Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 1 juli 2014, 14:06 uur
musician schreef:
Ik predik mijn hele leven al het voetbal uit Rotterdam Zuid en dat ik hier pas later aan het sporttopic ben begonnen heeft niets met "kenbaar maken" van doen. Net zo min als dat bekend was dat er hier eerst moet worden beleden aan Mjuman.
Ik predik mijn hele leven al het voetbal uit Rotterdam Zuid en dat ik hier pas later aan het sporttopic ben begonnen heeft niets met "kenbaar maken" van doen. Net zo min als dat bekend was dat er hier eerst moet worden beleden aan Mjuman.
Mooi dat geloof in den hedendaagschen samenleving nog zo gedragen wordt!
Hand in hand kameraden, hand in hand voor Feyenoord1
Geen woorden maar daaaaaden, leve Feyenoord1
Welterusten - denk je om je bloeddruk; en vergeet je regenjas niet als je de deur uitgaat!
0
geplaatst: 1 juli 2014, 14:27 uur
Een serieuze vraag: waarom heeft LVG Clasie niet laten invallen als vervanger van De Jong? Hij is de enige (wissel)veldspeler die nog geen speeltijd heeft gehad - iemand van de kenners enig idee? Alle Feyenoorders hier geven zo hoog van 'em op

0
geplaatst: 1 juli 2014, 14:30 uur
Niet vergeten dat de Duitsers gisteren Hummels misten, hun beste verdediger tot nu toe, ook uitvoetballend. Lahm op de rechtsback neerzetten kan ook eea oplossen, dan is die flank wel redelijk gecovered lijkt me (moet mss ook wel met Mustafi uit voor de rest van het toernooi). Talent te over in het middenveld dus hem hoeven ze daar niet te missen.
En Gotze mag idd wel naar de bank.
En Gotze mag idd wel naar de bank.
0
geplaatst: 1 juli 2014, 14:31 uur
Met goedertieren en vreugd' heb ik bovenstaande reacties doorgenomen. Een lofzang blijft echter achterwege.
Bij voorbaat zal vanavond bij mij de teleurstelling overheersen: zowel België als de VS zijn mij lief. Natuurlijk vanwege de leuke Zuiderburen, maar ook de bijzondere contacten die ik overzee heb. Ik hoop bovenal dat de Belgen eindelijk het spel laten zien dat ze kunnen spelen. De Amerikanen voetballen met het hart op de tong en dus beloofd het een bijzondere 'match' (zoals de Vlaamse commentatoren zeggen) te worden.
Een pleasantly plezante avond voor een ieder die gaat kijken.
.....mijn duit in het collectezakje.....
Bij voorbaat zal vanavond bij mij de teleurstelling overheersen: zowel België als de VS zijn mij lief. Natuurlijk vanwege de leuke Zuiderburen, maar ook de bijzondere contacten die ik overzee heb. Ik hoop bovenal dat de Belgen eindelijk het spel laten zien dat ze kunnen spelen. De Amerikanen voetballen met het hart op de tong en dus beloofd het een bijzondere 'match' (zoals de Vlaamse commentatoren zeggen) te worden.
Een pleasantly plezante avond voor een ieder die gaat kijken.
.....mijn duit in het collectezakje.....
0
geplaatst: 1 juli 2014, 14:43 uur
Mjuman schreef:
Omdat ik dit bericht zonder moeite in één keer doorkwam zal ik er op reageren: Blind staat blijkbaar hoger in van Gaals lijstje als het om middenvelders gaat. Voorafgaand aan het WK (toen er volgens mij nog geen sprake was van het 5-3-2) verwachte diverse media ook dat Blind basisspeler zou worden, als middenvelder dan wel. Zelf vind ik Clasie ook een beperkte speler, al helemaal voor WK-begrippen, maar wel nuttiger dan Blind als middenvelder. Ook had ik Clasie boven Wijnaldum gekozen tegen Mexico, ondanks het feit dat ik PSV'er ben (maar ik ben dan ook geen fan van Wijnaldum).(quote)
Een serieuze vraag: waarom heeft LVG Clasie niet laten invallen als vervanger van De Jong? Hij is de enige (wissel)veldspeler die nog geen speeltijd heeft gehad - iemand van de kenners enig idee? Alle Feyenoorders hier geven zo hoog van 'em op
0
geplaatst: 1 juli 2014, 14:49 uur
Ik vond Wijnaldum de tweede helft tegen Mexico nog best aardig spelen.
0
geplaatst: 1 juli 2014, 15:00 uur
Wijnaldum is iedere wedstrijd die hij speelt de zwakste schakel, hij speelt nu ook een rol die hem niet ligt.
Bij PSV speelde hij aan het begin vh afgelopen seizoen prima als aanvallende middenvelder, defensief spelen gaat hem minder af.
Bij PSV speelde hij aan het begin vh afgelopen seizoen prima als aanvallende middenvelder, defensief spelen gaat hem minder af.
0
geplaatst: 1 juli 2014, 15:06 uur
Rudi S schreef:
Wijnaldum is iedere wedstrijd die hij speelt de zwakste schakel, hij speelt nu ook een rol die hem niet ligt.
Die verklaring tav Clasie is helder - ik denk ook dat in de combinatie Wijnaldum/Clasie te veel risico zat. Het wegvallen van De Jong - liesblessure is heftig en niet met pijnstillers op te lossen (geen startsnelheid, geen wendbaarheid). Blind doet het als middenvelder beter - ook qua passing - dan ik had gedacht. Kuijt op het middenveld, als breker?
A propos Wijnaldum, helder; verder lijkt het idd of PSV telkens diezelfde fout maakt: Afellay moest in zijn laatste jaar ook veel defensiever spelen dan in zijn natuur ligt; combi Maher < > Wijnaldum op één middenveld creeërt ook onbalans.
0
buizen
geplaatst: 1 juli 2014, 15:32 uur
Er zijn momenten geweest (gisteravond) dat ik dacht dat Duitsland een groot toneelspel speelt, dat ze expres zo 'dramatisch' (nou ja, da's ook wat overdreven) spelen om toekomstige finalisten een rad voor ogen te draaien en dat ze overtuigd waren in de laatste 20 min toe te slaan en makkelijk te winnen.
En dan in de 1/4-finale tegen Frankrijk die Fransozen over de voet lopen.
Zeker met die stoethaspelige vrije trap, je gelooft toch niet dat dat waar is?!
Maar ja, zo zijn er ook mensen die niet geloven dat Nederland wereldkampioen wordt..
Het is een bijzonder toernooi, veel mooier voor de (TV)toeschouwer dan het vorige.
Internationale elftallen bedankt!
Maar ja, zo zijn er ook mensen die niet geloven dat Nederland wereldkampioen wordt..
Het is een bijzonder toernooi, veel mooier voor de (TV)toeschouwer dan het vorige.
Internationale elftallen bedankt!
0
Hendrik68
geplaatst: 1 juli 2014, 15:42 uur
Pas als we de finale halen vind ik het mooier dan de vorige. Wel ben ik blij dat we weer supporters horen i.p.v. vuvuzelas. In Zuid Afrika kon je helemaal niet horen of je werd toegejuicht of uitgefloten. Nu is het duidelijk: we worden het hele toernooi uitgefloten, behalve in de openingwedstrijd was het merendeel voor ons geloof ik. Prima, van gefluit word je alleen maar sterker. Over het spel van Oranje wordt net als 4 jaar geleden ook nu geklaagd. Daarin is geen verschil. Elk toernooi heb je lui die over de rug van anderen interessant willen doen. Alleen daarom moeten we een keer wereldkampioen worden. Alleen maar om eindelijk van het gezeik af te zijn.
0
geplaatst: 1 juli 2014, 15:45 uur
buizen schreef:
Er zijn momenten geweest (gisteravond) dat ik dacht dat Duitsland een groot toneelspel speelt,
Er zijn momenten geweest (gisteravond) dat ik dacht dat Duitsland een groot toneelspel speelt,
Enkel Thomas Müller, zie ook die ingestudeerde vrij trap.
0
geplaatst: 1 juli 2014, 15:46 uur
Mjuman schreef:
Die verklaring tav Clasie is helder - ik denk ook dat in de combinatie Wijnaldum/Clasie te veel risico zat. Het wegvallen van De Jong - liesblessure is heftig en niet met pijnstillers op te lossen (geen startsnelheid, geen wendbaarheid). Blind doet het als middenvelder beter - ook qua passing - dan ik had gedacht. Kuijt op het middenveld, als breker?
.
.
Blind is idd onderhand een zekerheidje. Met Kuijt kun je meerdere kanten uit. In dat opzicht pakte de wissel met BMI ook goed uit. Toen alles op de aanval moest kon Kuijt naar voren en had je achterin nog BMI, De Vrij en Vlaar over. Scheelt toch weer een wissel.
0
geplaatst: 1 juli 2014, 15:57 uur
Barcelona is vol lof over de verklaring die Suarez heeft uit gegeven, dat noem ik dan maar "Jezelf op de borst kloppen ".
Waarom zouden ze dat eigenlijk doen
Waarom zouden ze dat eigenlijk doen

0
geplaatst: 1 juli 2014, 16:07 uur
Die verklaring sloeg nergens op. Dat is niet oprecht. Gewoon zijn kanis houden en straks weer lekker voetballen. En dan kletsen we er niet meer over. Hoop ik,
Gisteren nog die Matuidi gezien die een Nigeriaans been door de midden probeerde te trappen? Dat maakt van dat hele Suarezverhaal toch een vogelscheetje (kolibrieformaat welteverstaan)? Dat krijgt dan slechts geel...
Gisteren nog die Matuidi gezien die een Nigeriaans been door de midden probeerde te trappen? Dat maakt van dat hele Suarezverhaal toch een vogelscheetje (kolibrieformaat welteverstaan)? Dat krijgt dan slechts geel...
0
geplaatst: 1 juli 2014, 16:10 uur
buizen schreef:
Er zijn momenten geweest (gisteravond) dat ik dacht dat Duitsland een groot toneelspel speelt, dat ze expres zo 'dramatisch' (nou ja, da's ook wat overdreven) spelen om toekomstige finalisten een rad voor ogen te draaien en dat ze overtuigd waren in de laatste 20 min toe te slaan en makkelijk te winnen.
Wellicht zijn ze ook gewoon wat overschat. De favorietstatus is voor een groot deel gefundeerd op het 'Het blijven Duitsers'-gehalte. Wie had ook gedacht dat twee jaar geleden Italië van ze zou winnen? Ik denk dat ze tegen Frankrijk en anders tegen Brazilië eruit liggen. Te veel van hetzelfde in de verdediging en individueel ook niet alles achterin.Er zijn momenten geweest (gisteravond) dat ik dacht dat Duitsland een groot toneelspel speelt, dat ze expres zo 'dramatisch' (nou ja, da's ook wat overdreven) spelen om toekomstige finalisten een rad voor ogen te draaien en dat ze overtuigd waren in de laatste 20 min toe te slaan en makkelijk te winnen.
0
geplaatst: 1 juli 2014, 16:21 uur
Edwynn schreef:
Gisteren nog die Matuidi gezien die een Nigeriaans been door de midden probeerde te trappen?
Gisteren nog die Matuidi gezien die een Nigeriaans been door de midden probeerde te trappen?
Met gemak de meest smerige overtreding van deze WK.
0
geplaatst: 1 juli 2014, 16:26 uur
jasper1991 schreef:
De favorietstatus is voor een groot deel gefundeerd op het 'Het blijven Duitsers'-gehalte.
De favorietstatus is voor een groot deel gefundeerd op het 'Het blijven Duitsers'-gehalte.
Voor het grootste deel toch op basis van het voetbal van de laatste toernooien, sinds 2006 speelt Duitsland toch met nieuw elan en was in Europa eigenlijk alleen Spanje beter op dat slippertje tegen Italië na.
0
buizen
geplaatst: 1 juli 2014, 16:31 uur
Costa Rica staat (o.a.) bekend om z'n zwarte stranden. Daar kan het elftal m.i.v. zondag eens lekker uitrusten, en mijmeren.
Onze jongens maken zich ondertussen op voor weer een geweldige wedstrijd. Kom maar op, 'topfavorieten'!
Onze jongens maken zich ondertussen op voor weer een geweldige wedstrijd. Kom maar op, 'topfavorieten'!

0
geplaatst: 1 juli 2014, 16:35 uur
herman schreef:
Voor het grootste deel toch op basis van het voetbal van de laatste toernooien, sinds 2006 speelt Duitsland toch met nieuw elan en was in Europa eigenlijk alleen Spanje beter op dat slippertje tegen Italië na.
(quote)
Klopt daarnaast, geweldige spelers; middenveld en aanval, ploeg met gemiddeld toch wel de beste spelers, vind ik dan.
0
geplaatst: 1 juli 2014, 16:50 uur
Ik ben ook wel kapot van Duitsland. Ze hebben het net als elke andere ploeg heel lastig op dit toernooi hetgeen maar aangeeft dat er geen kleine landen meer bestaan. Wie had er nu gedacht dat Algerije zo leuk mee zou doen?
0
geplaatst: 1 juli 2014, 16:53 uur
Ik niet.
Het deed mij afvragen of er (buiten ons gezichtsveld) eigenlijk niet een enorme zee is aan interessante spelers die van betekenis kunnen zijn voor ieders favoriete elftal. En zo een aanwinst zouden kunnen zijn voor de eredivisie.
Maar als er nog leuke verrassingen moeten komen, zal dat in de kwartfinales moeten gebeuren. Ben steeds meer benieuwd, naar uiteindelijk Duitsland-Frankrijk.
Het deed mij afvragen of er (buiten ons gezichtsveld) eigenlijk niet een enorme zee is aan interessante spelers die van betekenis kunnen zijn voor ieders favoriete elftal. En zo een aanwinst zouden kunnen zijn voor de eredivisie.
Maar als er nog leuke verrassingen moeten komen, zal dat in de kwartfinales moeten gebeuren. Ben steeds meer benieuwd, naar uiteindelijk Duitsland-Frankrijk.
0
Cured
geplaatst: 1 juli 2014, 16:53 uur
Ik heb nu haast elke ploeg weleens een keer gezien, behalve Costa Rica
. Ik heb dan ook geen flauw idee of zij nu zo goed zijn of de rest waartegen zij gespeeld hebben minder. Zo te zien zal het wel weer lastig worden, maar ik vind dat het wel moet kunnen ( met nadruk op moet). Wil je momenteel bij de beste landen op horen , dan moet je hier bij de laatste 4 zitten.
Alle "favorieten' hebben mij ook niet echt overtuigd, maar toch wordt Duitsland op het eind (stiekem) wereldkampioen. Ik zie ze tegen Frankrijk juist beter spelen denk ik en zullen de laatste 4 naar mijn idee wel halen. Nederland hoort daar dan ook bij, maar graag niet weer met zo'n gevaarlijk "briljant"stappen-plan van Louis-tje
. Wat meer het heft in eigen handen graag, maar ook niet als een dolleman natuurlijk. In ieder geval Costa Rica ver van de eigen goal houden, zou ik als 'Generaal' zeggen.
Heb niet zo snel een idee van het speelschema, maar ik weet niet of ik Argentinië met behoorlijke zekerheid kan verwachten als 3e kwartfinalist; ook de 4e durf ik niet zo met enige zekerheid te noemen. Misschien wel als verrassing Columbia, al hoop ik toch ook aan de andere kant Brazilië qua naam en dan zouden we 4 geweldige grote namen op voetbalgebied bij de laatste 4 hebben : we zullen zien.
. Ik heb dan ook geen flauw idee of zij nu zo goed zijn of de rest waartegen zij gespeeld hebben minder. Zo te zien zal het wel weer lastig worden, maar ik vind dat het wel moet kunnen ( met nadruk op moet). Wil je momenteel bij de beste landen op horen , dan moet je hier bij de laatste 4 zitten.Alle "favorieten' hebben mij ook niet echt overtuigd, maar toch wordt Duitsland op het eind (stiekem) wereldkampioen. Ik zie ze tegen Frankrijk juist beter spelen denk ik en zullen de laatste 4 naar mijn idee wel halen. Nederland hoort daar dan ook bij, maar graag niet weer met zo'n gevaarlijk "briljant"stappen-plan van Louis-tje
. Wat meer het heft in eigen handen graag, maar ook niet als een dolleman natuurlijk. In ieder geval Costa Rica ver van de eigen goal houden, zou ik als 'Generaal' zeggen.Heb niet zo snel een idee van het speelschema, maar ik weet niet of ik Argentinië met behoorlijke zekerheid kan verwachten als 3e kwartfinalist; ook de 4e durf ik niet zo met enige zekerheid te noemen. Misschien wel als verrassing Columbia, al hoop ik toch ook aan de andere kant Brazilië qua naam en dan zouden we 4 geweldige grote namen op voetbalgebied bij de laatste 4 hebben : we zullen zien.
0
geplaatst: 1 juli 2014, 16:58 uur
Voor de mensen die in de aanvang van de wedstrijd tussen België en de Verenigde Staten zich willen verdiepen in de ontwikkeling van de sport in het land van laatstgenoemde, hier twee mooie artikelen:
World Cup 2014: U.S.A. in Step With Other Overachievers - NYTimes.com
How Jurgen Klinsmann Plans to Make U.S. Soccer Better (and Less American) - NYTimes.com
Growth and Breadth in U.S. Interest in World Cup - NYTimes.com
World Cup 2014: U.S.A. in Step With Other Overachievers - NYTimes.com
How Jurgen Klinsmann Plans to Make U.S. Soccer Better (and Less American) - NYTimes.com
Growth and Breadth in U.S. Interest in World Cup - NYTimes.com
0
geplaatst: 1 juli 2014, 16:58 uur
Costa Rica is één van de verrassingen. Ontzettend leuk elftal dat in elk geval gaat aanvallen. Ruiz heeft laten zien dat hij wel degelijk een dreigende én dragende voetballer kan zijn. Op het jeugdwk in 2001 verloor Nederland overigens van Costa Rica. Ook onder Van Gaal toen.
In vind het leuk dat de Belgen straks optreden. Ik ga er ook echt voor zitten. Maar iets minder Milow en iets minder Stromae als voorpretmachines mag wel toch? Er is meer in Belgenland gemaakt, lijkt mij. Dus ik zet zelf maar even Ostrogoth aan en daarna Cyclone ofzo. Kloteradio.
In vind het leuk dat de Belgen straks optreden. Ik ga er ook echt voor zitten. Maar iets minder Milow en iets minder Stromae als voorpretmachines mag wel toch? Er is meer in Belgenland gemaakt, lijkt mij. Dus ik zet zelf maar even Ostrogoth aan en daarna Cyclone ofzo. Kloteradio.
0
geplaatst: 1 juli 2014, 16:59 uur
Nou dat Algerije zo zou presteren op dit WK hadden weinigen gedacht denk ik.
Die selectie heeft dan wel weer gewoon spelers die bij ; Inter Milaan , Porto, Valencia, Getafe, Tottenham Hotspur, Napoli, Sporting etc spelen.
Daar zou Holland dan weer jaloers op zijn
Die selectie heeft dan wel weer gewoon spelers die bij ; Inter Milaan , Porto, Valencia, Getafe, Tottenham Hotspur, Napoli, Sporting etc spelen.
Daar zou Holland dan weer jaloers op zijn

0
geplaatst: 1 juli 2014, 17:02 uur
0
buizen
geplaatst: 1 juli 2014, 17:03 uur
Ben zeer benieuwd naar het spel van de Belgen vanavond. Houden zij het hoofd koel?
Nu komt het er op aan.
Nu komt het er op aan.
0
Cured
geplaatst: 1 juli 2014, 17:04 uur
Ik hoop dat de Belgen winnen eigenlijk; weer een buurland erbij (voor de duidelijkheid : ik hoor bij Nederland, maar ben een Fries
).
).
0
geplaatst: 1 juli 2014, 17:05 uur
Hier vind je het duidelijkste schema Schema - NOS Wereldkampioenschap Voetbal
Een 'derby der Lage Landen' is als halve finale mogelijk - when God is willing - wanneer Oranje wint van Costa Rica en België van Argentinië. In dat geval mijn respect naar de BeMuBro's - en dat wordt het Mad Max Thunderdome - two teams enter, one team leaves.
Links gaat het tussen F dan wel D en COL vs BRA. Na vanavond kunnen we de balans opmaken voor de kwartfinales.
Een 'derby der Lage Landen' is als halve finale mogelijk - when God is willing - wanneer Oranje wint van Costa Rica en België van Argentinië. In dat geval mijn respect naar de BeMuBro's - en dat wordt het Mad Max Thunderdome - two teams enter, one team leaves.
Links gaat het tussen F dan wel D en COL vs BRA. Na vanavond kunnen we de balans opmaken voor de kwartfinales.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.