MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Die grensrechter heeft ook een nieuwe bril nodig zeg

Misschien klinkt dit erg raar, maar ik vermoed echt dat CR uit is op penalties...

Goh dat was al vanaf de aftrap zo

Nou, ze hebben het. Ik hoop dat ze er blij mee zijn.

Wat een slopende wedstrijd

Tim Krul's da man!!!!

Tim Krul _0_

We hebben in ieder geval een elftal dat gewoon penalties naar binnen knikkert. Dat is wel eens anders geweest.

Van Persie moet maar eens wat extra rondjes om het veld gaan rennen. En afwerken op doel. Man, man. Bij Man U plukt ie ze als appeltjes uit de lucht en in het shirt van Oranje is het buiten een toevalligheidje eigenlijk helemaal niks.

Heb naar Sporza gekeken, wat een afgunst bij de Belgen! De frustratie druipt er vanaf!

panjoe (moderator)
Haha, dan speel je 120 minuten lang voluit op penalties, en dan word je er vierkant in verslagen. Tactisch meesterlijk gedaan van Van Gaal; die wissel, met Krul die zich voor 1000% op de penalties kon focussen, was echt ongekend.

Dat zal ze leren inderdaad. Maar Van Gaal durft buiten tradities te denken en dat is bewonderenswaardig. En het pakt lekker uit. Er is dan verwarring en daar wordt optimaal gebruik van gemaakt.

Nu gaan we eindelijk tegen echte voetballanden voetballen

Jaaahhh!!! Geniaal einde, briljante wissel van Van Gaal, legendarische strafschoppen serie.
En terecht gewonnen, Costa Rica verdedigde erg goed maar liet verder niks zien.

Van Gaal is n genie.

Mijn felicitaties aan de Nederlanders.

Nederland natuurlijk duidelijk het sterkst, maar dat in doelpunten omzetten lukte maar niet. Hoeveel pech daar ook bij kwam kijken, er was ook het geluk dat Costa Rica al niet lang voor de 120 minuten een strafschop mocht geven. Ik moet bekennen dat tijdens de match mijn sympathie vaak naar Costa Rica uitging, omwille van hun goede verdediging.

Goede verdediging? Laffe spelwijze bedoel je waarschijnlijk

Juiste speelwijze, en een goede verdediging ja. Als ze vol op de aanval waren gaan spelen hadden ze dik verloren.

Verschrikkelijk om te voetballen tegen een team dat niet wil voetballen.

Niet dat het nu alleen Nederland is, maar zo'n elftal als Costa Rica had gewoon niet door mogen gaan naar een volgende ronde, met dit spel. Ongeacht de tegenstander.

Ongeëvenaard, Cillessen switchen voor Krul. Maar het pakte goed uit. Argentinië is in de huidige omstandigheden ook te doen en daar is natuurlijk ook nog steeds een appel mee te schillen.

Kronos schreef:
Mijn felicitaties aan de Nederlanders.

Nederland natuurlijk duidelijk het sterkst, maar dat in doelpunten omzetten lukte maar niet. Hoeveel pech daar ook bij kwam kijken, er was ook het geluk dat Costa Rica al niet lang voor de 120 minuten een strafschop mocht geven. Ik moet bekennen dat tijdens de match mijn sympathie vaak naar Costa Rica uitging, omwille van hun goede verdediging.

Dank, sans rancune!
Jullie hebben een goed en getalenteerd team - de samenstelling ervan belooft heel veel. Mij vielen Fellaine en Hazard dit maal tegen. Dit WK kwam misschien te vroeg. Ik heb me echt zitten verbijten over het feit dat jullie wel semi-kansen creerden maarer niets mee deden. Dit Argentinie was niet imposant en jullie hadden geen mazzel. Geen moment ben ik voor Argentinie geweest

Oi oi oi, wat is Robben goed. Op dit moment absoluut top 3-5 van de wereld. Beste speler van het toernooi. Op afstand.

Mooie wissel van Van Gaal, maar ook logisch. Krul is een penaltykiller, Cilessen niet.

Maar Costa Rica kun je inderdaad niks kwalijk nemen, wat Timmer Bert zegt.

Premonition schreef:
Goede verdediging? Laffe spelwijze bedoel je waarschijnlijk

Daaruit spreekt jouw frustratie. Nederland heeft tot deze match vooral verdedigend gespeeld. Was dat ook laf? Als je voor eigen land supportert zie je dingen niet altijd helder. Ik vond het daarstraks ook frustrerend dat Argentinië het spel voortdurend vertraagde, maar in voetbal is dit soort 'lafheid' gewoon het slimst natuurlijk.

Was vol voor onze Zuiderburen tegen Argentinië, maar kreeg niet de indruk dat dit wederzijds was in de match tegen CR

Mjuman schreef:
Mij vielen Fellaine en Hazard dit maal tegen.

Vooral Hazard vond ik slecht en Mertens had volgens mij vroeger in de match gemoeten. Maar achteraf is het makkelijk praten.

Wat Argentinië betreft, nu is het aan jullie om daarmee af te rekenen. Ik denk dat Nederland meer kans maakt. Wij misten volgens mij die ene bijzondere speler die het verschil kan maken. Nederland - Argentinië lijkt bijna te herleiden tot Messi - Robben.

Nicolage Rico schreef:
Oi oi oi, wat is Robben goed. Op dit moment absoluut top 3-5 van de wereld. Beste speler van het toernooi. Op afstand.

Die aanname in de hoek was echt geniaal, die haalt ie nooit dacht ik en dan dat been zo hoog echt prachtig.

Costa Rica vertraagde het spel veel meer dan Argentinië, daarnaast had Argentinië de beste kansen in de wedstrijd en dat was met Costa Rica wel anders.
Tuurlijk bekijken we een wedstrijd met een nationale blik, Jan Mulder uitgezonderd, maar Oranje verdiende te winnen

Ben benieuwd welk masterplan Van Gaal gaat bedenken voor de wedstrijd tegen Argentinië. Tot nu toe pakken zijn plannen steeds goed uit.

Vond België vandaag met te weinig overtuiging spelen. Had meer ingezeten.

Premonition schreef:
Was vol voor onze Zuiderburen tegen Argentinië, maar kreeg niet de indruk dat dit wederzijds was in de match tegen CR

Dat moet ook niet hè. De psychologie van beide landen verschilt gewoon. (Als het je interesseert is dit boek een aanrader.) Jullie zien jezelf veel meer als winnaars en gunnen vanuit die mentaliteit het kleine broertje ook wel eens succes (tenminste, als het niet tegen jullie zelf is ). België heeft een andere geschiedenis, moet altijd opboksen tegen de grotere omringende landen en is sneller geneigd om voor de underdog te kiezen. En dat was Costa Rica toch wel. En geef toe, een sympathieke underdog die alles uit de kast heeft gehaald om het sterkere Oranje, dat meer ervaring heeft, af te stoppen.

Deze wedstrijd waren ze niet sympathiek

Kom op Belgen vrinden, niet zo zielig doen.

Hendrik68
Terechte overwinning natuurlijk. Wij speelden gewoon goed, maar niet perfect. Costa Rica maakte het ons ontzettend lastig. Ik was er vooraf vanuit gegaan dat hun pijp bij rust wel leeg zou zijn. Maar ze hebben het perfect volgehouden, af en toe wat simulaties,zodat ze weer even konden herstellen. Echt perfect zoals ze het speelden. Wat hadden ze anders ook moeten doen? Nee, Costa Rica deed het enige juiste, maar gelukkig was het niet genoeg.

Wat ben ik als Groninger toch trots op Arjen Robben, van een puberaal jankertje tot de beste speler van de wereld op dit moment. Af en toe deed hij zelfs verdedigend van zich spreken. En maar gaan 120 minuten lang. Fantastisch. Wesley Sneijder wordt ook steeds beter. Van Persie lijkt zijn scherpte kwijt te zijn, maar het is ook zo dat wanneer wij het spel moeten maken, dat dat niet in het voordeel van hem werkt. Wie weet is hij tegen Argentinie weer de man.

Maar eh, eerst dit maar eens verwerken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:07 uur

geplaatst: vandaag om 02:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.