MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Oma Suárez: 'De barbaarse FIFA behandelde hem als een hond' - AD.nl

Zou Oma niet door hebben dat zo'n uitspraak (en vergelijk) het er niet beter op maakt.

België heeft in 3 wedstrijden meer achter (45 minuten tegen Algerije dan voor (10+2+12=24 minuten) gestaan. En toch 9 punten. Best bizar eigenlijk. Maar misschien ook een teken van wilskracht/fitheid. Al had de goal tegen Rusland eigenlijk niet mogen tellen gezien de overtreding die eraan voorafging.

Als buizen net zo veel vertrouwen in een goede afloop heeft als in 2008 na de poulefase, dan komt het helemaal goed.

Rusland is al weg

buizen
Rudi S schreef:
buizen jij bent wel goed van vertrouwen he.
Is dat ieder EK/WK zo

Nee, niet ieder EK/WK. Allerminst. En ik ben niet goed van vertrouwen maar hanteer een realistische kijk. Costa Rica, Uruguay en USA bij laatste 8 had ik week geleden ook al voorspeld, evenals dat we gewoon van Chili zouden winnen (had je in die dagen de waarschuwingen eens moeten lezen hoe geweldig goed Chili wel niet was en hoe 'slecht' en rommelig onze verdediging en de keeper. Jaja).
Nl. heeft maar 1 echte tegengoal gehad en 2 discutabele penalty's tegen, die laatste factor valt natuurlijk niet te voorspellen). Hoezo slechte verdediging of verkeerd gekozen systeem?
Ik ga niet opnieuw de factoren noemen waardoor ik denk dat Nl. wereldkampioen wordt. Nou wacht, vooruit, heel beknopt dan:
. Louis kan tegenstanders goed analyseren en smeedt strijdplannen;
. Conditionele kracht van onze jongens (in die hitte, eindfase wedstrijd, verlengingen);
. Supersterren in de gelederen (Robben, Van Persie en ik geloof nog steeds in Sneijder);
. In staat om achterstanden om te buigen in overwinningen (mentaliteit/focus/vechtlust);
. Geen imponerende concurrente "topfavorieten".

Wel is het zo dat ik echt kies voor een (grond)houding en die is positief en vol vertrouwen. Welke attitude moet je anders kiezen? Onze jongens zitten niet te wachten op gejammer en geklaag, die willen onvoorwaardelijke steun van een groot legioen! Wat ook helpt is visualiseren, ik heb al lang het einddoel gevisualiseerd en houd dat constant voor ogen: wereldkampioen voetbal 2014!

Wij spreken elkaar op 13 juli, around midnight.

Cured
Tegen wie speelt Costa Rica eigenlijk de 1/8 finale ?

Griekenland.

En de houding van Buizen bevalt mij wel.

buizen
Cured schreef:
Tegen wie speelt Costa Rica eigenlijk de 1/8 finale ?

Tegen Nederland .
Correctie, dat is de kwartfinale, Costa Rica speelt de 1/8 tegen Griekenland (met dat dramavoetbal), daarna Nederland dus.

Cured
Ik wist het zo snel niet meer, maar ik hoop het ook. Ik hoop alleen niet dat die Grieken op slinkse wijze Costa Rica verslaan, want om naar te kijken vind ik Griekenland geen hol aan. Voor de rest verwacht ik Brazilië, Argentinië, Duitsland, Frankrijk, Colombia.. Costa Rica wat minder en België op zich ook wel/moet wel kunnen, maar ik weet het niet tegen die Klinsi's (VS). Nederland ook eigenlijk, maar ben er niet helemaal gerust op.

buizen
Vind trouwens dat Colombia ook zeer zeer sterk overkomt. In principe zo sterk dat zij de ontmoeting tegen Brazilie winnend zouden moeten kunnen afsluiten. Maar ja, Brazilie is een WK-ploeg op zich en zal "op een of andere manier" en als thuisland zijnde toch wel in de finale terecht komen. Brazilie is tegen sterke tegenstanders vaak ook eh.. sterk.

De ploegen waar je het meest van kan verwachten zijn de ploegen die in de voorronden alle wedstrijden hebben gewonnen, zelf veel doelpunten hebben gemaakt (scorend vermogen) en zelf weinig tegengoals hebben gehad (goed systeem/goede verdediging).
En raad eens welk land deze lijst aanvoert?
Andere landen uit dit slechts korte lijstje zijn Colombia en Argentinie.

Uruguay en Belgie hebben ook alles gewonnen maar minder imposant en/of met mindere tegenstanders. [corrrectie, Uruguay heeft niet alles gewonnen] .

Heb jij geen tuin te wieden of zo, geen sportschool om te bezoeken, geen auto om te wassen of geen geld om te brassen? Of ben je van beroep dorpsomroeper die nu opgeschaald is

panjoe (moderator)
Uruguay heeft verloren van Costa Rica.

buizen
Tuin is hier vanochtend net gedaan (niet door mij) en ligt er weer keurig bij, auto was ik niet vaak maar is toevallig drie weken geleden compleet gepoetst, geld (ver)brassen houd ik niet van, probeer relatief sober te leven.
Verder nog iets?

buizen
panjoe schreef:
Uruguay heeft verloren van Costa Rica.

Och ja, dat is waar ook. Nou, die kan dus weg uit de toch al korte lijst.

buizen schreef:
Tuin is hier vanochtend net gedaan (niet door mij) en ligt er weer keurig bij, auto was ik niet vaak maar is toevallig drie weken geleden compleet gepoetst, geld (ver)brassen houd ik niet van, probeer relatief sober te leven.
Verder nog iets?

612 berichten in minder dan 4 weken - een actieve, happy SM-bekeerling (social media voor alle duidelijkheid) waar uitte je de sociaalmuzikale behoefte eerder?

kaztor schreef:
Wat is nou eigenlijk het probleem?

Er is geen probleem. Tenzij een andere mening voor jou het probleem is.

herman schreef:
Al had de goal tegen Rusland eigenlijk niet mogen tellen gezien de overtreding die eraan voorafging.

Dat was geen overtreding hoor. De tegenstrever viel over de bal.

buizen schreef:
(quote)

Nee, niet ieder EK/WK. Allerminst. En ik ben niet goed van vertrouwen maar een realistische kijk. Costa Rica, Uruguay en USA bij laatste 8 had ik week geleden ook al voorspeld, evenals dat we gewoon van Chili zouden winnen (had je in die dagen de waarschuwingen eens moeten lezen hoe geweldig goed Chili wel niet was en hoe 'slecht' en rommelig onze verdediging en de keeper. Jaja).
Nl. heeft maar 1 echte tegengoal gehad en 2 discutabele penalty's tegen, die laatste factor valt natuurlijk niet te voorspellen). Hoezo slechte verdediging of verkeerd gekozen systeem?
Ik ga niet opnieuw de factoren noemen waardoor ik denk dat Nl. wereldkampioen. Nou wacht, vooruit, heel beknopt dan:
. Louis kan tegenstanders goed analyseren en smeedt strijdplannen;
. Conditionele kracht van onze jongens (in die hitte, eindfase wedstrijd, verlengingen);
. Supersterren in de gelederen (Robben, Van Persie en ik geloof nog steeds in Sneijder);
. In staat om achterstanden om te buigen in overwinningen (mentaliteit/focus/vechtlust);
. Geen imponerende concurrente "topfavorieten".

Wel is het zo dat ik echt kies voor een (grond)houding en die is positief en vol vertrouwen. Welke attitude moet je anders kiezen? Onze jongens zitten niet te wachten op gejammer en geklaag, die willen onvoorwaardelijke steun van een groot legioen! Wat ook helpt is visualiseren, ik heb al lang het einddoel gevisualiseerd en houd dat constant voor ogen: wereldkampioen voetbal 2014!

Wij spreken elkaar op 13 juli, around midnight.

Na lezen hiervan helemaal blij geworden. Ga er warempel in geloven!

buizen
Mjuman schreef:
(quote)

612 berichten in minder dan 4 weken - een actieve, happy SM-bekeerling (social media voor alle duidelijkheid) waar uitte je de sociaalmuzikale behoefte eerder?

Heb de tip over MusicMeter gekregen van een muziekliefhebber (die MM vaak leest). Ach, nu met voetbal wel erg veel reacties, zal straks anders zijn. Voetbalpraat is hier ook eigenlijk helemaal niet de bedoeling, het is een muziekforum.

buizen
Chameleon Day schreef:
(quote)

Na lezen hiervan helemaal blij geworden. Ga er warempel in geloven!

Haha, mooi zo!

buizen schreef:
(quote)

Nee, niet ieder EK/WK. Allerminst. En ik ben niet goed van vertrouwen maar een realistische kijk. Costa Rica, Uruguay en USA bij laatste 8 had ik week geleden ook al voorspeld, evenals dat we gewoon van Chili zouden winnen (had je in die dagen de waarschuwingen eens moeten lezen hoe geweldig goed Chili wel niet was en hoe 'slecht' en rommelig onze verdediging en de keeper. Jaja).

Chili is ook gewoon goed, des te knapper de prestatie van Nederland, maar achteraf is het altijd makkelijk om je gelijk te halen.

Inderdaad, iemand zou vooraf eens zijn gelijk moeten halen.

Iedere keer er op wijzen dat een ander niet gelijk had komt nogal vervelend over, dat bedoel ik.

buizen
Begrijp de opmerkingen niet zo goed. Als je vooraf voorspelt dat Nederland gewoon van Chili wint, hoezo dan 'achteraf is het makkelijk om je gelijk te halen"?

buizen schreef:
Daarna
Nederland - Argentinie
Brazilie - Duitsland

Finale
Brazilie - Nederland

Wereldkampioen
Nederland

Ja, behalve dan dat ik Duitsland laat winnen van Brazilië in de halve finale en vervolgens Nederland die wint van Duitsland in de finale.

Dat is tenminste mijn favoriete verloop van het toernooi

Nederland - Duitsland in de finale!

Ik vind van de vier toplanden (Arg, Braz, Fran, Dui) Duitsland wel de minste, maar het is goed mogelijk.

Verder snap ik trebremmit, maar ik ervaar het 'gelijk halen' van buizen niet als vervelend.

Cured schreef:
Zes landen van de laatste 16 zijn slechts Europees. ik weet niet zo snel of dat sinds de invoering van de laatste 16 in '86 ooit eerder is voortgekomen, laat staan 6 Zuid- Amerikaanse landen bij de laatste 16.

Ik vraag me even af welke die andere 4 nu zijn : Nigeria, Algerije (2 uit Afrika), VS en.....?

Een complete 1 op 1 vergelijking is niet helemaal mogelijk: de FIFA heeft de wereld in 6 kwalificatiezones verdeeld, ruwweg identiek aan de continenten: EUR, AZ, AFR, N-AM (+midden), Z-AM, AUS (+Oceanië), met een bepaalde verdeelsleutel per continent - zo moest de nr 1 van AUS-contigent zich in 2010 plaatsen tegen Mexico en dat lukte niet; in 2010 daarom geen deelnemer van continent AUS. In 1958 namen er bijv slechts 3 continenten deel. Bovendien is het aantal deelnemers verhoogd van 16 (t/m 1978) via 24 (t/m 1994) naar 32. Je zou het hoogstens percentueel kunnen weergeven.

Eerder - 5 juni - schreef ik dit nadat ik eea had uitgezocht (misschien heb ik nog ergens een uitgebreide notitie):

De afgelopen 11 toernooien (vanaf 1970) waren en 44 halvefinalisten in totaal; daarvan ging het in 1/4 van de gevallen om een Zuidamerikaanse finalist. Nog nooit zijn er sindsdien meer ZAM finalisten geweest dan Eur; max was het 2-2; in 1970 (in Mexico) en in 1978 (Argentinië). In 1982 en in 2006 was er geen ZAM-halvefinalist. NOG NOOIT is er maar één EUR halvefinalist geweest!

musician schreef:
Ja, behalve dan dat ik Duitsland laat winnen van Brazilië in de halve finale en vervolgens Nederland die wint van Duitsland in de finale.

Dat is tenminste mijn favoriete verloop van het toernooi

De enige, échte Fleetwood Mac- fan is easy to spot: Dreams

buizen
trebremmit schreef:
Iedere keer er op wijzen dat een ander niet gelijk had komt nogal vervelend over, dat bedoel ik.

Oh bedoel je dat?
Wat denk je hoe het voelt als je belachelijk wordt gemaakt (talking about 'iedere keer') als je zegt dat Nederland wereldkampioen wordt? Daar komt mijn reactie vandaan, om dergelijke blagen erop te wijzen hoe fout ze zijn met hun negativisme over onze jongens en Louis.

Verder is het in jouw beleving misschien 'iedere keer' maar ik heb slechts tweemaal verwezen naar een voorspelling. Dat Nederland van Chili zou winnen en de laatste 8 van het toernooi.
Verder absoluut niet dagelijks of 'iedere keer', waar haal je dat vandaan?

En ja, daarnaast herhaal ik wel vaak dat Nederland wereldkampioen wordt. Dat mag gewoon.

Mjuman schreef:
De enige, échte Fleetwood Mac- fan is easy to spot: Dreams

Het enige dat ik wel vind, is dat Nederland momenteel de juiste "aura" om zich heen heeft. Het gevoel is goed.
Misschien omdat er sowieso beter gepresteerd wordt dan ooit voor mogelijk werd gehouden.

Maar heel vaak gaat het tijdens een toernooi de andere kant op. Dat heb ik nu gelukkig niet, met Nederland.

buizen
jasper1991 schreef:
Nederland - Duitsland in de finale!

Verder snap ik trebremmit, maar ik ervaar het 'gelijk halen' van buizen niet als vervelend.

Dankje.
Update: rest v. verhaal laat ook maar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:02 uur

geplaatst: vandaag om 10:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.