Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 2 juli 2014, 12:53 uur
This Year’s Joyous, Thrilling Performance Shows the USA’s World Cup Future Is Bright
Slate
Slate
Howard (who is 35 years old), Dempsey (31), and Jermaine Jones (32) may not make another World Cup squad, but some of the team’s best performers in Brazil should develop into stars and starters by the time 2018 rolls around. Backup center back John Brooks, who scored the goal heard ‘round the U.S. in the opener against Ghana, will be just 25 at the next World Cup. DeAndre Yedlin, who looked against Belgium like he could play for any team in the world, will only be 24. It’s no exaggeration, meanwhile, to call Julian Green, who will be 23 in four years, perhaps the best U.S. prospect ever. Against Belgium he had a Michael Owen moment (hopefully his career goes better than Owen’s), scoring a beautiful volley on his first-ever World Cup touch to become the youngest player since Lionel Messi to score at a World Cup.
0
Hendrik68
geplaatst: 2 juli 2014, 12:55 uur
Wil niet mijn gelijk halen Nicolage Rico, sterker ik hoop dat het niet waar is, maar ik las onderstaande vanmorgen:
'FC Groningen houdt rekening met interesse van Feyenoord en PSV' - Voetbalprimeur.nl
'FC Groningen houdt rekening met interesse van Feyenoord en PSV' - Voetbalprimeur.nl
0
geplaatst: 2 juli 2014, 12:59 uur
Against Belgium he had a Michael Owen moment (hopefully his career goes better than Owen’s), scoring a beautiful volley on his first-ever World Cup touch to become the youngest player since Lionel Messi to score at a World Cup.
? die afschamper?
? die afschamper?
0
geplaatst: 2 juli 2014, 13:06 uur
Ach, Amerikanen die over voetbal schrijven....
Maar die goal was best mooi.
Maar die goal was best mooi.
0
geplaatst: 2 juli 2014, 13:18 uur
Na so was, Philip der Pfeifkessel aus dem Norden hat auch was erwähnt.
Op een smartfoon (geen trema op e Argintinië, gek hè en nouw el) gaat dat niet zo makkelijk

0
geplaatst: 2 juli 2014, 13:39 uur
Ik zou die Beasley wel willen hebben. Was niet te stoppen.
Oud PSV en oud Manchester City.
Maar speelt nu voor Puebla FC. Zo'n overname moet toch kunnen lukken, voor weinig

0
geplaatst: 2 juli 2014, 13:40 uur
Dit is wel een mooi grafiekje van de wedstrijd van België - VS:
The Wave of Belgium - Unite...
The Wave of Belgium - Unite...
0
geplaatst: 2 juli 2014, 13:56 uur
kabouter76 - je zat er een beetje naast met verdeling van deelname: die is 3 ZAM (Zuid-Amerika), 1 NAM (Noord- en Middenamerika) en 4 EUR. De FIFA werkt met 5 "conferences" die overeenkomen met de werelddelen - Noord- en Zuid-Amerika zijn 2 aparte werelddelen; Costa Rica zit de conference voor Noord.
0
geplaatst: 2 juli 2014, 14:12 uur
Ik had dan ook 4 Latijns-Amerikaanse landen geschreven. Omdat Costa Rica inderdaad een buitenbeentje is, maar dat gaat niet lang meer duren hé...
0
geplaatst: 2 juli 2014, 14:14 uur
uit een BBC forum:
Fred should've been arrested for impersonating a striker AND attempting to pass himself off as the member of the Village People with that 'tache
Fred should've been arrested for impersonating a striker AND attempting to pass himself off as the member of the Village People with that 'tache

0
geplaatst: 2 juli 2014, 14:26 uur
kabouter76 schreef:
Ik had dan ook 4 Latijns-Amerikaanse landen geschreven. Omdat Costa Rica inderdaad een buitenbeentje is, maar dat gaat niet lang meer duren hé...
Ik had al eerder naar de statistieken gekeken:
De afgelopen 11 toernooien (vanaf 1970) waren en 44 halvefinalisten in totaal; daarvan ging het in 1/4 van de gevallen om een Zuidamerikaanse finalist. Nog nooit zijn er sindsdien meer ZAM finalisten geweest dan Eur; max was het 2-2; in 1970 (in Mexico) en in 1978 (Argentinië). In 1982 en in 2006 was er geen ZAM-kwartfinalist. NOG NOOIT is er maar één EUR halvefinalist geweest!
0
Hendrik68
geplaatst: 2 juli 2014, 14:31 uur
Er is ook nog nooit een Europees land wereldkampioen geworden op het Amerikaanse continent. Ik wil dat Oranje aan die traditie een eind gaat maken. En anders maar een ander Europees land.
0
geplaatst: 2 juli 2014, 14:35 uur
Mjuman schreef:
Las vanochtend een mooi ingezonden stuk in den courant waarom Oranje wereldkampioen moet worden - om van alle nationale trauma's af te komen - let op:
Las vanochtend een mooi ingezonden stuk in den courant waarom Oranje wereldkampioen moet worden - om van alle nationale trauma's af te komen - let op:
In welke krant?

0
geplaatst: 2 juli 2014, 14:40 uur
NrcNext - een 'ikje'.
Feyenoorders met interesse in Beasley: Damarcus is inmiddels 32.
Feyenoorders met interesse in Beasley: Damarcus is inmiddels 32.
0
Cured
geplaatst: 2 juli 2014, 14:43 uur
Wanneer was trouwens voor het laatst een geheel Zuid-Amerikaanse WK finale? 1962 dacht ik?(2x voorgekomen meen ik, maar weet dat niet zeker).
0
geplaatst: 2 juli 2014, 14:51 uur
Cured schreef:
Wanneer was trouwens voor het laatst een geheel Zuid-Amerikaanse WK finale? 1962 dacht ik?(2x voorgekomen meen ik, maar weet dat niet zeker).
Nooit voorgekomen: 1962 was 1 (ZAM - Braz.) -1 (EUR - TJECH) ; Braz. won; muv 1966 (Engeland) heeft BRAZ achtereen gewonnen in 58, 62, 70
0
geplaatst: 2 juli 2014, 14:54 uur
Stalin schreef:
This Year’s Joyous, Thrilling Performance Shows the USA’s World Cup Future Is Bright
Slate
Slate
(quote)
Dat wordt al vanaf 1994 gezegd, dat de VS er nu echt aankomt. In 2006 een kwartfinale dacht ik, dat was het ook al wel.
0
geplaatst: 2 juli 2014, 15:33 uur
herman schreef:
Dat wordt al vanaf 1994 gezegd, dat de VS er nu echt aankomt. In 2006 een kwartfinale dacht ik, dat was het ook al wel.
(quote)
Zie ze eigenlijk nog steeds hetzelfde spelen als altijd, weinig techniek en tactiek, veel vechtvoetbal en fysiek. Denk niet dat het veel anders gaat worden, was ook niet echt onder de indruk gisteren. Het was een mooie opwarmer voor de Belgen.
0
Cured
geplaatst: 2 juli 2014, 16:07 uur
Mjuman schreef:
Nooit voorgekomen: 1962 was 1 (ZAM - Braz.) -1 (EUR - TJECH) ; Braz. won; muv 1966 (Engeland) heeft BRAZ achtereen gewonnen in 58, 62, 70
Ok, nou in theorie kan dat dus nog, al denk ik dat dat er niet van komt . (BRA-ARG bijv.)(quote)
0
geplaatst: 2 juli 2014, 16:20 uur
herman schreef:
Kwartfinale van de VS was overigens in 2002 (even nagezocht).
Kwartfinale van de VS was overigens in 2002 (even nagezocht).
Yep, dat was hetzelfde tournooi dat Zuid-Korea dankzij Hiddingku in de halve finale kwam - Turkije (??) eindigde toen als derde, net voor hen

(ben excelsheet aan het bijwerken - vandaar
)
0
geplaatst: 2 juli 2014, 16:23 uur
Enkele leuke linkjes
Wat Tim Howard allemaal zou kunnen redden: de Titanic en Bambi - WK voetbal - De Morgen - demorgen.be
#FuckBelgium: Verenigde Staten ventileren frustraties op Twitter - Rode Duivels - De Morgen - demorgen.be
En de classic : Belgium? Isn't that the capital of Brussels?
Wat Tim Howard allemaal zou kunnen redden: de Titanic en Bambi - WK voetbal - De Morgen - demorgen.be
#FuckBelgium: Verenigde Staten ventileren frustraties op Twitter - Rode Duivels - De Morgen - demorgen.be
En de classic : Belgium? Isn't that the capital of Brussels?
0
geplaatst: 2 juli 2014, 16:29 uur
Je zou bijna 'social media' willen gaan typeren als 'asociaal'. Daarover is wel een aardige boom op te zetten.
De onderstroomgedachte is nl dat wanneer heel veel mensen het gaan roepen en steunen (re-tweeten) het welhaast waar moet zijn. Waarheidsvinding is niet één van de basics van 'social media'.
De onderstroomgedachte is nl dat wanneer heel veel mensen het gaan roepen en steunen (re-tweeten) het welhaast waar moet zijn. Waarheidsvinding is niet één van de basics van 'social media'.
0
Improvision
geplaatst: 2 juli 2014, 16:33 uur
Mjuman schreef:
(quote)
Jawel hoor, 1930 en (de facto) 1950.
0
geplaatst: 2 juli 2014, 16:35 uur
Mjuman schreef:
Spot on Mjuman maar een mooi gezegde is ook
'onderschat nooit domme mensen in grote groepen' anders waren we allemaal individualisten.
0
geplaatst: 2 juli 2014, 16:40 uur
Als je naar de letter leest, heb je een punt - maar je kunt je afvragen of je ten eerste naar 1930 terug wilt gaan - wat voor relevantie heeft dat nu en hoe representatief was dat tournooi met slechts 13 deelnemende landen?
Hetzelfde geldt uiteraard voor 1950: eveneens slechts 13 deelnemende landen, omdat een aantal landen afzegde (en de opgeroepen vervangers eveneens).
0
geplaatst: 2 juli 2014, 16:43 uur
Ernie schreef:
Enkele leuke linkjes
Enkele leuke linkjes
De Belgen hadden ook gewoon eens een keer náást de keeper kunnen schieten, in plaats van elke keer rechtstreeks in of tegen zijn handen. Dat had ook behoorlijk kunnen helpen.

0
Hendrik68
geplaatst: 2 juli 2014, 16:45 uur
Ja, ja hoe het kan veranderen. In 1950 was het nog van: "Hallo mijnheer de voorzitter van de KNVB, we zitten met de afzegging van Duitsland voor het komende WK, hebben jullie misschien zin". "Ach, leuk dat je aan ons denkt, maar het komt nu eigenlijk niet uit, heeft u onze zuiderburen al gebeld?"
60 jaar later staat of valt de hele economie met het WK voetbal.
0
geplaatst: 2 juli 2014, 16:50 uur
Hendrik68 schreef:
Ja, ja hoe het kan veranderen. In 1950 was het nog van: "Hallo mijnheer de voorzitter van de KNVB, we zitten met de afzegging van Duitsland voor het komende WK, hebben jullie misschien zin". "Ach, leuk dat je aan ons denkt, maar het komt nu eigenlijk niet uit, heeft u onze zuiderburen al gebeld?"
Kijk voor de grap maar eens op de wiki naar de WK58 - Zweden; zie de omvang van de stadions, vorm je een beeld van wat er toen omging aan geld en zet dat af tegen anno nu. NRC had daaar een aardig artikel over - in dit wk gaat exponentieel meer om dan in 2010 en 2006. Eerdere wk's verbleken erbij.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.