Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 24 juni 2014, 23:50 uur
Neeeeeeeeeeee!!
Hij trapt nog in de grond ook. Hopelijk nu weer bij de pingel!
Naja. Wel mooi zulk drama.
Hij trapt nog in de grond ook. Hopelijk nu weer bij de pingel!
Naja. Wel mooi zulk drama.
0
geplaatst: 24 juni 2014, 23:52 uur
Verdomme seg halen die Grieken het toch nog wel 
Proper goaltje van James Rodriguez trouwens die laatste

Proper goaltje van James Rodriguez trouwens die laatste
0
geplaatst: 24 juni 2014, 23:55 uur
Om eerlijk te zijn vond ik ze ook beter spelen 
Al vond ik het geen penalty.

Al vond ik het geen penalty.
0
geplaatst: 24 juni 2014, 23:56 uur
Deze generatie van Ivoor Kust heeft echt ondermaats gepresteerd. Er was zoveel meer te behalen met deze spelers (de gebroeders Toure, Kalou, Drogba etc.).
0
geplaatst: 25 juni 2014, 00:05 uur
Kill_illuminati schreef:
Deze generatie van Ivoor Kust heeft echt ondermaats gepresteerd. Er was zoveel meer te behalen met deze spelers (de gebroeders Toure, Kalou, Drogba etc.).
Ben ik helemaal met je eens, want voetballend hield het vanavond ook niet over. Maar dit is toch ook wel erg wrang. Door een in de grond schoppende Samaras loop je een achtste finale mis tegen een niet al te sterke tegenstander. En als je dan de kwartfinales haalt, kan die waardering er ook weer anders uitzien, want Ivoorkust moet het wel hebben van maar een paar echt goede voetballers.
Ik blijf het belachelijk vinden dat je binnen het voetbal zo laat afhangen van dit soort lastige inschattingen voor de scheidsrechter. Hoewel ik me ook afvraag of hier de videobeelden veel veranderd zouden hebben. Maar toch vind ik dat je bij twijfel geen penal moet geven.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 00:13 uur
Hij heeft wel humor die Suarez. 

Zulke situaties komen vaak voor in het strafschopgebied. Dat gebeurt nu eenmaal. Ik botste tegen zijn schouder
0
geplaatst: 25 juni 2014, 00:19 uur
Bonk schreef:
Maar toch vind ik dat je bij twijfel geen penal moet geven.
Hoezo bestaat er twijfel over? Sio raakt (zonder dat hij het wilt) het linkerbeen van Samaras waardoor die tegen zijn eigen been aanschopt. Het ontnemen van een doelkans (al dan niet bewust) is toch een strafschop.Maar toch vind ik dat je bij twijfel geen penal moet geven.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 00:23 uur
herman schreef:
Hij wordt mogelijk voor twee jaar geschorst:
Luis Suarez faces up to TWO YEAR worldwide ban over latest biting incident - Mirror Online - mirror.co.uk
edit: strekking van het artikel komt niet echt overeen met sensatiekop...
Hij wordt mogelijk voor twee jaar geschorst:
Luis Suarez faces up to TWO YEAR worldwide ban over latest biting incident - Mirror Online - mirror.co.uk
edit: strekking van het artikel komt niet echt overeen met sensatiekop...
Krijgt ie tot die tijd een muilkorf?
0
geplaatst: 25 juni 2014, 00:24 uur
Na het zien van de beelden moet ik toch bekennen dat wel degelijk een penalty is.
Goed gezien dus.
Goed gezien dus.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 00:26 uur
Ploppesteksel schreef:
(quote)
Hoezo bestaat er twijfel over? Sio raakt (zonder dat hij het wilt) het linkerbeen van Samaras waardoor die tegen zijn eigen been aanschopt. Het ontnemen van een doelkans (al dan niet bewust) is toch een strafschop. Je kan het ook andersom zien. Samaras was in mijn ogen bewust op zoek naar contact met Sio... Geen penalty wat mij betreft. Ivoorkust speelde ook niet goed, maar hebben een aantal klasse spelers die in een vlaag tenminste nog de potentie hebben om enig vermaak voor te schotelen. Griekenland is zo ongeveer de meest saaie ploeg ooit... had ze graag eruit zien vliegen.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 00:27 uur
trebremmit schreef:
En daar gaat de bonus die FC Groningen zou krijgen bij een transfer.
Wat een héérlijk Hollandse opmerking weer En daar gaat de bonus die FC Groningen zou krijgen bij een transfer.

0
geplaatst: 25 juni 2014, 00:30 uur
Kill_illuminati schreef:
Leuk feitje: Door de uitschakeling van Italie is er geen enkele speler meer op het wk actief die eerder het toernooi heeft gewonnen.
Gelukkig zijn er nog trainers. Klinsmann is de eerste die me tebinnen schiet.Leuk feitje: Door de uitschakeling van Italie is er geen enkele speler meer op het wk actief die eerder het toernooi heeft gewonnen.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 00:30 uur
laxus11 schreef:
Na het zien van de beelden moet ik toch bekennen dat wel degelijk een penalty is.
Goed gezien dus.
Goed gezien dus.
Klopt. Lullig moment en een minimale aanraking, maar Samaras had een goede scoringskans.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 00:34 uur
Ploppesteksel schreef:
(quote)
Hoezo bestaat er twijfel over? Sio raakt (zonder dat hij het wilt) het linkerbeen van Samaras waardoor die tegen zijn eigen been aanschopt. Het ontnemen van een doelkans (al dan niet bewust) is toch een strafschop. De-noir geeft het al aan. Je kan het ook anders zien. Hoewel ik eerder eerlijk gezegd overtuigd was (mijn sympathie ligt ook duidelijk bij Ivoorkust) het geen penalty was, ben ik meer gaan twijfelen na alle camerastandpunten. Maar kun je nou echt met zekerheid zeggen dat er sprake is van een overtreding? Hij hoeft Samaras toch ook niet uit de weg te gaan? Trouwens; als je letterlijk volgt wat je zegt, is elke goede verdedigende actie ook een strafschop
Dat is ook het bewust ontnemen van een scoringskans.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 00:42 uur
Ach, mochten de Grieken het halen, dan gaan we toch lekker massaal moussaka eten?
0
geplaatst: 25 juni 2014, 00:43 uur
Jammer dat Griekenland doorgaat, maar wel gunstig voor onze kansen om de halve finale te bereiken. Die zijn nu minstens 60%. Pas in de halve finale kunnen we een team treffen met meer kwaliteit. En dan kun je nog altijd beter Argentinië of België treffen dan Duitsland of Brazilië.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 00:43 uur
De-noir schreef:
Je kan het ook andersom zien. Samaras was in mijn ogen bewust op zoek naar contact met Sio...
(quote)
Je kan het ook andersom zien. Samaras was in mijn ogen bewust op zoek naar contact met Sio...
Hij gaat zo dadelijk op doel trappen van aan het penaltypunt in de laatste minuut terwijl ze één goal nodig hebben om zich te kwalificeren. Dan ga je me niet wijsmaken dat Samaras contact zoekt met een speler die hij mogelijk niet eens ziet aankomen.Bonk schreef:
Maar kun je nou echt met zekerheid zeggen dat er sprake is van een overtreding? Hij hoeft Samaras toch ook niet uit de weg te gaan?
Ja, want Sio raakt het been van Samaras wel degelijk waardoor die helemaal niet kan trappen. Geen zware overtreding, verre van, maar het is er wel één! Dat 'uit de weg gaan' kan ik enkel begrijpen bij discutabele 'obstructiefouten'. Sio komt in dit geval echter langs achter dus dan weet je dat je je ofwel moet inhouden of de bal moet spelen. Hij raakt per ongeluk het been van Samaras en hups... Terechte penalty.Maar kun je nou echt met zekerheid zeggen dat er sprake is van een overtreding? Hij hoeft Samaras toch ook niet uit de weg te gaan?
En foutief ontnemen bedoelde ik uiteraard
Ik vrees dat jullie gewoon nog in het stadium zitten dat jullie het niet kunnen verkroppen dat Griekenland door is.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 00:45 uur
Gretz schreef:
Jammer dat Griekenland doorgaat, maar wel gunstig voor onze kansen om de halve finale te bereiken. Die zijn nu minstens 60%. Pas in de halve finale kunnen we een team treffen met meer kwaliteit. En dan kun je nog altijd beter Argentinië of België treffen dan Duitsland of Brazilië.
België heeft niet meer kwaliteit. Argentinië wel, inderdaad. Maar goed, ik heb niet zo'n heel goed gevoel over de ontmoeting met Mexico.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 00:56 uur
Net als Costa Rica komt daar volgens mij veel bluf bij kijken waar Van Gaal niet voor zal zwichten. Mexico lijkt me op zijn best niveau subtop.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 01:06 uur
Nicolage Rico schreef:
België heeft niet meer kwaliteit. Argentinië wel, inderdaad. Maar goed, ik heb niet zo'n heel goed gevoel over de ontmoeting met Mexico.
(quote)
Ik ben niet zo heel erg onder de indruk. Dit Mexico is geen team wat heel makkelijk scoort. Tegen Kroatië maken ze er uiteindelijk nog 3 omdat zij het bijltje er bij neer legden na de 1-0. Mexico had in de kwalificatie extreem veel moeite met landen als Panama en Honduras, en kon tegen zwakke broeders als Trinidad & Tobago en Jamaica ook maar weinig scoren. In de voorbereiding wisten ze geen doelpunten te maken tegen Bosnië en Portugal.
Ze leveren natuurlijk wel veel strijd, maar dat doen onze jongens net zo goed. Ook moeten ze hun beste verdedigende middenvelder missen. Als onze topaanvallers gewoon weer op scherp staan verwacht ik een reguliere overwinning.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 01:38 uur
Samaras schopt tegen zijn eigen voet en veroorzaakt daarmee zijn val.
http://giant.gfycat.com/ParallelHelpfulBongo.gif
http://giant.gfycat.com/ParallelHelpfulBongo.gif
0
geplaatst: 25 juni 2014, 02:32 uur
Als je goed kijkt, zie je duidelijk dat wanneer Sio zijn linkerbeen vooruit zet, hij de voet van Samaras raakt.
0
buizen
geplaatst: 25 juni 2014, 05:18 uur
Nog steeds verbij(t)sterend, op het tot nu toe zo fair-play verlopen WK. Tis gewoon niet vertrouwd dat die Suarez vrij rondloopt, in het veld of buiten op straat. Je kunt zomaar door die gek gebeten worden.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 25 juni 2014, 06:00 uur
Betreffende het Suarez-bijtincident, het internet heeft al zijn grapjes klaar, Snickers:
http://static0.hln.be/static/photo/2014/3/6/12/20140625051352/media_xll_6850377.jpg
http://static0.hln.be/static/photo/2014/3/6/12/20140625051352/media_xll_6850377.jpg
0
geplaatst: 25 juni 2014, 07:45 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.