MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Op deze manier heeft Argentinië een vrije doortocht naar de halve finale. En eventueel Duitsland - Rusland straks, wat een gelegenheid voor Klose om dan toch nog die 16e te maken...

Wat een stomme overtreding en dan ben je al door.

Nicolage Rico schreef:
Haha, de Belgen onder druk tegen Zuid-Korea. Wat is België toch weer matig...

Iets van de helft van de basisploeg op de bank, een gebrek aan automatismen hierdoor en hyperverdedigende ploegen in de voorgaande matchen (dit laatste itt Nederland)...

herman schreef:
Op deze manier heeft Argentinië een vrije doortocht naar de halve finale. En eventueel Duitsland - Rusland straks, wat een gelegenheid voor Klose om dan toch nog die 16e te maken...

Alsjeblieft niet zeg. Laat het record dan in ieder geval nog voor de helft in handen van een echte legende zijn.

Zo verdedigend speelden Algerije en Rusland nou ook weer niet. Het was niet alsof ze een dubbele bus parkeerden. Vreemd dat Wilmots de halve ploeg spaart terwijl deze eigenlijk nog op gang moet komen.

herman schreef:
Zo verdedigend speelden Algerije en Rusland nou ook weer niet. Het was niet alsof ze een dubbele bus parkeerden. Vreemd dat Wilmots de halve ploeg spaart terwijl deze eigenlijk nog op gang moet komen.

Heb je de match tegen Algerije dan wel bekeken? Rusland was iets minder, maar evenzeer vrij afwachtend. Goh, hij wilt ze sparen of schorsingen voorkomen voor de volgende match. Ik had nu ook persoonlijk niet 3/4 van de ploeg gewisseld.

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Iets van de helft van de basisploeg op de bank, een gebrek aan automatismen hierdoor en hyperverdedigende ploegen in de voorgaande matchen (dit laatste itt Nederland)...

Maar het is allemaal te lamlendig, te traag, te weinig. Ik hoop voor je dat ze zullen groeien, anders liggen ze er gewoon uit tegen de VS.

herman schreef:

Volgens mij is ie bezig met de cursus "Coachen als Van Gaal" - jammer dat ie in de eerste les blijft steken: Hoe het niet moet - beetje misplaatste arrogantie, met zo'n houthakker in je team en een Vertonghen die dramatisch speelt.

Vertonghen was slap begonnen, maar na een half uur vind ik hem een van de betere. Niet dat je daar hard je best voor moet doen, want het is weer niet geweldig.
Alleen Origi bewijst elke wedstrijd zijn grote talent!

Op avonden als deze mis ik Rik de Saedeleer enorm.

corn1holio1 schreef:
Vertonghen was slap begonnen, maar na een half uur vind ik hem een van de betere. Niet dat je daar hard je best voor moet doen, want het is weer niet geweldig.
Alleen Origi bewijst elke wedstrijd zijn grote talent!

Julders mag blij wees - Ernst Happel zou zeggen: die poente benne binne. Maar imo rien pour rapporter chez soi, oftewel niets om over naar huis schrijven. Een wedstrijd zegels plakken biedt meer vertier en is spannender, want ook het flipperkast-voetbal op de andere zender bood niets bijzonders

Goed, Algerije door. Terecht ook, Rusland stelde enorm teleur dit W.K.

Best een goede spits die Slimani, leuk ook dat Algerije door is, zal wel feest zijn daar.

Belgie was toch gewoon de sterkste ploeg van de groep, leuk voor Algerije.
Rusland en Zuid-Korea waren te slappe ploegen, er zat gewoon niet veel in.

Ja, erg leuk voor Algerije, was nog een zenuwslopend potje.
Forse overtreding van Defour en een beetje een domme rode kaart op die plek. Ben benieuwd hoeveel wedstrijden dat gaat opleveren.

Mag graag kijken naar de Belgen maar het is weer een volgende wedstrijd op rij die nauwelijks het aankijken waard was. Misschien wachten ze wel op betere tegenstanders. Ik zie de Amerikanen ook niet snel winnen maar als ze een kans hebben is het nu.

Stijn_Slayer
Vind de hele schorsing van Suarez een storm in een glas water. Vier maanden lijkt heel wat, maar men gaat voorbij aan het feit dat er nu toch geen competitie is. Eigenlijk maar een milde straf voor zo'n gek die steeds weer over de schreef gaat. Een soort lange vakantie.

Wel gunstig dat Madrid hem nu niet eens kán aantrekken. Liverpool zou eigenlijk kosten op Suarez moeten verhalen.

België alweer niet overtuigend, hoewel het volgens mij verdedigend wel snor zit. Maar er zijn maar vier ploegen die 9 op 9 halen, dus zijn we toch in mooi gezelschap. Enkel Nederland, Colombia en Argentinië doen het zo goed.

16 landen blijven over, 5 Zuid-Amerikaanse landen, waarvan er vier onderling gaan strijden voor een halve finaleplaats (misschien wel een beetje een ongelukkige loting). 2 Afrikaanse teams die naar alle waarschijnlijkheid niet verder geraken dan de 8e finales. 6 Europese landen en 3 landen uit Noord-en Midden-Amerika.

buizen
De (knock out)wedstrijden gaan nu anders worden. Grimmiger. Er zal worden gevochten als leeuwen. Verlengingen, kaarten, penalty's.
Nederland zal bijvoorbeeld bij de wedstrijd tegen Mexico geconfronteerd worden met een 12e man: veertigduizend uitzinnige Zuid-/Midden-/Noord-Amerikanen die Mexico aanmoedigen.
Ik geef het je te doen, maar met Louis en Robin en Arjen die de ganse natie op sleeptouw nemen voorspel ik de Mexicanen slechts 1 ding: You ain't seen nothing yet!!

Pfff het was toch weer een vervelende bedoening gisteren in onze wedstrijd. Ik denk dat de 3 wedstijden van de Duivels in de top 5 van de meest zoutloze wedstrijden van dit toernooi staan. En dat als vrij fanatieke supporter!
We kunnen niet anders dan meegaan in de clichés zoals 'de punten zijn binnen' en 'slecht spelen en winnen, zo wordt je kampioen', maar ik hoop dat ze zich binnen de ploeg en staff hier niet op blind staren. Zoals zo vaak in voetbal hangt het af van de details, en die zijn echt wel in ons voordeel geweest. Jan Vertonghen die geen rood krijgt (terecht, maar 50% van de arbiters zou hem geven) in de eerste wedstrijd, de ongelooflijke kopbalmisser van Kokorin (zeker als je die van gisteren ziet!) tegen Rusland, etc... hadden er even goed voor kunnen zorgen dat we niet of slechts met de hakken over de sloot gekwalificeerd zouden zijn.
Maar veel belangrijker dan die fases is het algemene spelpeil van de rode Duivels. We hebben in 3 wedstrijden 2 goede counters ineen geboxed, die alle 2 goal waren (Rusland en Algerije, die van gisteren was absoluut geen 'goede' counter). We hebben nooit langer dan 20 minuten kunnen domineren. Het combinatiespel is erg traag, onze vleugelbacks liggen lam (gisteren was iets beter), Hazard slaapt 80 minuten, en Lukaku loopt alleen maar in de weg.

Nee er is nog veel werk voordat we dinsdag de USA gaan inpakken. Maar ik ben er wel van overtuigd dat dat gaat lukken en dat we alleen maar beter gaan worden de komende dagen en weken! Op naar Oranje-Rood in de halve finale!

Slecht spelen en toch winnen is het nieuwe mantra blijkbaar, was idd weer erg zwakke match Amper iets gecreerd en weer totaal geen lijn in het spel. De 4 beste spelers op de bank en 7 wijzigingen, maar dan nog moet het stukken beter - zeker tegen zo'n zwakke tegenstander als Korea. Als je dit vergelijkt met de Duitsers de match ervoor was het gewoon 3 niveaus slechter. Zonder verbetering gaan we er gewoon uit tegen de US.

De verdediging was wel ok (weinig weggegeven), verdere lichtpuntjes waren Origi (toch een revelatie) en Fellaini (meester van de borstcontrole!).

Wilmots laat zich toch een beetje kennen als coach vind ik, een enorme motivator en people manager, maar tactisch zwak. Hij blijft ook maar experimenteren met z'n elftal, die fase hadden we al lang voorbij moeten zijn.
Verder blijft het mij een raadsel waarom we er niet in slagen om te doen wat in de kwalificatiematchen zo goed lukte: dominant spelen, balbezit en rust wanneer nodig, de match controleren en ten gepaste tijde prikken.

Ik vind de twee weergaven hierboven vrij realistisch. Ik denk ook echt dat het beter moet om van de VS te kunnen winnen. Ik houd echter wel rekening met de mogelijkheid dat de ploeg sterker uit de verf komt als ze vanuit de tegenaanval moeten spelen.

Ja en de VS speelt wel vrij open, dus in principe kan het een leuke pot worden. Ik wil gewoon graag één goeie match zien voor we eruit gaan...

Cured
Zes landen van de laatste 16 zijn slechts Europees. ik weet niet zo snel of dat sinds de invoering van de laatste 16 in '86 ooit eerder is voortgekomen, laat staan 6 Zuid- Amerikaanse landen bij de laatste 16.

Ik vraag me even af welke die andere 4 nu zijn : Nigeria, Algerije (2 uit Afrika), VS en.....?

En 2 Afrikaanse ploegen bij de laatste zestien is blijkbaar wel weer een record.

Je zou kunnen zeggen 7 Latijns-Amerikaanse landen (Argentinië, Brazilië, Chili, Colombia, Costa Rica, Mexico & Uruguay)

Ik zie als kwartfinales:
Brazilië - Colombia
Frankrijk - Duitsland
Nederland - Costa Rica
Argentinië - België

Of dat zou toch mooi zijn...

Idem (en zou idd mooi zijn), daarna Colombia-Duitsland en Nederland-Argentinie.
Duitsland klopt Argentinie in de finale.

Chungking schreef:
Idem (en zou idd mooi zijn), daarna Colombia-Duitsland en Nederland-Argentinie.
Duitsland klopt Argentinie in de verliezersfinale.
correctie op menselijke vergissing.

buizen
Nederland - Costa Rica
USA - Argentinie
Brazilie - Colombia
Frankrijk - Duitsland

Daarna
Nederland - Argentinie
Brazilie - Duitsland

Finale
Brazilie - Nederland

Wereldkampioen
Nederland

Brazilie is een vreemde ploeg die zo op het oog "maar wat doet" en rommelig speelt maar tegen sterke tegenstanders zijn ze ongelooflijk sterk en vrijwel onverslaanbaar. Nederland IS onverslaanbaar dit toernooi.

buizen jij bent wel goed van vertrouwen he.
Is dat ieder EK/WK zo

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:23 uur

geplaatst: vandaag om 11:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.