Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juni 2014, 12:16 uur
Die handsbal uit 2010 vind ik op zich toch wel voldoende aanleiding om Uruguay nu direct uit het toernooi te zetten, daar zit echt wel iets in.
Ja en daar komt die overtreding van deze week nog bij
Ja en daar komt die overtreding van deze week nog bij

0
geplaatst: 26 juni 2014, 12:23 uur
Edwynn schreef:
Ik ken er anders genoeg die Völler een lul vonden en nog steeds vinden. Bovendien heeft het akkefietje van Rijkaard niet geleid tot een levenslange schorsing. Dergelijk bloed wil de wereld nu wel bij Suarez zien.
Wie weet treffen we binnenkort ergens een foto aan waar Chiellini en Suarez gezellig ergens eten. Dat hebben Völler en Rijkaard ook zo gedaan. Voetbal is heel iets anders dan een moordende roversbende. Hele andere vertegenwoordigende rol. In die zin vind ik het mooir dat men zo achter hem gaat staan. Los van het feit dat ik ook vind dat ie gestraft (had) moet(en) worden.
Ik vind dat dus een mooiere en betere vergelijking dan de vergelijking met IsIS. Ook na je uitleg slaat de vergelijking nog steeds als een tang op een varken
.Ik ken er anders genoeg die Völler een lul vonden en nog steeds vinden. Bovendien heeft het akkefietje van Rijkaard niet geleid tot een levenslange schorsing. Dergelijk bloed wil de wereld nu wel bij Suarez zien.
Wie weet treffen we binnenkort ergens een foto aan waar Chiellini en Suarez gezellig ergens eten. Dat hebben Völler en Rijkaard ook zo gedaan. Voetbal is heel iets anders dan een moordende roversbende. Hele andere vertegenwoordigende rol. In die zin vind ik het mooir dat men zo achter hem gaat staan. Los van het feit dat ik ook vind dat ie gestraft (had) moet(en) worden.
Ik vind dat dus een mooiere en betere vergelijking dan de vergelijking met IsIS. Ook na je uitleg slaat de vergelijking nog steeds als een tang op een varken
Maar waarom vind je het mooi als een voetbalbond, een president, de pers etc. zich achter Suarez schaart als hij iemand bijt? Voor de derde keer in successie?
Jij schrijft toch ook dat je vindt dat hij moet worden gestraft?
Waarom moeten mensen die dat ook schrijven dan als moraalridders worden opgevoerd en "het volk van Uruguay" als heiligen?
Het komt niet bij je op, dat het wel eens als een beetje dommig kan worden ervaren als men reageert, zoals er vanuit Uruguay is gereageerd?
Dat we Völler een lul vinden is verder prima, maar destijds heeft niemand, niet de KNVB, niet Wim Kok of Koningin Beatrix gezegd dat het geweldig was, het spugen naar Völler of dat het niet waar was of dat er sprake was van een plotseling erg lokaal buitje.
Wij wisten dat er sprake was van spugen, het werd niet ontkend en ik vind het begrijpelijk dat de Duitsers het woord Lama voor Rijkaard hebben uitgevonden.
Ik zie overigens Chiellini nog niet gaan eten met Suarez, daarvoor heeft e.e.a. teveel consequenties. De wereldwijde veroordeling en verontwaardiging van dit specifieke geval is terecht.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 12:25 uur
trebremmit schreef:
Als het een modale voetballer was geweest was de bond en het land er natuurlijk nooit zo nadrukkelijk achter gaan staan. Dan was ie al naar huis gestuurd denk ik.
Als het een modale voetballer was geweest was de bond en het land er natuurlijk nooit zo nadrukkelijk achter gaan staan. Dan was ie al naar huis gestuurd denk ik.
Dat is een "als dan" veronderstelling die vooralsnog niet te staven is.
Tja musician kennelijk is het voor jou heel lastig om dit soort zaken vanuit andere perspectieven te kijken. Dat maakt discussie lastig. Als observant vind ik het gewoon mooi om te zien. Gewoon erachter staan. Zeggen dat het een moedervlek was en wat voor een koddigheid nog meer. Prachtig toch? Natuurlijk is het dommig. Maar tegelijkertijd vind ik het ook dapper om er toch zo achter te gaan staan en schijt te hebben aan de dwingende mening van de goegemeente. Dat is wat ik mooi vind. Ik vind het niet mooi dat hij wel eens bijt of zich opzichtig laat vallen. Laat daar geen misverstand over bestaan.
Verder vind de hetze tegen hem erg overdreven. Want wat hij gedaan heeft is in mijn ogen net zo erg als andere overtredingen die gemaakt zijn.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 12:30 uur
Bijten, slaan, kopstoten etc horen niet.
De wereldwijde verontwaardiging is in het geval Suarez vele keren gtoter dan bij de overtredingen van bv Pepe en Song, lijkt mij dezelfde categorie.
De wereldwijde verontwaardiging is in het geval Suarez vele keren gtoter dan bij de overtredingen van bv Pepe en Song, lijkt mij dezelfde categorie.
0
buizen
geplaatst: 26 juni 2014, 12:30 uur
Prima dat land, coach en team zo achter Suarez staan maar wel op een m.i. verkeerde manier, namelijk gewoon glashard ontkennen dat er gebeten is. Waar slaat dat op?
En excuses heeft Suarez ook niet gemaakt, hij bagatelliseert het alsof het niets voorstelt, zo in de hitte van de strijd. Dom.
Het ontketenen van een hetze tegen Suarez daar ben ik ook niet voor (er zijn zo vaak - andere - afschuwelijke overtredingen begaan in voetbalwedstrijden) maar zijn eigen houding in de onderhavige bite-case siert hem allerminst en biedt al helemaal geen garanties dat ie met zichzelf aan de slag gaat en/of dat het in de toekomst niet weeeer zal voorkomen..
Overigens blijft Urugay ook zonder Suarez een niet te onderschatten tegenstander. Wellicht krijgt de rest van het team 'vleugels' nu men zo vechtlustig de eer van het land moet verdedigen op dit WK.
Brazilie, Colombia, Chili en Urugay strijden om een plek in de halve finales: Een interessant Zuid-Amerikaans treffen!
En excuses heeft Suarez ook niet gemaakt, hij bagatelliseert het alsof het niets voorstelt, zo in de hitte van de strijd. Dom.
Het ontketenen van een hetze tegen Suarez daar ben ik ook niet voor (er zijn zo vaak - andere - afschuwelijke overtredingen begaan in voetbalwedstrijden) maar zijn eigen houding in de onderhavige bite-case siert hem allerminst en biedt al helemaal geen garanties dat ie met zichzelf aan de slag gaat en/of dat het in de toekomst niet weeeer zal voorkomen..
Overigens blijft Urugay ook zonder Suarez een niet te onderschatten tegenstander. Wellicht krijgt de rest van het team 'vleugels' nu men zo vechtlustig de eer van het land moet verdedigen op dit WK.
Brazilie, Colombia, Chili en Urugay strijden om een plek in de halve finales: Een interessant Zuid-Amerikaans treffen!
0
geplaatst: 26 juni 2014, 12:41 uur
Rudi S schreef:
De wereldwijde verontwaardiging is in het geval Suarez vele keren gtoter dan bij de overtredingen van bv Pepe en Song, lijkt mij de zelfde categorie.
De wereldwijde verontwaardiging is in het geval Suarez vele keren gtoter dan bij de overtredingen van bv Pepe en Song, lijkt mij de zelfde categorie.
Dit is precies wat ik bedoel.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 12:46 uur
Edwynn schreef:
Tja musician kennelijk is het voor jou heel lastig om dit soort zaken vanuit andere perspectieven te kijken. Dat maakt discussie lastig. Als observant vind ik het gewoon mooi om te zien. Gewoon erachter staan. Zeggen dat het een moedervlek was en wat voor een koddigheid nog meer. Prachtig toch? Natuurlijk is het dommig. Maar tegelijkertijd vind ik het ook dapper om er toch zo achter te gaan staan en schijt te hebben aan de dwingende mening van de goegemeente. Dat is wat ik mooi vind. Ik vind het niet mooi dat hij wel eens bijt of zich opzichtig laat vallen. Laat daar geen misverstand over bestaan.
Verder vind de hetze tegen hem erg overdreven. Want wat hij gedaan heeft is in mijn ogen net zo erg als andere overtredingen die gemaakt zijn.
(quote)
Het had ze meer gesierd als ze hem naar huis hadden gestuurd. Snap niet wat er mooi aan is om achter iemand te staan die zich misdraagt. Als het nu de eerste keer was, maar dit is al de derde keer en het houdt een keer op.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 12:53 uur
Het lijkt er op dat Barca Suarez gaat kopen, Suarez is akkoord met de club.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 12:57 uur
Nou, kom maar alvast door met de publieke verontwaardiging jegens Barcelona. Guido van Woerkom in het kwadraat.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 13:01 uur
Ik gun Barcelona Suarez wel. 
En natuurlijk de zak geld naar Groningen.
Gaat Messi dan verkocht worden of Neymar?

En natuurlijk de zak geld naar Groningen.
Gaat Messi dan verkocht worden of Neymar?
0
geplaatst: 26 juni 2014, 13:09 uur
Alexis en Pedro.
Persoonlijk vond ik die actie van Song nog wel erger dan die van Suarez trouwens. Suarez spoort gewoon niet en eigenlijk heb ik wel een beetje medelijden met hem.
Persoonlijk vond ik die actie van Song nog wel erger dan die van Suarez trouwens. Suarez spoort gewoon niet en eigenlijk heb ik wel een beetje medelijden met hem.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 13:12 uur
Ik begrijp dat Ajax er ook nog aan zal verdienen.
In Engeland wordt de aanwezigheid van Suarez binnen de landsgrenzen (en bij Liverpool) niet meer getolereerd. Ik denk dat zijn werkvergunning ook niet meer zal worden verlengd.
Barcelona was al langer bezig over Suarez met Liverpool, al voor het bijtincident.
Maar ik vraag mij af, of hij zijn waarde blijft houden als hij twee jaar lang niet internationaal mag uitkomen.
De uitspraak van de FIFA is vanmiddag rond een uur of drie, begrijp ik.
Als ik Messi was, zou ik eens om mij heen gaan kijken.
In Engeland wordt de aanwezigheid van Suarez binnen de landsgrenzen (en bij Liverpool) niet meer getolereerd. Ik denk dat zijn werkvergunning ook niet meer zal worden verlengd.
Barcelona was al langer bezig over Suarez met Liverpool, al voor het bijtincident.
Maar ik vraag mij af, of hij zijn waarde blijft houden als hij twee jaar lang niet internationaal mag uitkomen.
De uitspraak van de FIFA is vanmiddag rond een uur of drie, begrijp ik.
Als ik Messi was, zou ik eens om mij heen gaan kijken.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 13:13 uur
Dat gaat toch nooit werken met Neymar, Messi en Suarez in een team? Te grote ego's lijkt mij, als dat geen ruzie wordt.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 13:19 uur
musician schreef:
Misschien wel juist, als hij geen interlands mag spelen maar wel clubvoetbal. Kan ie lekker uitrusten in de interlandperiodes. FIFA kan toch niet opleggen dat hij niet mag spelen in de landelijke competitie?
0
geplaatst: 26 juni 2014, 13:19 uur
Zal je zien dat Suarez straks z'n eigen teamgenoten gaat bijten, in de hoop op een basisplaats.
0
Hendrik68
geplaatst: 26 juni 2014, 13:22 uur
Niet verrassend, maar ik wil jullie het volgende staatje niet onthouden;
Onderzoek: Brazilië speelt het vaakst toneel, Oranje juist 'fair' - Voetbalprimeur.nl
Ik denk dat Neymar er alleen al wel voor zorgt dat Brazilie bovenaan staat. Ik zie Brazilie graag verdwijnen, wie niet, maar liever niet door Chili. In ieder geval gaat 1 asociaal land naar huis. Dat scheelt weer. Opvallend, de hoge klassering van de USA. Die leren snel bij. Ook opvallend dat de moeder aller matennaaiers, Portugal, zo laag staat. Dat komt natuurlijk dat ze telkens op achterstand staan.
Onderzoek: Brazilië speelt het vaakst toneel, Oranje juist 'fair' - Voetbalprimeur.nl
Ik denk dat Neymar er alleen al wel voor zorgt dat Brazilie bovenaan staat. Ik zie Brazilie graag verdwijnen, wie niet, maar liever niet door Chili. In ieder geval gaat 1 asociaal land naar huis. Dat scheelt weer. Opvallend, de hoge klassering van de USA. Die leren snel bij. Ook opvallend dat de moeder aller matennaaiers, Portugal, zo laag staat. Dat komt natuurlijk dat ze telkens op achterstand staan.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 13:24 uur
herman schreef:
Misschien wel juist, als hij geen interlands mag spelen maar wel clubvoetbal. Kan ie lekker uitrusten in de interlandperiodes. FIFA kan toch niet opleggen dat hij niet mag spelen in de landelijke competitie?
(quote)
Ik lees op de site van de NOS dat een schorsing van twee jaar ook betekent dat hij geen wedstrijden voor Liverpool mag spelen en dat een transfer dan waarschijnlijk ook van de baan is.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 13:26 uur
Hendrik68 schreef:
Niet verrassend, maar ik wil jullie het volgende staatje niet onthouden;
Is dit nog van voor die duikelpartijen van Lens??Niet verrassend, maar ik wil jullie het volgende staatje niet onthouden;
0
geplaatst: 26 juni 2014, 13:31 uur
Negatieve reclame is ook reclame, he. Logo's op shirtjes, herhaling op herhaling, het blijft een goede voetballer.
Ben benieuwd of het vanavond een gelijkspel wordt trouwens. Dan zou het hek ook van de dam kunnen zijn qua geruchten.
Ben benieuwd of het vanavond een gelijkspel wordt trouwens. Dan zou het hek ook van de dam kunnen zijn qua geruchten.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 13:35 uur
Dat betekent dat de laatste ronde groepswedstrijden niet is meegenomen in het onderzoek.
Natuurlijk moet dat matennaaien wel stoppen, maar als je ziet hoeveel zware overtredingen alweer ongestraft blijven, kan ik er mij iets bij voorstellen dat je als beweeglijke en dribbelgrage spits soms het zekere voor het onzekere neemt en wat theatraler gaat liggen. Dat is voor een stuk toch wat zelfbescherming (hoeveel Ronaldo's hun kniëen moeten er nog kapot gestampt worden...). Zoals je kan zien gaat het bij Brazilië minder om tijd winnen (tijd/aantal geveinsde blessures is vrij laag). Ik praat het niet goed, en er mag van mij tegen opgetreden worden, maar ik kan het wel ergens begrijpen.
Het gaan liggen en pijn veinzen gewoon om tijd te winnen is nog de irritantste vorm.
0
Hendrik68
geplaatst: 26 juni 2014, 13:45 uur
Dat is voor een stuk toch wat zelfbescherming
De keren dat iemand daarom gaat liggen zijn op de vingers van 1 hand te tellen(hoeveel Ronaldo's hun kniëen moeten er nog kapot gestampt worden...)
Het wachten is op de eerste speler die het genaai zo zat is en express een knie kapot stampt. Hoe verkeerd, maar ook dat is reactievoetbal.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 14:10 uur
0
geplaatst: 26 juni 2014, 14:27 uur
herman schreef:
Alexis en Pedro.
Alexis en Pedro.
En moet die andere Liverpool speler Mamadou Sakho ook niet worden gestraft op basis van TV beelden.
World Cup 2014: Liverpool's Mamadou Sakho escapes red after shocking elbow during France v Ecuador | Metro News - metro.co.uk
0
geplaatst: 26 juni 2014, 14:41 uur
Hendrik68 schreef:
Het wachten is op de eerste speler die het genaai zo zat is en express een knie kapot stampt. Hoe verkeerd, maar ook dat is reactievoetbal.
(quote)
De keren dat iemand daarom gaat liggen zijn op de vingers van 1 hand te tellen(quote)
vgl die buiten proportie is natuurlijk. Het krijgen van een gele kaart tov het beëindigen van een carrière.
Maar zoals ik al zei, ik praat het niet goed, vindt het ook uiterst irritant, doch in sommige gevallen begrijpelijk.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 14:42 uur
Rudi S schreef:
En moet die andere Liverpool speler Mamadou Sakho ook niet worden gestraft op basis van TV beelden.
World Cup 2014: Liverpool's Mamadou Sakho escapes red after shocking elbow during France v Ecuador | Metro News - metro.co.uk
(quote)
Die van Liverpool hebben het niet halen van de titel duidelijk nog niet verteerd!
0
geplaatst: 26 juni 2014, 14:46 uur
Gaat Rosol het dan gewoon weer flikken? De eerste set heeft hij alvast te pakken.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 15:03 uur
De kans dat Ghana zich nog kwalificeert straks lijkt me erg klein na al dit gerommel. Wie weet heeft Porugal zo toch nog een kans, maar zou wel een schande zijn zo.
Toch weer bewijs dat het niet goed gaat met het Afrikaanse voetbal. Al blijft Ivoorkust de grootste tradegdie, zo'n generatie weggegooid.
Toch weer bewijs dat het niet goed gaat met het Afrikaanse voetbal. Al blijft Ivoorkust de grootste tradegdie, zo'n generatie weggegooid.
0
buizen
geplaatst: 26 juni 2014, 15:10 uur
Chungking schreef:
..na al dit gerommel.
Toch weer bewijs dat het niet goed gaat met het Afrikaanse voetbal..
..na al dit gerommel.
Toch weer bewijs dat het niet goed gaat met het Afrikaanse voetbal..
En het gaat altijd weer om geld.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 15:43 uur
Er zal wel weer een hele toestand aan vooraf gegaan zijn. Dat dit dan het spreekwoordelijke druppeltje is geweest. Ik kan me niet voorstellen dat je zo moeilijk doet over het tijdstip van deze of gene uitkering
0
geplaatst: 26 juni 2014, 15:43 uur
Edwynn schreef:
Alleen de vergelijking met ISIS al, trekt de hele boel mank. Echt een non-vergelijking. Het is voetbal. Een overtreding aldaar is nog wat anders dan het verkrachten, stenigen, vermoorden, dorpen in de brand steken van afvalligen.
Alleen de vergelijking met ISIS al, trekt de hele boel mank. Echt een non-vergelijking. Het is voetbal. Een overtreding aldaar is nog wat anders dan het verkrachten, stenigen, vermoorden, dorpen in de brand steken van afvalligen.
Ja, dat is nog wat anders. Al zit het ergens wel in dezelfde sfeer als verkrachting. Zoals buizen al schreef, een aantasting van de lichamelijke integriteit. Heel wat anders dan een forse tackle. Andere overtredingen kunnen walgelijk zijn in de zin van misdadig. Bijten (en spugen in mindere mate) is daarnaast ook nog fysiek walgelijk. En daar komt, heel logisch, de massale afkeer vandaan.
Edwynn schreef:
Ergens vind ik het wel mooi. De bond, een elftal. Wat? Het hele land dat gewoon even massaal achter iemand gaat staan. No matter what. Dat is nog eesn onvoorwaardelijke liefde.
Ergens vind ik het wel mooi. De bond, een elftal. Wat? Het hele land dat gewoon even massaal achter iemand gaat staan. No matter what. Dat is nog eesn onvoorwaardelijke liefde.
Er zit vooral een heel lelijke kant aan. Die Suarez gaat nog meer in zijn eigen onschuld geloven of denken dat hij met alles wegkomt. Ze maken hem alleen nog gekker dan hij al is. En dat heeft niets met onvoorwaardelijke liefde te maken. Het in bescherming nemen is gewoon plat eigenbelang.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.