MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Paap_Floyd schreef:
Gister hard gevallen in de sprint. Jammer Ja

Jammer, eigen schuld dikke bult.
Zien dat je het niet gaat halen en dan maar wat gaan hangen, duwen en trekken en dan ga je uiteindelijk weer eens een keer snoeihard op gezicht, het is jammer voor de 2 renners die hij met zijn kamikaze stunt ook tegen het asfalt werkte.

vigil schreef:
(quote)

Tja als je het voor de lol doet is ineens alles goed...

Hier staan vier landen waar een grote rivaliteit tussen bestaat. Alleen ontmoeten ze elkaar niet maar de rivaal van de ander. Er is op papier een mooie finale te verwachten!

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Onzin over die passes. Verhaegh heeft gewoon niet dat Oranje beter kan maken, Janmaat wel. Ben het wel eens dat Janmast een aantal wedstrijden ondermaats speelt, maar dan had hij Blind er bijvoorbeeld ook uit kunnen halen.

Snap ook niet zo goed waarom Janmaat niet meer speelt, Verhaegh was echt heel slecht, en Kuijt doe het wel aardig maar werd er een paar keer helemaal uitgelopen, verdedigend is Janmaat wel een stuk beter.

Kronos schreef:
(quote)

Ik heb ook naar Sporza gekeken, maar van afgunst heb ik niets gezien hoor.

Dít noem ik afgunst: (vanaf 0:43)

Mooie overwinning voor de Nederlanders gisteren! Het kwam wat traag op gang maar naar het eind toe had ik toch het gevoel dat het gedaan moest zijn binnen de normale tijd.
Schitterende wissel op 't eind wel! Nu hopen dat Nederland wereldkampioen wordt!

buizen
Gut, je hoort de Sneijdersceptici ook niet meer.
De kritiek op Wesleij is volledig verstomd, er bestaat dus nog iets als voortschrijdend inzicht .

Speelde voor het eerst een goede wedstrijd, maar mooi dat jij het allemaal van te voren al aan ziet komen.

Die 4-1 voorspelling kwam ook aardig dicht in de buurt.

Cured schreef:
(quote)
Klopt, hij had er denk ik totaal geen rekening mee gehouden. Blijft de vraag: had v. Gaal van tevoren dit cillesen moeten zeggen? Ik vind toch van niet; doet ie met verder wisselbeleid ook niet en het had Cillesen misschien alleen maar afgeleid/beïnvloed.

Denk je dat Cillesen niet was afgeleid toen hij ineens in de verlening een andere keeper zag warmlopen en even later klaarmaken om in te vallen.

Overigens heeft iedereen het ineens over een geniale zet om Krul in te zetten. Krul is sowieso een betere doelman dus hij had er eigenlijk al het hele toernooi onder de lat moeten staan.

buizen schreef:
Gut, je hoort de Sneijdersceptici ook niet meer.
De kritiek op Wesleij is volledig verstomd, er bestaat dus nog iets als voortschrijdend inzicht .

Hij is 1 van de sterspelers van dit Nederlands elftal, hij speelde aardig tegen Spanje toen twee draken van wedstrijden, tegen Mexico kon hij voor het eerst 90 minuten lang door (gelukkig maar want zo kon hij nog een goal maken) en nu speelde hij zeer goed. Je mag het toch ook wel zeggen zodra iemand minder is dan dat hij in potentie zou kunnen? Van Persie speelde gisteren ook onder zijn niveau, dat is niet erg gewoon jammer en volgende keer beter maar ik mag toch hopen dat dit wel verteld mag worden.

buizen
trebremmit schreef:

Die 4-1 voorspelling kwam ook aardig dicht in de buurt.

Yep, met de uitslagenvoorspellingen zat ik behoorlijk mis. Niet met de resultaten. De laatste 4 elftallen keurig netjes voorspeld. Het is ook erg moeilijk een exacte uitslag te voorspellen. Wie er wereldkampioen wordt wordt overigens steeds eenvoudiger om te voorspellen..

Cured
vigil schreef:
(quote)

Denk je dat Cillesen niet was afgeleid toen hij ineens in de verlening een andere keeper zag warmlopen en even later klaarmaken om in te vallen.

Overigens heeft iedereen het ineens over een geniale zet om Krul in te zetten. Krul is sowieso een betere doelman dus hij had er eigenlijk al het hele toernooi onder de lat moeten staan.

Over het eerste: nee, een goeie keeper let constant op het spel en niet op wat er naast het veld gebeurd. Bovendien had ie die bal van Urine of zo vlak voor tijd niet gehad.

Ik ken Krul niet zo goed, dus of hij wel dan niet beter is weet ik niet.

Tuurlijk is hij 100% bezig met de wedstrijd maar dat hij er helemaal niets van heeft meegekregen lijkt mij eg sterk. Had hij ook wel wat verbaasder uit z'n ogen gekeken bij de wissel.

Krul: mijn favoriete buitenlandse club is Newcastle dus het kan zijn dat ik wat gekleurd ben in deze. Feit blijft natuurlijk wel dat hij week in week uit de beste spelers van de wereld voor zijn neus ziet in de Premier League.

Cured
Svendra schreef:
(quote)
Denk dat je Erik Zabel bedoelt. .
Die inderdaad ; kon er zo snel niet op komen.

Cured
vigil schreef:
Tuurlijk is hij 100% bezig met de wedstrijd maar dat hij er helemaal niets van heeft meegekregen lijkt mij eg sterk. Had hij ook wel wat verbaasder uit z'n ogen gekeken bij de wissel.
Is aannemelijk ja.

Stijn_Slayer
Wat een rampzalige wedstrijd en dan die feestelijke reacties bij de NOS... Van dit WK vond ik het één van de meest vervelende wedstrijden om naar te kijken.

Van Persie heeft geen enkele goede actie uitgevoerd, heeft voortdurend buitenspel gestaan en nog komt Huntelaar er niet in. En dan was hij niet de enige: constant buitenspel en dan nemen ze na afloop nog het woord 'scherpte' in de mond ook!

Die commentator is ook oliedom, zeg. Wat kwam daar een opeenvolging van onzin uit. Hij had het zelf niet eens in de gaten. En dan dat telefoontje van hem steeds: 'hrrrr verdomme, wat is dit toch steeds!'

buizen
vigil schreef:
(quote)

Hij is 1 van de sterspelers van dit Nederlands elftal, hij speelde aardig tegen Spanje toen twee draken van wedstrijden, tegen Mexico kon hij voor het eerst 90 minuten lang door (gelukkig maar want zo kon hij nog een goal maken) en nu speelde hij zeer goed. Je mag het toch ook wel zeggen zodra iemand minder is dan dat hij in potentie zou kunnen? Van Persie speelde gisteren ook onder zijn niveau, dat is niet erg gewoon jammer en volgende keer beter maar ik mag toch hopen dat dit wel verteld mag worden.

Die penalty van Van Persie zat ook nog maar net.. En meneer deed vrij lakoniek over dat hij niet meespeelde tegen Mexico, omdat ie het presteerde in twee wedstrijden twee gele kaarten op te lopen.. Houd die Robin a.u.b. in toom, Louis en Arjen!

musician schreef:
Het is ook echt buitengewoon storend dat de Belgen niet voor zichzelf daar proberen er het beste van te maken, maar dat het er om gaat dat ze beter willen zijn c.q. hoger willen eindigen dan Nederland.
Daarom werd er zo negatief gereageerd, het zijn gewoon zure druiven.
Als ze dat idee nou eens kwijt raken en vervolgens iedereen in z'n waarde laten kan het misschien nog wel een keer wat worden.

Geen idee over welke reacties je het nu eigenlijk hebt. Het commentaar in België is altijd wel kritisch, ook als het over de matige prestaties of minder mooie acties van de eigen ploeg gaat.

Wij zouden dolgelukkig zijn geweest als we door hadden kunnen gaan. Nu dat niet kan zijn we gewoon gelukkig. Zoek maar eens op wat reacties van Belgische spelers. Of zoek eens beelden van de Belgische supporters in het stadion. Die zaten niet te janken hoor. België geniet nog na van een fantastisch feest en kijkt dankbaar en tevreden terug.

De zure druiven, dat zijn degenen die lijden aan narcisme, niet kritisch naar zichzelf kunnen kijken, zichzelf de allerbeste wanen, uitverkoren om te winnen en vinden dat de hele wereld razend enthousiast over hen moet zijn.

Stijn_Slayer Jij bent ook geen feestnummer heh, wellicht dat je met Jan Mulder, Johan Derksen en Nico Dijkshoorn nog even wil napraten

Cured
buizen schreef:
(quote)

Die penalty van Van Persie zat ook nog maar net.. En meneer deed vrij lakoniek over dat hij niet meespeelde tegen Mexico, omdat ie het presteerde in twee wedstrijden twee gele kaarten op te lopen.. Houd die Robin a.u.b. in toom, Louis en Arjen!
Misschien moet v. Prutsie toch maar eens op de bank beginnen; ik vind dat hem te vaak de hand boven het hoofd wordt gehouden, ook 4 jaar geleden in Zuid-Afrika. Misschien prikkelt dat hem dan en speelt ie beter en scherper. Hij was inderdaad veel te lakoniek over zijn eigen optreden. (misschien ook zoiets van....ik zit toch altijd wel in de basis-elf; vooral voor hem een dodelijk effect)

Stijn_Slayer
vigil schreef:
Stijn_Slayer Jij bent ook geen feestnummer heh, wellicht dat je met Jan Mulder, Johan Derksen en Nico Dijkshoorn nog even wil napraten

Die hebben (m.u.v. Mulder) meestal wel een wat realistischere benadering dan Jack van Gelder of Wesley Sneijder.

JSPR_G schreef:
Dít noem ik afgunst: (vanaf 0:43)

Een mengeling van afgunst en arrogantie lijkt me. Zo'n reacties zal je op de Belgische televisie niet snel zien. Maar er zijn natuurlijk ook wel Belgen die het Nederland echt niet gunnen. Dat is de zure rivaliteit van het kleinere landje tegenover het grotere buurland, zoals dat in Nederland ook wel jegens Duitsland zal bestaan.

Stijn_Slayer schreef:
(quote)

Die hebben (m.u.v. Mulder) meestal wel een wat realistischere benadering dan Jack van Gelder of Wesley Sneijder.

Nou ja Wesley heeft zelf meegedaan dus mag wel z'n mening geven lijkt me. Mulder is wel een tijdje over z'n datum heen ja. Hij schijnt ook het toernooi al flink af te geven op Oranje bij zijn optredens op de Belg, laatst was hij een ook een paar keer bij de NOS en toen had hij ineens hele andere praatjes.

vigil schreef:

Hij was woedend, heeft nog een drinkbus keihard het publiek in getrapt.

Toen was hij al een heel veld overgewandeld, ik bedoel natuurlijk op het moment dat Krul langs de kant staat en het bord met nummer 1 omhoog staat. Als hij niets had gemerkt had hij toch anders uit z'n ogen gekeken.

Hij heeft daar trouwens zijn excuses voor gegeven, je zag hem daarna ook heel mooi en positief meeleven met Krul. Dat was gelijk al na het fluitsignaal (dus 30 seconde na de wissel).

buizen
Cured schreef:
(quote)
Misschien moet v. Prutsie toch maar eens op de bank beginnen; ik vind dat hem te vaak de hand boven het hoofd wordt gehouden, ook 4 jaar geleden in Zuid-Afrika. Misschien prikkelt dat hem dan en speelt ie beter en scherper. Hij was inderdaad veel te lakoniek over zijn eigen optreden. (misschien ook zoiets van....ik zit toch altijd wel in de basis-elf; vooral voor hem een dodelijk effect)

De verbastering "Van Prutsie" is voor jouw rekening maar verder helemaal met je eens, Louis moet alle kikkers in de kruiwagen zien te houden (zeker tegen een tergend Argentinie) en Robin vind ik hierin een onstabiele factor. Op een rode kaart zit niemand te wachten.
Eens op de bank beginnen zou i.d.d. helemaal niet verkeerd zijn.

Kronos schreef:
(quote)

Een mengeling van afgunst en arrogantie lijkt me. Zo'n reacties zal je op de Belgische televisie niet snel zien.

Ik weet niet of dit nu afgunst of arrogantie is. Zo praten ze ook over het Nederlands elftal in dat programma. Gelijke monniken, gelijke kappen...

herman schreef:
Ik weet niet of dit nu afgunst of arrogantie is. Zo praten ze ook over het Nederlands elftal in dat programma. Gelijke monniken, gelijke kappen...

Waarschijnlijk is het geen van beide. Het lijkt me vooral humoristisch bedoeld. Ik kon er in ieder geval wel om lachen.

Ik denk dat 95% van den Ollanders wilde dat Belgie door zou gaan...

vigil schreef:
Ik denk dat 95% van den Ollanders wilde dat Belgie door zou gaan...

Ook als dat verlies voor Nederland zou betekenen?

Kronos schreef:
(quote)

Ook als dat verlies voor Nederland zou betekenen?

Nee natuurlijk niet maar daar was in deze ronde toch verder geen sprake van?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:29 uur

geplaatst: vandaag om 00:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.