MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
jasper1991 schreef:
(quote)
Ik heb meer het idee dat je het Chili, als klein continentgenootje de underdog, meer gunt dan Brazilië, maar Brazilië had het zeker vijf keer kunnen afmaken. Daar staan twee-drie grote kansen van Chili tegenover.

Chili speelde beter voetbal, domineerde grotendeels de wedstrijd, maar zijn voorin wat machteloos. Bij Brazilië is het vooral rennen en vliegen en hopen op een bevlieging van Neymar of een kanonskogel van Hulk.

Nee, Brazilië is niet best. Maar wel erg lastig te verslaan.

Wordt nu niet 'leuk om naar te kijken' met 'goed' door elkaar gehaald? Ik vind dat gejank en alles ook vreselijk, maar voetballend vind ik ze effectiever dan Chili. Ze zetten ook goed druk waardoor de Chilenen fouten maakten.

buizen
jasper1991 schreef:
(quote)
Ik heb meer het idee dat je het Chili, als klein continentgenootje de underdog, meer gunt dan Brazilië, maar Brazilië had het zeker vijf keer kunnen afmaken. Daar staan twee-drie grote kansen van Chili tegenover.

Als Brazilie het vijf keer had kunnen afmaken maar het niet doet dan is het geen topploeg en blijft zelfs een Chili gevaarlijk blijkbaar.
Nee, met het gunnen van een overwinning aan een underdog ben ik niet bezig. Ik kijk naar het totaalbeeld van het toernooi en vind het hartstikke prima dat Brazilie door is, gelukkig. Wat ik bedoel is dat je dat vantevoren weet, dat Brazilie door gaat.
En in het Rooms-Katholieke Brazilie is dan wellicht de hand van God in het spel, of in elk geval een diep geloof. Dat kan in het voetbal nog wel eens helpen.

iggy schreef:
Terechte overwinning die goal van Hulk had gewoon goedgekeurd moeten worden.

Volgens mij werd de bal duidelijk met de borst én bovenarm gespeeld en is de goal dus terecht afgekeurd.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Huh? Was gewoon hands. Die gele kaart was wel onterecht.

Sinds wanneer is het hands als je een bal met je schouder meeneemt?

Kronos schreef:
(quote)

Volgens mij werd de bal duidelijk met de borst én bovenarm gespeeld en is de goal dus terecht afgekeurd.
Dit. Zonder die bovenarm was de bal ver weggestuurd.

Spannend, maar Brazilië was niet best.

Alexis Sanchez is veruit de beste speler van het duel, alleen hij mist een penalty en de over het paard getilde en verder ook onzichtbare Neymar schiet wel zijn penalty raak.

Ondank is 's werelds loon.

iggy schreef:

Vooraan op de bovenarm, dat is geen schouder hè.

Ja, het was duidelijk hands. En dan die reactie.

Ik vond die penalty misser van die aansteller Hulk ook meer dan terecht.
Eigenlijk loopt er maar weinig talent, bij dit Brazilië. Als je het goed nagaat.

Zico stond laatst handtekeningen uit te delen bij het Nederlands team. Brazilië is echt ver verwijderd van het niveau van het voetbal in de tijd van Zico.

iggy schreef:
(quote)

Beter kijken.

buizen
Brazilie moet oppassen dat het straks niet door Colombia van de mat wordt geveegd.

Ik zou zeggen schouder èn bovenarm, maar ik zag er in ieder geval geen hands in.

kaztor schreef:
Ik zou zeggen schouder èn bovenarm, maar ik zag er in ieder geval geen hands in.

Grapje, neem ik aan?

Hendrik68
Zowel schouder als bovenarm is hands volgens mij.

Grote winst van deze wedstrijd is dat blijkbaar Brazilie er van de FIFA wel uit mag als het niet anders is. Webb was weer onnavolgbaar in zijn willekeur, maar zeker niet in het voordeel van Brazilie over de hele wedstrijd gezien. Complimenten voor Webb in deze (jullie lezen het goed). Chili terecht eruit, 3 van de eerste 4 namen een te korte aanloop. Als zelfs de basis van het strafschoppen nemen te veel moeite is, begin er dan gewoon niet aan. Ik was van tevoren blij dat een van de 2 naar huis zou gaan. Dat het Brazilie is geworden is dan geen probleem. Ik was in de eerste helft af en toe onder de indruk van hun spel, maar naar de rust toe en de hele 2e helft plus verlenging was het alleen spannend. Goed werd het nergens meer. De volgende ronde weer een Zuidamerikaans land eruit, lekker opgeruimd. Eerst bidden tot God en vervolgens de hele wedstrijd de matennaaier uit lopen hangen. Spuugzat word je er van. Weg ermee.

Brazilië is echt ver verwijderd van het niveau van het voetbal in de tijd van Zico.
In de tijd van Zico werd er anders ook behoorlijk beroerd verdedigd hoor.

Mij benieuwen wat Uruguay in huis heeft na het hele bijtschandaal. Colombia vind ik iets te gretig van start gaan.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Grapje, neem ik aan?

Noem het een ouderwetse stelling, maar het was me erg duidelijk dat er geen opzet in het spel was. De bal werd m.i. gewoon bespeeld op een onschuldige wijze en als het dan net even boven de borst uitkomt vind ik dit een wat sneue beslissing.

Colombia - Uruguay heeft ook alles in zich om een heuse thriller te worden. Kuiper heeft een geinig avondje. Net als eerder op de avond is het voetbal niet oogstrelend maar er gebeurt van alles.

En net als eerder op de avond heb ik geen voorkeur voor wie door moet.

Alhoewel: in de branchepoule waar leuke prijzen te winnen zijn, heb ik Urugay als kwartfinalist staan. Dus hup Uruguay. Bijt van je af...

Rodriguez ramt de.bal er op een werkelijk nietsontziende wijze in!

JA HALLO

Nog mooier dan die van Van Persie wat mij betreft

Dat. Was. Het. Mooiste. WK-doelpunt. Tot. Nu. Toe.

Van 2014 dan.

Schitterende goal zeg

Volgens de goedchristelijke overlevering komen de wijzen uit het oosten en niet uit het zuiden. Dus, snaveltjes toe, anders geen toetje morgen!

Geweldig doelpunt ja, samen met persie en niet te vergeten Cahill hoogtepunt toernooi

Cahill, nooit van gehoord, vast de nwe spits van die Rommeldamzse club.

Mjuman schreef:

Australische middenvelder.
Dat was me er ook een, ja.

Mjuman schreef:

kaztor schreef:
(quote)

Noem het een ouderwetse stelling, maar het was me erg duidelijk dat er geen opzet in het spel was. De bal werd m.i. gewoon bespeeld op een onschuldige wijze en als het dan net even boven de borst uitkomt vind ik dit een wat sneue beslissing.

Hij neemt de bal o.a. aan met zijn bovenarm, dus kan de scheids maar 1 ding doen. Gelukkig zag hij het goed.

Allemachtig wat een goal. Ik begin zo langzamerhand fan te worden van James.

Edwynn schreef:
Dat. Was. Het. Mooiste. WK-doelpunt. Tot. Nu. Toe.

Van 2014 dan.

Van Persie staat nog 3 straatlengtes voor. Een mooiere goal gaat er sowieso niet gescoord worden. Staat in de top 5 mooiste W.K. goals ooit.

Maar die van James is ook waanzinnig natuurlijk. Prachtige aanname en direct geschoten, heerlijk!

Wat een flutlijst dan

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:41 uur

geplaatst: vandaag om 05:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.