Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 5 juli 2014, 00:07 uur
Hendrik68 schreef:
Ik als erkend niet liefhebber van Brazilie vind de kritiek op de scheidsrechter een beetje overdreven. Zo partijdig was hij niet. Colombia was gewoon niet goed genoeg. Dit Brazilie is te pakken en als je dat niet kan moet je niet zeuren en kun je lekker naar huis.
Ik als erkend niet liefhebber van Brazilie vind de kritiek op de scheidsrechter een beetje overdreven. Zo partijdig was hij niet. Colombia was gewoon niet goed genoeg. Dit Brazilie is te pakken en als je dat niet kan moet je niet zeuren en kun je lekker naar huis.
Inderdaad, gewoon terechte overwinning van Brazilië. Dat gehuil altijd...
0
geplaatst: 5 juli 2014, 00:09 uur
Die Grueter zei de hele tijd dat die vrije trap niet terecht was, maar dat was toch gewoon een terechte, of ben ik nu gek?
Verder was dat knietje bij Neymar gewoon een rode kaart, ook al is het een vervelend ventje.
Afschuwelijke wedstrijd trouwens.
Verder was dat knietje bij Neymar gewoon een rode kaart, ook al is het een vervelend ventje.
Afschuwelijke wedstrijd trouwens.
0
geplaatst: 5 juli 2014, 00:11 uur
Nee man hij raakte hem amper, dan kun je voor elke duwtje of sliding een vrije trap geven.
Maar moet zeggen dat Brazilie wel goed speelde maar het nog altijd een matig elftal vind.
En de hulp van de Fifa natuurlijk
Maar moet zeggen dat Brazilie wel goed speelde maar het nog altijd een matig elftal vind.
En de hulp van de Fifa natuurlijk

0
geplaatst: 5 juli 2014, 00:17 uur
Zou de herhaling daar dan nog wel eens van willen zien, volgens mij werd ie gewoon neergehaald maar ik heb het maar een keer gezien.
Brazilie heeft gewoon terecht gewonnen, Colombia heeft eigenlijk geen kans gehad. Die goal werd ook terecht afgekeurd want buitenspel.
Brazilie heeft gewoon terecht gewonnen, Colombia heeft eigenlijk geen kans gehad. Die goal werd ook terecht afgekeurd want buitenspel.
0
geplaatst: 5 juli 2014, 00:18 uur
Begonnen ook pas na de 2-0 echt te voetballen, hadden ze veel eerder moeten doen.
Maar wat een wereld speler blijft die Rodriguez toch
Maar wat een wereld speler blijft die Rodriguez toch

0
geplaatst: 5 juli 2014, 00:21 uur
Ik heb het meermaals gezien, ook in vertraging, maar het leek een aardige schwalbe. Het akelige is dat ik veel meer twijfels heb over de juistheid van de afkeuring van het Columbiaanse doelpunt.
Pure vechtswedstrijd, laag niveau, zeker tactisch.
Pure vechtswedstrijd, laag niveau, zeker tactisch.
0
geplaatst: 5 juli 2014, 00:22 uur
Dit wordt nu een walk over voor de Duitsers, ook omdat Silva er niet bij is door die domme gele kaart.
0
buizen
geplaatst: 5 juli 2014, 00:26 uur
Lastige ploeg dat Brazilie. Van conditionele problemen leken de kanaries ook geen last te hebben, schijnbaar chaotisch maar onvermoeibaar werd het veld over gerend. Zie er maar eens van te winnen. Waar was nu dat de hemel in geprezen Colombia?
0
geplaatst: 5 juli 2014, 00:31 uur
Nu maar hopen op Duitsland dan, want in de finale is Brazilië never nooit te verslaan.
Droomscenario zou toch zijn: winnen van Costa Rico, België en dan in het hol van de leeuw winnen van die Kanaries. O o. En dan naar Schiphol om te kijken wie er wel levend terug komt.
Droomscenario zou toch zijn: winnen van Costa Rico, België en dan in het hol van de leeuw winnen van die Kanaries. O o. En dan naar Schiphol om te kijken wie er wel levend terug komt.
0
geplaatst: 5 juli 2014, 00:33 uur
Mjuman schreef:
Het akelige is dat ik veel meer twijfels heb over de juistheid van de afkeuring van het Columbiaanse doelpunt.
Het akelige is dat ik veel meer twijfels heb over de juistheid van de afkeuring van het Columbiaanse doelpunt.
It's Colombia, not Columbia.
0
geplaatst: 5 juli 2014, 00:34 uur
buizen schreef:
Waar was nu dat de hemel in geprezen Colombia?
Waar was nu dat de hemel in geprezen Colombia?
Geklemd onder de noppen van de scheids.
0
buizen
geplaatst: 5 juli 2014, 00:37 uur
Nou, in de eerste helft was er een gigamegakans van drie tegen een, in het doelgebied, en die kans werd gewoon verprutst. Scheidsrechter had daar niets mee van doen.
0
geplaatst: 5 juli 2014, 00:39 uur
Was geen partijdige scheids, gewoon een slechte.
Colombia heeft het gewoon aan zichzelf te danken dat ze niet door zijn, leek eigenlijk nergens op wat ze deden.
Colombia heeft het gewoon aan zichzelf te danken dat ze niet door zijn, leek eigenlijk nergens op wat ze deden.
0
geplaatst: 5 juli 2014, 00:55 uur
Ik weet wel zeker dat het een partijdige scheidsrechter was. Als we nog een wedstrijd zo duidelijk gaan zien dat het thuisland bevoordeeld wordt dan is het op zeker dat de FIFA hier iets mee van doen heeft.
0
geplaatst: 5 juli 2014, 01:06 uur
Serieus beestje dat meeviert na de penalty: Look at the size of the locust thing on Rodriguez's arm! #BRA #COL - vine.co
https://pbs.twimg.com/media/Bru0y1qCEAAnZN3.png
https://pbs.twimg.com/media/Bru0y1qCEAAnZN3.png
0
geplaatst: 5 juli 2014, 01:56 uur
Neymar out voor de rest van het toernooi, melden Braziliaanse media.
Goed nieuws voor Duitsland. Zonder Silva en Neymar zouden ze nu toch favoriet moeten zijn.
Goed nieuws voor Duitsland. Zonder Silva en Neymar zouden ze nu toch favoriet moeten zijn.
0
Hendrik68
geplaatst: 5 juli 2014, 03:21 uur
http://www.vi.nl/nieuws/wk-voor-neymar-voorbij-na-wervelbreuk-.htm
De weg naar de finale ligt open voor de Oosterburen. Het hield al niet over met de Brazilianen, maar nou is het helemaal klaar. Duitsland is bepaald ook niet groots, maar dit mogen ze niet uit handen geven. Wel lijkt Duitsland met de wedstrijd minder creatief te worden. Het lijkt of de pijp aardig leeg aan het geraken is en dat terwijl fitheid altijd hun grootste kracht was. De tegenstander van Duitsland maakt in de finale grote kans. Nederland en Belgie lijken veel fitter dan de Duitsers. Zoals de Belgen tegen de VS en wij tegen de Mexicanen maar konden blijven gaan zo zie ik de Duitsers dat echt niet meer doen. Ze deden het tegen een onthutsend slecht Frankrijk weer grotendeels op de oude vertrouwde Duitse manier.
Ik doe trouwens nu wel voorkomen alsof wij al van Costa Rica en Belgie van Argentinie gewonnen hebben. Moet nog wel even gebeuren, maar ik zie een derby der lage landen aankomen en een compleet Westeuropeese finale.
De weg naar de finale ligt open voor de Oosterburen. Het hield al niet over met de Brazilianen, maar nou is het helemaal klaar. Duitsland is bepaald ook niet groots, maar dit mogen ze niet uit handen geven. Wel lijkt Duitsland met de wedstrijd minder creatief te worden. Het lijkt of de pijp aardig leeg aan het geraken is en dat terwijl fitheid altijd hun grootste kracht was. De tegenstander van Duitsland maakt in de finale grote kans. Nederland en Belgie lijken veel fitter dan de Duitsers. Zoals de Belgen tegen de VS en wij tegen de Mexicanen maar konden blijven gaan zo zie ik de Duitsers dat echt niet meer doen. Ze deden het tegen een onthutsend slecht Frankrijk weer grotendeels op de oude vertrouwde Duitse manier.
Ik doe trouwens nu wel voorkomen alsof wij al van Costa Rica en Belgie van Argentinie gewonnen hebben. Moet nog wel even gebeuren, maar ik zie een derby der lage landen aankomen en een compleet Westeuropeese finale.
0
geplaatst: 5 juli 2014, 04:14 uur
Thiago Silva en Neymar niet beschikbaar voor de halve finale, terwijl de Duitsers geen schade hebben opgelopen. De twee belangrijkste spelers uit het team. Beter konden ze niet wensen.
0
geplaatst: 5 juli 2014, 08:05 uur
Even los van dat ik de scheidsrechter natuurlijk ook niet al te best vond gisteren bij Brazilië - Columbia; ik ergerde me ook aan spelers van beide kanten, die dan erg verontwaardigd doen over het zogenaamde onrecht wat ze aangedaan wordt, terwijl ze een overduidelijke overtreding maken. Dat maakt het protest altijd zo onbetrouwbaar. Protesteer dan op het moment dat je ook echt vindt dat de scheids iets fout doet.
Ben toevallig in Duitsland op doorreis naar Frankrijk. Dus mogen zien hoe ze het feestje hier vieren. Bij een Grieks restaurant op een terras de wedstrijd gekeken, terwijl je zit te eten, echt perfect. Doordat ze veel schermen buiten hebben, geeft het een gemütliche sfeer op zo'n plein. Na afloop vooral veel toeterende auto's met vlaggen.
Ben toevallig in Duitsland op doorreis naar Frankrijk. Dus mogen zien hoe ze het feestje hier vieren. Bij een Grieks restaurant op een terras de wedstrijd gekeken, terwijl je zit te eten, echt perfect. Doordat ze veel schermen buiten hebben, geeft het een gemütliche sfeer op zo'n plein. Na afloop vooral veel toeterende auto's met vlaggen.
0
geplaatst: 5 juli 2014, 08:17 uur
Het was verder gewoon erg leuk om naar te kijken. Jammer dat Colombia pas laat begon met voetballen. Brazilië speelde zowaar wel beter maar de prijs bleek hoog.
0
geplaatst: 5 juli 2014, 08:29 uur
Mjuman schreef:
NRC had daaar een aardig artikel over - in dit wk gaat exponentieel meer om dan in 2010 en 2006. Eerdere wk's verbleken erbij.
NRC had daaar een aardig artikel over - in dit wk gaat exponentieel meer om dan in 2010 en 2006. Eerdere wk's verbleken erbij.
Vermoedelijk niet het artikel wat je bedoeld, maar desalniettemin een interessant kijkje ''vanaf de zijlijn''.
NRC
0
geplaatst: 5 juli 2014, 08:47 uur
Meschien dat Colombia ook wel erg opkeek tegen Brazilie. Wat in feite onzin is. Brazilie voetbalt als een kip zonder kop. Na de 2-0 zag je ze de bal een aantal malen zonder enig idee naar voren rossen. De goal van Columbia is naar mijn idee geheel ten onrechte afgekeurd. Duitsland zal ongetwijfel minder respect hebben voor Brazilie. Zeker nu Neymar en Silva ontbreken. Voor Hulk en Fred doet geen enkel team het in zijn broek. Alleen die namen al
.
.
0
HPR
geplaatst: 5 juli 2014, 09:03 uur
Geen enkel land voetbalt top dit WK. In totaal heeft Nederland nog het hoogste aantal minuten topvoetbal afgeleverd. Ons verschuilen voor een favorietenrol is er niet meer bij.
0
geplaatst: 5 juli 2014, 09:05 uur
Hendrik68 schreef:
De weg naar de finale ligt open voor de Oosterburen. Het hield al niet over met de Brazilianen, maar nou is het helemaal klaar. Duitsland is bepaald ook niet groots, maar dit mogen ze niet uit handen geven. Wel lijkt Duitsland met de wedstrijd minder creatief te worden. Het lijkt of de pijp aardig leeg aan het geraken is en dat terwijl fitheid altijd hun grootste kracht was.(...)
De weg naar de finale ligt open voor de Oosterburen. Het hield al niet over met de Brazilianen, maar nou is het helemaal klaar. Duitsland is bepaald ook niet groots, maar dit mogen ze niet uit handen geven. Wel lijkt Duitsland met de wedstrijd minder creatief te worden. Het lijkt of de pijp aardig leeg aan het geraken is en dat terwijl fitheid altijd hun grootste kracht was.(...)
Je moet er toch ernstig rekening mee houden dat, ondanks het uitvallen van Silva en Neymar, het niet makkelijk gaat worden voor Duitsland.
Dat Brazilië het gaat zien als een heroïsche missie ivm met de absentie van beiden en ondersteund door publiek en scheidsrechter alsnog de finale haalt.
De scheidsrechters hebben tot nu toe Brazilië zo'n beetje in elke wedstrijd wel het duwtje gegeven dat nodig was om in ieder geval niet te verliezen. Ik heb nog geen één scheidsrechter gezien die tégen Brazilië heeft gefloten. En dan kun je met heel slecht spel een eind komen.
Zo durfde de scheidsrechter ook geen rood te geven aan keeper Julio Cesar, na zijn harde tackle in het strafschopgebied waaruit die penalty voor Colombia ontstond. Ik weet niet eens of hij een penalty had durven geven bij de stand 0 - 0.
Zo'n onterechte gele kaart tegen James Rodriguez van Colombia.
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS3obxi0p5MlLVwYFl0v_A559j6r7CcC3ZLKhpjLNgSFesMWfJm
En om met Jan Mulder te spreken over bovenstaande actie: wal-ge-lijk. Het gaat Luiz inderdaad niet om Rodriquez maar om de eer en meerdere glorie van Luiz. Had Colombia gewonnen, dan had Luiz echt niet zo gestaan. Trouwens dat elke keer op z'n knieën gaan voor een behoorlijk gebed is ook verschrikkelijk.
Nee, dat de Duitsers er maar flink overheen mogen gaan.
0
HPR
geplaatst: 5 juli 2014, 09:13 uur
musician schreef:
De scheidsrechters hebben tot nu toe Brazilië zo'n beetje in elke wedstrijd wel het duwtje gegeven dat nodig was om in ieder geval niet te verliezen. Ik heb nog geen één scheidsrechter gezien die tégen Brazilië heeft gefloten. En dan kun je met heel slecht spel een eind komen.
Zeg dat wel. Een smet op het WK, zulke onverholen thuisfluiterij. Ik ben blij dat Nederland Brazilië eerder heeft weten te ontlopen.
Dat de Duitsers de genadeklap mogen uitdelen.
0
Martial
geplaatst: 5 juli 2014, 09:29 uur
Voor Hulk zou ik toch maar oppassen, je moet er toch niet aan denken als hij kwaad wordt

Brazilie wel terecht door, maar wel zonder Neymar de rest van het WK al blijft het voetbal gehaast en chaotisch aan Braziliaanse zijde.
Mijn favoriet is die Neymar ook niet, maar hoe die jongen elke keer tegen de graszoden wordt gewerkt is wel wat van te zeggen natuurlijk.
0
geplaatst: 5 juli 2014, 09:38 uur
Wat is er eigenlijk met die scheids gebeurd die Nederland-Chili floot? Die vond ik uitstekend fluiten!
0
geplaatst: 5 juli 2014, 09:41 uur
Had gisteren op een mooie voetbalavond gehoopt, maar die kwam er niet. Twee zeer matige wedstrijden. Brazilië - Colombia was niet om aan te zien. Beetje wild tegen de bal en vooral elkaar trappen.
0
Cured
geplaatst: 5 juli 2014, 10:11 uur
Ik en Cruyff
o.a.willen vanavond het 4-3-3 systeem bij Nederland. Actie !! 
o.a.willen vanavond het 4-3-3 systeem bij Nederland. Actie !! 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.