Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 24 juni 2014, 11:47 uur
MJ_DA_MAN schreef:
3 keer eerder scoorde een ploeg 10 keer (of vaker) in de poulefase en alle keren leverde dat een finaleplaats op (quote)
Jup. Tien goals in drie wedstrijden is je reinste anti/non-voetbal. Overigens speelde Nederland vier jaar geleden een ander soort voetbal dan nu. 
0
Martial
geplaatst: 24 juni 2014, 11:48 uur
Mjuman schreef:
Gefeliciteerd met je diploma "ouwe-koeien-uit-den-sloot-haelen" en je zoekbrevet. Berg ze maar goed op, want anders raak je ze kwijt.
Snap die triomfantelijkheid niet zo goed: op dit punt staat Oranje precies waar het stond bij het begin van de WK in 1978: bij de laatste 16. Mocht Oranje - hetgeen ik niet hoop - er zondag tegen Mexico uitvliegen is er alsnog zilch, niente, nada, rien, nichts bereikt. Het is precies die attitude van voorbarig smispelen waarop ik doel als ik het heb over "de huid van de beer verkopen voor ie geschoten is".
Overigens is die post van damals helemaal niet zo vreemd als je kijkt naar kwalificatieresultaten (Chili) en teamsamenstelling (Spanje). Voor het WK heb ik meermaals de suggestie geopperd dat - gezien het lange seizoen voor Spaanse ploegen - bij Spanje de sjeu er wel af zou zijn. Robben (eerdere uitschakeling van Bayeren en blessures eerder in het seizoen) en RVP (blessure in april/mei) ogen fris.
Count your blessings, but please refrain from bragging (batsen of stoefen zoals de zuiderburen zeggen)!
(quote)
Gefeliciteerd met je diploma "ouwe-koeien-uit-den-sloot-haelen" en je zoekbrevet. Berg ze maar goed op, want anders raak je ze kwijt.
Snap die triomfantelijkheid niet zo goed: op dit punt staat Oranje precies waar het stond bij het begin van de WK in 1978: bij de laatste 16. Mocht Oranje - hetgeen ik niet hoop - er zondag tegen Mexico uitvliegen is er alsnog zilch, niente, nada, rien, nichts bereikt. Het is precies die attitude van voorbarig smispelen waarop ik doel als ik het heb over "de huid van de beer verkopen voor ie geschoten is".
Overigens is die post van damals helemaal niet zo vreemd als je kijkt naar kwalificatieresultaten (Chili) en teamsamenstelling (Spanje). Voor het WK heb ik meermaals de suggestie geopperd dat - gezien het lange seizoen voor Spaanse ploegen - bij Spanje de sjeu er wel af zou zijn. Robben (eerdere uitschakeling van Bayeren en blessures eerder in het seizoen) en RVP (blessure in april/mei) ogen fris.
Count your blessings, but please refrain from bragging (batsen of stoefen zoals de zuiderburen zeggen)!
Toegeven het is wat flauw en achteraf makkelijk scoren van mij kant
maarre.... je had er van mij niet zo "serieus" op in hoeven gaan hoor, want zelf de grootste optimist had niet gerekend op 3X3 punten in de groepsronde, maar ben blij dat het nu echt gaat beginnen hoe leuk de meeste wedstrijden ook zijn in de diverse groepen.Even geheel iets anders:
Er wordt nu wel gedaan of van Gaal de uitvinder is van dat 5-3-2 systeem, maar Ronald Koeman is daar bij Feyenoord (te laat overigens) mee begonnen anders had Feyenoord "fluitend" kampioen geworden natuurlijk

Gisteren vond ik de Feyenoorders iets beter voor de dag komen vergeleken bij de vorige wedstrijden en doel ik voornamelijk op Janmaat en de Vrij.
0
geplaatst: 24 juni 2014, 12:10 uur
Mexico speelt ook 5-3-2, Van Gaal heeft eens gezegd, dat hij bij PSV - feyenoord ook wel gezien heeft dat dit systeem het beste voor zijn verdedigers is.
Overigens doen die onervaren (soort competitie) verdedigers (Janmaat, Blind De Vrij) het heel erg goed en hebben pas 1 velddoelpunt tegen.
Overigens doen die onervaren (soort competitie) verdedigers (Janmaat, Blind De Vrij) het heel erg goed en hebben pas 1 velddoelpunt tegen.
0
Martial
geplaatst: 24 juni 2014, 12:50 uur
Rudi S schreef:
Mexico speelt ook 5-3-2, Van Gaal heeft eens gezegd, dat hij bij PSV - feyenoord ook wel gezien heeft dat dit systeem het beste voor zijn verdedigers is.
Klopt wat je zegt, al mag Ron Vlaar ook gerust genoemd worden (ook al speelt hij bij Aston Villa) daar is hij wel gegroeid vind ik, maar daar speel je ook tegen iets betere spitsen dan in Nederland

0
geplaatst: 24 juni 2014, 12:57 uur
Vlaar speelt heel goed hoor, maar wat ervaring betreft, spelen tegen Suarez, Agüero, Rooney etc is dan ook een ander verhaal dan de NL competitie.
Vlaar speelt dus best vaak onder behoorlijk druk / tegenstand.
De andere verdedigers zijn in de competitie bijna altijd sterker dan de tegenstander.
Overigens is er wel een groot verschil tussen zoals Van Gaal speelt (of moet spelen) en zolas Koeman met Feyenoord speelt, nl de afstand naar het doel.
De Vrij, Janmaat en Blind spelen in de Nederlandse competitie veel verder van het doel af.
Vlaar speelt dus best vaak onder behoorlijk druk / tegenstand.
De andere verdedigers zijn in de competitie bijna altijd sterker dan de tegenstander.
Overigens is er wel een groot verschil tussen zoals Van Gaal speelt (of moet spelen) en zolas Koeman met Feyenoord speelt, nl de afstand naar het doel.
De Vrij, Janmaat en Blind spelen in de Nederlandse competitie veel verder van het doel af.
0
geplaatst: 24 juni 2014, 13:47 uur
Italië speelde op EK12 al in een soort 3-5-2/5-3-2, Koeman heeft het echt niet uitgevonden.
Dat zou volgens mij alleen nog kunnen als Costa Rica hard onderuitgaat tegen Engeland en Italië - Uruguay ook in een grote overwinning voor een van beiden eindigt.
Dat zou volgens mij alleen nog kunnen als Costa Rica hard onderuitgaat tegen Engeland en Italië - Uruguay ook in een grote overwinning voor een van beiden eindigt.
0
geplaatst: 24 juni 2014, 13:53 uur
Mwah, doelsaldo CR: 4-1, It: 2-2, Uruguay 3-4
2-0 It-Ur, 0-2 CR-Eng is dan al genoeg. Of noem je dat al hard onderuit?
2-0 It-Ur, 0-2 CR-Eng is dan al genoeg. Of noem je dat al hard onderuit?

0
geplaatst: 24 juni 2014, 13:54 uur
Kans is best aanwezig dat we Costa Rica in de kwart finale tegen gaan komen.
zie jij Italie al met 2-0 winnen van Uruguay?
0
geplaatst: 24 juni 2014, 13:56 uur
Italianen gaan wel door denk ik, wordt een 1-1 gelijk spel voorspel ik.
0
Hendrik68
geplaatst: 24 juni 2014, 13:58 uur
Ik zeg: eerst Mexico. Direct kijken waar we daarna tegen zouden kunnen spelen is het onheil over je afroepen.
0
geplaatst: 24 juni 2014, 14:07 uur
vigil schreef:
Kans is best aanwezig dat we Costa Rica in de kwart finale tegen gaan komen.
Nee. Ik denk ook wel dat CR gewoon poulewinnaar wordt, maar ik gaf ook aan dat het nog niet zo onwaarschijnlijk is als Herman doet denken. Daarnaast: ik zie het ook zo gebeuren dat Engeland ineens met 3-0/4-0 wint Kans is best aanwezig dat we Costa Rica in de kwart finale tegen gaan komen.

0
Hendrik68
geplaatst: 24 juni 2014, 14:09 uur
Ik roep altijd onheil op me af dus dat is niks nieuws voor mi
Ach ja, wat ik ook heb gedaan en geroepen of juist heb vermeden de afgelopen 40 jaar: Wereldkampioen zijn we nog nooit geworden. Kortom het maakt ook niet uit. De kwartfinale is volgende week zaterdag om 22.00 uur is het niet? 
0
geplaatst: 24 juni 2014, 14:11 uur
laxus11 schreef:
Nah, Uruguay wint dat wel. Italië is zo ondynamisch dit toernooi. Ik verwacht echter niet dat ze Costa Rica voorbij gaan op doelsaldo.
0
geplaatst: 24 juni 2014, 14:16 uur
Mhaw die Italianen willen zich graag revancheren en denk dat ze op een gelijkspel gaan spelen.
0-0 of 1-1.
Maar met Suarez weet je het natuurlijk nooit, die kan in z'n eentje heel Uruguay een rondje verder brengen.
0-0 of 1-1.
Maar met Suarez weet je het natuurlijk nooit, die kan in z'n eentje heel Uruguay een rondje verder brengen.
0
geplaatst: 24 juni 2014, 14:18 uur
Hendrik68 schreef:
Ik zeg: eerst Mexico. Direct kijken waar we daarna tegen zouden kunnen spelen is het onheil over je afroepen.
Hoezo onheil, na Costa Rica krijgen wij Belgie

0
geplaatst: 24 juni 2014, 14:47 uur
laxus11 schreef:
Absurd eigenlijk dat die man er direct weer staat na een knie operatie en 1 maand revalideren. Hij rolde zo'n beetje Engeland in zijn eentje op.
0
geplaatst: 24 juni 2014, 15:30 uur
Handige tool om te zien wie we allemaal kunnen gaan uitschakelen:
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t1.0-9/10409477_744424935580659_3719305029437496705_n.png
Eigenlijk vind ik Mexico nog het sterkste team tot aan de finale, die sla ik hoger aan dan Argentinië, België, USA, etc.
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t1.0-9/10409477_744424935580659_3719305029437496705_n.png
Eigenlijk vind ik Mexico nog het sterkste team tot aan de finale, die sla ik hoger aan dan Argentinië, België, USA, etc.
0
Martial
geplaatst: 24 juni 2014, 16:18 uur
herman schreef:
Italië speelde op EK12 al in een soort 3-5-2/5-3-2, Koeman heeft het echt niet uitgevonden.
Het lijkt inderdaad of ik dat bedoel, maar wat ik eigenlijk wou zeggen is dat Koeman eerder met dat systeem aan de haal ging dan van Gaal, that's all eigenlijk.
Robben kan in ieders geval niet wachten op de wedstrijd tegen Mexico :
https://pbs.twimg.com/media/Bq4MIsFCQAAh_QC.jpg
0
geplaatst: 24 juni 2014, 16:28 uur
herman schreef:
Handige tool om te zien wie we allemaal kunnen gaan uitschakelen:
(afbeelding)
Waar heb je dit vandaan? We hebben toch ook nog wat meer mogelijkheden voor in de kwartfinale? (Italië, Uruguay, Colombia)Handige tool om te zien wie we allemaal kunnen gaan uitschakelen:
(afbeelding)
0
geplaatst: 24 juni 2014, 17:06 uur
Chinezen hebben een meerderheid in de ADO Den Haag, van der Kallen en Beyersbergen, bestuurders van de Stichting Stadion Ontwikkeling, lieten zich na gesprekken met United Vansen overtuigen om hun aandelen in ADO Den Haag te verkopen.
0
geplaatst: 24 juni 2014, 17:17 uur
Henk Fräser over overname ADO Den Haag: ???????? | De Speld
Dat is dan toch wel weer goed om te horen.
Dat is dan toch wel weer goed om te horen.
0
geplaatst: 24 juni 2014, 18:14 uur
trebremmit schreef:
Neymar vind ik trouwens niet geweldig, tegen Mexico was het een blind paard, tegen Kameroen krijgt ie alle ruimte.
Neymar vind ik trouwens niet geweldig, tegen Mexico was het een blind paard, tegen Kameroen krijgt ie alle ruimte.
Neymar de sterspeler... Natuurlijk kreeg hij bij Kameroen alle ruimte. Een verdediging van nul komma niks komma nada.
Met een beetje verdediging is ie te stoppen en ik vind de rest van het Braziliaanse team ook niet bijster geweldig.
Ze gaan met wind in de rug te gemakkelijk liggen. Aanstellerig gedrag, bleugh!
Dan liever een team dat ook echt als een team weet te voetballen en de volle speeltijd wil benutten.
0
geplaatst: 24 juni 2014, 18:31 uur
Gaat Uruguay nog wakker schieten of hoe zit dat?
spelen niet als een ploeg die absoluut moet winnen
spelen niet als een ploeg die absoluut moet winnen
0
geplaatst: 24 juni 2014, 18:58 uur
Hm, die actie van Ruiz, was hij in zijn PSV tijd maar zo goed geweest 

0
geplaatst: 24 juni 2014, 19:27 uur
Toch jammer, zo'n wedstrijd.
Het aanbod van 4 uur alhier vind ik ook niets om reikhalzend naar uit te kijken.
Niet slim van Marchissio om iemand's been bij te schaven.
Het aanbod van 4 uur alhier vind ik ook niets om reikhalzend naar uit te kijken.
Niet slim van Marchissio om iemand's been bij te schaven.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.