MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
trebremmit schreef:

Hopelijk gaan de Duitsers het niet op een akkoordje gooien met de V.S.

Ik vrees van wel maar twee keer gelijk spelen in de groepsfase is niets voor de Duitsers maar een politiek spelletje sluit ik dus niet uit. In ieder geval kunnen de Belgen (waarschijnlijk) in hun handen wrijven.

Halve finale wo 09-07 Nederland - Belgie

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Het zal me al verbazen als Frankrijk van Duitsland wint, maar tegen Brazilië winnen ze op zeker niet.

Het zou me niets verbazen als Brazilië eruit vliegt tegen Chili, gezien het verrassende verloop van het WK tot nu toe.

Zo verrassend is dit wk nu toch ook weer niet? Bij elke editie zijn er wel toplanden die verdwijnen na de eerste ronde, en een paar kleine landen die het onverwacht veel beter doen dan voorzien.

Dat gezegd zijnde, de Chilenen zullen er volgens mij niet slechter van worden als ze verliezen van Brazilië.

Jij staat overal bovenaan in de poultjes?

nope, en dat is net het zelfde als bij al de andere wk's. Dus niet echt verrassend.

buizen
Voor het toernooi wel mooi die mix van Europese en Midden- en Zuid-Amerikaanse ploegen die de voorronden overleven. Azie en Afrika hebben nog wat voetbalachterstand te overbruggen.
Mijn tip voor de nieuwe wereldkampioen: Nederland, met stip.

herman schreef:

Het zou me niets verbazen als Brazilië eruit vliegt tegen Chili

Mij ook niet nee, ze gaan zeker een heel zware dobber hebben aan Chili, als je zag hoe moeilijk het middenveld het al had tegen een toch zeer matig Kameroen (eerste helft).
In de kwartfinale wacht bovendien (wsl) Colombia, mss de ploeg die al het meest heeft laten zien dit WK.
Daarna vermoedelijk Duitsland (of Frankrijk)...

Zonder cadeautjes van de ref zie ik Brazilie eigenlijk nooit de finale halen met hun huidige niveau.
Ik gun het ze ook helemaal niet, zowel Neymar als Scolari vind ik vreselijke figuren

corn1holio1 schreef:
Zo verrassend is dit wk nu toch ook weer niet? Bij elke editie zijn er wel toplanden die verdwijnen na de eerste ronde, en een paar kleine landen die het onverwacht veel beter doen dan voorzien.

De wereldkampioen die meteen met 5-1 op de broek krijgt? En een achtstefinale Costa Rica - Griekenland. Zulke verrassingen zijn er sinds 2002 toch niet geweest.

Hans Van De Weghe heeft al redelijk wat stof doen opwaaien met zijn columns over de Afrikaanse voetballanden, maar hij heeft wel een punt natuurlijk.
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Opinie/article/detail/1929255/2014/06/26/Aan-de-prestaties-afgemeten-zijn-er-te-veel-Afrikaanse-teams-op-het-WK.dhtml

herman schreef:
(quote)

De wereldkampioen die meteen met 5-1 op de broek krijgt? En een achtstefinale Costa Rica - Griekenland. Zulke verrassingen zijn er sinds 2002 toch niet geweest.

Bwoa, Italie wereldkampioen in 2006? Dat was toch ook een verrassing? Frankrijk in Zuid Afrika zo snel uitgeschakeld,... OK Costa Rica is inderdaad een verrassing van formaat, die had niemand zien aankomen denk ik.

buizen schreef:
(quote)

Om elf uur 's avonds naar zwemles.. jullie kleine heeft zeker ook alle nachtwedstrijden in de voorronden volledig afgekeken, en valt in slaap met Metallica op de mp3?

Je kan natuurlijk ook even in z'n profiel opzoeken wat z'n woonplaats is

Ach, sinds er meer deelnemers uit Afrika zijn, doen die landen het ook beter. Kameroen in 1990, Nigeria in 1994 (speelden toen latere finalist Italië helemaal zoek in de achtstefinales maar hadden buiten de sluwe Roberto Baggio gerekend), Senegal in 2002, Ghana in 2010 (zonder Suarez hadden die ook gewoon de halve finale gehaald).

Dat die landen een mindere infrastructuur hebben lijkt me wel een beetje een open deur.

corn1holio1 schreef:
(quote)

Bwoa, Italie wereldkampioen in 2006? Dat was toch ook een verrassing?

Viel wel mee, dat was wel een favoriet. Ik heb dat destijds ook vantevoren voorspeld en er een voetbalpool mee gewonnen.

herman schreef:
Ach, sinds er meer deelnemers uit Afrika zijn, doen die landen het ook beter. Kameroen in 1990, Nigeria in 1994 (speelden toen latere finalist Italië helemaal zoek in de achtstefinales maar hadden buiten de sluwe Roberto Baggio gerekend), Senegal in 2002, Ghana in 2010 (zonder Suarez hadden die ook gewoon de halve finale gehaald).

Dat die landen een mindere infrastructuur hebben lijkt me wel een beetje een open deur.

Wat dus in verhouding tot het aantal ploegen vrij weinig blijft. Zijn conclusie is dat ze het even goed deden toen er maar 1 of 3 ploegen afgevaardigd mochten worden, als nu ze er 5 mogen sturen. En van deinfrastructuur zegt hij dat die nog redelijk vergelijkbaar is met die van Zuid-Amerika, dus dat is zeker niet zijn voornaamste argument.

buizen
GrafGantz schreef:
(quote)

Je kan natuurlijk ook even in z'n profiel opzoeken wat z'n woonplaats is

Thanx. Gut ja. Nooit aan gedacht. Vond het sowieso zelf al een beetje bemoeierige opmerking van me, maar om nou een zelfgeplaatste reactie weer te verwijderen.. Heb het maar laten staan dus.

NB: over de gekozen domicilie van kaztor gesproken, vanavond een absolute kraker van een wedstrijd waar ik erg naar uit zie:
VS - Duitsland. (met de beide Duitse bondscoaches).
Dhr. Klinsmann zou met zijn vechtlustige ploeg nog wel eens voor een klein stuntje kunnen zorgen

Wat (goede) Afrikaanse voetballers in eigen land aan opleiding missen halen ze vaak toch snel weer in als ze bij een profesionele club komen.
Toure, Drogba, Atsu etc, spelen toch fatsoenlijk voetbal en Song doet net zo rare dingen als een Pepe en Suarez.

Het bijten van Suarez wordt ontkend door zijn aanvoerder, de Uruguayaanse voetbalbond en ook de president van het land.

Misschien is er wel sprake van lokale folklore en plaatselijke (geaccepteerde) gewoonten of is er sprake van zelfs landelijke gebruiken.
's Lands wijs 's lands eer.

Het kan ook zomaar zijn, dat de producers van series als Grimm en Supernatural zich bij dit thema inmiddels in de handen wrijven van genot. Welke "wesen" of "onsterfelijken" schuilen er in de Uruguyaan? Voldoende stof voor een nieuw seizoen. Mogelijkerwijs dat er zelfs nog weer een X-files film wordt geschreven rond het fenomeen
"David Duchovny heeft oren naar nieuwe X-Files-film"
nu Duchovny klaar is met Californication.

http://data1.whicdn.com/images/55996924/thumb.jpg

buizen
musician schreef:
Het bijten van Suarez wordt ontkend door zijn aanvoerder, de Uruguayaanse voetbalbond en ook de president van het land.

Misschien is er wel sprake van lokale folklore en plaatselijke (geaccepteerde) gewoonten of is er sprake van zelfs landelijke gebruiken.
's Lands wijs 's lands eer.

Het kan ook zomaar zijn, dat de producers van series als Grimm en Supernatural zich bij dit thema inmiddels in de handen wrijven van genot. Welke "wesen" of "onsterfelijken" schuilen er in de Uruguyaan? Mogelijkerwijs dat er zelfs nog weer een X-files film wordt geschreven rond het fenomeen
(quote)
nu Duchovny klaar is met Californication.

(afbeelding)

Als zijn carriere stukt of strandt zou Suarez wellicht met een Hollywoodfilmproducent een contract kunnen tekenen voor de hoofdrol in een Draculafilm. Maak van je zwakheid je kracht.
Meer aux-serieux: Suarez zou hulp moeten zoeken voor zijn periodiek explosieve stoornis.

Echt dmv photoshop en animaties doet de FIFA voorkomen dat Suarez iets heeft gedaan wat niet door de beugel kan, alleen een probleem, Suarez zou zo iets nooit doen en dat weet in ieder geval heel Uriguay.

Ergens vind ik het wel mooi. De bond, een elftal. Wat? Het hele land dat gewoon even massaal achter iemand gaat staan. No matter what. Dat is nog eesn onvoorwaardelijke liefde. Hier wordt je vanwege het kleinste foutje danwel een multi-interpretabel geintje al door de plee gespoeld door de vele nobele moraalridders die dit landje rijk is.

corn1holio1 schreef:
Wat dus in verhouding tot het aantal ploegen vrij weinig blijft. Zijn conclusie is dat ze het even goed deden toen er maar 1 of 3 ploegen afgevaardigd mochten worden, als nu ze er 5 mogen sturen.

Heb daar laatst ook ergens anders een artikel over gelezen (of wellicht heb ik het in Andere Tijden Sport gezien, dat laatst over Nigeria in 1994 met Clemens Westerhof ging) en volgens mij klopt dat gewoon niet.

In de tijden dat er maar 1 Afrikaanse ploeg werd afgevaardigd is er nooit een team geweest dat de poules wist te overleven. Sterker nog, tot aan 1978 heeft een Afrikaans team nog nooit een wedstrijd gewonnen op een WK. Juist toen in 1982 het aantal Afrikaanse deelnemers werd vergroot gingen die teams ook wat beter presteren: in 1986 voor het eerst een land naar de achtstefinales en in 1990 voor het eerst een land naar de kwartfinales. Sindsdien is het wellicht wat gestagneerd, maar de verdere uitbreiding met Afrikaanse teams is niet onlogisch aangezien we het WK vanaf de jaren '90 ook met meer landen zijn gaan spelen.

En je kunt het ook omdraaien: die landen een grotere kans op dit podium geven, werkt misschien ook wel verbetering van infrastructuur e.d. in de hand. Anderszijds vraag ik me af waar de aanname dat de Zuid-Amerikaanse infrastructuur gelijkwaardig zou zijn op gestoeld is, als je ziet hoe goed georganiseerd de voetbalcompetities daar zijn.

Overigens zou het prima kunnen dat we na vanavond voor het eerst twee Afrikaanse teams in de achtstefinales terug zien en in dat geval hebben beide serieuze kans op een kwartfinale aangezien Griekenland en België afgaande op de poulewedstrijden neembare hordes lijken. Ben benieuwd of in dat geval meneer de columnschrijver zijn mening herziet.

Edwynn schreef:
Ergens vind ik het wel mooi. De bond, een elftal. Wat? Het hele land dat gewoon even massaal achter iemand gaat staan. No matter what. Dat is nog eesn onvoorwaardelijke liefde. Hier wordt je vanwege het kleinste foutje danwel een multi-interpretabel geintje al door de plee gespoeld door de vele nobele moraalridders die dit landje rijk is.

Ja, en dat komt omdat veel mensen idioten herkennen als idioten en daar vervolgens verder niets mee van doen willen hebben.
Ik zou als Irakees ook ISIS links laten liggen. Op bepaalde momenten worden er grenzen overschreden en mogen belachelijke zaken best worden benoemd. Dat heeft niets met moraalridderij te maken, maar met gezond verstand.

Van mij mag de FIFA aan de Uruguyaanse Voetbalbond voorleggen of ze, na onomstotelijk bewijs, akkoord gaan met een straf voor Suarez of dat ze zich solidair met hem verklaren en het toernooi eveneens gaan verlaten. De Italianen zijn nog niet naar huis gevlogen.

Eens kijken of Uruguay achter Suarez blijft staan of dat ze toch kiezen voor een langer verblijf op het WK.

Alleen de vergelijking met ISIS al, trekt de hele boel mank. Echt een non-vergelijking. Het is voetbal. Een overtreding aldaar is nog wat anders dan het verkrachten, stenigen, vermoorden, dorpen in de brand steken van afvalligen.

Natuurlijk zou Suarez bestraft moeten worden. Maar hoe zit dat met ondermijning van arbitrair gezag? En hoe gaan we daar dan in de toekomst mee om? Dat zijn vragen waar goed over nagedacht moet worden.

Verder zou ik het geloofwaardig vinden als je elke voetballer die een grove overtreding begaat dit toewenst. Dan blijft er weinig van Italië over.

Italië is toch vooral uitgeschakeld omdat het heeeel erg matig speelde, ze heb echt niets laten zien.

Tegen Engeland vond ik ze nog wel leuk.

Het is het kiezen tussen twee kwaden. Italië heeft inderdaad helemaal niets laten zien. Die rode kaart kon worden gegeven, hoewel Balotelli met z'n twee meter hoge sprong er eigenlijk ook naar solliciteerde.
Hij verpersoonlijkt bij uitstek de teloorgang van het Italiaanse voetbal.

Toch is naar verhouding Italië het zwaarst getroffen. Als Suarez ook gewoon rood had gekregen, zou er een vrije trap hebben gevolgd voor Italië. Dan had Uruguay niet in een positie gekomen dat ze hadden kunnen scoren, 0-0 was dan de vermoedelijke uitslag geweest.

Maar het was een ongekend armoedige wedstrijd met veel overtredingen en "valpartijen". Maar alleen al vanwege het feit dat Suarez nu voor de tweede keer iets flikt dat leidt tot de aftocht van een land van het WK en het doorgaan van Uruguay naar de volgende ronde, zou van mij Uruguay inmiddels wel eens uit het toernooi mogen worden gezet.

Ik had het toernooi ook wel leuker gevonden, was Engeland doorgegaan, hoewel ze ook niet best speelden.

Edwynn schreef:
Alleen de vergelijking met ISIS al, trekt de hele boel mank

Nee hoor, helemaal niet. Je geeft aan het mooi te vinden als een bond, president, het volk van Uruguay zich eendrachtig achter Suarez scharen. Ik geef aan dat daar grenzen aan moeten zitten, met ISIS als extreem voorbeeld.

Hoe kun je als land achter een bijter (meervoudige keren) als Suarez gaan staan en dat goed praten? Toen Rijkaard ooit Völler bespuugde was ook enige gêne op zijn plaats vanuit Nederlands oogpunt bekeken. En die fluim lijkt mij nog heilig, vergeleken met Suarez.

Ik vind het ook wel meevallen hoe verrassend het is tot nu toe. Eigenlijk zijn alleen Spanje en groep D echte verrassingen. Poule A, E en F heb ik bijvoorbeeld helemaal goed voorspeld. Wellicht zou de mogelijke uitschakeling van Portugal als verrassing gezien kunnen worden. Poule C en H zijn geen echte verrassingen, want dat zijn gewoon hele matige poules.

@ musician

Ik ken er anders genoeg die Völler een lul vonden en nog steeds vinden. Bovendien heeft het akkefietje van Rijkaard niet geleid tot een levenslange schorsing. Dergelijk bloed wil de wereld nu wel bij Suarez zien.

Wie weet treffen we binnenkort ergens een foto aan waar Chiellini en Suarez gezellig ergens eten. Dat hebben Völler en Rijkaard ook zo gedaan. Voetbal is heel iets anders dan een moordende roversbende. Hele andere vertegenwoordigende rol. In die zin vind ik het mooir dat men zo achter hem gaat staan. Los van het feit dat ik ook vind dat ie gestraft (had) moet(en) worden.

Ik vind dat dus een mooiere en betere vergelijking dan de vergelijking met IsIS. Ook na je uitleg slaat de vergelijking nog steeds als een tang op een varken.

Als het een modale voetballer was geweest was de bond en het land er natuurlijk nooit zo nadrukkelijk achter gaan staan. Dan was ie al naar huis gestuurd denk ik.

musician schreef:
Maar het was een ongekend armoedige wedstrijd met veel overtredingen en "valpartijen". Maar alleen al vanwege het feit dat Suarez nu voor de tweede keer iets flikt dat leidt tot de aftocht van een land van het WK en het doorgaan van Uruguay naar de volgende ronde, zou van mij Uruguay inmiddels wel eens uit het toernooi mogen worden gezet.
Wat een onzin zeg. Suárez mag van mij de hoogst mogelijke straf krijgen, maar Uruguay uit het toernooi zetten zou nergens op gebaseerd zijn. Het was Ghana zelf dat in 2010 de strafschop miste. Suárez heeft toen rood gekregen waardoor hij al gestraft was. De FIFA had in de wedstrijd tegen Italië onlangs in kunnen grijpen via videobeelden wat dus niet werd gedaan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:28 uur

geplaatst: vandaag om 12:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.