MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Klopt, Spanje is een ploeg van niks en de wijze waarop Chili is afgeslacht door Brazilië gaf wel aan wat een waardeloze ploeg dat was.

Nederland heeft in het hele toernooi 45 minuten goed voetbal laten zien. Dus kan ik Cured voor een groot gedeelte alleen maar gelijk geven. En dat als Maastrichtenaar ha

Ik blijf erbij dat uithouding en het hoofd koel houden de belangrijkste factoren zijn in deze omstandigheden. Laat die andere ploeg eventueel maar een doelpunt op voorsprong komen. Als ze zich daarbij kapot hebben gespeeld dan valt dat nog goed om te keren. Vergelijk het maar met een loopwedstrijd. Enige verschil is de dosis geluk die er in het voetbal bij komt kijken.

Mag dat Mexico in 2018 a.u.b. geband worden van het tournooi?
Guttegut, wat een stelletje zemelaars over een m.i. dik verdiende penalty (zag er duidelijk uit als een obstructie), blijven er hier op tv maar over zeuren hoe bevooroordeeld de scheidsrechter daarover handelde.
Nederland werd sterker, wist een kans te verzilveren in resultaat en Robben werd vervolgens in blessuretijd in 'the box' getackled met een penalty als gevolg, punt. En nu opgehoepeld!

'Sore losers' noemen we dat hier.

Volgens mij was het wel een kleine swalbe hoor Kaztor.
In de 1e helft had de scheids wel een pingel moeten geven denk ik.

Nederland had eerder al een strafschop verdiend dus over een bevooroordeelde scheidsrechter hoeven de Mexicanen niet te zeuren. In plaats van zich al gewonnen te wanen hadden ze maar moeten blijven voetballen. Het is pas aan de eindstreep dat de winst bepaald wordt. De eer van mooiste goal van de match komt wel Mexico toe.

iggy schreef:
Volgens mij was het wel een kleine swalbe hoor Kaztor.
In de 1e helft had de scheids wel een pingel moeten geven denk ik.

Dat zou op zich heel goed kunnen, maar de naïviteit van Marquez mag in dat geval ook aangemerkt worden.

Ben het eens over de pingel.

Cured
niels94 schreef:
Klopt, Spanje is een ploeg van niks en de wijze waarop Chili is afgeslacht door Brazilië gaf wel aan wat een waardeloze ploeg dat was.
Tegen Spanje hadden we het geluk én in de 2e helft de wind mee en Brazilie is ook niet zo bijzonder.

Over de hitte: rustig aan doen moesten beide ploegen, misschien wat meer, maar de speelwijze was net zo armoedig als tegen Australïe en Chili in de 1e helft (en Spanje). Als ik zie hoe gemakkelijk Mexico toch nog wel een handvol aantal keren door de nederlandse verdediging boterde, waar mee het gestuntel aan Nederlandse zijde minstens zo belangrijk was. Voor hetzelfde was het lage ritme de doodsteek geweest voor Nederland, maar een gelukkig gevallen bal en halve schwalbe hielpen ons mede door naar de laatste 8, naast de rake knallen/trappen van Sneijder en Hunter.

Het aura is goed, het gevoel rond oranje, de spelers is goed. Geen gedoe over allerlei zaken.
Elk moment in blijven geloven, die gelijkmaker kon gewoon niet uitblijven.

Er gaan 23 spelers naar zo'n toernooi en ze zijn allemaal belangrijk. Dat Huntelaar nog niet had gespeeld, hoeft uiteindelijk niet te zeggen dat hij geen kans krijgt. Nu De Jong weer geblesseerd, daar zal Van Gaal weer een nieuwe oplossing voor moeten hebben.

Maar hij kan natuurlijk ook gewoon Kuijt daar neerzetten

Cured
Teamspirit lijkt inderdaad geweldig, een niet te onderschatten onderdeel van het succes.

Mexico is ook een geweldige ploeg, hoe zij in de poules de betere waren van Brazilië en Kroatië overklasten was indrukwekkend. Als je daar dan zo van wint kun je ook gewoon wereldkampioen worden. Maar dat geldt ook voor Argentinië, Duitsland, Brazilië, Frankrijk en Colombia.

orbit schreef:
Gelukkig staat er nog een Ajacied tussen

Ik vond Blind niet niet opvallend.
Cilissen heeft verder aardig gekeept.

Voor de rest heb ik geen Ajax gecontracteerden gezien.

Muziekmans: die annexatie die julders F4 - freselijk firtuoze Feyenoord-fans - bedrijven tav oud-spelers (ik noem een Fer en een Vlaar, als voorbeelden) kunnen en mogen anderen ook toepassen: de bondscoach is in dier voege een Ajacied en Wes - ik zei al dat ie belangrijk zou zijn, vooraf - net zo!

Wat voor voetbal-commercials hebben jullie daar?
Hier worden we om de oren geslagen met het Assepoester-deuntje bij het sportdrankje Gatorade. Bibbetiebabbetieboem!

Wat een spanning zeg, mijn bloeddruk is net weer op normaal niveau.
Maar terecht gewonnen, Robben had wel drie strafschoppen mogen hebben. Zo als alle wedstrijden weer het fitst, eerste helft moeizaam en de tweede helft werd het na die goal van Mexico een stuk beter. Een foutje van Van Gaal was Verheagh voor Janmaat.
Maar erg knappe prestatie weer en dat in zo'n oven.

kaztor schreef:
Wat voor voetbal-commercials hebben jullie daar?
Hier worden we om de oren geslagen met het Assepoester-deuntje bij het sportdrankje Gatorade. Bibbetiebabbetieboem!

Deze schiet me vooral te binnen...

Een Hup Holland Hamster bij elke 15 euro. - Albert Heijn - ah.nl

Hamsteren!

Wat is dat Griekenland toch weer vervelend om aan te zien...
Ik hoop dat Costa Rica ze in een vlaag van verstandsverbijstering met 10-0 gaat verslaan. Wordt het toch nog leuk.

buizen
Inderdaad, weg met dit wanvoetbal van Griekenland. Partijtje kan nog wel leuk worden dankzij Costa Rica.

Vind ze helemaal niet zo vervelend om naar te kijken, gewoon een lepe ploeg en die Samaras zie ik graag bezig met zn vals slome stijl.
Ik zie niet in waarom Griekenland niet 'naar zijn kwaliteiten' zou mogen spelen, grootmachten als Brazilie en Nederland doen dat toch ook.

Tot nu toe gaat het gelijk op, Griekenland miss toch een klein beetje beter.

Eens hoor, niks mis met de manier waarop Griekenland speelt.

Verdorie wat een redding! Tikje geluk allicht maar toch

Hendrik68
Mazzel.......blijf ik vinden
Ik ben een noorderling , dus per definitie wat nuchterder en niet zo snel in de hausse stemming met een resultaat; ik kijk ook hoe dat bereikt wordt.

Ik ben ook noorderling en snap werkelijk niet waarom alles op mazzel wordt gegooid. We plaatsen ons 3 toernooien lang zo ongeveer als eerste voor de eindronde. We halen de finale in 2010 en verliezen die finale omdat Casillas zijn teennagels niet geknipt had. In 2012 gaat het dan goed mis, maar daarna pakken we de draad weer op en staan nu "gewoon" weer in de kwartfinale. Wij zijn een landje van 16 miljoen onderdanen, waar landen als Polen, Spanje, Italie, Turkije en Engeland met veel meer inwoners of al naar huis zijn of niet eens in Brazilie waren, daar tellen wij nu weer mee en als ik naar de wedstrijd Costa Rica-Griekenland kijk dan lijkt een halve finale bepaald niet denkbeeldig. Elke wedstrijd zijn wij in de 2e helft onnavolbaar. Dirk Kuijt die in Fortaleza bij 38 graden celsius alle Mexicanen de les leest m.b.t. uithoudingsvermogen. Robben die 2 keer geen penalty krijgt, maar doorgaat tot het gaatje en de ervaren Marques verleidt tot het maken van een domme fout. De Vrij die inschiet en met een belachelijk toeval de bal via de keeper weer het veld in zit stuiteren. Na de 1-0 is Mexico 0 keer in de buurt van Cillessen geweest.

Als je onze resultaten als mazzel ziet, ben je geen nuchtere noorderling, maar gewoon een azijnzeiker die alleen de negatieve dingen wil zien. Wat Nederland de laatste 2 WK's laat zien is ongekend. Wees er nou toch gewoon een keer trots op, i.p.v. alles naar mazzel te relativeren.

Chungking schreef:
Vind ze helemaal niet zo vervelend om naar te kijken, gewoon een lepe ploeg en die Samaras zie ik graag bezig met zn vals slome stijl.

Samaras ziet er uit als iemand die na 20 jaar zolderkamertje iemand aan een spit wil rijgen.

Kansen krijgen ze wel degelijk, maar zodra de actie zich naar het middenveld verplaatst...

Haha, wat een onbenullig doelpunt!

Hendrik68

Hendrik68
Bedankt jongen. Hoe was de TT?

Heb het voor de tv bekeken dit jaar niet zoveel geld te besteden.
Maar de moto gp was mooi en Iwema finisht eens een keer in de punten.

De Grieken onderhand toch wel behoorlijk onberekenbaar, maar ik ben bang dat het enkeltje Athene wordt.
Costa Rica vind ik in de tweede helft niet beter.

Hendrik68
Nog een half uur....

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:12 uur

geplaatst: vandaag om 20:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.