MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
buizen schreef:
(quote)

Oh bedoel je dat?
Wat denk je hoe het voelt als je belachelijk wordt gemaakt (talking about 'iedere keer') als je zegt dat Nederland wereldkampioen wordt? Daar komt mijn reactie vandaan, om dergelijke blagen erop te wijzen hoe fout ze zijn met hun negativisme over onze jongens en Louis.

Verder is het in jouw beleving misschien 'iedere keer' maar ik heb slechts tweemaal verwezen naar een voorspelling. Dat Nederland van Chili zou winnen en de laatste 8 van het toernooi.
Verder absoluut niet dagelijks of 'iedere keer', waar haal je dat vandaan?

En ja, daarnaast herhaal ik wel vaak dat Nederland wereldkampioen wordt. Dat mag gewoon.

Blagen? Net zo goed als jij heel erg positief mag doen mogen anderen wat kanttekeningen er bij zetten. Dan ben je niet direct fout, kom op zeg.

Maar ik zal me er verder niet meer aan storen, je gaat je gang maar.

musician schreef:

Het enige dat ik wel vind, is dat Nederland momenteel de juiste "aura" om zich heen heeft. Het gevoel is goed. Misschien omdat er sowieso beter gepresteerd wordt dan ooit voor mogelijk werd gehouden.

Maar heel vaak gaat het tijdens een toernooi de andere kant op. Dat heb ik nu gelukkig niet, met Nederland.

Zo, je gaat vooruit in de vaart der volkeren - naast bolloloog (kristallenbolduider) ben je nu ook auroloog - bestaan daar certificaten voor? En kan je bij lichtgeblesseerde spelers dan een blauw rafeltje in hun aura herkennen?

Perzoonlijk denk ik dat de vorm van de dag bepalend is, naast het vermogen om weerstand te bieden aan provocaties ("oh Lord grant me vision") en de dringende presentie van een goede arbiter, een soort van heilige drie-eenheid, aangedreven door de turbo van de motivatie. Een hapering in een van de componenten en Costa Rica kan zomaar de bietenbrug opgaan tegen Hellas en ook België is far safe from harm from the US of A. Het kan verkeren O Nederland let op uw saeck!

Nothing ventured, nothing gained!

Hoe gaat iedereen de geheelonthouding te lijf?

trebremmit schreef:
(quote)

Blagen? Net zo goed als jij heel erg positief mag doen mogen anderen wat kanttekeningen er bij zetten. Dan ben je niet direct fout, kom op zeg.

Maar ik zal me er verder niet meer aan storen, je gaat je gang maar.

Ik ben ondertussen geconditioneerd: post van buizen in sporttopic, overslaan die handel.

corn1holio1 schreef:
Ik ben ondertussen geconditioneerd: post van buizen in sporttopic, overslaan die handel.

Toch zit er nog steeds veel handel in buizenpost a.k.a. buispost Volgens de website: Buispost of buizenpost is snel, veilig, efficiënt en dus kostenbesparend!

Cured
Vandaag geen voetbal.......is everybody happy ?

Improvision
Ik denk dat Argentinië hier wat overschat wordt, ik zie ze er zelfs uitvliegen tegen Zwitserland.

*buispost*

Hoe dan ook, België gaat na de achtste finale gewoon door naar de kwartfinale.

buizen
Improvision schreef:
Ik denk dat Argentinië hier wat overschat wordt, ik zie ze er zelfs uitvliegen tegen Zwitserland.

Kom op, Improvision. Met Messi heeft Argentinie de topspeler van dit toernooi, als het gaat om cruciale goals, in huis. Ik schat hem net een tikje (maar dus niet veel) hoger in dan Arjen Robben zelfs.
Maar omdat Nederland wereldkampioen wordt zal uiteindelijk Arjen uitgeroepen worden tot sterspeler van het toernooi.
Argentinie 'vliegt' er echt niet uit tegen Zwitserland hoor. Als dat wel zo gebeurt schilder ik mijn kippen paars (waterverf).

Improvision
buizen schreef:
(quote)

Kom op, Improvision. Met Messi heeft Argentinie de topspeler van dit toernooi, als het gaat om cruciale goals, in huis. Ik schat hem net een tikje (maar dus niet veel) hoger in dan Arjen Robben zelfs.
Maar omdat Nederland wereldkampioen wordt zal uiteindelijk Arjen uitgeroepen worden tot sterspeler van het toernooi.
Argentinie 'vliegt' er echt niet uit tegen Zwitserland hoor. Als dat wel zo gebeurt schilder ik mijn kippen paars.

Ik vind je patriottisme aanstekelijk.

Argentinië eindigde de eerste ronde met best leuk voetbal, goede Messi, 9/9 en een doelsaldo van... 3, in één van de zwakkere poules. Voor mij hebben ze tot dusver weinig bewezen. Scorend vermogen is weliswaar opvallender, verdedigend vermogen is even noodzakelijk.

Nu even uit nieuwsgierigheid; ben je een vrijetijdsschilder die normaliter kippen schildert in normale kleuren of ga je levende exemplaren restylen?

panjoe (moderator)
Zwitserland heeft wel een heel mooi team vol semi-toppers (Shaqiri natuurlijk, maar ook Inler, Rodriguez, Behrami en Lichtsteiner zijn prima namen die in Nederland zo in de basis mee zouden kunnen draaien) en een doorgewinterde coach. Ik hoop oprecht dat ze Argentinië eruit knikkeren.

Als ik de coach van Argentinië na een wedstrijd hoor jubelen hoe fantastisch Messi wel niet is, en hoeveel ze wel niet aan hem te danken hebben, gaat het jeuken. Niet alleen omdat Onze Louis (of zijn leerling Mourinho, of eigenlijk willekeurig welke topcoach) nooit zulke uitspraken zou doen over een individuele speler, maar meer omdat hij daarmee zijn team enorm teniet doet. Argentinië heeft naast Messi natuurlijk nog een aantal wereldtoppers, en ik snap dan niet dat een coach zo'n prominente positie aan één speler geeft. Zeker niet omdat het al tijden hun spel niet ten goede komt en het aan de resultaten te zien is dat het helemaal niet zo rendabel is. Volledig gokken op de individuele klasse van Messi (wat natuurlijk een prima gok is, maar goed), terwijl je jongens als Agüero, Di María en Lavezzi rond hebt lopen is toch eigenlijk te gek voor woorden. Nee, doe mij dan maar Zwitserland.

Cured schreef:
Vandaag geen voetbal.......is everybody happy ?

Misschien had ik Rusland - Algerije op moeten nemen om wat te kunnen bekijken, maar de eerste wedstrijd van de Algerijnen was zo'n deprimerende bedoening dat ik totaal geen interesse in de wedstrijd had en Rusland is nou ook niet bepaald in een beste vorm.

Misschien maar even een balletje trappen in de achtertuin...

Nee, even eerlijk: Heb wat originele Alan Parsons Project-cdtjes aangeschaft en die zitten in de spelert.

Muziek? Wie houdt zich daar nu bezig..

Rudi S schreef:
Oma Suárez: 'De barbaarse FIFA behandelde hem als een hond' - AD.nl

Zou Oma niet door hebben dat zo'n uitspraak (en vergelijk) het er niet beter op maakt.

Honden bijten wel graag.

Kronos schreef:
Muziek? Wie houdt zich daar nu bezig..

Had wel leuk geweest als Alan Parsons een concept-album over voetbal gemaakt zou hebben. Of zou ik Vulture Culture daartoe kunnen rekenen?

Misschien eerder The Turn of a friendly Card.....

Wel een beetje afkicken hier hoor. Straks maar eens Andere Tijden Sport over het echec van het WK 1990 kijken. Het eerste voetbaltoernooi dat ik echt heel actief gevolgd heb. In 1988 wel het e.e.a. gezien, maar daarna pas voetbalgek geworden.

Ik vroeg mij af, of het nu wel zo'n goed tijdstip is om dat uit te zenden. Net nu we een beetje warm beginnen te lopen voor Brazilië, de domper van 1990 maar weer eens voor de kiezen.

Maar goed, met zo'n "rijke" historie als Nederland lossen succes en draken elkaar af, dat heeft elk land nu eenmaal. Behalve Duitsland dan. Die hoeven alleen te analyseren waarom de ene halve finale heeft geleid tot een finaleplaats en waarom de andere niet.

Misschien dat ik toch nog even kijk

Vanavond maar even een kaarsje opsteken en een schietgebedje doen voor het winnen van Chili morgen...

Laat Brazilië maar lekker naar huis gaan.
Het is toch niet zover reizen en transfers kunnen lekker bij familie overnachten.

Een kijk in mijn glazen bol zegt mij dat Nederland makkelijk van Mexico wint, om vervolgens de Grieken (met een gestolen overwinning op Costa Rica) te onderschatten in de kwartfinale, maar wel de halve finale te halen. Daar treffen ze Argentinië, dat met moeite Zwitserland en België uitgeschakeld heeft.

Aan de andere kant ontsnapt Brazilië tegen Chili, om vervolgens aan de druk te bezwijken tegen een goed voetballend Colombia. De battle tussen de Duitsers en de verrassende Nigerianen eindigt in het voordeel van onze oosterburen. Wie van deze 4 de finale haalt, zal heel spannend worden. Ik denk dat Nederland wereldkampioen kan worden, maar dan mag er niks fout gaan. Ik zet mijn geld nog steeds in op Argentinië (met Messi eindelijk beslissend), met Duitsland als goede tweede.

Ziet er aardig uit, maar de Duitsers sneuvelen bij mij tegen de Fransen.

Bij mij sneuvelen de Argentijnen tegen de Belgen. In de halve finale overmeesteren we de Nederlanders om vervolgens de finale tegen Brazilië te winnen. Bijna niemand had dat verwacht, behalve de Belgische supporters natuurlijk. Door middel van visualisatie en het steeds maar herhalen van de mantra 'België wereldkampioen' zagen zij dit al lang aankomen.

Martial
Dat de meeste hier nog bezig zijn met het WK dan met de nieuwe competitie lijkt me meer dan logisch op dit moment, maar dat Feyenoord een flink aantal spelers kwijt gaat raken lijkt zo goed als zeker, want zo heeft Southampton zich officieel gemeld voor Pelle oftewel daar gaat onze doelpuntenmachine als opvolger wordt natuurlijk weer die Guidetti genoemd al is het alleen maar om het legioen tevreden te stellen/houden, maar of het nog echt de Guidetti is van zijn eerste jaar bij Feyenoord blijf ik me twijfels houden......

Martins Indi zou rond zijn met Porto en lijkt een aanstaand vertrek van de Vrij en Janmaat ook een kwestie van tijd te zijn, Feyenoord miljoenen rijker maar qua sterkte van je elftal een flinke aderlating, want vang zo'n doelpuntenmachine als Pelle maar is op en dan heeft Feyenoord zich ook nog is geplaatst voor de voorronde van de CL nou daar kan ook gelijk een streep door heen met dat middelmatige elftal wat je nu overhoud, we gaan ons maar is opmaken voor een seizoentje middenmoot mits dat haalbaar is en Ajax op weg naar de 5e landstitel op rij, want de concurrentie komt zeker niet uit Rotterdam het aankomende seizoen.

In de laatste besloten training van Oranje scheen Verhaegh ineens een hesje aan gehad te hebben en in plaats van Janmaat bij de basis 11 te spelen, verder geen verrassingen, van Persie ipv Lens, Wijnaldum en Kuyt blijven erin.

El Ninjo schreef:
In de laatste besloten training van Oranje scheen Verhaegh ineens een hesje aan gehad te hebben en in plaats van Janmaat bij de basis 11 te spelen, verder geen verrassingen, van Persie ipv Lens, Wijnaldum en Kuyt blijven erin.

Toch een vreemde beslissing. Janmaat kan beter, maar speelt ook weer niet slecht en is daarna één van de meest fitte spelers. Toch wel handig bij temperaturen die minstens de 30 graden aantikken.

Ja, ik zou het ook vrij verrassend vinden als zou blijken dat dit zondag ook echt het geval zou zijn. Gaat nog lastiger worden tegen die Mexicanen dan menigeen denkt vrees ik.

PS: was het niet zo dat Nederland met Janmaat in de basisopstelling nog nooit had verloren? Niet dat ik bijgelovig ben of zo

panjoe (moderator)
Kuyt deed het prima als back, Wijnaldum was ook veel overtuigender dan De Guzman tot dusver - al heeft Wijnaldum de vervelende neiging om precies op de juiste plek te staan en vervolgens dramatisch in te schieten. Janmaat vond ik eigenlijk ook prima spelen, maar ach, Verhaegh lijkt me (op basis van hoe hij speelde bij Vitesse, en met de wetenschap dat hij het goed doet bij Augsburg) een betrouwbare verdediger die geen gekke dingen doet.

Ik weet niet of het door de peptalks van buizen komt, maar ik heb er best vertrouwen in!

Martial
Nicolage Rico schreef:

Toch een vreemde beslissing. Janmaat kan beter, maar speelt ook weer niet slecht en is daarna één van de meest fitte spelers. Toch wel handig bij temperaturen die minstens de 30 graden aantikken.

Ja ach wat is vreemd bij Van Gaal kan zijn dat Janmaat niet helemaal fit is?
En ach wat maakt het uit we worden toch wereldkampioen

Martial schreef:
Dat de meeste hier nog bezig zijn met het WK dan met de nieuwe competitie lijkt me meer dan logisch op dit moment, maar dat Feyenoord een flink aantal spelers kwijt gaat raken lijkt zo goed als zeker, want zo heeft Southampton zich officieel gemeld voor Pelle oftewel daar gaat onze doelpuntenmachine als opvolger wordt natuurlijk weer die Guidetti genoemd al is het alleen maar om het legioen tevreden te stellen/houden, maar of het nog echt de Guidetti is van zijn eerste jaar bij Feyenoord blijf ik me twijfels houden......

Martins Indi zou rond zijn met Porto en lijkt een aanstaand vertrek van de Vrij en Janmaat ook een kwestie van tijd te zijn, Feyenoord miljoenen rijker maar qua sterkte van je elftal een flinke aderlating, want vang zo'n doelpuntenmachine als Pelle maar is op en dan heeft Feyenoord zich ook nog is geplaatst voor de voorronde van de CL nou daar kan ook gelijk een streep door heen met dat middelmatige elftal wat je nu overhoud, we gaan ons maar is opmaken voor een seizoentje middenmoot mits dat haalbaar is en Ajax op weg naar de 5e landstitel op rij, want de concurrentie komt zeker niet uit Rotterdam het aankomende seizoen.

Hoho. Eerst eens zien wat er voor terug komt. In de Eredivisie is niemand onvervangbaar, al zal het vrij lastig worden. Vooral het verlies van Pellè is normaal gesproken moeilijk om te vangen - zie maar weer een spits te vinden die er met gemak 25+ in schiet.

Het vertrek van BMI vind ik niet erg, enkel voor de breedte/bank een aderlating. Zijn opvolger is nu al beter: Kongolo. Als het lukt om Van Aanholt een jaartje (of 2) te huren dan is de linksbackpositie beter ingevuld dan de vorige seizoenen. Hopelijk wordt er voor de Vrij een nuttige verdediger aangetrokken. Verder hebben we voor die positie van Beek nog. En Mathijsen voor de positie van Kongolo. Voor de rechtsbackpositie zal ook een nieuwe kracht aangekocht moeten worden. Al gokt Rutte & co wellicht voor Cabral en van Beek op die positie. Dan gaan we er op het eerste gezicht flink op achteruit.

Mooi dat we bij deze transfers (Pellè 11 - 15 miljoen, BMI 8,5 miljoen) uit de schulden zijn (hoewel er nog een boel terugbetaald zal moeten worden aan de Vrienden van Feyenoord - maar dat hoeft niet zo snel. Clasie kan dan blijven, hopelijk zal dat ook gebeuren. Vilhena, Immers en Boëtius blijven ook.

Gevoelsmatig heb ik liever niet dat Guidetti terugkeert. Ik heb - samen met velen - het idee dat het alleen maar tegen kan vallen. Vooral omdat hij na die virusinjectie nooit zijn oude niveau heeft gehaald - althans, daar gaan we allemaal van uit, want wat zien of horen we nu eenmaal van hem? Maar... wie weet is hij andermaal een voltreffer. Zal me niks verbazen, het blijft "slechts" de Eredivisie, waarin Pellè ook zijn carrière heeft hervonden en spelers als Vlemminxksxxsks en nog een rits matige spelers ook zomaar 20+ goals konden maken. Liever Guidetti dan Havenaar. Al hoop ik stiekem toch op iemand uit het rijtje De Jong (niet die van Ajax)/Dost/Van Wolfswinkel/Van Persie.

Ik heb weer de volste vertrouwen in van Geel, net als de afgelopen seizoenen. De transfermachine komt nu pas echt op gang. En zal nog volle toeren gaan draaien, zeker na het W.K.

Als het goed is hebben we nu ook een betere keeper in huis, in ieder geval een betere concurrent voor Mulder dan die Gekke Griek.

Verlanglijstje: linksback, centrale verdediger, rechtsback, spits, rechtsbuiten. En het liefst een betere bank. Een aantal van deze vacatures zullen ingevuld worden door jeugdspelers/talenten.

El Ninjo schreef:
Ja, ik zou het ook vrij verrassend vinden als zou blijken dat dit zondag ook echt het geval zou zijn. Gaat nog lastiger worden tegen die Mexicanen dan menigeen denkt vrees ik.

PS: was het niet zo dat Nederland met Janmaat in de basisopstelling nog nooit had verloren? Niet dat ik bijgelovig ben of zo

Ik heb sowieso niet zo'n goed gevoel over de wedstrijd. Kwalitatief zijn we beter, natuurlijk, maar die Mexicanen spelen met vuur in hun donder en opereren als een echt team.

50/50. Zonder Janmaat 45/55 in het voordeel van de Mexicanen.

En ja, ik ben ook wel bijgelovig.

Welke spelers zal Van Gaal nog kopen voor Manchester?
Volgens mij heeft hij aardig wat te besteden.

Ik ben wel benieuwd morgen wat Oranje tegen Mexico gaat doen, ik vind Guillermo Ochoa het als keeper tot nu toe namelijk erg goed doen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:41 uur

geplaatst: vandaag om 08:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.