Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 29 juni 2014, 19:44 uur
(quote)
Als je jouw naam achterstevoren spelt staat er 'rotzak'.
Maar dit terzijde.
Ja, kom op zeg.
Met dat soort dooddoeners kom je nergens. Als Mexico nou per definitie beter zou spelen had ie een punt.
Nu 'zie je wel?' roepen als Nederland op het afgrondje balanceert is uiterst kinderachtig.
0
buizen
geplaatst: 29 juni 2014, 19:51 uur
Netjes van Wesley, je kon er op wachten. Hoop dat we ons nu hernemen en doorpakken.
0
buizen
geplaatst: 29 juni 2014, 19:57 uur
Louis bedankt.
Netjes gedaan jongens.
Blijf geloven.
Wij worden wereldkampioen.
Netjes gedaan jongens.
Blijf geloven.
Wij worden wereldkampioen.
0
geplaatst: 29 juni 2014, 20:01 uur
Eind goed, al goed!
Alleen snap ik die wissel De Jong -- BMI niet echt; tactisch verkeerd, bovendien laf. Clasie was de betere tactische keuze geweest.
Dichtgeknepen billen, uitgesteld eten, maar nu gaat de fles open - proost!
Alleen snap ik die wissel De Jong -- BMI niet echt; tactisch verkeerd, bovendien laf. Clasie was de betere tactische keuze geweest.
Dichtgeknepen billen, uitgesteld eten, maar nu gaat de fles open - proost!
0
geplaatst: 29 juni 2014, 20:02 uur
Ik kneep hem wel, die keeper van Mexico was weer erg goed in vorm.
0
buizen
geplaatst: 29 juni 2014, 20:04 uur
deric raven schreef:
Ja die keeper was zeker erg goed, het was bijna geen doen. Maar onze jongens doen het.
Een dikke pluim voor Klaas-Jan.
0
buizen
geplaatst: 29 juni 2014, 20:07 uur
Nu wij Mexico hebben overwonnen - over deze pot zat ik nog het meest in - voorzie ik meer dan ooit tevoren in Nederland de komende wereldkampioen voetbal!
Argentinie en Brazilie stellen niets voor.
Argentinie en Brazilie stellen niets voor.
0
geplaatst: 29 juni 2014, 20:12 uur
Mexico die het toch over zichzelf afriep door meteen na de voorsprong 2 goedspelende spitsen eraf te halen, enkel verdedigen en vergeten te voetballen.
Oranje mede daardoor terecht door, met veel wilskracht en vooral een onhoudbare Robben. Hoewel die penalty toch een duik was volgens mij, dom van Marquez om zijn been te zetten want zo lok je het uit.
Oranje mede daardoor terecht door, met veel wilskracht en vooral een onhoudbare Robben. Hoewel die penalty toch een duik was volgens mij, dom van Marquez om zijn been te zetten want zo lok je het uit.
0
Cured
geplaatst: 29 juni 2014, 20:12 uur
Mazzel voor Nederland, gewoon geluk; volgende keer gaat die bange en afwachtende houding natuurlijk een keer fout. Stom en slecht spelsysteem ....aanvalluh !!
0
geplaatst: 29 juni 2014, 20:19 uur
Meesterlijke wissels weer van Van Gaal en de fitheid betaalt zich uit. Dit heeft niets met mazzel te maken. 10 van de 12 goals in de tweede helft. Op naar de volgende!

0
geplaatst: 29 juni 2014, 20:20 uur
buizen schreef:
ik hoor alweer het woord 'Kuyt' en het woord 'rustig', bah weg met die Kuyt.
Van linksback naar rechtsback naar tweede spits. Wat een baas!ik hoor alweer het woord 'Kuyt' en het woord 'rustig', bah weg met die Kuyt.
Wel hopen dat Nigel de volgende wedstrijd weer mee kan doen, die hebben we wel gemist vandaag.
0
geplaatst: 29 juni 2014, 20:48 uur
Wel mooi voor Sneijder. Hij speelt niet goed maar ik gun hem dit van harte.
Ik vond Cillessen er drie keer niet goed uitzien. Een keer raakt hij de bal helemaal verkeerd. Een keer kwam hij zijn goal uitlopen voor de bok zijn kloten. En dat afstandschot in de 1e helft verwerkte hij ook al niet al te best. Hij herstelde zich wel goed. Veel te doen kreeg hij ook niet meer. Maar goed who cares. Terechte overwinning met wederom matig veldspel. Waren de Mexicanen hun eigen spel blijven spelen was er niet al te veel voor hun aan de hand geweest vrees ik.
Nu maar hopen dat de blessure van de Jong gaat meevallen!!
Ik vond Cillessen er drie keer niet goed uitzien. Een keer raakt hij de bal helemaal verkeerd. Een keer kwam hij zijn goal uitlopen voor de bok zijn kloten. En dat afstandschot in de 1e helft verwerkte hij ook al niet al te best. Hij herstelde zich wel goed. Veel te doen kreeg hij ook niet meer. Maar goed who cares. Terechte overwinning met wederom matig veldspel. Waren de Mexicanen hun eigen spel blijven spelen was er niet al te veel voor hun aan de hand geweest vrees ik.
Nu maar hopen dat de blessure van de Jong gaat meevallen!!
0
HPR
geplaatst: 29 juni 2014, 20:50 uur
Cured schreef:
Mazzel voor Nederland, gewoon geluk; volgende keer gaat die bange en afwachtende houding natuurlijk een keer fout. Stom en slecht spelsysteem ....aanvalluh !!
Precies! Weg met dat onzalige 5-3-2, wij zijn Nederland!!!
0
Cured
geplaatst: 29 juni 2014, 20:55 uur
Mazzel.......blijf ik vinden, met op zijn minst een halve schwalbe. Het punt waar het om gaat dat Nederland tegen Duitsland of Frankrijk deze 5-3-2 opstelling zich niet kan permiteren, want dat is einde verhaal. Wees eerlijk, geef toe dat we met geluk (ook doordat we de tijd hadden door de vroege goal van Mexico) door zijn. Je moet wel realistisch blijven. 2-2 was op basis van de gehele wedstrijd verdiender geweest, maar individuele klasse-momenten en geluk gaven voor Nederland de doorslag, maar de 1e helft had Duitsland of Frankrijk in zo'n partij zo gehakt van ons gemaakt n sta je zeker met 2-0 achter bij de pauze.
Uiteraard vind ik het mooi dat Nederland door is, maar elke wedstrijd nu wordt moeilijk en de geluksfactor raakt ook een keer uitgewerkt. Ik ben niet pessimistisch, maar eerder meer realistisch. Alleen al zonder Robben waren we al terug in Nederland geweest, hoe goed we ons best ook gedaan hebben.
Ik ben een noorderling , dus per definitie wat nuchterder en niet zo snel in de hausse stemming met een resultaat; ik kijk ook hoe dat bereikt wordt. Ik ben nu eenmaal niet zo'n hossende Brabander/Limburger of snel gebekte Hollander.
Uiteraard vind ik het mooi dat Nederland door is, maar elke wedstrijd nu wordt moeilijk en de geluksfactor raakt ook een keer uitgewerkt. Ik ben niet pessimistisch, maar eerder meer realistisch. Alleen al zonder Robben waren we al terug in Nederland geweest, hoe goed we ons best ook gedaan hebben.
Ik ben een noorderling , dus per definitie wat nuchterder en niet zo snel in de hausse stemming met een resultaat; ik kijk ook hoe dat bereikt wordt. Ik ben nu eenmaal niet zo'n hossende Brabander/Limburger of snel gebekte Hollander.

0
geplaatst: 29 juni 2014, 20:55 uur
Het kan altijd verkeerd lopen want een dosis geluk hoort er bij. Maar in deze warme omstandigheden is een eerder afwachtende en dus energiebesparende houding al meermaals de beste gebleken. Die Mexicanen waren tegen het eind al te moe om hun winst te verdedigen en op dat moment kon Nederland kansen beginnen creëren.
0
Cured
geplaatst: 29 juni 2014, 20:59 uur
Natuurlijk speelt de warmte mee, maar de andere wedstrijden begonnen we ook zo afwachtend en maar hopen dat we niet op 1-0 achter kwamen. Als nederland gewoon gaat voetballen, zijn we erg gevaarlijk. In de poulefase hadden we niet al te moeilijke tegenstanders en nog ging het niet al te overtuigend qua wijze.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.