Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 2 juli 2014, 00:33 uur
Gefeliciteerd aan de Belgen. Nog door het oog van de naald op het einde, maar ik heb genoten.
0
geplaatst: 2 juli 2014, 00:35 uur
Nicolage Rico schreef:
Gefeliciteerd Belgen. Ik kan eindelijk naar bed.
België was sterk tegen een erg zwak VS.
Gefeliciteerd Belgen. Ik kan eindelijk naar bed.

België was sterk tegen een erg zwak VS.
Stomste beslissing ooit.

De VS van het laatste kwartier had Argentinië helemaal ondersteboven gespeeld. Je hebt de verlenging van de eeuw gemist!
0
geplaatst: 2 juli 2014, 00:35 uur
Beste team is in ieder geval door, moet er toch niet aan denken dat dat matige team van de USA in de kwartfinale komt.
Belgen speelden erg goed, daar gaat Argentinie het nog moeilijk mee krijgen.
Belgen speelden erg goed, daar gaat Argentinie het nog moeilijk mee krijgen.
0
geplaatst: 2 juli 2014, 00:36 uur
Gefeliciteerd Belgen, verdiende overwinning, mooi spektakel. 
Nu de Argentijnen pakken.

Nu de Argentijnen pakken.
0
geplaatst: 2 juli 2014, 00:36 uur
Geniale pot. Schitterende reguliere speeltijd en mogelijk een nog betere verlenging.
0
geplaatst: 2 juli 2014, 00:44 uur
trebremmit schreef:
Beste team is in ieder geval door, moet er toch niet aan denken dat dat matige team van de USA in de kwartfinale komt.
Ik had het juist gehoopt!
Ze spelen niet eens zo slecht en we hadden hier meer kans op een finalefeestje!
0
geplaatst: 2 juli 2014, 00:48 uur
Mja, 90% van de wedstrijd is USA helemaal weggespeeld. 39 schoten op doel van België!
Zou wat zijn als België hier niet door was gegaan.
Zou wat zijn als België hier niet door was gegaan.
0
geplaatst: 2 juli 2014, 00:52 uur
Wat speelt die droeftoeter van een Milow als ode? Halelujah van Leonard Cohen (Jeff Buckley zeg maar) - dan ben je helemaal klaar 
Argentinie is de next-in-line; yes please!!

Argentinie is de next-in-line; yes please!!
0
Dikkop
geplaatst: 2 juli 2014, 01:05 uur
Wat scoren we toch altijd laat in de match.
Echt niet goed voor mijn hart.
Echt niet goed voor mijn hart.
0
geplaatst: 2 juli 2014, 01:09 uur
Haha die Milow elke dag bij jullie in de studio! Daar gaan jullie het wk verliezen jongens!
De 2de helft en de eerste verlenging werden de vs compleet in de vernieling gespeeld, maar scoren blijft natuurlijk het belangrijkste onderdeel van voetbal. Toch heb ik geen enkele ploeg zo een andere zien wegspelen dit wk, en dat geeft toch hoop.
Zo nu men bed in want morgen om 6 uur op m'n werk!
De 2de helft en de eerste verlenging werden de vs compleet in de vernieling gespeeld, maar scoren blijft natuurlijk het belangrijkste onderdeel van voetbal. Toch heb ik geen enkele ploeg zo een andere zien wegspelen dit wk, en dat geeft toch hoop.
Zo nu men bed in want morgen om 6 uur op m'n werk!
0
geplaatst: 2 juli 2014, 01:12 uur
buizen schreef:
Uruguay is er ook al uitgevlogen (wie had nou kunnen voorspellen van die bijt in de nek). Belgie is voor mij nooit een 'favoriet' geweest, de VS veel meer. Maar gun het de Belgen wel het meest hoor, het zijn tenslotte onze zuiderburen.
(quote)
Uruguay is er ook al uitgevlogen (wie had nou kunnen voorspellen van die bijt in de nek). Belgie is voor mij nooit een 'favoriet' geweest, de VS veel meer. Maar gun het de Belgen wel het meest hoor, het zijn tenslotte onze zuiderburen.
Ben altijd blij dat je als zekerheden geponeerde gissingen niet waar blijken te zijn. Geeft me net iets meer zekerheid op het feit dat als we de halve finale tegen Nederland halen, we aan het langste eind gaan trekken.
Hup België hup!
0
geplaatst: 2 juli 2014, 01:37 uur
Enorm leuke match om te kijken!
Pet af voor de Amerikanen die elke wedstrijd tot het bittere eind bleven vechten. Ik had het Dempsey echt gegund op die ingestudeerde vrije trap; wat een ongelofelijke parel had dat geweest! Het enige team waarvan ik bijna elke match met plezier zat te kijken (op die partij tegen Duitsland na).
Nu tegen Argentinië Mertens weer op de bank zetten waar hij hoort en misschien Fellaini wisselen voor Defour om Messi in het gareel te houden. Dan kunnen we vast nog een rondje verder, hoera!
Pet af voor de Amerikanen die elke wedstrijd tot het bittere eind bleven vechten. Ik had het Dempsey echt gegund op die ingestudeerde vrije trap; wat een ongelofelijke parel had dat geweest! Het enige team waarvan ik bijna elke match met plezier zat te kijken (op die partij tegen Duitsland na).
Nu tegen Argentinië Mertens weer op de bank zetten waar hij hoort en misschien Fellaini wisselen voor Defour om Messi in het gareel te houden. Dan kunnen we vast nog een rondje verder, hoera!

0
geplaatst: 2 juli 2014, 01:54 uur
Wat een ongelofelijke match! De beste match die Belgie ooit heeft gespeeld durf ik zeggen en me dunkt zeker in de top 3 van het heel WK. Eindelijk die referentiematch van Belgie.
Match facts (BBC):
Tim Howard made more saves in a single game (15) than any other player in World Cup history (1966-2014).
Belgie: 39 shots waarvan 17 op doel (!!!), schande dat we dit niet eerder afmaken eigenlijk...
19 corners ook maar liefst
Match facts (BBC):
Tim Howard made more saves in a single game (15) than any other player in World Cup history (1966-2014).
Belgie: 39 shots waarvan 17 op doel (!!!), schande dat we dit niet eerder afmaken eigenlijk...
19 corners ook maar liefst
0
geplaatst: 2 juli 2014, 02:26 uur
Het was serieus nagelbijten, zeker in de 2de verlenging toen iedereen stikkapot zat en de Amerikanen wat mochten opkomen. Heerlijke match en ik vermoed dat Tim Howard een serieus visitekaartje heeft afgegeven
Die bleef maar ballen uit zijn kooi halen. Terechte man van de match maar Lukaku en De Bruyne zijn de echte matchwinnaars natuurlijk. Fantastisch hoe Debruyne meer links ging spelen en iedereen hem uit het oog verloor. Lukaku toont weer waarom hij zo goed is in een open match met ruimte. Quasi onverzettelijk want die Amerikaan schatte hem volledig verkeerd in bij dat duel met hem waaruit de openingsgoal volgde. Dikke pluim voor de Amerikanen die maar bleven gaan en de match spannend hielden. Wat een lekker ingestudeerde vrij trap ook, De vallende Muller en de Duitsers moeten Klinsman maar eens opbellen voor wat van die ideetjes
Courtois was mooi op tijd om daar de meubelen te redden. Nu op naar Argentinie en dan hopelijk een halve finale Nederland-Belgie!
Beeld van de match was toch wel een kotsende Vertongen juist voor het begin van de verlengingen
Die bleef maar ballen uit zijn kooi halen. Terechte man van de match maar Lukaku en De Bruyne zijn de echte matchwinnaars natuurlijk. Fantastisch hoe Debruyne meer links ging spelen en iedereen hem uit het oog verloor. Lukaku toont weer waarom hij zo goed is in een open match met ruimte. Quasi onverzettelijk want die Amerikaan schatte hem volledig verkeerd in bij dat duel met hem waaruit de openingsgoal volgde. Dikke pluim voor de Amerikanen die maar bleven gaan en de match spannend hielden. Wat een lekker ingestudeerde vrij trap ook, De vallende Muller en de Duitsers moeten Klinsman maar eens opbellen voor wat van die ideetjes
Courtois was mooi op tijd om daar de meubelen te redden. Nu op naar Argentinie en dan hopelijk een halve finale Nederland-Belgie! Beeld van de match was toch wel een kotsende Vertongen juist voor het begin van de verlengingen

0
Hendrik68
geplaatst: 2 juli 2014, 03:10 uur
Gefeliciteerd alle Belgen op de site en elders. Prachtig potje voetbal. Argentinie kan zijn borst nat maken. De Belgen moeten echter wel wat efficienter met de kansen omspringen en ze moeten hopen dat ze verdedigend niet onder druk komen te staan. Lukt dat dan is alles mogelijk.
0
Cured
geplaatst: 2 juli 2014, 07:17 uur
ja, mooi en goed van België. Ik hoop dat zij doordringen tot de laatste 4, samen met Nederland uiteraard, Duitsland en Brazilië toch (qua naam)/ Columbia mag qua verrasing ook. Toch zie ik graag als affiche de buurlandenstrijd Nederland - België en Duitsland - Brazilië qua klassieker. De finale mag je zelf invullen (als Nederlander en 'buurlandenwedstrijdliefhebber'
).
).
0
geplaatst: 2 juli 2014, 07:33 uur
Ik denk ook helemaal niet dat België hoeft te verliezen van Argentinië.
Ze hebben wel wat kansjes nodig voor een doelpunt..... Maar goed, als je er 40 weet te creëren moet je uiteindelijk een keer het net weten te vinden.
En wat ik van Argentinië heb gezien, is te overkomen.
Ze hebben wel wat kansjes nodig voor een doelpunt..... Maar goed, als je er 40 weet te creëren moet je uiteindelijk een keer het net weten te vinden.
En wat ik van Argentinië heb gezien, is te overkomen.
0
Cured
geplaatst: 2 juli 2014, 07:46 uur
Ik hoop niet dat Argentinië er sneaky vandoor gaat met de winst en dat de Belgen met overtuiging, meer efficiency en geen plankenkoorts de Argentijnen afdrogen. Ik vind bovendien België qua voetbal veel leuker om naar te kijken.
0
geplaatst: 2 juli 2014, 08:25 uur
Nog acht landen over, 4 Europese en 4 Latijns-Amerikaanse. Mooi verdeeld toch...
Als België speelt zoals gisteren dan maken we volgens mij toch wel kans op de halve finale. We moeten alleen nog wat efficiënter zijn in de afwerking, hoewel Howard gisteren wel fijne dingen heeft laten zien.
Moeilijke keuzes nu toch voor de laatste vier, ik verwacht toch vier moeilijke wedstrijden, die allen alle kanten gaan uitkunnen.
Halve finales: Brazilië - Duitsland en Nederland - België (een mens mag alleens dromen hé)
Als België speelt zoals gisteren dan maken we volgens mij toch wel kans op de halve finale. We moeten alleen nog wat efficiënter zijn in de afwerking, hoewel Howard gisteren wel fijne dingen heeft laten zien.
Moeilijke keuzes nu toch voor de laatste vier, ik verwacht toch vier moeilijke wedstrijden, die allen alle kanten gaan uitkunnen.
Halve finales: Brazilië - Duitsland en Nederland - België (een mens mag alleens dromen hé)
0
geplaatst: 2 juli 2014, 08:39 uur
Mooie pot, die enigzins camoufleert dat België een tekort heeft aan koele afmakers. Iets wat ze vanaf nu écht kan gaan opbreken (wat ik niet hoop)...
0
geplaatst: 2 juli 2014, 08:46 uur
kabouter76 schreef:
Nog acht landen over, 4 Europese en 4 Latijns-Amerikaanse. Mooi verdeeld toch...
Die Europese landen liggen dicht op een kluitje, dat dan weer wel. Nog acht landen over, 4 Europese en 4 Latijns-Amerikaanse. Mooi verdeeld toch...

Opmerkelijk dat alle groepswinnaars door zijn naar de kwartfinales, hoewel alle tegenstanders in de 8e finales hun kansen hebben gehad, op Uruguay na.
0
geplaatst: 2 juli 2014, 08:58 uur
Overigens denk ik dat ze er bij de FIFA maar eens over moeten nadenken om de VS uit de Noord- en Midden Amerikaanse selectie te houden, dat lijkt me toch wat te gemakkelijk plaatsen voor het WK op die manier (zo'n beetje zoals Australië die verhuisd zijn naar de Aziatische groep). Als de VS meespelen met de Zuid-Amerikaanse landen, zal dat hun spelpeil ook nog bevorderen. Want we kunnen wel lacherig doen over de VS, maar ze gaan alleen maar beter worden, denk ik.
0
geplaatst: 2 juli 2014, 09:12 uur
Ik denk niet dat de FIFA dat gaat doen, zeker niet na de censuur die ze gisteren hebben toegepast!
ELKE betwistbare fase die in het voordeel werd gefloten van de Amerikanen, werd niet herhaald. Een vriend van me zei dit na 10 minuten, we zijn er op beginnen letten, en het is de volledige rest van de wedstrijd zo geweest.
Tja, de VS is een grote markt waar veel geld zit natuurlijk...
ELKE betwistbare fase die in het voordeel werd gefloten van de Amerikanen, werd niet herhaald. Een vriend van me zei dit na 10 minuten, we zijn er op beginnen letten, en het is de volledige rest van de wedstrijd zo geweest.
Tja, de VS is een grote markt waar veel geld zit natuurlijk...
0
geplaatst: 2 juli 2014, 09:18 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.