MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Onheilspellend schreef:
Hoe schatten de Feyenoorders de kans eigenlijk in dat Ronald ook na dit seizoen actief zal blijven als coach van Feyenoord?

Niet zo groot. Ik verwacht dat Koeman bij een goede aanbieding uit een topcompetitie zeker vertrekt. En die komt/komen er vast wel.

Running On Empty schreef:
(quote)

Als PSV zo start als tegen Vitesse kunnen ze tegen FC Utrecht voor rust gewoon het verschil maken, dus dat moet je echt niet toelaten. Ik denk inderdaad dat Wouters dat ook wel weet, die schat ik tactisch toch vele malen hoger in dan Cocu.

Dat laatste zeker, maar op die manier zou PSV een aardige kans tegen ons hebben. Onze defensie zou het moeilijk krijgen als PSV zo voortvarend van start zou gaan als tegen Vitesse.

Martial
Rudi S schreef:
(quote)

Toivonen lijk mij anders een kanjer in een tegen een duels .
Toivonen in de Pelle rol heeft wel enkele problemen , Toivonen scoort niet en wil ook niet dat collega'spelers scoren.
Als Toivonen speelt heeft het publiek en de spelers er geen zin meer in, hij kan dus ook niet opgesteld worden in de Fan shop in het stadion.
Als kerstcadeau kan nog wel, maar dan niet met een club waar je een goede relatie wil houden.

Even een paar nuances aanbrengen hier hoor ik heb het wel over ALS Toivonen dan zonodig gebruikt moet worden en in een Pelle rol dan kan ook simpel betekenen het balletje voorin wat vasthouden, ook andere mensen kunnen scoren natuurlijk.......
Ik kan me nog herinneren wat zou het zijn geweest zo'n jaar of 2 geleden? dat Toivonen in de spits aan de lopende band scoorde.

En als die Toivonen nou zo'n stoorzender is in de selectie moet Cocu hem gewoon niet meer opstellen of in laten vallen, maar ik wil je wel is horen als die morgen de winnende maakt

Klopt. Al die halve maatregelen. Ik begrijp dat PSV nog een miljoentje wil vangen voor Toivonen. Maar dit kan natuurlijk niet.

Martial
Onheilspellend schreef:
Hoe schatten de Feyenoorders de kans eigenlijk in dat Ronald ook na dit seizoen actief zal blijven als coach van Feyenoord?

Net zoals Rico verwacht ook ik dat Koeman weg zal gaan en dan mogen Van Gastel en Van Bronckhorst het wel gaan proberen kost ook geen geld afgezien van het salaris dan.

Ik zou ook niet zo gauw weten welke trainer Feyenoord dan moet aanstellen al ben ik zelf wel gecharmeerd van de zeer sympatieke Harry Van Der Ham (Dordrecht) maar denk zelf dat dit dan weer net iets te hoog gegrepen is voor Van Der Ham om zo'n grote club te leiden.

Martial
Running On Empty schreef:
(quote)

Als PSV zo start als tegen Vitesse kunnen ze tegen FC Utrecht voor rust gewoon het verschil maken, dus dat moet je echt niet toelaten. Ik denk inderdaad dat Wouters dat ook wel weet, die schat ik tactisch toch vele malen hoger in dan Cocu.

Maar toen speelde PSV thuis Running, uit is toch een ander verhaal voor PSV op dit moment, al kan een kat in het nauw rare sprongen maken natuurlijk verwacht ik zelf wel dat Utrecht gaat winnen mits ze hun koppie erbij houden en als jullie middenveld morgen in goede doen is.

Cured
Le Coq(u) weg voor het kerstmaal. Logisch en dat zag je natuurlijk wel aankomen. Veel te slap als leider.Overigens is er meer fout bij PSV.

Lees Brands noemt ontslag Cocu bij PSV 'niet geloofwaardig' | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Verder: ga vooral bij de revue - voor jou zit cabaret/humor er niet in

Verder: ik heb Toivonen zien debuteren in de NL competitie bij de lokale FC; hij maakte toen indruk als 'target man' - en de meesten weten dan genoeg. Ik heb nooit een echte middenvelder in hem gezien - minder techniek, wel snelheid en drive (mits in goede doen).

En ook Arsenal krijgt een flink pak slaag bij Man. City. Gemiddeld ruim 4 doelpunten per thuisduel dit seizoen.. Bijna beangstigend.

Arsenal was tot de wissel van Flamini zeker niet kansloos, daarna werd het toch wel een stuk minder. Wel weer een prachtige wedstrijd van beide partijen, 6 -3

Tot die eerste goal van Walcott - 31e minuut - had Arsenal niets te vertellen en daarna ging het inderdaad wel een tijdje wat beter, maar als Negredo niet twee keer opzichtig faalt voordat hij de 2-1 maakt, was het eigenlijk al wel zo'n beetje beslist geweest voor rust.

Niettemin wel een vermakelijk duel met een terechte winnaar. De blessure van Koscielny is wel een fikse aderlating voor Arsenal.

Vermakelijk moment:

http://gyazo.com/d9d3903d4b0a4235de8511c804731b93.gif

Mjuman schreef:
Lees Brands noemt ontslag Cocu bij PSV 'niet geloofwaardig' | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Verder: ga vooral bij de revue - voor jou zit cabaret/humor er niet in

Verder: ik heb Toivonen zien debuteren in de NL competitie bij de lokale FC; hij maakte toen indruk als 'target man' - en de meesten weten dan genoeg. Ik heb nooit een echte middenvelder in hem gezien - minder techniek, wel snelheid en drive (mits in goede doen).

Toivonen was tot vorig jaar ook een goede speler, met zeker een instelling om te winnen.
Toivonen speelde wel vaak tot op het randje en werd daarvoor vaak in dit topic # 1 verketterd.
Nu hij als een van de weinige van de "oude selectie"niet verkocht is straalt de frustratie van hem af, met alle gevolgen van dien.

Cocu,, zijn start met een jong team was leuk, de voorbereiding en begin vh seizoen.
Toen kwamen snel de blessures van 3 spelers (Wijnaldum, Rekik, Bakkali) die hoge rapport cijfers kregen .
Ook was het merkbaar dat er spelers niet met de nieuwe situatie/status om konden gaan.
Tja een jonge coach moet hier natuurlijk ook van leren, net zoals een jonge selectie.
Voorheen al speelde PSV nog zo goed, werd het een koopclub genoemd.
Advocaat werd 2e en haalde de bekerfinale (ook 2e) en scoorde met zijn team een behoorlijk aantal doelpunten, maar uiteindelijk werd hij maar een prutser / loser genoemd.
Mag ik nu ook een gratis kaartje naar Utrecht,

Cured
Ik hoop dat PSV nog meer verliest. Hoe eerder die Cokoe weg is hoe beter; zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Dus PSV heeft nu een prima elftal die met een andere coach 7 plaatsen gaan stijgen?
Cocu gaat volgens mij helemaal niet ontslagen worden.
Misschien dat hij zelf stopt, maar ook dat geloof ik nu ook weer niet zo 1,2,3,.
Verder is het best wel mooi dat PSV nu eindelijk eens inzet op jeugd, dat gaat zich echt wel uitbetalen.
Vroeger was geduld een schone zaak, nu met dat internet en andere neiuwerwetse zaken moet alles maar snel.

Cured
Heel PSV is ruk, te beginnen met dat ei van een Cocu. Dit is te extreem, dat kan misschien bij de amateurs , maar niet in de eredivisie. Ze moeten oppassen dat ze niet dregaderen. Slechtste seizoen sinds 1971 !

Prima analyse, goede onderbouwing, ik neem aan dat een uitnodiging van Genee / Derksen al onderweg is.

Ik vind het eigenlijk best wel lekker lopen daar bij PSV.

Cured
Rudi S schreef:
Prima analyse, goede onderbouwing, ik neem aan dat een uitnodiging van Genee / Derksen al onderweg is.
Dank je. gewoon duidelijk zijn, kort en krachtig. Onderbouwen doe je maar in de 2e Kamer

Je ziet toch zowel dat het zootje bij PSV is, Rudi? Daar hoef je niet ingewikkeld voor te gaan praten of zo?

edit: ik zie dat je uit Eindhoven komt, vandaar natuurlijk

Cured
Ik zag evenb snel Mju voorbij fllitsen...... Dat is een echte onderbouwer ! Ik begin daar niet aan, dan zit ik hier na twaalven nog en het is maar een hobbysite, geen aangenomen werk. Bovendien heb ik zometeen een feesie en zoek ik nog naar mijn feestneus.

Je steekt ander best wel veel energie in het onderbouwen, waarom jij je meningen niet wil onderbouwen

Cured
Valt mee toch, ik geloof een minuut of 4.

Serieus: ik hoop dat ze niet dregaderen, maar ooit weer als felle gloeilampen zullen flikkeren zodat ze tegenstanders al bij voorbaat verblinden.

Stijn_Slayer
Ik heb allang afscheid genomen van de gloeilampen. In 2008 al.

Wat een afschuwelijke opmerking!

Cured
Stijn_Slayer schreef:
Ik heb allang afscheid genomen van de gloeilampen. In 2008 al.
Heb je inmiddels Spaarlampen, Stijn ?

De 4-2 na 0-2 achter gestaan te hebben. Dat kunnen ze in Nijmegen wel een keer gebruiken.

En dan blijft het bij 4-3.

Dan is deze ook leuk:

Van Raaij over PSV

Het is altijd prettig als alle neuzen dezelfde kant opstaan
Ik dacht altijd dat dit niet kon, totdat ik bij mijn amateurclub oud eerste spelers hoorde praten over de generatie nieuwe spelers.

De generatie van vlak voor de huidige eerste elftal spelers is dan nog mild. Maar hoe ouder ze worden, hoe meer er niet deugt. Als ik vanmiddag een 75 jarige oud eerste elftal speler hoor, wat er in de goede oude tijd allemaal gebeurde op het veld en dan vervolgens over de jongelingen van nu.....

Het probleem is, dat Van Raaij ogenschijnlijk het gelijk mag claimen omdat in zijn periode als preses dit soort zaken echt nog nooit zijn voorgekomen, dit soort voetbal nooit werd gespeeld. Hij kon er van uit gaan dat PSV kampioen zou worden of minimaal tweede. En dat was ook zo, in zijn tijd.

Ongeacht wie er werd aangetrokken als speler of trainer.

Welke noodzaak zal er aan ten grondslag hebben gelegen dat er moest worden gebroken met deze haast traditionele stijl van besturen? En waar moet de dit seizoen ingeslagen weg door bestuur en technische staf eigenlijk toe gaan leiden?

Je kunt er nog tijdelijk vrede hebben, door de zure appel heen willen bijten, als je daarna dan ook wat hebt. Die garantie wordt (uiteraard) niet gegeven. Wat er nu gebeurd, wat uiteindelijk de bedoeling is en hoe lang dat gaat duren, het blijft volledig in het ongewisse.

Het komt op mij over als niet echt goed doordacht beleid, zonder plan B, resulterend in zeer pover spel en resultaten en onrust in alle geledingen. Er zal geen geld zijn voor wéér 11 nieuwe spelers en een nieuwe trainer dus iedereen zit ook nog eens in z'n eigen web gevangen.

Maar misschien heeft Van Raaij nog ergens een potje....

Goede schwalbe de arbiter (Jones).

Wat paniekerig en 'schandalig' dat West Brom Steve Clarke er nu uitgooit. Waarsch. is het vragen om meer problemen.

musician schreef:
(quote)

Het komt op mij over als niet echt goed doordacht beleid, zonder plan B, resulterend in zeer pover spel en resultaten en onrust in alle geledingen. Er zal geen geld zijn voor wéér 11 nieuwe spelers en een nieuwe trainer dus iedereen zit ook nog eens in z'n eigen web gevangen.
.

Dit gebeurd toch bij iedere club. Feyenoord had ook zo'n idioot plan. Omdat er per toeval opeens een hoop jeugd spelers doorbreken zijn de rotterdammers opzienbarend snel uit het dal kunnen kruipen. Ajax heeft ook jaren in de prut gezeten. Bij Twente blijkt men ook veel te veel geld te hebben uitgegeven. Utrecht ,Heerenveen ,Groningen, Den Haag enz enz. Allemaal hetzelfde liedje. Noem mij maar eens een club op waar louter doordacht beleid is gevoerd. Om over het buitenland nog maar te zwijgen. In de voetbalerij heeft men (bijna) nooit een plan B.

Dat Van Raai nu zijn kritiek begint te spuien vind ik wel erg goedkoop scoren. De man heeft het sportief meer dan goed gedaan. Maar ook enorme risico's genomen. Waar PSV ook weer jaren last van heeft gehad. Op de een of andere manier is hij daar altijd redelijk goed vanaf gekomen. Zal ook wel aan zijn positieve imago hebben gelegen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:48 uur

geplaatst: vandaag om 23:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.