Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 6 juli 2014, 02:04 uur
Chameleon Day schreef:
Ben benieuwd welk masterplan Van Gaal gaat bedenken voor de wedstrijd tegen Argentinië. Tot nu toe pakken zijn plannen steeds goed uit.
Ben benieuwd welk masterplan Van Gaal gaat bedenken voor de wedstrijd tegen Argentinië. Tot nu toe pakken zijn plannen steeds goed uit.
Behalve Verhaegh ipv Janmaat dan.
Depay direct in de basis ook niet. Die moet je bewaren voor de laatste 20 minuten.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 02:08 uur
Ben net thuis uit het Robben café in Bedum, geweldige sfeer en flink aangeschoten
0
geplaatst: 6 juli 2014, 02:08 uur
Costa Rica heeft natuurlijk verdomd veel geluk gehad! Buiten dat heeft Nederland ronduit zwak gespeeld. Veel te laag tempo, weinig overleg en een Van Persie die weer lijkt te vervallen in zijn oude Nederlands elftal spel. Hij had de wedstrijd met gemak moeten beslissen in de 1e helft. Om maar te zwijgen over die kans in de 2e helft! Het is te hopen dat hij zijn vorm die hij vooral tegen Spanje wel had snel terug gaat vinden.
Nederland is met stip de zwakste van de vier overgebleven halve finalisten.
Maar we hebben wel Lowieke. En die gekke trainer weet en durft een hoop.
En Robben natuurlijk!!!!
Nederland is met stip de zwakste van de vier overgebleven halve finalisten.
Maar we hebben wel Lowieke. En die gekke trainer weet en durft een hoop.
En Robben natuurlijk!!!!
0
Hendrik68
geplaatst: 6 juli 2014, 02:12 uur
Dat Nederland de zwakste is van de 4 overgebleven halve finalisten duidt er op dat je gisteravond niets hebt gezien Iggy. Frankrijk-Duitsland en Brazilie Colombia behoren tot de slechtste kwartfinales die ik zag, en dat zijn inmiddels 10 WK's. Had Oranje iets meer geluk en hadden we net als Argentinie vroeg gescoord,was het 6-0 geworden. Maar punt is: hij viel maar niet. Verdienste van Costa Rica, dat eerder dus Italie en Uruguay de baas was. Je hebt af en toe ook met een tegenstander te maken die ook niet gek is, van Iggenstein.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 02:13 uur
Vooral pech. Goede keeper, eindpass net niet goed, en gewoon slordig in de afwerking, maar volgens mij zijn er weinig teams die zo veel kansen weten te creëren. Ik schat alleen Duitsland misschien iets hoger in.
0
Hendrik68
geplaatst: 6 juli 2014, 02:24 uur
Iggy wees eerlijk.Duitsland had er tegen Algerije uit kunnen liggen en winnen door een kopbal van een beperkte verdediger van Frankrijk, zwijnen tegen Ghana om vervolgens erg slap de groepsfase af te sluiten. Brazilie had er tegen Chili uit kunnen vliegen en zijn nu hun 2 grootste spelers kwijt. Wij wonnen van Mexico, zij niet. Argentinie wint ternauwernood van Bosnie, Iran en Nigeria en mazzelen bij vlagen tegen Zwitserland en ook vanavond was het niet overtuigend wat de Argentijnen lieten zien.
Wij walsen over Spanje en Chili heen, vooraf 2 grote favorieten. Spelen Mexico in de 2e helft helemaal zoek en vanavond geven we Costa Rica geen kans. Wij zijn met Argentinie de enigen die alle wedstrijden hebben gewonnen. Ik noem feiten, ik beleef geen droom. Dit is echt waar. Waarom zijn wij dan de zwakste? En dan wil ik ook feiten horen en niet dingen die je graag zou willen dat ze zo zijn.
Wij walsen over Spanje en Chili heen, vooraf 2 grote favorieten. Spelen Mexico in de 2e helft helemaal zoek en vanavond geven we Costa Rica geen kans. Wij zijn met Argentinie de enigen die alle wedstrijden hebben gewonnen. Ik noem feiten, ik beleef geen droom. Dit is echt waar. Waarom zijn wij dan de zwakste? En dan wil ik ook feiten horen en niet dingen die je graag zou willen dat ze zo zijn.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 02:33 uur
Duitsland speelt het meest "volwassen", maar we zijn totaal niet kansloos als we ze treffen. Tegen Brazilië gaat het nog lastiger worden, ook zonder Neymar.
Eerst winnen van de Argentijnen. Ik geef Oranje 45% kans.
Eerst winnen van de Argentijnen. Ik geef Oranje 45% kans.
0
Hendrik68
geplaatst: 6 juli 2014, 02:37 uur
Juist die volwassenheid brengt Duitsland de finale. Ze wilden graag op zijn Hollands spelen, maar zien dat het niet werkt. Tegen Frankrijk zag ik weer de echte Duitsers. Dat nieuwe oude realisme kan ze de wereldtitel brengen. Gaan ze toch weer blind aanvallen dan pakken wij of Argentinie ze in de finale.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 02:39 uur
@ Hendrik. Omdat Nederland gewoon speelt als een dweil. Je speelt wel tegen Costa Rrrrica he. Die al zeeeer tevreden waren om de kwart finale te halen. Voor hun is/was het WK al geslaagd. En dat was absoluut te zien. En wij walsen absoluut niet over Chili heen. We winnen ja. Mexico laat het na de 0-1 gewoon lopen. Die hadden zoiets van de buit is binnen. En dat was dom.
Je/jullie gaan me toch niet vertellen dat we genoten hebben vanavond???? Ik heb me ronduit verveeld!
Je/jullie gaan me toch niet vertellen dat we genoten hebben vanavond???? Ik heb me ronduit verveeld!
0
geplaatst: 6 juli 2014, 02:43 uur
Kom jij op zeg.
Costa Rica heeft nog geen derde van de inwoners van Nederland, is geen echt voetballand, en dan te zien hoe moeilijk ze het jullie nog gemaakt hebben, dat verdient gewoon sympathie. Daar hoef je als verdiende winnaar toch niet zielig over te doen. 
0
geplaatst: 6 juli 2014, 02:47 uur
iggy schreef:
En wij walsen absoluut niet over Chili heen. We winnen ja. Mexico laat het na de 0-1 gewoon lopen. Die hadden zoiets van de buit is binnen. En dat was dom.
En wij walsen absoluut niet over Chili heen. We winnen ja. Mexico laat het na de 0-1 gewoon lopen. Die hadden zoiets van de buit is binnen. En dat was dom.
Ik ben het hier eens met jou, Iggi. Nederland wint, maar overtuigt niet. Zelfs tegen Australië was het maar kantje boord.
0
Hendrik68
geplaatst: 6 juli 2014, 02:50 uur
Iggy: Wat je er van mag vinden, dit was in ieder geval de mooiste wedstrijd van de kwartfinales. Jij zegt dat wij de zwakste zijn. Ik vraag waarom en je komt met de wedstrijd van Oranje. Ik vraag feiten die bewijzen dat de anderen beter zijn. Niet dat wij her en der geluk hebben gehad. Dat jij onze suprematie t.o.v. Chili niet herkent dan snap je iets niet. Chili kon lekker uitrazen en vervolgens vanaf het eind van de eerste helft erop en erover, tactisch geniaal heet dat. Onze fitheid,om maar iets te noemen. Ik hoor je er niet over. Wij hadden geen mazzel tegen Mexico, zij hadden mazzel dat de scheidsrechter vele zaken in ons voordeel over het hoofd zag, waardooor we niet veel eerder afstand konden nemen. JIj draait dingen om in ons nadeel. Maar goed, ik kan er ook niks aan doen dat je van de halve finale plaats baalt. 11 WK's 5 halve finales. Wij zijn een grandioze voetbalnatie. Volgens jou en een paar anderen is het allemaal geluk. Ik vind het prima, maar de feiten spreken voor zich, wij staan er en anderen niet. Missen de andere landen dan niet iets?
0
geplaatst: 6 juli 2014, 02:50 uur
@Kronos: Gewoon voor het doel gaan liggen met z'n allen. Dat was de tactiek. Ze hadden veel meer moeten uitgaan van hun aanvallende kwaliteiten. Had ze wellicht succes gebracht. Maar mss was Oranje zo goed, dat ze daar niet aan konden toekomen en dus maar voor de verdediging (en niets anders dan dat) gingen. Neemt niet weg dat die verdediging stond als een huis.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 02:54 uur
Kronos schreef:
Ik ben het hier eens met jou, Iggi. Nederland wint, maar overtuigt niet. Zelfs tegen Australië was het maar kantje boord.
(quote)
Iggi schrijf je me een y Kroon.
. Maar laat ik vooral genieten van het feit dat we het een keer met elkaar eens zijn. Is nog nooit voorgekomen volgens mij. Nu maar hopen dat ik geen spelfouten gemaakt heb ha
0
geplaatst: 6 juli 2014, 02:55 uur
Martial schreef:
Je luistert heel goed wat ze op TV zeggen Herman.
En nu je eigen mening.......
(quote)
Je luistert heel goed wat ze op TV zeggen Herman.

En nu je eigen mening.......
Dit is wel mijn eigen mening, anders zou ik het niet posten toch? Ik miste de overtuiging die België tegen de VS wel had, al speelde de VS het tactisch toen niet slim door ook zo hard te willen aanvallen. Ik hoopte op een Algerije-scenario, maar kreeg nooit het idee dat ze er echt voor gingen en de wedstrijd zouden doen kantelen. Maar ik ben wel heel benieuwd hoe dit België doorgroeit, want met 3 spitsen van rond de 20 (al weet ik niet precies hoe oud die spits is die geblesseerd was) zit daar wel heel veel rek in. En Hazard zal misschien ook functioneler spelen, een beetje zoals Robben nu ivm 2006.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 02:57 uur
Kronos schreef:
Nederland wint, maar overtuigt niet. Zelfs tegen Australië was het maar kantje boord.
Nederland wint, maar overtuigt niet. Zelfs tegen Australië was het maar kantje boord.
Welk van de overgebleven landen overtuigt wel?
België speelde bij vlagen prachtig voetbal, maar overtuigde tegen Argentinië zeker niet. En je kunt toch niet ontkennen dat Nederland prachtige effectieve counters heeft laten zien en zeker in de tweede helft tegen Mexico ook met mooi voetbal.
De Belgen moeten niet zo janken. Zouden ze de resultaten en speelwijze van Oranje hebben gehad, dan zouden ze lyrisch zijn geweest over hun team.
0
Hendrik68
geplaatst: 6 juli 2014, 03:02 uur
Ik heb gelukkig niets van de Belgische afgunst op Sporza meegekregen.Als het zo is wat jullie zeggen is dat weinig stijlvol. Afgunst is slecht, hoe begrijpelijk soms ook. Na de moeizame groepsfase was het smullen tegen een vrij dom VS, maar goed, het was een mooie wedstrijd. Achteraf is het de enige mooie partij die ze gespeeld hebben. Dan past slechts bescheidenheid. Belgen: jullie kans komt over 4 jaar.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 03:04 uur
Nicolage Rico schreef:
Oi oi oi, wat is Robben goed. Op dit moment absoluut top 3-5 van de wereld. Beste speler van het toernooi. Op afstand.
Mooie wissel van Van Gaal, maar ook logisch. Krul is een penaltykiller, Cilessen niet.
Oi oi oi, wat is Robben goed. Op dit moment absoluut top 3-5 van de wereld. Beste speler van het toernooi. Op afstand.
Mooie wissel van Van Gaal, maar ook logisch. Krul is een penaltykiller, Cilessen niet.
Inderdaad grandioos hoe het uitpakt, maar Vorm is nog meer een penaltykiller (stopte de afgelopen jaren 1 op 3 penalties) dan Krul (1 op de 10) volgens de statistieken. Hoe Krul het flikte was echter grandioos.
Heb toch wel genoten van de wedstrijd. Keek met eigenlijk alleen maar gelegenheidskijkers (eentje had dit wk alleen nog maar nederland - spanje gezien) die het maar saai vonden, maar er was toch genoeg te genieten. Alleen die spanning al. En kleine momenten zoals Van Gaal die na afloop zichtbaar opgelucht in de armen van Frans Hoek valt.
Dit Wk moet het eigenlijk gebeuren, zo goed als nu wordt Robben nooit meer. Ben wel bang dat het niet veel meer wordt met Van Persie, maar daar tegenover staat dat Sneijder zijn vizier steeds scherper krijgt. Ben benieuwd hoe de volgende wedstrijd wordt, vraag me af of je dan weer met zo'n dunbezet middenveld (zonder breker) aan kan komen zetten. Maar Van Gaal verzint vast wel weer een list.

0
Hendrik68
geplaatst: 6 juli 2014, 03:06 uur
En die list is: Nigel de Jong. Volgens mij kan iemand met zo'n blessure niet juichend op Tim Krul afstormen. Die speelt woensdag.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 03:07 uur
Premonition schreef:
Was vol voor onze Zuiderburen tegen Argentinië, maar kreeg niet de indruk dat dit wederzijds was in de match tegen CR
Was vol voor onze Zuiderburen tegen Argentinië, maar kreeg niet de indruk dat dit wederzijds was in de match tegen CR
Ik kreeg sowieso het idee dat de Nederlanders meer voor België supporterden dan vice versa. Geen idee of dat ook echt zo is, eigenlijk.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 03:14 uur
iggy schreef:
Is toch een aardig feestje hier hoor. Aan de rand van Leiden konden we het vuurwerk in Den Haag na afloop horen.

0
geplaatst: 6 juli 2014, 03:17 uur
Feit is dat Verhaegh tot aan de eerste drinkpauze al meer goede passes had gegeven dan Janmaat in de hele wedstrijd tegen Chili. Voor het balbezit heb je wel meer aan Verhaegh. Maar Janmaat speelde eigenlijk ook gewoon onder zijn niveau in de poulewedstrijden.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 03:36 uur
0
buizen
geplaatst: 6 juli 2014, 03:38 uur
NOS tegen Sneijder: "En nu zit je in de halve finale, dat had je vantevoren niet bedacht",
Wesley: "Ja jij niet he?!"

Wesley: "Ja jij niet he?!"

0
geplaatst: 6 juli 2014, 03:39 uur
Hendrik68 schreef:
Ik heb gelukkig niets van de Belgische afgunst op Sporza meegekregen.
Ik heb gelukkig niets van de Belgische afgunst op Sporza meegekregen.
Ik heb ook naar Sporza gekeken, maar van afgunst heb ik niets gezien hoor.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 03:43 uur
Chameleon Day schreef:
De Belgen moeten niet zo janken. Zouden ze de resultaten en speelwijze van Oranje hebben gehad, dan zouden ze lyrisch zijn geweest over hun team.
Toen we van Algerije en Rusland wonnen waren we ook niet algemeen lyrisch hoor. Zowat iedereen vond dat het beter moest. Tegen de VS zagen we mooi voetbal, maar werden kansen ook pas in de verlengingen af gemaakt.
Vanuit Nederland zelf hoor/lees ik ook wel kritische reacties over hoe Oranje tot hiertoe zijn zeges behaalt. Voor sommigen telt blijkbaar alleen het resultaat. Dat is prima. Maar kritische reacties als janken wegzetten vind ik een beetje flauw.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.