Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
buizen
geplaatst: 6 juli 2014, 04:07 uur
Louis: "Dit is de beste groep spelers waar ik ooit mee samen heb gewerkt,
in de zin van geloof, teamspirit en overtuiging".
En na een zeuropmerking van Van Gelder: "..nou, wij spelen gewoon goed hoor!".
En tot slot merkte Louis fijntjes op "De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Wij hebben een Hoger Doel".

in de zin van geloof, teamspirit en overtuiging".
En na een zeuropmerking van Van Gelder: "..nou, wij spelen gewoon goed hoor!".
En tot slot merkte Louis fijntjes op "De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Wij hebben een Hoger Doel".

0
buizen
geplaatst: 6 juli 2014, 04:23 uur
We krijgen straks een halve finale met een Messi en een Robben tegen elkaar in een wedstrijd.
Hoe mooi wil je een WK hebben?

Hoe mooi wil je een WK hebben?

0
geplaatst: 6 juli 2014, 06:11 uur
Kronos schreef:
Mijn felicitaties aan de Nederlanders.
Nederland natuurlijk duidelijk het sterkst, maar dat in doelpunten omzetten lukte maar niet. Hoeveel pech daar ook bij kwam kijken, er was ook het geluk dat Costa Rica al niet lang voor de 120 minuten een strafschop mocht geven. Ik moet bekennen dat tijdens de match mijn sympathie vaak naar Costa Rica uitging, omwille van hun goede verdediging.
Mijn felicitaties aan de Nederlanders.
Nederland natuurlijk duidelijk het sterkst, maar dat in doelpunten omzetten lukte maar niet. Hoeveel pech daar ook bij kwam kijken, er was ook het geluk dat Costa Rica al niet lang voor de 120 minuten een strafschop mocht geven. Ik moet bekennen dat tijdens de match mijn sympathie vaak naar Costa Rica uitging, omwille van hun goede verdediging.
Ja, als je met z'n elven voor het doel gaat liggen om een penalty-serie binnen te slepen, dan heb je wel een goede verdediging. Een naar soort bibberkontengedrag. Des te leuker is het dan als Van Gaal met een buitengewoon onconventionele meesterzet een loopje neemt met datzelfde elftal.
Het getuigt van stalen kloten om zoiets te flikken en het getuigt ook van stalen kloten voor een keeper om vers in een allesbepalende WK-wedstrijd -nota bene voor een serie penalties- gegooid te worden om dan vervolgens de einduitslag van de wedstrijd naar z'n hand te zetten.
Hulde voor Holland!!!!
0
buizen
geplaatst: 6 juli 2014, 06:32 uur
Ik vraag me af hoe ver vantevoren Krul wist dat ie er moest staan. Moest ie in 3 min. omschakelen of kon hij zich een half uur mentaal voorbereiden?
0
geplaatst: 6 juli 2014, 08:31 uur
buizen schreef:
En tot slot merkte Louis fijntjes op "De wonderen zijn de wereld nog uit. Wij hebben een Hoger Doel".
En tot slot merkte Louis fijntjes op "De wonderen zijn de wereld nog uit. Wij hebben een Hoger Doel".
Dat lijkt me toch echt een nadeel...
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 6 juli 2014, 08:52 uur
buizen schreef:
Ik vraag me af hoe ver vantevoren Krul wist dat ie er moest staan. Moest ie in 3 min. omschakelen of kon hij zich een half uur mentaal voorbereiden?
Volgens mij stond dit strijdplan allang vast, mocht dit scenario zich voordoen...
0
geplaatst: 6 juli 2014, 09:13 uur
Van Gaal en toeval bestaat niet.
Gelukkig wordt er meer tv uitgezonden dan in Nederland en België en iedereen kan toch al snel zien dat al die landen enthousiast zijn en blijven over Nederland.
Voor de Belgen was het gisteravond een zure appel. Ze moesten eerst voor Nederland spelen, werden uitgeschakeld en moesten daarna zien dat Nederland wel doorging. Had eerst Nederland gemoeten in het speelschema, dan hadden ze wellicht wat enthousiaster geweest.
Het is ook echt buitengewoon storend dat de Belgen niet voor zichzelf daar proberen er het beste van te maken, maar dat het er om gaat dat ze beter willen zijn c.q. hoger willen eindigen dan Nederland.
Daarom werd er zo negatief gereageerd, het zijn gewoon zure druiven.
Als ze dat idee nou eens kwijt raken en vervolgens iedereen in z'n waarde laten kan het misschien nog wel een keer wat worden.
Zoals ik ook al eerder had geschreven: de Belgen hebben al die tijd gedacht dat door overwinningen op kleinere voetballanden het wereldkampioenschap voor het oprapen lag. Vervolgens komen ze (als hoofd) puur toevallig in de zwakste poule van het WK.
Stuitten in de achtste finales per ongeluk nog op de VS en de eerste de beste tegenstander van formaat die ze eindelijk in al die jaren dan eens treffen (Argentinië), laat zien dat het spelletje toch iets ingewikkelder in elkaar zit.
Ik was ook niet gelukkig met het zware trainingsparcours dat voorafgaan aan het WK was uitgezet voor Nederland. Het leidde tot hele magere prestaties en een heel negatief verwachtingspatroon van het Nederlandse publiek. Maar ik ben er nu wel van overtuigd dat het een zeer belangrijke bijdrage is geweest in het leerproces van het Nederlands Elftal alsook de teambuilding en die teamspirit die er mee werd opgebouwd.
Dus er is rond die tijd heus wel wat gescholden. Maar ik kan mij nu niet aan de indruk onttrekken, en zal dat ook toegeven, dat het hele traject toch van de hand van Van Gaal zal zijn geweest. Het was ook zijn leermoment. En uiteindelijk blijkt dat nu zijn vruchten af te werpen.
Wat Nederland tot nu toe heeft laten zien op het WK, daar hoeven ze zich niet voor te schamen. Wat betreft zijn er niet veel landen die wat beters hebben laten zien. Alleen ga je nu te maken krijgen met gewiekste tegenstanders die het voetbalspelletje tot in den treuren beheersen en dat is natuurlijk andere koek.
Laten we blij zijn dat een land als Costa Rica is uitgeschakeld. Ik geloof dat ik twee aanvallen heb gezien, de hele avond. Ze waren uit op penalty's en hingen met z'n elven voor het doel. Een dergelijke instelling hoort niet thuis op een WK.
Gelukkig wordt er meer tv uitgezonden dan in Nederland en België en iedereen kan toch al snel zien dat al die landen enthousiast zijn en blijven over Nederland.
Voor de Belgen was het gisteravond een zure appel. Ze moesten eerst voor Nederland spelen, werden uitgeschakeld en moesten daarna zien dat Nederland wel doorging. Had eerst Nederland gemoeten in het speelschema, dan hadden ze wellicht wat enthousiaster geweest.
Het is ook echt buitengewoon storend dat de Belgen niet voor zichzelf daar proberen er het beste van te maken, maar dat het er om gaat dat ze beter willen zijn c.q. hoger willen eindigen dan Nederland.
Daarom werd er zo negatief gereageerd, het zijn gewoon zure druiven.
Als ze dat idee nou eens kwijt raken en vervolgens iedereen in z'n waarde laten kan het misschien nog wel een keer wat worden.
Zoals ik ook al eerder had geschreven: de Belgen hebben al die tijd gedacht dat door overwinningen op kleinere voetballanden het wereldkampioenschap voor het oprapen lag. Vervolgens komen ze (als hoofd) puur toevallig in de zwakste poule van het WK.
Stuitten in de achtste finales per ongeluk nog op de VS en de eerste de beste tegenstander van formaat die ze eindelijk in al die jaren dan eens treffen (Argentinië), laat zien dat het spelletje toch iets ingewikkelder in elkaar zit.
Ik was ook niet gelukkig met het zware trainingsparcours dat voorafgaan aan het WK was uitgezet voor Nederland. Het leidde tot hele magere prestaties en een heel negatief verwachtingspatroon van het Nederlandse publiek. Maar ik ben er nu wel van overtuigd dat het een zeer belangrijke bijdrage is geweest in het leerproces van het Nederlands Elftal alsook de teambuilding en die teamspirit die er mee werd opgebouwd.
Dus er is rond die tijd heus wel wat gescholden. Maar ik kan mij nu niet aan de indruk onttrekken, en zal dat ook toegeven, dat het hele traject toch van de hand van Van Gaal zal zijn geweest. Het was ook zijn leermoment. En uiteindelijk blijkt dat nu zijn vruchten af te werpen.
Wat Nederland tot nu toe heeft laten zien op het WK, daar hoeven ze zich niet voor te schamen. Wat betreft zijn er niet veel landen die wat beters hebben laten zien. Alleen ga je nu te maken krijgen met gewiekste tegenstanders die het voetbalspelletje tot in den treuren beheersen en dat is natuurlijk andere koek.
Laten we blij zijn dat een land als Costa Rica is uitgeschakeld. Ik geloof dat ik twee aanvallen heb gezien, de hele avond. Ze waren uit op penalty's en hingen met z'n elven voor het doel. Een dergelijke instelling hoort niet thuis op een WK.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 09:20 uur
Hendrik68 schreef:
Wat ben ik als Groninger toch trots op Arjen Robben, van een puberaal jankertje tot de beste speler van de wereld op dit moment.
Wat ben ik als Groninger toch trots op Arjen Robben, van een puberaal jankertje tot de beste speler van de wereld op dit moment.
Joh, ik ben zelfs als Fries wonende in Groningen erg trots op Robben!
De wedstrijd gezien op een camping in de Vogezen, waar de beamer het dreigde te begeven tijdens de verlenging. Kwam gelukkig goed en ook hier was de ontlading bij een ieder groot.
Wat ik zo goed vond gisteren (net als bijvoorbeeld tegen Chili) was het geduld waar ze mee voetbalden en dat er weinig zichtbare frustratie in het spel naar voren kwam. Ik heb het gevoel dat ze eerder dan maar dom gingen proberen om door te zetten, waardoor het spel onrustiger en slordig werd. Dan zag je ook vaak spelers gefrustreerd (op elkaar) raken. Dat was nu totaal niet (zichtbaar) het geval. Stemt me erg positief. En dit had ik nooit durven hopen vooraf.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 09:26 uur
buizen schreef:
Louis na de wedstrijd bij van Gelder: ''Zeventig procent balbezit ? Wat gek met zo'n verdedigend systeem...''
Ook Pierre van Hooijdonk was op dreef.
Tijdje na de wedstrijd beelden van een leeg stadion, waarbij de camera een eenzame zwarte man op de tribune laat zien.
Zegt van Hooijdonk: ''Dat is Piet...''
0
geplaatst: 6 juli 2014, 09:37 uur
Leuk he dat commentaar over onze tegenstander `Colombia` en iedereen maar bellen dat het toch echt Costa Rica is 

0
geplaatst: 6 juli 2014, 09:42 uur
buizen schreef:
Hij wist dit voor de wedstrijd al zei hij zelf, dat lijkt me ook wel logisch.
0
Cured
geplaatst: 6 juli 2014, 09:48 uur
Goed, we zijn door. Goeie zet met Krul erin, zowel psychologisch als ook meer een penalty stopper (maar dat moet je met je wisselbeleid wel rekening mee houden).
Jammer dat v. Persie net (dat stukje) scherpte mist met zijn vaak buitenspel staan en het missen van nogal wat kansne/goed inspelen, dat scheelt ons misschien wel een WK titel. Veel moet van Robben komen. Depay zie ik liever als eventuele invaller en Sneijder lijkt wat scherper te worden en/of voelt zich beter op zijn plek nu. Wijnaldum vind ik nu niet zo van meerwaarde, maar weet zo snel niet wat anders. Moet eigenlijk nog wat een fellere verdediger/middenvelder bij wat mij betreft. Misschien toch voorin tegen Argentinië beginnen met Robben/v. Persie en Sneijder daarachter, maar dan wel een goed blok voor de verdediging/midden.
Jammer dat v. Persie net (dat stukje) scherpte mist met zijn vaak buitenspel staan en het missen van nogal wat kansne/goed inspelen, dat scheelt ons misschien wel een WK titel. Veel moet van Robben komen. Depay zie ik liever als eventuele invaller en Sneijder lijkt wat scherper te worden en/of voelt zich beter op zijn plek nu. Wijnaldum vind ik nu niet zo van meerwaarde, maar weet zo snel niet wat anders. Moet eigenlijk nog wat een fellere verdediger/middenvelder bij wat mij betreft. Misschien toch voorin tegen Argentinië beginnen met Robben/v. Persie en Sneijder daarachter, maar dan wel een goed blok voor de verdediging/midden.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 09:49 uur
Klopt, was al veel langer bekend volgens Louis.
Krul mocht ook niks zeggen tegen Cillessen.
Je zag gister ook wel enige frustratie bij Jasper toen hij het veld moest verlaten.
0
Cured
geplaatst: 6 juli 2014, 09:52 uur
Ik hoorde zonet dat Cillesen zijn excuses heeft aangeboden, maar begrijp de reactie wel maar het is niet zo professioneel/slim.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 10:48 uur
Ach volledig logisch. Hij was daarna ook de eerste die t veld op rende toen we wonnen. Hij heeft zn excuses aangeboden en daarmee is de kous af.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 10:51 uur
Niemand had t goed voorspeld, en zo zot buizen nog steeds met zn single. Sandokan Veld kwam in de buurt, want die gokte als enige op n gelijkspel.
0
buizen
geplaatst: 6 juli 2014, 10:58 uur
Paap_Floyd schreef:
Niemand had t goed voorspeld, en zo zot buizen nog steeds met zn single. Sandokan Veld kwam in de buurt, want die gokte als enige op n gelijkspel.
Verdorie Paap, was net bezig even te checken of er een goede voorspelling bij zat. Ik vaar nu op jou en ga er vanuit dat idd niemand het felbegeerde kleinood heeft gewonnen. Zal me beraden op wat te doen, aan Louis opsturen of toch maar een nieuwe pool..
Hou er trouwens rekening mee dat ook Nederland-Argentinie op penaltys kan uit lopen.. Een taaie tegenstander.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 11:06 uur
buizen schreef:
Hou er trouwens rekening mee dat ook Nederland-Argentinie op penaltys kan uit lopen.. Een taaie tegenstander.
Van de 8 ontmoetingen heeft NL tot nu toe 4 keer gewonnen en 3 keer gelijkgespeeld.
1 keer verloren, maar laten we die beerput uit 1978 maar niet weer openen...
Het zat er trouwens al aan te komen, maar Cavendish nu officieel uit de Tour.
0
buizen
geplaatst: 6 juli 2014, 11:11 uur
Stalin schreef:
(quote)
Wat?!

0
Cured
geplaatst: 6 juli 2014, 11:12 uur
Paap_Floyd schreef:
Ach volledig logisch. Hij was daarna ook de eerste die t veld op rende toen we wonnen. Hij heeft zn excuses aangeboden en daarmee is de kous af.
Klopt, hij had er denk ik totaal geen rekening mee gehouden. Blijft de vraag: had v. Gaal van tevoren dit cillesen moeten zeggen? Ik vind toch van niet; doet ie met verder wisselbeleid ook niet en het had Cillesen misschien alleen maar afgeleid/beïnvloed.Ach volledig logisch. Hij was daarna ook de eerste die t veld op rende toen we wonnen. Hij heeft zn excuses aangeboden en daarmee is de kous af.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 11:13 uur
Eigen schuld, dikke bult...
De sprints gaan nu helemaal makkelijk worden voor Kittel
De sprints gaan nu helemaal makkelijk worden voor Kittel

0
geplaatst: 6 juli 2014, 11:14 uur
Cured schreef:
Blijft de vraag: had v. Gaal van tevoren dit cillesen moeten zeggen? Ik vind toch van niet; doet ie met verder wisselbeleid ook niet en het had Cillesen misschien alleen maar afgeleid/beïnvloed.
Blijft de vraag: had v. Gaal van tevoren dit cillesen moeten zeggen? Ik vind toch van niet; doet ie met verder wisselbeleid ook niet en het had Cillesen misschien alleen maar afgeleid/beïnvloed.
Was ook van Gaal's redenering inderdaad.
Zou Cillessen alleen maar hebben beinvloed.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 11:16 uur
Cured schreef:
..en Kittel is ....(Duitser?)
..en Kittel is ....(Duitser?)
Nieuwe koning vd sprint.
Duitser inderdaad en het beste kapsel van het peloton...
http://www.wielerrevue.nl/wp-content/uploads/2013/07/marcel-kittel.jpg
0
geplaatst: 6 juli 2014, 11:17 uur
herman schreef:
Feit is dat Verhaegh tot aan de eerste drinkpauze al meer goede passes had gegeven dan Janmaat in de hele wedstrijd tegen Chili. Voor het balbezit heb je wel meer aan Verhaegh. Maar Janmaat speelde eigenlijk ook gewoon onder zijn niveau in de poulewedstrijden.
(quote)
Feit is dat Verhaegh tot aan de eerste drinkpauze al meer goede passes had gegeven dan Janmaat in de hele wedstrijd tegen Chili. Voor het balbezit heb je wel meer aan Verhaegh. Maar Janmaat speelde eigenlijk ook gewoon onder zijn niveau in de poulewedstrijden.
Onzin over die passes. Verhaegh heeft gewoon niet dat Oranje beter kan maken, Janmaat wel. Ben het wel eens dat Janmast een aantal wedstrijden ondermaats speelt, maar dan had hij Blind er bijvoorbeeld ook uit kunnen halen.
0
Cured
geplaatst: 6 juli 2014, 11:20 uur
Over Kilttel: ziet er ook echt Germaans uit en sterk + killersblik. Ik moet zeggen dat ik dat sprinten toch wel gaaf vind; snel, agressief en niet voor bangerikken. Het feit dat het een Duitser is doet me denken aan die andere, die 4 of 5 keer de groene trui won, maar er meer als een misdienaar uitzag; help me out here.......?
Ik volg het niet zo heel veel meer, maar had vroeger in Jan Raas (ook v. Poppel o.a.) een gave Nederlandse sprinter . Helaas, hij was geen Hannibal....
Ik volg het niet zo heel veel meer, maar had vroeger in Jan Raas (ook v. Poppel o.a.) een gave Nederlandse sprinter . Helaas, hij was geen Hannibal....

0
geplaatst: 6 juli 2014, 11:48 uur
Cured schreef:
Het feit dat het een Duitser is doet me denken aan die andere, die 4 of 5 keer de groene trui won, maar er meer als een misdienaar uitzag; help me out here.......?
Denk dat je Erik Zabel bedoelt. Een paar dagen gelden trouwens die film 'Nieuwe Helden ' gezien op tv, met de ploeg van Kittel in de hoofdrol tijdens de vorige tour de France. Gaf een aardige inkijk.Het feit dat het een Duitser is doet me denken aan die andere, die 4 of 5 keer de groene trui won, maar er meer als een misdienaar uitzag; help me out here.......?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.