Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
Martial
geplaatst: 28 juni 2014, 12:12 uur
Nicolage Rico schreef:
Hoho. Eerst eens zien wat er voor terug komt. In de Eredivisie is niemand onvervangbaar, al zal het vrij lastig worden. Vooral het verlies van Pellè is normaal gesproken moeilijk om te vangen - zie maar weer een spits te vinden die er met gemak 25+ in schiet.
Het vertrek van BMI vind ik niet erg, enkel voor de breedte/bank een aderlating. Zijn opvolger is nu al beter: Kongolo. Als het lukt om Van Aanholt een jaartje (of 2) te huren dan is de linksbackpositie beter ingevuld dan de vorige seizoenen. Hopelijk wordt er voor de Vrij een nuttige verdediger aangetrokken. Verder hebben we voor die positie van Beek nog. En Mathijsen voor de positie van Kongolo. Voor de rechtsbackpositie zal ook een nieuwe kracht aangekocht moeten worden. Al gokt Rutte & co wellicht voor Cabral en van Beek op die positie. Dan gaan we er op het eerste gezicht flink op achteruit.
Mooi dat we bij deze transfers (Pellè 11 - 15 miljoen, BMI 8,5 miljoen) uit de schulden zijn (hoewel er nog een boel terugbetaald zal moeten worden aan de Vrienden van Feyenoord - maar dat hoeft niet zo snel. Clasie kan dan blijven, hopelijk zal dat ook gebeuren. Vilhena, Immers en Boëtius blijven ook.
Gevoelsmatig heb ik liever niet dat Guidetti terugkeert. Ik heb - samen met velen - het idee dat het alleen maar tegen kan vallen. Vooral omdat hij na die virusinjectie nooit zijn oude niveau heeft gehaald - althans, daar gaan we allemaal van uit, want wat zien of horen we nu eenmaal van hem? Maar... wie weet is hij andermaal een voltreffer. Zal me niks verbazen, het blijft "slechts" de Eredivisie, waarin Pellè ook zijn carrière heeft hervonden en spelers als Vlemminxksxxsks en nog een rits matige spelers ook zomaar 20+ goals konden maken. Liever Guidetti dan Havenaar. Al hoop ik stiekem toch op iemand uit het rijtje De Jong (niet die van Ajax)/Dost/Van Wolfswinkel/Van Persie.
Ik heb weer de volste vertrouwen in van Geel, net als de afgelopen seizoenen. De transfermachine komt nu pas echt op gang. En zal nog volle toeren gaan draaien, zeker na het W.K.
Als het goed is hebben we nu ook een betere keeper in huis, in ieder geval een betere concurrent voor Mulder dan die Gekke Griek.
Verlanglijstje: linksback, centrale verdediger, rechtsback, spits, rechtsbuiten. En het liefst een betere bank. Een aantal van deze vacatures zullen ingevuld worden door jeugdspelers/talenten.
Hoho. Eerst eens zien wat er voor terug komt. In de Eredivisie is niemand onvervangbaar, al zal het vrij lastig worden. Vooral het verlies van Pellè is normaal gesproken moeilijk om te vangen - zie maar weer een spits te vinden die er met gemak 25+ in schiet.
Het vertrek van BMI vind ik niet erg, enkel voor de breedte/bank een aderlating. Zijn opvolger is nu al beter: Kongolo. Als het lukt om Van Aanholt een jaartje (of 2) te huren dan is de linksbackpositie beter ingevuld dan de vorige seizoenen. Hopelijk wordt er voor de Vrij een nuttige verdediger aangetrokken. Verder hebben we voor die positie van Beek nog. En Mathijsen voor de positie van Kongolo. Voor de rechtsbackpositie zal ook een nieuwe kracht aangekocht moeten worden. Al gokt Rutte & co wellicht voor Cabral en van Beek op die positie. Dan gaan we er op het eerste gezicht flink op achteruit.
Mooi dat we bij deze transfers (Pellè 11 - 15 miljoen, BMI 8,5 miljoen) uit de schulden zijn (hoewel er nog een boel terugbetaald zal moeten worden aan de Vrienden van Feyenoord - maar dat hoeft niet zo snel. Clasie kan dan blijven, hopelijk zal dat ook gebeuren. Vilhena, Immers en Boëtius blijven ook.
Gevoelsmatig heb ik liever niet dat Guidetti terugkeert. Ik heb - samen met velen - het idee dat het alleen maar tegen kan vallen. Vooral omdat hij na die virusinjectie nooit zijn oude niveau heeft gehaald - althans, daar gaan we allemaal van uit, want wat zien of horen we nu eenmaal van hem? Maar... wie weet is hij andermaal een voltreffer. Zal me niks verbazen, het blijft "slechts" de Eredivisie, waarin Pellè ook zijn carrière heeft hervonden en spelers als Vlemminxksxxsks en nog een rits matige spelers ook zomaar 20+ goals konden maken. Liever Guidetti dan Havenaar. Al hoop ik stiekem toch op iemand uit het rijtje De Jong (niet die van Ajax)/Dost/Van Wolfswinkel/Van Persie.

Ik heb weer de volste vertrouwen in van Geel, net als de afgelopen seizoenen. De transfermachine komt nu pas echt op gang. En zal nog volle toeren gaan draaien, zeker na het W.K.
Als het goed is hebben we nu ook een betere keeper in huis, in ieder geval een betere concurrent voor Mulder dan die Gekke Griek.
Verlanglijstje: linksback, centrale verdediger, rechtsback, spits, rechtsbuiten. En het liefst een betere bank. Een aantal van deze vacatures zullen ingevuld worden door jeugdspelers/talenten.
Het vertrek van Indi kan inderdaad makkelijk opgelost worden met Kongolo, maar de rest wordt wat lastiger al heeft Fred Rutten zelf ook een wensenlijstje begreep ik maar dat hing weer van de verkoop van spelers af en dat schijnt nu te gaan beginnen.....
Een spits wordt lastig zeker om het gemiddeld aantal doelpunten van Pelle te halen, zolang het Havenaar maar niet wordt.
Spelers die ik wel graag zie komen zijn bijvoorbeeld: Narsingh (PSV) Toornstra (Utrecht) Ziyech (Heerenveen) Ryo Miyaichi (Arsenal)
Van Aanholt is sowieso beter dan Nelom en misschien komt Feyenoord wel met verrassende namen waar we nog niet aan gedacht hebben.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 28 juni 2014, 12:16 uur
Martial schreef:
Spelers die ik wel graag zie komen zijn bijvoorbeeld: Narsingh (PSV) Toornstra (Utrecht) Ziyech (Heerenveen) Ryo Miyaichi (Arsenal)
Van Aanholt is sowieso beter dan Nelom en misschien komt Feyenoord wel met verrassende namen waar we nog niet aan gedacht hebben.
Op Miyachi na lijken die me allemaal wel een beetje prijzig voor Feyenoord. Als Clasie voor een mooi bedrag weg zou gaan zou Toornstra wel de perfecte vervanger zijn. Uitstekende speler. Anders misschien Mokotjo terughalen, als die dat wilt tenminste.

0
geplaatst: 28 juni 2014, 12:56 uur
Martial schreef:
Die zie ik ook graag komen, alleen gaat dat niet gebeuren, denk ik.
Ziyech is al van de baan toch?
Toornstra alleen als Clasie weggaat - en dan nog is-ie te duur.
Miyaichi zal altijd aan de slag kunnen bij een subtopper in de PL en dat altijd prefereren. Ook qua salaris.
Narsingh. Geen idee wat de bedoelingen van PSV zijn, maar ik verwacht dat hij bij een vertrek graag de stap zal willen maken naar het buitenland. Anders hangt er ook een te hoog prijskaartje aan voor Feyenoord.
0
geplaatst: 28 juni 2014, 14:02 uur
PSV heeft Ruiz laten gaan, omdat Narsingh vanaf dit seizoen weer volop beschikbaar is en weer in vorm zou moetenkomen na zijn blessure. No way dat die naar Feyenoord gaat.
Toornstra speelt toch een stuk offensiever dan Clasie? Waar moeten Immers en Vilhena dan heen? Zelfde verhaal als met Ziyech eigenlijk. Aanvallende middenvelders zit Feyenoord niet echt om verlegen.
Toornstra speelt toch een stuk offensiever dan Clasie? Waar moeten Immers en Vilhena dan heen? Zelfde verhaal als met Ziyech eigenlijk. Aanvallende middenvelders zit Feyenoord niet echt om verlegen.
0
geplaatst: 28 juni 2014, 14:30 uur
Nicolage Rico schreef:
Gevoelsmatig heb ik liever niet dat Guidetti terugkeert. Ik heb - samen met velen - het idee dat het alleen maar tegen kan vallen. Vooral omdat hij na die virusinjectie nooit zijn oude niveau heeft gehaald - althans, daar gaan we allemaal van uit, want wat zien of horen we nu eenmaal van hem? Maar... wie weet is hij andermaal een voltreffer.
Gevoelsmatig heb ik liever niet dat Guidetti terugkeert. Ik heb - samen met velen - het idee dat het alleen maar tegen kan vallen. Vooral omdat hij na die virusinjectie nooit zijn oude niveau heeft gehaald - althans, daar gaan we allemaal van uit, want wat zien of horen we nu eenmaal van hem? Maar... wie weet is hij andermaal een voltreffer.
Wie drie doelpunten scoort tegen Ajax in één wedstrijd mag minimaal in de herkansing, zeker als je nog slechts 21 of 22 bent.
Hij is niet alleen doelgericht maar beschikt ook over de gave spelers tijdens de wedstrijd in het veld beter te laten presteren.
Overigens wist ik helemaal niet dat Southampton zoveel geld had, ik moet het nog zien dat Pelle daar naar toe verdwijnt.
Ik vind het voor die jongen nog steeds een aanfluiting dat die Italiaanse bondscoach hem niet eens heeft zien staan en uiteindelijk gekozen heeft voor die joker van een Balotelli.
Met Pirlo die Pelle mooi weet te vinden, had Italië ver kunnen komen. Sowieso veel verder dan nu. Wat een uilskuikens, die Italianen en wat een afgang. Ik weet niet of Pelle zich in de schijnwerper voor het EK 2016 wil gaan spelen of dat hij Italië inmiddels uit zijn hoofd heeft gezet.
Maar dan lijkt mij twee jaren volle Kuip, kampioen en topscoorder van de Eredivisie een beter uitgangspunt dat dat tochtgat in Engeland, waar hij niet beter van wordt.
Trouwens, daar woedt een interessante discussie over het aantrekken van buitenlandse "toppers" en, als gevolg daarvan, het ondersneeuwen van Engels talent, waardoor Engeland zo knudde presteert.
0
Martial
geplaatst: 28 juni 2014, 14:57 uur
Zou kunnen hoor...
Twente zit trouwens ook achter die Ziyech aan, maar mijn lijstje was eigenlijk alleen maar bedoeld van welke spelers ik eventueel bij Feyenoord wilt zien als gewenste versterkingen of het een haalbare kaart is, is natuurlijk een tweede

En gerucht nummer zoveel .... de Vrij zou rond zijn met Manchester United en tot 31 augustus zitten we nog opgescheept met die geruchtenmachine.

0
geplaatst: 28 juni 2014, 15:05 uur
Nicolage Rico schreef:
Gevoelsmatig heb ik liever niet dat Guidetti terugkeert. Ik heb - samen met velen - het idee dat het alleen maar tegen kan vallen. .
Gevoelsmatig heb ik liever niet dat Guidetti terugkeert. Ik heb - samen met velen - het idee dat het alleen maar tegen kan vallen. .
plus 1!
De goede man heeft twee jaar helemaal niets laten zien, uiteraard mede door blessures. Twee jaar niet spelen kan op die leeftijd nooit goed zijn.
Aan de Kuip moet niets veranderen, Guidetti moet terug en het liefst ook nog met Van Hanegem als trainer/coach. Tja...
0
geplaatst: 28 juni 2014, 15:10 uur
Kwou dat het al zondag was - al dat Feyenoord-geouweneel is erg vermoeiend. Utrecht heeft trouwens - zo lijkt het goede zaken gedaan: aanval compleet vernieuwd en met het vertrek van Toornstra (die zal niet echt goedkoop zijn - is al rekening gehouden.
Narsingh - naar Feyenoord, echt de joke van het jaar; stelletje optimisten.
Misschien is die spits van Algerije wel te ruilen voor een setje kamelen.
Narsingh - naar Feyenoord, echt de joke van het jaar; stelletje optimisten.
Misschien is die spits van Algerije wel te ruilen voor een setje kamelen.
0
geplaatst: 28 juni 2014, 15:15 uur
Aangezien Feyenoord en Blijdorp partners zijn lijkt me dat een uitstekende deal 

0
geplaatst: 28 juni 2014, 15:22 uur
Nou ja die krijgen 34 miljoen pond voor Shaw en Lambert, en ook Lallana gaat daar waarschijnlijk weg voor 25 miljoen pond. Dus die krijgen wel wat te besteden..
0
geplaatst: 28 juni 2014, 15:32 uur
Hopelijk 3de keer goede keer voor Chili vanavond tegen Brazilië !
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 28 juni 2014, 16:08 uur
Dat zie ik niet gebeuren. Chili speelt leuk voetbal, maar ze zakken ook met hetzelfde gemak als een kaartenhuis in elkaar.
0
geplaatst: 28 juni 2014, 16:33 uur
Ben benieuwd. Uit hoe Brazilië het tegen Chili er vanaf brengt, kunnen we de prestatie van Nederland beter peilen.
0
geplaatst: 28 juni 2014, 16:42 uur
jasper1991 schreef:
Ben benieuwd. Uit hoe Brazilië het tegen Chili er vanaf brengt, kunnen we de prestatie van Nederland beter peilen.
Daar geloof ik niet zoveel van - ten eerste groeit ieder team in een tournooi en - geloof me - de Brazzo's hebben nog een groeipad af te leggen; ten tweede bepaalt ook het spel van de tegenstander (en de afwezigheid ervan) hoe een team kan spelen. De tweede helft van Chili - NL was een goed voorbeeld; er ontstond bij bij Chili een 'wat-nu-houding' - mentaal zijn ZAM-ploegen niet sterk bij tegenslag. Het alternatief is dan veelal een slagveld.
Zal mij benieuwen of we van meet af aan een soort traditioneel kip-zonder-kop (frango sem face dan wel pollo sin cabeza) voetbal krijgen, of geschaak - we gaan het zien; ook de kanaries hebben nog niet echt overtuigd. Hopelijk goede arbitrage!
0
geplaatst: 28 juni 2014, 16:54 uur
Paap_Floyd schreef:
(quote)
Nou ja die krijgen 34 miljoen pond voor Shaw en Lambert, en ook Lallana gaat daar waarschijnlijk weg voor 25 miljoen pond. Dus die krijgen wel wat te besteden.. 80 miljoen zo alles bij elkaar
0
geplaatst: 28 juni 2014, 17:18 uur
Paap_Floyd schreef:
(quote)
Nou ja die krijgen 34 miljoen pond voor Shaw en Lambert, en ook Lallana gaat daar waarschijnlijk weg voor 25 miljoen pond. Dus die krijgen wel wat te besteden.. Koeman heeft 80 miljoen te besteden. Net zoveel als bij Feyenoord dus ongeveer...

0
geplaatst: 28 juni 2014, 17:20 uur
Martial schreef:
Zou kunnen hoor...
Twente zit trouwens ook achter die Ziyech aan, maar mijn lijstje was eigenlijk alleen maar bedoeld van welke spelers ik eventueel bij Feyenoord wilt zien als gewenste versterkingen of het een haalbare kaart is, is natuurlijk een tweede
En gerucht nummer zoveel .... de Vrij zou rond zijn met Manchester United en tot 31 augustus zitten we nog opgescheept met die geruchtenmachine.
(quote)
Zou kunnen hoor...

Janmaat ook, hoorde ik.
Ik mag toch hopen voor meer dan 12 miljoen.
0
geplaatst: 28 juni 2014, 17:32 uur
Nicolage Rico schreef:
Hopen mag altijd - er zijn er die denken hoop doet leven - aan de andere kant hoor je ook wel: hope is no strategy.
The choice is yours, pal. Aan de andere kant: een gerucht uit de UK, is heel vaak verre van waarheid. En als Oranje 't goed doet, stijgt de prijs. En, dat zet de echte Feyenoord-fan meteen in een zwaar dilemma

0
geplaatst: 28 juni 2014, 18:35 uur
Wat speelt Brazilie verdedigend seg, het recept van oranje gekopieerd maar dan toch met iets minder flair. Die 1-1 is wel goed voor de match.
Man van de match is voorlopig de scheids.
Man van de match is voorlopig de scheids.
0
Martial
geplaatst: 28 juni 2014, 18:50 uur
Brazilie speelt gehaast, chaotisch en onsamenhangend al hadden ze wel een voorsprong verdiend in de 1e helft, maar Chili blijft gevaarlijk via de counter of door het gestuntel in de verdediging van Brazilie.
0
geplaatst: 28 juni 2014, 18:56 uur
Idd Brazilie niet indrukwekkend maar wel beter, maar daar vlak voor rust had het zomaar 1-2 kunnen staan.
seg = zeg, excuseer mijn Vlaams
0
Hendrik68
geplaatst: 28 juni 2014, 19:02 uur
Voor de 2e helft ga ik toch voor Brazilie. Zij kunnen ten eerste meerdere systemen hanteren. Chili gaat conditioneel kapot, al smijt ook Brazilie met zijn krachten. De te kleine defensie van Chili is een groot nadeel.Keeper oogt onbetrouwbaar. Geeft volkomen onnodig de corner weg waaruit gescoord wordt en tast nog een keer grandioos mis. Howard Webb weet bovendien precies wie er op scherp staan bij Chili. Die laatste kaart was een lachertje natuurlijk. De eerste vieze overtreding van Brazilie bleef onbestraft, ja je speelt immers nog maar 5 minuten. Standaard te kort voor een kaart. Hoe dan ook, ik acht Brazilie gewoon net iets completer, maar ze moeten blijven oppassen.
0
geplaatst: 28 juni 2014, 19:02 uur
Brazilië speelt inderdaad bijzonder opgefokt. Ook gaan er ongestraft redelijk wat Chilenen tegen de grond.
Ik denk dat Nederland hier wel een kluif aan gaat hebben, dit Brazilië, maar hoelang houden ze dit vol?
Ik denk dat Nederland hier wel een kluif aan gaat hebben, dit Brazilië, maar hoelang houden ze dit vol?
0
geplaatst: 28 juni 2014, 19:05 uur
Chungking schreef:
Idd Brazilie niet indrukwekkend maar wel beter, maar daar vlak voor rust had het zomaar 1-2 kunnen staan.
Welnee gast, dat was gewoon oudhollandse lolbroekerij, zakmoarsegguh

Moar ie hef wel liek!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.