Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
Martial
geplaatst: 2 juli 2014, 09:20 uur
musician schreef:
Ik denk ook helemaal niet dat België hoeft te verliezen van Argentinië.
Ze hebben wel wat kansjes nodig voor een doelpunt..... Maar goed, als je er 40 weet te creëren moet je uiteindelijk een keer het net weten te vinden.
En wat ik van Argentinië heb gezien, is te overkomen.
Ik denk ook helemaal niet dat België hoeft te verliezen van Argentinië.
Ze hebben wel wat kansjes nodig voor een doelpunt..... Maar goed, als je er 40 weet te creëren moet je uiteindelijk een keer het net weten te vinden.
En wat ik van Argentinië heb gezien, is te overkomen.
IK denk als Nederland zijnde je toch beter op Argentinië kan stuiten dan op Belgie, want een Belgie in de vorm van gisteravond zal zeer lastig worden voor Nederland denk ik zo maar......
Argentinië valt inderdaad nog steeds tegen al hebben ze in Messi natuurlijk een klasbak van jewelste in huis, ook Di Maria kan veel beter wat hij tot nu toe heeft laten zien, we zullen zien wat deze wedstrijd op gaat leveren in de kwart-finale, al gun ik "onze" Belgische vrienden natuurlijk het beste

0
Martial
geplaatst: 2 juli 2014, 09:22 uur
Kill_illuminati schreef:
Die rechtsback van Amerika is er ook een om in de gaten te houden.
Die rechtsback van Amerika is er ook een om in de gaten te houden.
Ja zou zo maar een goede opvolger kunnen zijn van Janmaat bij Feyenoord

0
Mb.
geplaatst: 2 juli 2014, 09:44 uur
België kan zo maar is de finale van het WK halen. Argentinië (in de huidige staat) moet te doen zijn en Nederland (of Costa Rica) lijkt me een formaliteit. Een halve finale Nederland-België zou leuk zijn. Al heb ik wel de indruk dat een dergelijk duel minder leeft in Nederland. Belgen willen zich van oudsher afzetten tegen de Nederlanders terwijl de Nederlanders die rivaliteit minder als zodanig ervaren. Nederlanders willen zich van oudsher afzetten tegen de Duitsers terwijl de Duitsers die rivaliteit minder als zodanig ervaren. Toch opvallend.
0
geplaatst: 2 juli 2014, 09:58 uur
herman schreef:
Stomste beslissing ooit.
De VS van het laatste kwartier had Argentinië helemaal ondersteboven gespeeld. Je hebt de verlenging van de eeuw gemist!
(quote)
Stomste beslissing ooit.

De VS van het laatste kwartier had Argentinië helemaal ondersteboven gespeeld. Je hebt de verlenging van de eeuw gemist!
Toch niet. :- ) Heb de tv na een paar minuten toch weer aan gezet.
Die bal op de hak op het laatst.

0
geplaatst: 2 juli 2014, 10:04 uur
Ja de verdediging gaat toch wat minder naief moeten spelen tegen Argentinië en Nederland. Messi en Robben zullen niet zo slordig zijn als de Amerikanen.
0
buizen
geplaatst: 2 juli 2014, 10:19 uur
Wat een match zeg, en uiteindelijk een verdiende overwinning voor 'de rode duivels', geweldig dat zij straks een kwartfinale tegen Argentinie spelen. Zou wat zijn als we een halve finale Nederland - Belgie krijgen!
0
geplaatst: 2 juli 2014, 10:19 uur
Mb. schreef:
België kan zo maar is de finale van het WK halen. Argentinië (in de huidige staat) moet te doen zijn en Nederland (of Costa Rica) lijkt me een formaliteit. Een halve finale Nederland-België zou leuk zijn. Al heb ik wel de indruk dat een dergelijk duel minder leeft in Nederland. Belgen willen zich van oudsher afzetten tegen de Nederlanders terwijl de Nederlanders die rivaliteit minder als zodanig ervaren. Nederlanders willen zich van oudsher afzetten tegen de Duitsers terwijl de Duitsers die rivaliteit minder als zodanig ervaren. Toch opvallend.
Sterker: België kan zomaar winnaar worden. Maar dat geldt voor alle overgbleven teams minus Costa Rica.
Gek W.K. dit.
Ik geloof dat bijna alle Nederlanders hopen op Nederland - België. Ten eerste omdat we buurlanden zijn (en elkaar dus goed kennen), ten tweede omdat de Belgen de laatste tijd constant roepen beter dan Oranje te zijn.
0
geplaatst: 2 juli 2014, 10:32 uur
Nicolage Rico schreef:
Sterker: België kan zomaar winnaar worden.
Sterker: België kan zomaar winnaar worden.
Belgie heeft voortreffelijk gespeeld gister, maar dat zal te hoog gegrepen zijn.
Wel een stunt die z'n weerga niet kent mocht dit gebeuren.
Echter Belgie gaat nu pas een echte tegenstander krijgen welke veel minder naief is dan VS en veel meer kwaliteit in huis heeft dan pakweg Algerije of Zuid Korea.
Bij dergelijke teams (Duitsland of Brazilie) kan het zomaar gaan draaien.
Ik hoop dat de blessure van De Jong Nederland dwingt om 'gewoon' weer 4-3-3 te gaan spelen.
0
geplaatst: 2 juli 2014, 10:33 uur
Belgie-Nederland zou mooi zijn idd! En dat dan de beste maar het WK mag winnen.
Het lollige is nog dat Nederland momenteel speelt in de 5-3-2 waarmee Belgie het lang deed (o. a. ook in Mexico als ik me niet vergis), terwijl België min of meer een 'hollandse' 4-3-3 speelt
Het lollige is nog dat Nederland momenteel speelt in de 5-3-2 waarmee Belgie het lang deed (o. a. ook in Mexico als ik me niet vergis), terwijl België min of meer een 'hollandse' 4-3-3 speelt
0
Hendrik68
geplaatst: 2 juli 2014, 10:48 uur
Ik wil helemaal geen Nederland - Belgie, want dat is de wedstrijd waar ik voor Oranje het minste vertrouwen in heb. Maar als affiche is het uiteraard geweldig. Eh Cornholio, wat je over de scheidsrechter/FIFA verklaart een pagina terug slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als de Amerikanen hadden gescoord vlak voor tijd dan was een volkomen terechte goal afgekeurd vanwege buitenspel wat het op dik 2 meter niet was geweest. En Kevin De Bruyne ontsnapte aan geel 2 minuten vlak nadat een Amerikaan hem wel kreeg. Het enige opvallende was dat vrijwel elke actie van Fellaini werd afgefloten. Maar goed, dit zijn details waar we het niet over moeten hebben na zo'n mooie pot voetbal. Belgie in de kwartfinale, top. Aanvallend zit het helemaal goed, dat afmaken komt wel. Verdedigend gaat Belgie in de kwartfinale voor het eerst serieus op de proef gesteld worden. Een fatsoenlijke spits heeft Belgie nog niet tegenover zich gehad en nu ineens Messi en Di Maria. Bovendien gaan ze tegen Argentinie veel minder ruimte krijgen dan tegen de wel erg naieve Amerikanen. Ook de vuiligheidjes die we van de Argentijnen kennen, dat zijn dingen waar een Amerikaan totaal niet mee bezig is. Dus het zal op zeker wat lastiger worden zaterdag, maar Belgie begint als favoriet.
0
geplaatst: 2 juli 2014, 11:02 uur
Veel Nederlanders zullen het nooit kunnen verkroppen als België wél het WK weet te winnen 

0
geplaatst: 2 juli 2014, 11:14 uur
Met uitstek de beste en leukste wedstrijd die ik dit WK heb gezien, buiten de wedstrijden van Oranje uiteraard: tegen een winnend Oranje kan natuurlijk niks op.
0
geplaatst: 2 juli 2014, 11:17 uur
Hendrik68 schreef:
Eh Cornholio, wat je over de scheidsrechter/FIFA verklaart een pagina terug slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als de Amerikanen hadden gescoord vlak voor tijd dan was een volkomen terechte goal afgekeurd vanwege buitenspel wat het op dik 2 meter niet was geweest. En Kevin De Bruyne ontsnapte aan geel 2 minuten vlak nadat een Amerikaan hem wel kreeg.
Eh Cornholio, wat je over de scheidsrechter/FIFA verklaart een pagina terug slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als de Amerikanen hadden gescoord vlak voor tijd dan was een volkomen terechte goal afgekeurd vanwege buitenspel wat het op dik 2 meter niet was geweest. En Kevin De Bruyne ontsnapte aan geel 2 minuten vlak nadat een Amerikaan hem wel kreeg.
Hendrik, de scheids heb ik absoluut niet onder vuur willen nemen. Ik denk dat die in eer en geweten een degelijke wedstrijd gefloten heeft. Het gaat mij puur om het niet tonen van herhalingen na betwistbare fases (fases die je in andere wedstrijd sowieso terug te zien zou krijgen). Neem de proef op de som en kijk eens 20 minuten opnieuw, je zal zien dat het echt geen onzin is.
Ik ben ook erg benieuwd naar onze verdediging. Tegen Argentinië zie ik het op één of andere manier nog wel goed komen. Messi en Di Maria kan je in hun huidige vorm als ploeg opvangen. Maar tegen Nederland zie ik niet onmiddellijk in hoe we de snelheid van Robben aan banden moeten leggen. Vertonghen, Van Buyten, Alderweireld, Kompany zijn geen van allen snel genoeg.
0
Hendrik68
geplaatst: 2 juli 2014, 11:17 uur
Veel Nederlanders zullen het nooit kunnen verkroppen als België wél het WK weet te winnen
Ik zou persoonlijk strontjaloers zijn als Belgie wint, net als ik dat 4 jaar geleden op Spanje was, ben ik heel eerlijk in. Maar daarom misgun ik het ze zeker niet. Als ze winnen is dat volkomen terecht. Een land nog kleiner als Nederland, als dat wereldkampioen zou worden zou dat geweldig zijn voor het internationale voetbal.Cornholio: accoord.
0
geplaatst: 2 juli 2014, 11:28 uur
Ik weet het niet met Vertonghen. De ene keer brengt hij zijn keeper in gevaar om vervolgens weer met een geweldig aanvallende actie te komen.
0
geplaatst: 2 juli 2014, 11:28 uur
Stel, stél, dat België en Nederland zaterdag allebei hun kwartfinale winnen. Wie is er dan bij op Rock Werchter om daar het grootste verbroederingsfeest tussen onze landen van de laatste eeuw in te zetten?
0
geplaatst: 2 juli 2014, 11:38 uur
itchy schreef:
Absoluut niet, inderdaad. Nederland, dat eigenlijk altijd beter is geweest dan België (op een gedeelte in de jaren '80 na wellicht) wordt wél wereldkampioen, terwijl Nederland het nooit geweest is.
Nee, dat kan en mag niet.

0
Hendrik68
geplaatst: 2 juli 2014, 11:51 uur
Deze heb ik niet van mezelf, maar: we hebben Spanje al verslagen, dan verslaan we Argentinie in de halve finale en Duitsland in de finale. Hebben we alle WK finales in een keer gerevancheerd.
Belgie is nog jong, mogen jullie over 4 jaar. Ik zeg: deal.
0
geplaatst: 2 juli 2014, 11:56 uur
Hendrik68 schreef:
Deze heb ik niet van mezelf, maar: we hebben Spanje al verslagen, dan verslaan we Argentinie in de halve finale en Duitsland in de finale. Hebben we alle WK finales in een keer gerevancheerd.

Die had ik zelf nog niet bedacht. Zullen we een petitie starten om het uit te laten komen?
0
buizen
geplaatst: 2 juli 2014, 12:05 uur
Nadeel van een match - stel dat - tussen Nederland-Belgie is natuurlijk dat onze jongens niet ongebreideld instructies naar elkaar kunnen schreeuwen op het veld, die Belgen verstaan onze taal ook. Tegen Costa Rica is dat veel makkelijker ("Naar voren Arjen, hier komt een poeierpass!"). 

0
geplaatst: 2 juli 2014, 12:09 uur
0
geplaatst: 2 juli 2014, 12:12 uur
buizen schreef:
Nadeel van een match - stel dat - tussen Nederland-Belgie is natuurlijk dat onze jongens niet ongebreideld instructies naar elkaar kunnen schreeuwen op het veld, die Belgen verstaan onze taal ook. Tegen Costa Rica is dat veel makkelijker ("Naar voren Arjen, hier komt een poeierpass!").
Mwah, gewoon iedereen oortjes in, toch.
0
geplaatst: 2 juli 2014, 12:19 uur
Buizen ziet nooit clubvoetbal zeker. Dan kan het zomaar zijn dat twee ploegen uit dezelfde stad tegenover elkaar staan. Gaat altijd verkeerd omdat ze elkaars taaltje gewoon kunnen verstaan.
0
geplaatst: 2 juli 2014, 12:38 uur
Even een Buizen-post 
Las vanochtend een mooi ingezonden stuk in den courant waarom Oranje wereldkampioen moet worden - om van alle nationale trauma's af te komen - let op:
1. We vernederen de medefinalist van 2010, Spanje
2. We rekenen af met de medefinalist van 1978, Argentinie
3. We verslaan in de finale Duitsland, medefinalist van 1974
Toeval? Driemaal is scheepsrecht - zeker driemaal driemaal

Las vanochtend een mooi ingezonden stuk in den courant waarom Oranje wereldkampioen moet worden - om van alle nationale trauma's af te komen - let op:
1. We vernederen de medefinalist van 2010, Spanje
2. We rekenen af met de medefinalist van 1978, Argentinie
3. We verslaan in de finale Duitsland, medefinalist van 1974
Toeval? Driemaal is scheepsrecht - zeker driemaal driemaal

0
Hendrik68
geplaatst: 2 juli 2014, 12:43 uur
Duidelijk bewijs dat je nooit verder dan 1 bericht terugleest. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.