofelijk. Het was niet goed, zeker niet, maar Algerije was wel de meest verdedigende ploeg van dit WK, denk ik. Triestig om te zien. Als die 2-1 vroeger valt waardoor Algerije moet beginnen komen zouden ze nog zwaar ingemaakt worden.
Anyway, ik ben tevreden. Ik wist dat dit een verdomd moeilijke en lelijke match ging worden. Het belangrijkste zijn de 3 punten.

Vandaag NED - AUS. Australië toch een van de zwakste ploegen van het WK, denk ik? En als Australië nog kans willen maken op de volgende ronde moeten ze eigenlijk sowieso voor de overwinning gaan vandaag. Ik verwacht een zeer gemakkelijke wedstrijd voor Nederland.
De wedstrijd waar ik dan ook vooral naar uitkijk is Spanje - Chili! Chili zou wel eens kunnen verrassen en einde WK voor Spanje. Stel je voor!

Ja maar tegen Chili kwam Australie toch verrassend sterk voor de dag na een dramatische start.

Zeer benieuwd idd of het al einde toernooi is voor Spanje.

Hendrik68
maar Algerije was wel de meest verdedigende ploeg van dit WK, denk ik.

Dat denk ik niet. Het was niet zo dat Belgie er niet door kwam. Ze voetbalden het eerste uur gewoon niet. Algerije hoefde bij vlagen niet eens in grijpen, omdat Belgie alleen maar heel traag de bal achterin rondspeelde. In de 2e helft had Algerije zelfs nog een mogelijkheid op 2-0. Op dat moment leek Belgie wakker en bleken ze ineens wel te kunnen wat we van ze verwachten. Zal toch iets van spanning geweest zijn denk ik. De 2 volgende wedstrijden mogen geen probleem vormen voor de Belgen en dat gebeurt ook niet. Ik vond Rusland - Zuid Korea vermakelijk, maar niet heel goed.

Brazilie - Mexico was ondanks de 0-0 een prachtige wedstrijd om naar te kijken. Vooral omdat ze mekaar niks maakten qua kwaliteit. Wel vraag ik me af: is Brazilie wel zo goed of is Mexico verrassend sterk? Of speelt Mexico naar zijn mogelijkheden en is Brazilie zelf zo middelmatig. Ik vind in Brazilie eigenlijk geen spelers die het verschil kunnen maken. Ook Neymar niet. Het is een leuk voetballend team, maar meer ook niet. Waar Nederland en Duitsland zich duidelijk als titelkandidaat opwierpen, zo doet Brazilie dat totaal niet. Hoewel het de goden verzoeken is zeg ik op dit moment:Geef mij Brazilie maar in de volgende ronde.

Ja dat zou wel een brug te ver kunnen zijn, hoewel ook hockeyen

Ja, waarom hoor ik opeens niets meer over dat hockey?

buizen
Brazilie moet nog tegen Kameroen en zal dit, met klinkende cijfers, waarschijnlijk winnen.
Mexico moet nog tegen het sterkere Kroatie, zelfs als ze dit winnen zal op basis van doelsaldo Brazilie toch gewoon eerste worden.
Nederland zal na de poulwedstrijden waarschijnlijk Mexico tegenkomen (wij worden natuurlijk eerste in de poul). Denk ik..

iggy schreef:
Ja, waarom hoor ik opeens niets meer over dat hockey?

Dat krijg je als je door gebruik van je warp-factor in een andere tijd bent beland; of was 't in jouw geval een black booty (=zwart gat)?

En ask naar buiten kijk, wordt er hedenavond niet gebarbeknoeid. Vreselijke gewoonte: mot je goed, mals vlees door een of andere knurft die NIET kan koken zo erg laten verschroeien en aanbranden dat je liters wit (bier of wijn) nodig hebt om het überhaupt weg te nassen. Achteraf moj nog dankbaar wezen ook.

Mjuman schreef:
(quote)

Dat krijg je als je door gebruik van je warp-factor in een andere tijd bent beland; of was 't in jouw geval een black booty (=zwart gat)?

Waar heb je het allemaal over man? Black butt, black ass, black booty. Een paar dagen geleden had je het over het prostitueren van een beer. En nu dit weer!!!

herman schreef:
Wat is er eigenlijk met Defour gebeurd?
Die wordt enkel nog gebruikt om mensen uit de match te houden bij het Belgische elftal.

Dat Chadli niet had moeten starten en dat De Bruyne centraal moet spelen zijn we het allemaal over eens, maar dat jullie Hazard bashen snap ik helemaal niet. Een beetje zoals Rooney bij Engeland, lijkt me. Beiden zijn de bekendste (en mogelijk beste) spelers in de ploeg en de verwachtingen liggen enorm hoog.

Hazard eruit zetten zou een enorme aderlating zijn voor de Belgen aangezien hij de bal enorm goed kan bijhouden; hij lijdt amper balverlies, tenzij er natuurlijk 3 Algerijnen rondom hem staan, zoals vaak het geval was. Ik denk dat jullie vergeten dat al die coaches weten dat Hazard het grote gevaar is en altijd dubbele dekking voorzien. Dat was ook al zo in de oefeninterlands en dat is minder het geval bij een Mertens, een Mirallas, ... Die krijgen net meer vrijheid.

Vergeet ook niet: de enige open kans van Chadli in de eerste helft kwam door een perfect balletje van Hazard. En die tweede goal was, net als Rooney, de perfecte assist (ook al was het makkelijk). De Bruyne wordt niet verguisd maar speelde een erbarmelijke eerste helft; zelfs al zijn vrije trappen en corners waren afschuwelijk slecht. Gelukkig speelde hij een grote rol in de twee doelpunten.

Verder lijkt het me duidelijk: Lukaku kan niet goed genoeg voetballen. Het enige wat die kan is boenken, lopen en scoren. Als we nog eens tegen een ploeg moeten die alles dichtgooit, moet Origi (wat een vista!) er van het begin op. Ofwel Fellaini + Lukaku in de spits, zodat je ballen in de box kunt droppen. En ten slotte verdient Januzaj ook ongetwijfeld een kans.

Sierd de Vos is trouwens wel in vorm bij VI Oranje. Ik begrijp best dat het niet iedereen zijn bakkie koffie is, maar ik kan er in ieder geval om lachen.

Kill_illuminati schreef:
Sierd de Vos is trouwens wel in vorm bij VI Oranje. Ik begrijp best dat het niet iedereen zijn bakkie koffie is, maar ik kan er in ieder geval om lachen.

Ik zou best 10 euro willen doneren om 'em permanent te laten afdrijven, naar Zuid-Amerika, zonder woordenboek en met maar twee verschoningen

iggy schreef:
(quote)

Waar heb je het allemaal over man? Black butt, black ass, black booty. Een paar dagen geleden had je het over het prostitueren van een beer. En nu dit weer!!!

Niet zo vroeg aan de booze, my man - jij leeft toch in een andere tijdzone - nou hoe kan je in een andere tijdzone terechtkomen? Think, think - hoe deden ze dat in Startrek en Starwars - met de warpfactor ("hyperspace") - volgens Stephen Hawking kan je ook in een andere tijd(dimensie) terecht komen door zgn "zwarte gaten" - black holes (google daar maar eens op) - denk ook Muse: "Black holes and revelations" .

En a propos beer - ik had het de bruine beer en het verkopen van de huid, niet over de masturbeer ende voorhuid.

De Oranjegekte verbleekt toch bij de toestanden die dit jaar in België te zien zijn: Gezinnetje hangt vlag buiten voor Rode Duivels - Gva.be

Is dat een Belgische zuster van De Speld?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:10 uur

geplaatst: vandaag om 13:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.