MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Als het zo'n partijdige scheidsrechter was waarom gaf hij dan geen rode kaart voor dat knietje tegen Neymar? Ik neem aan dat iedereen toch wel heeft gezien dat Colombia gisteren gewoon heel slecht was en echt niet met hulp van de scheids uitgeschakeld is.

Gaat ook gebeuren, Depay kreeg een hesje op de training

HPR
Depay staat linksback!

trebremmit schreef:
Als het zo'n partijdige scheidsrechter was waarom gaf hij dan geen rode kaart voor dat knietje tegen Neymar? Ik neem aan dat iedereen toch wel heeft gezien dat Colombia gisteren gewoon heel slecht was en echt niet met hulp van de scheids uitgeschakeld is.

Het gaat om de geraffineerderdheid van het optreden van de scheidsrechter. De juiste beslissing op het juiste moment die net leidt tot een positief resultaat voor Brazilië.

Niet de hele wedstrijd, dat valt teveel op.

Dat afgekeurde doelpunt van Colombia. Wel of geen buitenspel, een goed uitsluitsel wordt er niet gegeven. Colombia tegen Brazilië wordt dan teruggefloten. Bij Brazilië had het doelpunt gezeten.
Die grensrechter vlagde in de 2e helft opmerkelijk vaak bij twijfelgevallen in het voordeel van Brazilië, trouwens.

Een vrije trap op een aardige locatie voor Brazilië, terwijl er sprake was van een schwalbe waar een gele kaart voor had moeten worden getrokken. Luiz schiet hem er prachtig in, daar niet van.
Zware overtreding keeper in het strafschopgebied: Cesar was de enige die mocht blijven staan, alle andere keepers waren er ongetwijfeld uit gestuurd.

Het zijn net elke keer van die dingen, die Brazilië het benodigde duwtje in de rug geven en het is nooit andersom. Dat scheidsrechters foutjes maken, ok. Maar dan moet het beide kanten op zijn en dat is dus niet zo.

Het zijn maar drie voorbeelden, er waren er meer in deze wedstrijd. En dat geldt voor elke wedstrijd voor Brazilië tijdens dit WK.

Nederlanders die klagen over een scheidsrechter die een schwalbe niet ziet, het moet allemaal niet meer gekker worden op dit WK.

HPR
Een zogeheten optelsom...

buizen
Hopelijk krijgen we vanavond twee fatsoenlijke potten voetbal op WK-niveau te zien, want die wedstrijden van gisteren waren voor de toeschouwer nou niet echt je van het.
NB: onze jongens worden wereldkampioen.

dix
musician schreef:

Het gaat om de geraffineerderdheid van het optreden van de scheidsrechter. De juiste beslissing op het juiste moment die net leidt tot een positief resultaat voor Brazilië. Niet de hele wedstrijd, dat valt teveel op.

Brazilië - Chili

Eerst wordt er een doelpunt van Hulk afgekeurd. Terecht, maat nou ook weer niet zo o-ver-duidelijk dat de scheids hier niet anders had gekund. Later in de wedstrijd heeft Chili zowaar de 1-2 nog op de schoen. Uiteindelijk moeten er toch strafschoppen aan te pas komen, en dan buigt Chili onder de druk.

Het zit 'm in de details, daar heb je gelijk in. Maar neem dan ook alle details in beschouwing. Cynisme als overlevingsstrategie is me niet onbekend, maar ik heb bij het scheidsrechtercorps niet het idee dat ze koste wat kost Brazilië in het toernooi willen houden. Gisteravond ook niet.

De scheidsrechters (+ assistentie) was gewoon matig, daar hadden beide teams last van.
Colombia (Kronos) had normaal gesproken ook wel wat meer kaarten kunnen pakken.
Ik was vooraf op basis van de eerdere wedstrijden voor Colombia, maar zij werden op basis van inzet naar huis gespeeld.
James en Neymar zullen nu geen speler vh toernooi meer worden, die komt uit een team van de laatste 4.

buizen
Vind het overigens nergens op slaan dat de Tour nu in Groot Brittanie start, niks an.
Zie wel uit naar de prachtige beelden vanuit de lucht van een zonnig en veelal pittoresk Frankrijk straks (nee, ik ben geen Frankofiel o.i.d.). Alleen al die adembenemend mooie landschappen en kastelen maken de Tour een genot om naar te kijken. En dat gewoon de beste mogen winnen, zonder doping natuurlijk.

Een zonnig en pittoresk Engeland vind ik voor de verandering niet verkeerd

maar ik heb bij het scheidsrechtercorps niet het idee dat ze koste wat kost Brazilië in het toernooi willen houden.

Tegen Kroatië had ik dat idee wel. De scheidsrechter van gister was net als iedereen, behalve Howard Webb (tot nu toe dan), gewoon bang om tegen Brazilië te fluiten. Vind je het gek, als je de Brazilianen bij een discutabel moment benadeelt kom je dat land niet levend uit.

Stijn_Slayer
Tegen Chili wilde Webb ook wel heel nadrukkelijk tonen dat hij absoluut niet pro-Brazilië was.

Het is ook nooit goed

musician schreef:
(quote)

Het gaat om de geraffineerderdheid van het optreden van de scheidsrechter. De juiste beslissing op het juiste moment die net leidt tot een positief resultaat voor Brazilië.

Niet de hele wedstrijd, dat valt teveel op.

Dat afgekeurde doelpunt van Colombia. Wel of geen buitenspel, een goed uitsluitsel wordt er niet gegeven. Colombia tegen Brazilië wordt dan teruggefloten. Bij Brazilië had het doelpunt gezeten.
Die grensrechter vlagde in de 2e helft opmerkelijk vaak bij twijfelgevallen in het voordeel van Brazilië, trouwens.

Een vrije trap op een aardige locatie voor Brazilië, terwijl er sprake was van een schwalbe waar een gele kaart voor had moeten worden getrokken. Luiz schiet hem er prachtig in, daar niet van.
Zware overtreding keeper in het strafschopgebied: Cesar was de enige die mocht blijven staan, alle andere keepers waren er ongetwijfeld uit gestuurd.

Het zijn net elke keer van die dingen, die Brazilië het benodigde duwtje in de rug geven en het is nooit andersom. Dat scheidsrechters foutjes maken, ok. Maar dan moet het beide kanten op zijn en dat is dus niet zo.

Het zijn maar drie voorbeelden, er waren er meer in deze wedstrijd. En dat geldt voor elke wedstrijd voor Brazilië tijdens dit WK.

Hoor ik je nog niet over dat knietje bij Neymar, wat een donkerrode kaart was, denk dat hij nog liever gebeten werd.

Maar goed, ik ben het verder helemaal eens met wat Rudi zegt.
En Brazilie heeft eigenlijk alleen de eerste wedstrijd tegen Kroatië een scheids gehad die partijdig was.

Cured
Die belager van Neymar had rood moeten hebben; dat soort meer dan agressieve inkomen moet aan banden worden gelegd, want de risico's op ernstige blesuures (of einde carrière) zijn heel groot. Ik zag gisteren Schweini ook inkomen op een Fransman alsof hij erdoor heen wilde rammen (als een Duitse Tank)....dan kan echt niet.

Laten de scheidsrechters consequent fluiten en niet aarzelen naar geel of naar rood te grijpen.
Daar is iedereen het wel over eens.

De suggestie wordt gewekt dat ik zou vinden dat Colombia als lieve jongetjes benadeeld zijn geworden (en door hadden moeten gaan), maar dat is helemaal niet waar. De wedstrijd was rijp voor 15 gele en 3 rode kaarten.

Het gaat mij alleen om het benoemen van cruciale momenten die leiden tot voordeel van Brazilië.
In het geheel valt het misschien niet op, de hele wedstrijd was één valpartij. Maar krijgt een Kroaat een penalty bij een dergelijke valpartij in het strafschopgebied? Zou een Braziliaans doelpunt als dat van Colombia zijn afgekeurd?

Het is ook niet gemakkelijk, werkelijke schoppartijen en valpartijen zonder aangeraakt te zijn volgden elkaar in hoog tempo op. En een foutje is dan snel gemaakt. Maar het is nooit ten nadele van Brazilië waardoor ze een wedstrijd verliezen.

Ben nu de tweede helft van Brazilië-Colombia aan het bekijken.
Ik denk dat de scheids z'n gele kaarten heeft thuisgelaten.

buizen
sheep67 schreef:
Humor

(afbeelding)

Hahaha, die is heel erg grappig , sheepsixtyseven

Benadrukt weer eens die Hollandse arrogantie maar toch heerlijk zo'n opmerking!

Het zou geen probleem moeten zijn vanavond maar in de groepsfase hebben ze toch wel hun visitekaartje achtergelaten. Maar de nummer 28 van de wereld (voor het WK) moeten we gewoon verslaan. Het is Italie, Engeland, Uruguay en Griekenland in ieder geval niet gelukt.

buizen
Arogantie moet niet worden verward met zelfvertrouwen (of andersom).
Onze jongens worden gewoon wereldkampioen, no one can stop us!

zo is dat!

buizen
Dit gaat nog een hektisch en wellicht rommelig topic worden als zowel de halve en hele finales van het WK-voetbal als slopende bergetappes of spectaculaire tijdritten in de Tour de France hun kookpunten bereiken..

sheep67 schreef:
zo is dat!

Ik weet het nog niet. Nederland lijkt een beetje de eeuwige tweede Joop Zoetemelk van het WK.

Tweede worden kan frustrerend zijn, maar meerdere keren tweede worden geeft niemand recht op de eerste plaats. De eerste plaats moet elk WK zelf op het veld verdiend worden. En daarna is het weer samen met de anderen vanaf de startlijn opnieuw beginnen. Vanzelfsprekender kan haast niet. Misschien dus dat daar de arrogantie zit, het vermeende recht op de wereldtitel op basis van eerdere prestaties. Tekortschietende prestaties dan nog. Ook al scheelde het maar weinig.

Voor België is het WK nu al geslaagd. We zitten voor de tweede keer in de kwartfinale. De achtste finale haalden we reeds vier keer eerder. Alleen in '86 wisten we nog verder te geraken. Een verloren halve finale. Vierde plaats dus. Op dit moment is de kwartfinale een feit. Over enkele uren staan we misschien even ver als in '86. Misschien ook niet. Mogelijk worden we zelfs wereldkampioen. Waarschijnlijk niet.

Maar toch zijn we al gewonnen. Van Duitsland bijvoorbeeld, wat spektakelspel betreft. En wat voetbalgekte betreft hebben we van onszelf gewonnen. Het kleurt hier even vlot zwart/geel/rood als Nederland oranje kleurt. Het lijkt bijna een tegenreactie op de verkiezingsuitslag, waar de N-VA 1 op de 3 van de Vlaamse kiezers achter zich wist te krijgen. Maar de uitslag in de strijd van sterkste merk is overduidelijk: België - Vlaanderen, 3 - 1.

Van Argentinië moeten we kunnen winnen. Ik schat onze kans in op fifty-fifty.

Hendrik68
Nederland lijkt een beetje de eeuwige tweede Joop Zoetemelk van het WK.
Klopt. Ook Joop Zoetemelk won uiteindelijk de Tour en werd wereldkampioen.

Mb.
Argentinië speelt als een natte krant. België is gewoon favoriet.

buizen
Succes met jouw Belgie, Kronos.
En bedankt voor je opbeurende woorden over Nederland, daar kunnen we wat mee.. Begrijp echt niet waar je het over hebt met 'vermeend recht op wereldtitel'. Wij gaan gewoon de wereldtitel pakken op basis van elke wedstrijd winnen met ons elftal en coach. Niks 'vermeend recht', er wordt hard voor geknokt iedere wedstrijd.

HPR
Ik stel voor Nigel de Jong te vervangen voor Buizen.

Hendrik68 schreef:
Klopt. Ook Joop Zoetemelk won uiteindelijk de Tour en werd wereldkampioen.

Klopt. Toch staat hij bekend als eeuwige tweede. Motorrenner Àlex Crivillé werd zelfs twee keer wereldkampioen. Maar als ik aan hem denk, zie ik hem achter Mick Doohan aanrijden.

buizen schreef:
Niks 'vermeend recht', er wordt hard voor geknokt iedere wedstrijd.

Alle ploegen knokken er hard voor. Maar jullie zijn bij voorbaat de beste natuurlijk. Dus jullie gaan winnen. De wedstrijden zijn eigenlijk alleen nog maar een formaliteit.

Ik werk met Nederlandse collega's, ik heb een Nederlandse vriendin, ik heb familie in Nederland wonen, ik gun Nederland de wereldtitel. Maar soms kost het me veel moeite. En Nederlandse arrogantie is daarvoor de reden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:00 uur

geplaatst: vandaag om 04:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.