Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 12 december 2013, 20:59 uur
Kan het nog slechter aflopen, denk je wel eens. Of is er nog weer een weg naar boven.
Voorlopig kan PSV niet veel lager meer zinken dan dit, lijkt mij. Ja, degradatie. Maar dat hou je voor onmogelijk.
Het is niet alleen de uitschakeling, het spel is van een niveau dat er echt moet gaan worden gedacht aan een vervanging van Cocu.
Het mag een aardige jongen zijn, maar ik heb PSV niet kunnen betrappen op enig goed spel, overtuiging of zelfs maar bescheiden samenspel. Het is gewoon helemaal niks, nada. En dat mag Cocu inmiddels toch wel worden aangerekend, hoe je het ook wendt of keert.
Op dit moment zou zelfs een amateurploeg die PSV toevallig zou treffen in de KNVB beker waarschijnlijk al teveel van het goede zijn. Dit kan gewoon echt niet.
Voorlopig kan PSV niet veel lager meer zinken dan dit, lijkt mij. Ja, degradatie. Maar dat hou je voor onmogelijk.
Het is niet alleen de uitschakeling, het spel is van een niveau dat er echt moet gaan worden gedacht aan een vervanging van Cocu.
Het mag een aardige jongen zijn, maar ik heb PSV niet kunnen betrappen op enig goed spel, overtuiging of zelfs maar bescheiden samenspel. Het is gewoon helemaal niks, nada. En dat mag Cocu inmiddels toch wel worden aangerekend, hoe je het ook wendt of keert.
Op dit moment zou zelfs een amateurploeg die PSV toevallig zou treffen in de KNVB beker waarschijnlijk al teveel van het goede zijn. Dit kan gewoon echt niet.
0
geplaatst: 12 december 2013, 21:29 uur
jasper1991 schreef:
Inderdaad, vrij fascistoïde hoe Italiaanse ploegen dit soort wedstrijden altijd weten te bespelen.
Inderdaad, vrij fascistoïde hoe Italiaanse ploegen dit soort wedstrijden altijd weten te bespelen.
Ik geloof dat ik dit niet zo'n leuke opmerking vind, en dan druk ik me nog heel beleefd uit.
Persoonlijk kan ik dat berekenende voetbal van Italianen nog wel enigszins waarderen. Ze zetten geen stap teveel en geven pas gas als het ertoe doet, en dan kom je inderdaad nooit boven de 40% balbezit. Nou en? Bovendien heeft AC over twee wedstrijden tegen Ajax ook een betere score, en gaan ze dus terecht door. Eerlijk gezegd heb ik er vanaf de rust ook niet meer in geloofd, al had ik maar wát graag ongelijk gekregen met die omhaal in de laatste seconde.
Maar dat is niet de reden dat ik je opmerking niet OK vindt. Je brengt het voetbal (of wat daarvoor doorgaat) van AC er mee in diskrediet, maar veel kwalijker is dat je de term 'facistoïde' in betekenis doet devalueren. Mijn advies: blijf bij dat soort nodeloos polariserende retoriek uit de buurt, zeker waar het AC Milan betreft.
0
geplaatst: 12 december 2013, 21:30 uur
Toevallig werd het ook benoemd door Kieft;
De lichaamshouding van Bakkali bij de invalbeurt en de 15 pakjes kauwgom die hij in zijn mond had.
De lichaamshouding van Bakkali bij de invalbeurt en de 15 pakjes kauwgom die hij in zijn mond had.

0
geplaatst: 12 december 2013, 21:34 uur
angelin schreef:
Misselijkmakend inderdaad. Een vreselijke combinatie van desinteresse, (misplaatste) arrogantie en zelfoverschatting. De oliedomme kaart was zijn enige bijdrage vanavond.
0
geplaatst: 13 december 2013, 11:45 uur
0
geplaatst: 13 december 2013, 12:29 uur
Hij is er zelf verguld mee, daar gaat het ten slotte om.
Ik ben dan benieuwd welke spelers bij PSV daarvoor zouden moeten gaan zorgen.
Je hoort niet anders dan pech zus en pech zo en dat ze toch "geweldig" hebben gespeeld.
Zoiets kan, één of twee wedstrijden.
Bij 10 wedstrijden op rij lijkt mij er geen sprake meer van "pech" maar van meer structurele onkunde.
De blessuregolf kan nog worden aangevoerd. Maar ik zie niemand vanavond uit het noodhospitaal van PSV worden ontslagen.
De motor van PSV is afgeslagen en dan dient er nederig te worden herstart. En dat betekent spelen vanuit de verdediging en een afwachtende houding op de aanvallende aspiraties van FC Utrecht voordat ze zelf kunnen gaan beginnen met counters. Met wat geluk (voor hen), speelt PSV dan gelijk.
Fraai of niet, dan wordt er tenminste gebouwd aan de verbetering van de structuur.
Ik ben dan benieuwd welke spelers bij PSV daarvoor zouden moeten gaan zorgen.
Je hoort niet anders dan pech zus en pech zo en dat ze toch "geweldig" hebben gespeeld.
Zoiets kan, één of twee wedstrijden.
Bij 10 wedstrijden op rij lijkt mij er geen sprake meer van "pech" maar van meer structurele onkunde.
De blessuregolf kan nog worden aangevoerd. Maar ik zie niemand vanavond uit het noodhospitaal van PSV worden ontslagen.
De motor van PSV is afgeslagen en dan dient er nederig te worden herstart. En dat betekent spelen vanuit de verdediging en een afwachtende houding op de aanvallende aspiraties van FC Utrecht voordat ze zelf kunnen gaan beginnen met counters. Met wat geluk (voor hen), speelt PSV dan gelijk.
Fraai of niet, dan wordt er tenminste gebouwd aan de verbetering van de structuur.
0
geplaatst: 13 december 2013, 12:40 uur
Ik zou als Cocu er juist niet voor kiezen om op de verdediging te leunen. Die is kwetsbaar en jongens als De Ridder, Toornstra en Pappot o.a. weten daar handig op in te springen. De achterste linie van Utrecht is veruit het zwakst en vooral Depay en Narsingh kunnen het de backs erg lastig maken. Daar valt wel wat te halen voor PSV.
Een gevecht op het middenveld zouden ze verliezen. Zeker in een bloeddorstige Galgenwaard.
Maar Cocu moet maar zien. Hopeloos pakken zijn keuzes ook zondag verkeerd uit.
Een gevecht op het middenveld zouden ze verliezen. Zeker in een bloeddorstige Galgenwaard.
Maar Cocu moet maar zien. Hopeloos pakken zijn keuzes ook zondag verkeerd uit.
0
geplaatst: 13 december 2013, 14:01 uur
Met het einde van het jaar in zicht heb ik voldoende shit in m'n inbak om niet wakker te liggen van de prestaties van PSV. 't is jammer, maar als je kiest voor een richting (eigen jeugd, trainer die als voetballer er gespeeld heeft, lange termijn) moet je aan die visie vasthouden. Het grote verschil met Ajax is - and that hurts - dat Ajax sinds jaar en dag een meer dan regionale magneetfunctie heeft, een eigen stijl en attitude die zelfs een enkele duivenmelker/trainer niet kan verpesten. PSV ontbeert die stijl/visie en daar probeert men met ingang van dit jaar wat aan te doen.
Zelfs trainers als Rutten en Stevens hebben nooit aan doorselecteren of gerichte opbouw gedaan en ook Guus heeft dat niet consequent gedaan. Daarnaast is de rol van leider op het middenveld de afgelopen sinds 2005 slechts één jaar relatief goed, Van Bommel, ingevuld. En ook defensief is het vertrek van Alex nooit goed opgevangen.
Er werd veel en frequent geïnvesteerd in de aanval (Stef Nijland ??? ruim 6 miljoen bijv). Nu moet men op de blaren zitten voor een zwalkend en ongefocust aankoopbeleid.
Grappig trouwens dat er zoveel kritiek komt van een Feyenoord supporter - die zelf toch wel gewend moet zijn aan HEEL lange slechte periodes. Tot nu toe is PSV de afgelopen 30 jaar slechts eenmaal vierde geëindigd, nooit daaronder en 14 * landskampioen. Feyenoord: 5, 6, 8, 9, 10 en 11 - tweemaal landskampioen. Worden in Amsterdam aan Zee soms de holle vaten voor Amsterdam geproduceerd?
In de winterstop gaat Cocu cs evalueren - dat was een suggestie die Gijp van de week al deed en daar kon ik het helemaal mee eens zijn. Als je als club voor een bepaalde koers kiest, 85 - 90% van je A-team vervangt, moet je snappen dat zoiets niet zomaar kan. Ajax kan 1/3 van het team ieder jaar vervangen, maar dat zit een traditie/visie achter.
Nogmaals - het einde v/h jaar dwingt me tot andere bezigheden. Eerlijk gezegd kan ik met elke uitslag zondag leven, ik zal er geen druppel meer of minder om drinken - en dat mag ook wel, na 40 jaar Utrecht.
Zelfs trainers als Rutten en Stevens hebben nooit aan doorselecteren of gerichte opbouw gedaan en ook Guus heeft dat niet consequent gedaan. Daarnaast is de rol van leider op het middenveld de afgelopen sinds 2005 slechts één jaar relatief goed, Van Bommel, ingevuld. En ook defensief is het vertrek van Alex nooit goed opgevangen.
Er werd veel en frequent geïnvesteerd in de aanval (Stef Nijland ??? ruim 6 miljoen bijv). Nu moet men op de blaren zitten voor een zwalkend en ongefocust aankoopbeleid.
Grappig trouwens dat er zoveel kritiek komt van een Feyenoord supporter - die zelf toch wel gewend moet zijn aan HEEL lange slechte periodes. Tot nu toe is PSV de afgelopen 30 jaar slechts eenmaal vierde geëindigd, nooit daaronder en 14 * landskampioen. Feyenoord: 5, 6, 8, 9, 10 en 11 - tweemaal landskampioen. Worden in Amsterdam aan Zee soms de holle vaten voor Amsterdam geproduceerd?
In de winterstop gaat Cocu cs evalueren - dat was een suggestie die Gijp van de week al deed en daar kon ik het helemaal mee eens zijn. Als je als club voor een bepaalde koers kiest, 85 - 90% van je A-team vervangt, moet je snappen dat zoiets niet zomaar kan. Ajax kan 1/3 van het team ieder jaar vervangen, maar dat zit een traditie/visie achter.
Nogmaals - het einde v/h jaar dwingt me tot andere bezigheden. Eerlijk gezegd kan ik met elke uitslag zondag leven, ik zal er geen druppel meer of minder om drinken - en dat mag ook wel, na 40 jaar Utrecht.
0
geplaatst: 13 december 2013, 16:32 uur
Mjuman schreef:
Als ik de enige zonder kritiek zou zijn geweest, was ik nederig onder een steen gaan liggen. Maar de prestaties van PSV zijn dusdanig, dat er massaal over wordt gesproken, ongeacht de club die je zelf aanhangt.
Mijn kritiek is niet zozeer PSV gerelateerd, het is kritiek die op elke voetbalclub van stand met dergelijke prestaties van toepassing zou kunnen zijn. Bij Feyenoord had ik dezelfde kritiek geuit, ik geloof ook niet dat ik de afgelopen maanden kritiekloos en Rotterdam Zuid verheerlijkend door het leven ben gegaan. Ongetwijfeld was ik wel een stuk chagerijniger door het leven gegaan (het is overigens nog niet best).
Maar wat er momenteel gebeurt in Eindhoven is, zo zal ik dan maar noemen, voetbalonterend. En dan mag het een optelsom zijn van alles bij elkaar. Maar wie uiteindelijk zo'n wedstrijd uit de hoge hoed tovert als gisteren tegen die club uit Oekraïne, moet zich echt een ongeluk schamen. Ja, en de supporters kunnen daar natuurlijk ook niets aan doen.
Vaak worden voetbalresultaten opgevat alsof een supporter er persoonlijk zorg voor heeft gedragen of zelfs is toe te rekenen. Misschien komen de supporters in de Kuip als twaalfde man nog een heel eind.
Maar er is niemand die zichzelf succes of verlies van een club kan toeëigenen. En gelukkig maar.
De verantwoordelijkheid van de prestaties ligt geheel en al bij de club, de spelers en de technische staf. In die zin ligt mijn kritiek ook op het bordje van Sanders, Brands en Cocu. Niet bij supporter Mjuman

0
geplaatst: 13 december 2013, 16:56 uur
musician schreef:
Als ik de enige zonder kritiek zou zijn geweest, was ik nederig onder een steen gaan liggen.
Als ik de enige zonder kritiek zou zijn geweest, was ik nederig onder een steen gaan liggen.
Daar slaap je toch normaal 's zomers ook onder?

musician schreef:
Maar de prestaties van PSV zijn dusdanig, dat er massaal over wordt gesproken, ongeacht de club die je zelf aanhangt.
Mijn kritiek is niet zozeer PSV gerelateerd, het is kritiek die op elke voetbalclub van stand met dergelijke prestaties van toepassing zou kunnen zijn. Bij Feyenoord had ik dezelfde kritiek geuit, ik geloof ook niet dat ik de afgelopen maanden kritiekloos en Rotterdam Zuid verheerlijkend door het leven ben gegaan. Ongetwijfeld was ik wel een stuk chagerijniger door het leven gegaan (het is overigens nog niet best).
Maar de prestaties van PSV zijn dusdanig, dat er massaal over wordt gesproken, ongeacht de club die je zelf aanhangt.
Nee dat ben ik met je eens, alhoewel de rust en de vrede van de feestdagen wellicht eea goed kan maken, al zal dat ongetwijfeld gepaard gaan met de nodige food ´n booze intake. Maar een mens is nog nooit beter gaan leven van le chagrin - ooit op een Franse wijnkaart gelezen: pour chasser le chagrin il faut du vin - en zo ist maar net!
musician schreef:
Maar wat er momenteel gebeurt in Eindhoven is, zo zal ik dan maar noemen, voetbalonterend. En dan mag het een optelsom zijn van alles bij elkaar. Maar wie uiteindelijk zo'n wedstrijd uit de hoge hoed tovert als gisteren tegen die club uit Oekraïne, moet zich echt een ongeluk schamen. Ja, en de supporters kunnen daar natuurlijk ook niets aan doen.
Ach - voetbalonterend; ik vind het wel meevallen en da's niet omdat het PSV is. De hele affaire rond Cruyff/Blind/Steven ten Have/Edgar Davids etc vond ik daar eerder voor in aanmerking komen. Management team van PSV heeft ingezet op een bepaalde koers en het wil niet vlotten - tijd om te evalueren in het kerstreces. Ordinaire schop- en slooppartijen dat vind ik veel meer voetbalonterend - voetballers die hun carriere voortijdig moeten beëindigen omdat ze fysiek gesloopt zijn, of voetballers die afhaken omdat ze mentaal het niet aankunnen, zoals de Duitse keeper, Robert Enke of Justin Fashanu.
0
geplaatst: 13 december 2013, 19:53 uur
Wat ik wel mooi vind is dat het lampen publiek achter de ploeg blijft staan. Blijkbaar is er wel begrip voor de slechte resultaten. En dat zie je niet vaak. Kijk maar naar die idioten in Zwolle.
0
geplaatst: 13 december 2013, 20:08 uur
Sta persoonlijk wel wat wantrouwend tegenover die support als ik de beelden etc. zie en het PSV-publiek van de afgelopen jaren in ogenschouw neem.
Heb het idee dat een hoop van die gasten nog niet zo lang geleden stonden te fluiten als ze een keer met 0-0 de rust ingingen en de wat kunstmatig ogende support er nu vooral is omdat een hoop mensen zich willen profileren (als fantastische supporter / diehard etc.)
Vanzelfsprekend is het in bepaalde gevallen wel oprecht, maar ik geloof er niets van dat de PSV-aanhang nu ineens zo hondstrouw en begripvol is.
Heb het idee dat een hoop van die gasten nog niet zo lang geleden stonden te fluiten als ze een keer met 0-0 de rust ingingen en de wat kunstmatig ogende support er nu vooral is omdat een hoop mensen zich willen profileren (als fantastische supporter / diehard etc.)
Vanzelfsprekend is het in bepaalde gevallen wel oprecht, maar ik geloof er niets van dat de PSV-aanhang nu ineens zo hondstrouw en begripvol is.
0
geplaatst: 13 december 2013, 20:52 uur
Onheilspellend schreef:
Ik zou als Cocu er juist niet voor kiezen om op de verdediging te leunen. Die is kwetsbaar en jongens als De Ridder, Toornstra en Pappot o.a. weten daar handig op in te springen. De achterste linie van Utrecht is veruit het zwakst en vooral Depay en Narsingh kunnen het de backs erg lastig maken. Daar valt wel wat te halen voor PSV.
Precies mijn idee. Een sleurende Steve De Ridder zal de PSV verdediging behoorlijk gek maken. Op het middenveld is FC Utrecht echt beresterk met Sarota, Duplan, Ayoub en Toornstra. De FC Utrecht defensie is echter zeer zwak, benieuwd of VD Maarel of Markiet rechtsback zal staan. In het eerste geval zal huurling (van PSV) Derijck centraal staan.
0
geplaatst: 13 december 2013, 21:12 uur
PSV zal om die reden juist hun defensie als eerste moeten aanpakken.
De defensie van Utrecht is weliswaar ook niet hun sterkste kant maar de aanval van PSV is absoluut niet geschikt (gebleken) om het ze erg lastig te gaan maken. Omdat aan de andere kant de aanval en het middenveld van Utrecht momenteel sterker is dan het middenveld en de defensie van PSV, moet PSV defensief ingrijpen.
Dat is geen leunen op de defensie, het is bittere noodzaak. Als je dan overeind weet te blijven kun je voorzichtig aan aanvallen gaan denken.
Misschien de kopsterke Toivonen eens achterin posteren als mandekker (voorin is het toch ook niks...)
De defensie van Utrecht is weliswaar ook niet hun sterkste kant maar de aanval van PSV is absoluut niet geschikt (gebleken) om het ze erg lastig te gaan maken. Omdat aan de andere kant de aanval en het middenveld van Utrecht momenteel sterker is dan het middenveld en de defensie van PSV, moet PSV defensief ingrijpen.
Dat is geen leunen op de defensie, het is bittere noodzaak. Als je dan overeind weet te blijven kun je voorzichtig aan aanvallen gaan denken.
Misschien de kopsterke Toivonen eens achterin posteren als mandekker (voorin is het toch ook niks...)
0
geplaatst: 13 december 2013, 21:14 uur
Running On Empty schreef:
Precies mijn idee. Een sleurende Steve De Ridder zal de PSV verdediging behoorlijk gek maken. Op het middenveld is FC Utrecht echt beresterk met Sarota, Duplan, Ayoub en Toornstra. De FC Utrecht defensie is echter zeer zwak, benieuwd of VD Maarel of Markiet rechtsback zal staan. In het eerste geval zal huurling (van PSV) Derijck centraal staan.
(quote)
Ik denk dat Wouters gewoon kiest voor:
Markiet - Vd Maarel - Heerings - Bulthuis
Derijck zie ik voorlopig alleen maar starten als er schorsingen zijn of er iemand geblesseerd raakt. Een invalbeurtje zal er nog wel vaker inzitten (zoals vorige week).
0
geplaatst: 13 december 2013, 21:18 uur
musician schreef:
Toen ze durfden te voetballen werden er ook tegen koploper Vitesse gewoon kansen gecreëerd en was het best dreigend in de eerste helft. Dat is zondag ook mogelijk. Daar zou ik eerder op gokken dan op het tegenhouden met een chaotische defensie.
Voor een Utrecht-uit zou ik niet ineens de tactiek compleet omgooien. Zeker als je eigenlijk helemaal niet de spelers hebt om dat spelletje te spelen.
0
geplaatst: 13 december 2013, 21:22 uur
Ja, en we weten hoe het afliep tegen Vitesse.
Ik schrijf ook, niet uit te willen gaan van dezelfde defensie. Maar daar zal Cocu zelf iets uit zijn hoge hoed moeten toveren.
Ik schrijf ook, niet uit te willen gaan van dezelfde defensie. Maar daar zal Cocu zelf iets uit zijn hoge hoed moeten toveren.
0
geplaatst: 13 december 2013, 21:31 uur
Uiteindelijk wel, maar ik kijk meer naar het feit dat PSV durfde te voetballen en als gevolg daarvan ook genoeg creëerde. Zeker de eerste helft. Het had ook anders kunnen lopen die avond.. Ik snap wel wat jij bedoelt, maar het zou mijn insteek niet zijn als ik in de schoenen van Cocu stond. Makkelijk is het ook niet als je eenmaal in zo'n situatie zit.
0
Martial
geplaatst: 14 december 2013, 11:41 uur
musician schreef:
Nu hoop ik dat je ambities niet op het trainersvlak liggen anders zeg ik laat die ambitie varen

Als je Toivonen dan toch zo nodig wil gebruiken zou ik hem puur als spits laten fungeren in een soort van Pelle rol, op het middenveld is het sowieso niet veel met die Toivonen en aangezien Wijnaldum er ook binnenkort weer aankomt.
En hoe Utrecht PSV moet aanpakken dat weet Jan Wouters zelf ook wel denk ik die heeft toch ook wel wat jaartjes lopen ballen en mocht Wouters het echt niet weten
zou ik de Utrecht spelers even de eerste 20 minuten van de 2e helft van Feyenoord - PSV laten zien.
0
Martial
geplaatst: 14 december 2013, 11:44 uur
Volgens diverse media gaat plofkip Guus Hiddink de opvolger worden van Louis van Gaal na het WK dus geen Ronald Koeman, maar die had dacht ik allang de hoop opgegeven dat hij het zou worden.
0
geplaatst: 14 december 2013, 11:51 uur
Martial schreef:
Als je Toivonen dan toch zo nodig wil gebruiken zou ik hem puur als spits laten fungeren in een soort van Pelle rol,
(quote)
Als je Toivonen dan toch zo nodig wil gebruiken zou ik hem puur als spits laten fungeren in een soort van Pelle rol,
Toivonen lijk mij anders een kanjer in een tegen een duels
.Toivonen in de Pelle rol heeft wel enkele problemen , Toivonen scoort niet en wil ook niet dat collega'spelers scoren.

Als Toivonen speelt heeft het publiek en de spelers er geen zin meer in, hij kan dus ook niet opgesteld worden in de Fan shop in het stadion.
Als kerstcadeau kan nog wel, maar dan niet met een club waar je een goede relatie wil houden.
0
geplaatst: 14 december 2013, 11:52 uur
Martial schreef:
Volgens diverse media gaat plofkip Guus Hiddink de opvolger worden van Louis van Gaal na het WK dus geen Ronald Koeman, maar die had dacht ik allang de hoop opgegeven dat hij het zou worden.
Guus bromt al een paar weken wat over het Ned. elftal. Dat zou hij alleen doen als hij (vrijwel) zeker zou weten dat hij de nieuwe bondscoach zou worden. Dat is allemaal al lang en breed besproken en zo goed als rond.
0
geplaatst: 14 december 2013, 11:55 uur
Overigens kan ik als PSV supporter wel weer iets vrolijks gebruiken met betrekking tot het voetbal, dus :
https://pbs.twimg.com/media/Baj4avYIMAACNlA.jpg:large
https://pbs.twimg.com/media/Baj4avYIMAACNlA.jpg:large
0
geplaatst: 14 december 2013, 12:32 uur
Mooi man, Guusje bondscoach van Oranje.
R. Koeman krijgt zijn kans nog wel.
R. Koeman krijgt zijn kans nog wel.
0
geplaatst: 14 december 2013, 12:42 uur
Ronald Koeman heeft rare trekjes af en toe in zijn gedrag naar spelers.
Als Guus Hiddink het wil doen dan gewoon meteen vastleggen.
Als Guus Hiddink het wil doen dan gewoon meteen vastleggen.
0
geplaatst: 14 december 2013, 12:43 uur
Hoe schatten de Feyenoorders de kans eigenlijk in dat Ronald ook na dit seizoen actief zal blijven als coach van Feyenoord?
0
geplaatst: 14 december 2013, 12:45 uur
Onheilspellend schreef:
Uiteindelijk wel, maar ik kijk meer naar het feit dat PSV durfde te voetballen en als gevolg daarvan ook genoeg creëerde. Zeker de eerste helft.
Uiteindelijk wel, maar ik kijk meer naar het feit dat PSV durfde te voetballen en als gevolg daarvan ook genoeg creëerde. Zeker de eerste helft.
Als PSV zo start als tegen Vitesse kunnen ze tegen FC Utrecht voor rust gewoon het verschil maken, dus dat moet je echt niet toelaten. Ik denk inderdaad dat Wouters dat ook wel weet, die schat ik tactisch toch vele malen hoger in dan Cocu.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.