Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juni 2014, 15:48 uur
Muntari zou een lid van de Ghanese voetbalbond fysiek hebben aangevallen en Boateng haalde verbaal uit naar de bondscoach.
De Ghanese bond reageerde meteen en schorste beide spelers voor onbepaalde tijd en nam hun WK-accreditatie af.
De Ghanese bond reageerde meteen en schorste beide spelers voor onbepaalde tijd en nam hun WK-accreditatie af.
Ging het over geld?
Tsja, geen sjieke zaken op een WK als je mogelijkerwijs nog kan doorstromen naar de volgende ronde.
Maar inzake adequaat optreden kan de bond van Uruguay er nog wat van opsteken.
Hopelijk dan toch maar een salonremise tussen Klinsmann en Duitsland.....
0
geplaatst: 26 juni 2014, 15:57 uur
Suarez geschorst voor de rest van het WK, krijg ik net via sms door.
Voor vier maanden zelfs.
Voor vier maanden zelfs.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 15:58 uur
Rudi S schreef:
Het lijkt er op dat Barca Suarez gaat kopen, Suarez is akkoord met de club.
Het lijkt er op dat Barca Suarez gaat kopen, Suarez is akkoord met de club.
Lijkt me ook best wel leuk, zo'n vampier in de opstelling.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 15:58 uur
9 wedstrijden voor Suarez, volgens een slecht te volgen (PC) persconferentie.
Plus 4 maanden geen voetbalactiviteiten uitvoeren, zelfs niet in een stadion komen.
Plus 4 maanden geen voetbalactiviteiten uitvoeren, zelfs niet in een stadion komen.

0
geplaatst: 26 juni 2014, 15:59 uur
Kronos schreef:
verhaal
verhaal
Hij komt er dus niet mee weg. 9 duels schorsing meldt Fox Sports Brasil.
Verder: Bijten vind ik niet anders dan een doodschop, knie, kopstoot of elleboog. Smerig, vals en daarom precies dezelfde verontwaardiging waard.
Voor wat betreft de simultane ontkenning. Het ging me om de koddigheid ervan. Dat allemaal in de context van het voetbal natuurlijk. En voetbal is wat mij betreft gemakkelijker te relativeren dan de acties van een gewelddadige politieke afsplitsing waarvan onschuldige mensen zomaar de dupe kunnen zijn..
0
buizen
geplaatst: 26 juni 2014, 16:36 uur
9 duels schorsing klinkt redelijk voor deze zware overtreding. Wordt er nog iets gedaan aan voorkomen herhaling? Verplichte therapie ofzo?
0
geplaatst: 26 juni 2014, 16:41 uur
corn1holio1 schreef:
Elke dag 6 grote wortels eten!
Elke dag 6 grote wortels eten!
Lijkt mij niet goed te gaan als hij daarna tegen Oranje moet spelen.

0
geplaatst: 26 juni 2014, 16:43 uur
Haha die raast als een gek over het veld tot er geen speler meer over is!
0
geplaatst: 26 juni 2014, 17:01 uur
Maar schorsen nadat de scheidsrechter heeft bepaald dat er niets aan de hand was, werpt toch een heel ander licht op de arbitrage. Kunnen er nu bijvoorbeeld ook goals achteraf goed- of afgekeurd worden of zit ik het te simpel te vergelijken met jurisprudentieprincipe bij gewone mensenrechtsgang?
0
geplaatst: 26 juni 2014, 17:06 uur
Volgens mij heeft de scheidsrechter het gemist en dus niet kunnen oordelen, dit is in de competitie in NL (en elders) ook zo dat dan achteraf op basis van beelden alsnog een straf kan worden uitgesproken.
Zoals ik eerder op merkte moet Mamadou Sakho ook een schorsing krijgen.
Zoals ik eerder op merkte moet Mamadou Sakho ook een schorsing krijgen.
0
De scheidsrechter heeft deze fase volgens mij ook niet beoordeeld, want hij heeft niets gezien. Hij gaat niet plots rood geven voor iets wat ook een litteken kan zijn van vroeger.
0
corn1holio1 schreef:
(quote)
http://assets.catawiki.nl/assets/1/b/8/b/b8b19d00-85cc-012b-51fd-fa6d155d2526.jpg
0
geplaatst: 26 juni 2014, 17:07 uur
Voor zover ik het allemaal juist ken, gaat het alleen om disciplinaire maatregelen. En dus enkel als de scheidsrechter de bewuste fase niet gezien heeft, of niet beoordeeld kan hebben. Geeft hij een straf, of vermeldt/beschrijft hij het incident in zijn verslag, mag de disciplinaire commissie geen straf meer uitspreken (omdat je dan de scheidsrechterlijke macht ondermijnt).
0
geplaatst: 26 juni 2014, 17:07 uur
EdwynnNee, zo is het niet: de scheidsrechter heeft de casus Chiellini - Suarez niet beoordeeld; hij heeft gewoon geen waarneming gedaan.
Als ie iets had waargenomen en geel had gegeven, was daarmee de kous afgedaan. Het gaat dus alleen om niet-beoordeelde overtredingen die achteraf obv de tv-beelden worden gewogen en bestraft. Je kunt dus niet een wedstrijd ermee 'herschrijven'.
Fikse straf die in de lijn van de verwachting lag. Denk dat ie meer baat heeft bij therapie dan bij die boete van 100.000 euro.
Het bizarre is dat je wél de voetballer aanpakt, maar niet de mentaliteit en de context. Veel hangt af van een trainer die goedkeurt dat een speler over de schreef gaat, zijn tegenstander verbaal beledigt, stiekem knijpt, zijn hand in de kontzak stopt om zo zijn tegenstander naar beneden te drukken (bij een kopbal), of letterlijk zijn tanden erin zet.
Of van de club die bereid is te accepteren dat een speler zijn tegenstander verrot schopt om maar de volgende ronde te kunnen halen en 1 miljoen extra te kunnen incasseren. Wa's nou een lullige beenbreuk - accidents will happen - als er een buidel vette flappen tegenover staat?
Als ie iets had waargenomen en geel had gegeven, was daarmee de kous afgedaan. Het gaat dus alleen om niet-beoordeelde overtredingen die achteraf obv de tv-beelden worden gewogen en bestraft. Je kunt dus niet een wedstrijd ermee 'herschrijven'.
Fikse straf die in de lijn van de verwachting lag. Denk dat ie meer baat heeft bij therapie dan bij die boete van 100.000 euro.
Het bizarre is dat je wél de voetballer aanpakt, maar niet de mentaliteit en de context. Veel hangt af van een trainer die goedkeurt dat een speler over de schreef gaat, zijn tegenstander verbaal beledigt, stiekem knijpt, zijn hand in de kontzak stopt om zo zijn tegenstander naar beneden te drukken (bij een kopbal), of letterlijk zijn tanden erin zet.
Of van de club die bereid is te accepteren dat een speler zijn tegenstander verrot schopt om maar de volgende ronde te kunnen halen en 1 miljoen extra te kunnen incasseren. Wa's nou een lullige beenbreuk - accidents will happen - als er een buidel vette flappen tegenover staat?

0
geplaatst: 26 juni 2014, 17:08 uur
Edwynn schreef:
Maar schorsen nadat de scheidsrechter heeft bepaald dat er niets aan de hand was, werpt toch een heel ander licht op de arbitrage. Kunnen er nu bijvoorbeeld ook goals achteraf goed- of afgekeurd worden of zit ik het te simpel te vergelijken met jurisprudentieprincipe bij gewone mensenrechtsgang?
Nee zo zit dat niet, als de scheidsrechter het wel had gezien en bv. een gele kaart had gegeven dan hadden ze er niets meer aan kunnen doen en was hij weggekomen met een gele kaart.
edit: zie Mjuman
0
geplaatst: 26 juni 2014, 17:12 uur
Edwynn schreef:
Hij komt er dus niet mee weg.
Hij komt er dus niet mee weg.
Voor heel veel van zijn fans komt hij er wel mee weg. Ze hanteren daarbij allerlei drogredeneringen.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 17:40 uur
Vind de schorsing nog wel meevallen, had wel meer verwacht. Volgens mij heeft niemand meer zo'n hoge straf gekregen als Eric Cantona toentertijd?
0
buizen
geplaatst: 26 juni 2014, 17:53 uur
Duitsland? Brazilie?
In de finale geven wij ze van katoen!, Nederland wordt wereldkampioen!!

0
geplaatst: 26 juni 2014, 17:56 uur
buizen schreef:
Duitsland? Brazilie?
Duitsland? Brazilie?
Huur 'ns een andere tekstschrijver in Flip Fluitketel!
Heb je soms geen poen
voor metal wil ie 't ook doen!
0
buizen
geplaatst: 26 juni 2014, 18:09 uur
Mjuman schreef:
Heb je soms geen poen
(quote)
Heb je soms geen poen
Wat moet ik daar nu op zeggen, op zoveel wijsheid?
0
buizen
geplaatst: 26 juni 2014, 18:16 uur
Je zit een beetje raar aan te kijken tegen die uit-shirts van Duitsland, zo donker.
Een doelpunt hangt in de lucht.
Een doelpunt hangt in de lucht.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 18:28 uur
Toch balen dat beide wedstrijden tegelijk worden uitgezonden... Voor buizen geen probleem natuurlijk.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 18:28 uur
Het plenst lekker daar!
Als Suarez vandaag had gespeeld was het wat malser.
Als Suarez vandaag had gespeeld was het wat malser.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 18:33 uur
Nicolage Rico schreef:
Toch balen dat beide wedstrijden tegelijk worden uitgezonden... Voor buizen geen probleem natuurlijk.
Dat is het voordeel van een SetTopBox.
Bij mij is Portugal - Ghana hierna aan de beurt!
0
buizen
geplaatst: 26 juni 2014, 18:37 uur
Nicolage Rico schreef:
Waarom is dat voor mij geen probleem, "natuurlijk"? Lijkt me knap lastig om twee wedstrijden tegelijk te volgen.
VS-Duitsland is wel een mooie pot.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.