MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Hendrik68
Heb de eerste helft gemist, maar als ik de posts hierboven lees plus de smerige overtreding van Mataudi, dan worden Fransen voor de zoveelste keer dit toernooi gematst. Onvoorstelbaar.

Wat een vuile ploeg die Fransen! Die lullige scheids en zijn prutsassisten zijn blind of zo!?! Dit heb ik nog maar zelden gezien, wraakroepend!

Nu toch grote kansen voor de Fransen, gaan ze uitpakken met een 'specialleke' van de Lage Landen en op het eind toch nog het laken naar zich toetrekken?

buizen
Wou net zeggen, wat zetten die Fransen een druk. En nu toch een goal.

Frankrijk nu dus duidelijk beter, Nigeria speelde ook verrassend goed in de 1e helft.

Tjsa dan toch op efficientie gepakt, met dank aan de ref. Jammer voor Nigeria en in het bijzonder Odemwingie en Enyeama.

De inbreng van Griesman maakte uiteindelijk het verschil (Giroud erg matig vond ik).

Hendrik68
Dit Frankrijk maakt tegen Duitsland geen schijn van kans, zoveel is zeker na vanavond.

Hendrik68 schreef:
Dit Frankrijk maakt tegen Duitsland geen schijn van kans, zoveel is zeker na vanavond.

We gaan zo zien in welke vorm Duitsland steekt. Frankrijk is toch een team met veel mogelijkheden en een goede bank. Een finale zit er naar mijn idee wel in.

Hendrik68
Of Duitsland is ook minder goed als we denken. Kan ook. Van beide ploegen hadden we geen echt heel goede indicatie na de eerste ronde. Frankrijk blijkt na vanavond duidelijk niet de topploeg die het leek te zijn en eens te meer blijkt dat Frankrijk te veel spelers in het team heeft dat zich niet weet te gedragen, dat kan niet goed blijven gaan.

Ik moet wel zeggen, dat ze in de tweede helft Nigeria "kapot" speelden.

Daarmee hanteren ze een soort van Nederlandse tactiek: eerst uit laten razen en dan daarna er over heen.
Ik begrijp niet dat al die landen daar zo'n beetje intrappen.

Nederland-Frankrijk op voorhand een saaie wedstrijd, dus graag vermijden. Dan maar de Duitsers

Hendrik68
Je mag die aanhalingstekens bij kapot wel weghalen hoor.

In de conclusie van Hendrik68 kan ik me goed vinden.

Muziekmans toont zich weer eens de Wereldkampioen Huid van Beer Verkopen (eer die geschoten is) - er zit nog een halve-finale voor, waarin met de Kanaries moet worden afgerekend of hun buren. Winnen van kanaries is niet écht een safe journey home

Niet met Pasen al om je Sinterklaascadeau vragen muziekmans

buizen
Ze mogen in Quatar straks wel drinkpauzes inlassen zo om de 10 minuten. Banaal om dat land te kiezen als organisator, het is niet alles goud wat er blinkt. Maar dit terzijde.

Mjuman schreef:
Muziekmans toont zich weer eens de Wereldkampioen Huid van Beer Verkopen (eer die geschoten is) - er zit nog een halve-finale voor, waarin met de Kanaries moet worden afgerekend of hun buren. Winnen van kanaries is niet écht een safe journey home

Niet met Pasen al om je Sinterklaascadeau vragen muziekmans

Ik vraag mij af hoeveel ik mij aan moet trekken van degenen die tot in den treure hebben geroepen dat Nederland er in de eerste ronde uit zou liggen.
Tot nu toe kom ik nog aardig weg

buizen
Pffff, die Erwin Wennemars zit er ook opeens in Studio Brasil. Ga lekker met Claudia de Brey in DWDD zitten zeg, over schaatsen praten.
Die man stottert helemaal niet (zo 'erg') volgens mij. Hele zinnen rollen zo uit zijn mond, behalve als ie 'het woord heeft' en vooral de aandacht op zich wil houden, dan helpt het stotteren om niet onderbroken te worden. Errug dat ik dit zeg? Nee, zo denk ik er over.

buizen
musician schreef:
(quote)

Ik vraag mij af hoeveel ik mij aan moet trekken van degenen die tot in den treure hebben geroepen dat Nederland er in de eerste ronde uit zou liggen.

Niets van aantrekken. Mensen die bij voorbaat brullen dat Nederland de voorrondes niet zal overleven.. wat moet je ermee?
Onze jongens zijn topfavoriet.

Benieuwd naar Frankrijk - Duitsland (of toch Algerije... ). Ik gok op Frankrijk, die me wat evenwichtiger lijken.

musician schreef:

Zwatelen kan je als de beste, da's algemeen bekend - geef dan even onomstotelijk het bewijs dat en wanneer ik zulks heb gezegd - zo niet ben je gewoon een zwartmakende kletsmajoor met algemeen - nudge nudge, wink, wink, say no more, see what I mean - vage, edoch provocerende babbeldoospraat.

Ik heb de tweede helft moegen missen.
Zo te zien heb ik niet zoveel gemist...

Mjuman schreef:
een zwartmakende kletsmajoor

Een majoor. Zo geef je iemand toch nog een bepaalde rang!

buizen schreef:
(quote)

Niets van aantrekken. Mensen die bij voorbaat brullen dat Nederland de voorrondes niet zal overleven.. wat moet je ermee?
Onze jongens zijn topfavoriet.

Mij niet meeciteren - laat mij er svp buiten, ADHP-Piet

kaztor - oh ik had 'em ook wel Opperkletskoekenbakker willen noemen, maar dat was weer zo lang

buizen schreef:
(quote)

Hij maakte een goal precies zoals verwacht, vanuit het midden, ineens een afstandschot en POEEFFF!! raak! Zo doet Wesley dat. Het geeft niet als hij in het spel, blijkbaar, niet zo zichtbaar is (al werkte ie gister ook weer hard), als hij er dat ene moment sowieso maar is.
Maar 'dramatisch'?? Als ie dramatisch zou spelen zou Louis hem zeker gewisseld hebben maar dat was niet het geval, natuurlijk niet!

Sneijder was in de eerste helft dramatisch, leidde continu balverlies, was veel te traag. Het is dat de Guzman niet beter is.

Gelukkig heeft Sneijder nog steeds een goede traptechniek, waarmee hij goed van afstand kan schieten en de bal lekker hard in kan passen. Had al eerder aaangegeven dat ik 'm nog wel zag scoren, want dat is nog steeds een pluspunt. Maar voetballend gezien speelt hij al vier wedstrijden ondermaats.

buizen
'ADHP', Mjuman?
musician vroeg zich het eerst hardop af, pas later in relatie tot jouw opmerking. Misschien eerst vergeten.
En mensen die onze jongens ten volle steunen, ook in de voorronden al, tja, die krijgen m'n steun.
Trek het je niet aan.

buizen
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Sneijder was in de eerste helft dramatisch, leidde continu balverlies, was veel te traag. Het is dat de Guzman niet beter is.

Gelukkig heeft Sneijder nog steeds een goede traptechniek, waarmee hij goed van afstand kan schieten en de bal lekker hard in kan passen. Had al eerder aaangegeven dat ik 'm nog wel zag scoren, want dat is nog steeds een pluspunt. Maar voetballend gezien speelt hij al vier wedstrijden ondermaats.

Weer dat 'dramatisch'. Nee, hij was niet 'dramatisch' want dramatisch niveau vliegt eruit en wordt gewisseld. In die hitte en bij een direct vechtlustig Mexico wil een en ander nog wel eens 'traag' overkomen maar reken maar dat Wesley zijn krachten goed aansprak. Op het juiste moment de energie om de juiste plek te staan voor een poeier in de touwen... Als de wedstrijd 120 min had geduurd had ie er ook gestaan. Dat onderscheid de mannen van de jongens. Ons elftal in bloedvorm!

buizen schreef:
'ADHD', Mjuman?
musician vroeg zich het eerst hardop af, pas later in relatie tot jouw opmerking. Misschien eerst vergeten.
En mensen die onze jongens ten volle steunen, ook in de voorronden al, tja, die krijgen m'n steun.
Trek het je niet aan.

Eerst begrijpend lezen, weten waarover je 't hebt. Mensen die mij via indirecte vaagpraat willen dissen dan wel in een onjuist daglicht plaatsen kunnen rekenen op verweer.

Nimmer heb ik geroepen dat Oranje er de eerste ronde uit zou vliegen - de bal is immers rond en mental coaching, teamopbouw, Kampfgeist vermag veel. Ik heb alleen het mogelijke voordeel aangestipt van snel uitgeschakeld worden: geen Jumboreclame meer en andere ongein en ook geen hollevatenpraat hier. Zwelbast is de Toonderbenaming voor iemand met zo'n profiel en me dunkt zie jij er ook regelmatig één

buizen
Mjuman schreef:
(quote)

Eerst begrijpend lezen, weten waarover je 't hebt. Mensen die mij via indirecte vaagpraat willen dissen dan wel in een onjuist daglicht plaatsen kunnen rekenen op verweer.

Nimmer heb ik geroepen dat Oranje er de eerste ronde uit zou vliegen - de bal is immers rond en mental coaching, teamopbouw, Kampfgeist vermag veel. Ik heb alleen het mogelijke voordeel aangestipt van snel uitgeschakeld worden: geen Jumboreclame meer en andere ongein en ook geen hollevatenpraat hier. Zwelbast is de Toonderbenaming voor iemand met zo'n profiel en me dunkt zie jij er ook regelmatig één

... tja.
Voordelen als geen Jumboreclame meer, inzetten om het niet erg te vinden dat Nederland er in de voorronden uit ligt? Ik ga verder niet over de discussie tussen jou en musician maar reageerde gewoon op musicians hardop afvragen hoe serieus hij mensen moet nemen die tot in den treure repten over Nederland ligt eruit na de voorronden. Het is geen doen om hele gangen na te gaan van voorgaande discussies en of het allemaal wel klopt.
En nogmaals musician vroeg het zich eerst 'gewoon' hardop af en mijn reactie was al klaar, toen kwam daar jouw citaat om de hoek kijken.
Ja, de bal is rond en ik weet wat begrijpend lezen is. En hollevatenpraat. En de wijsheid in pacht.

Mjuman schreef:
Zwatelen kan je als de beste, da's algemeen bekend - geef dan even onomstotelijk het bewijs dat en wanneer ik zulks heb gezegd - zo niet ben je gewoon een zwartmakende kletsmajoor met algemeen - nudge nudge, wink, wink, say no more, see what I mean - vage, edoch provocerende babbeldoospraat.

Ik kan mij helemaal niet herinneren dat de naam Mjuman was gevallen, maar ik ben blij dat je je aangesproken voelt. En bovendien had Martial recent nog een paar aardige Mjuman citaten die toch ook niet echt kont deden van een naderende finale voor Nederland.

Ik vind, wie de schoen past trekke hem aan, dat bijvoorbeeld best in het openbaar excuses mag worden aangeboden door iedereen die zich een ongeluk heeft gelachen over de selectie van Dirk Kuijt.

Voor mij inmiddels één van de steunpilaren van dit elftal met terecht een vaste basisplaats.

buizen schreef:
(quote)

Weer dat 'dramatisch'. Nee, hij was niet 'dramatisch' want dramatisch niveau vliegt eruit en wordt gewisseld. In die hitte en bij een direct vechtlustig Mexico wil een en ander nog wel eens 'traag' overkomen maar reken maar dat Wesley zijn krachten goed aansprak. Op het juiste moment de energie om de juiste plek te staan voor een poeier in de touwen... Als de wedstrijd 120 min had geduurd had ie er ook gestaan. Dat onderscheid de mannen van de jongens. Ons elftal in bloedvorm!

Ik krijg langzamerhand het idee dat je niet zo objectief bent.

buizen schreef:
Ja, de bal is rond en ik weet wat begrijpend lezen is. En hollevatenpraat. En de wijsheid in pacht.

Fijn - pas het dan voortaan toe ipv met geleende argumenten te huilen met de wolven in het sprookjesbos.

musician - als je had gelezen hoe Martial daarop terug kwam later, zou je nou niet zo parmantig lopen doen, Markies de Cantecleer is er nix bij. 20/20 vision heb je iig niet, selective distorsion wellicht.

Ga weg man, met die rare opmerkingen over Kuijt, zwalpsprakerd. Gaat helemaal nergens. Kuijt vaak genoeg zien spelen voor de lokale FC en zag al snel dat ie hier geen jaaaren vol zou maken; voorbeeldig qua instelling. En ja ik zag ook dat ie aangedaan was, de laatste wedstrijd mooi toch - coach en speler/invaller kunnen een goede relatie hebben.

Wat mij betreft kan je beter kappen met die koers die je ingezet hebt door normaal te doen ipv dat eeuwige Vader Zwaan past op de kleine gedrag dat je nu aan de dag legt tav alle (ex) R'damse spelers - dat zou je sieren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:46 uur

geplaatst: vandaag om 16:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.