Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 juli 2014, 13:33 uur
Jawel, maar hij en Robben staan daar vol trots hoog van de toren te blazen over de spirit van dit team. Ze gaan het WK wel weer eventjes winnen. Terug in de realiteit zijn ze echter met de hakken over de sloot door tegen Costa Rica met erbarmelijk spel.
Costa Rica speelde anti-voetbal, maar het speelde zijn spel eigenlijk beter dan Oranje het zijne. Ik zou me dan een beetje gedeisd houden en me vooral richten op de verbeterpunten, en dat zijn er een hoop.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 13:42 uur
Ik ben wel eerlijk dat ik liever tegen Argentinië speel dan tegen onze zuiderburen. Tegen Argentinië zullen ze direct scherp beginnen, tegen België ben ik daar niet zo zeker van en België zou er erg op gebrand zijn van ons te winnen
0
geplaatst: 6 juli 2014, 13:44 uur
Kronos schreef:
Waarschijnlijk is het geen van beide. Het lijkt me vooral humoristisch bedoeld. Ik kon er in ieder geval wel om lachen.
(quote)
Waarschijnlijk is het geen van beide. Het lijkt me vooral humoristisch bedoeld. Ik kon er in ieder geval wel om lachen.
Van de vier halvefinalisten heeft er geen enkele echt overtuigend gespeeld, dus het zou me niets verbazen als ze ze allemaal afkraken.
Mooi trouwens die open brief van de Rode Duivels.

0
geplaatst: 6 juli 2014, 13:44 uur
Stijn_Slayer schreef:
Terug in de realiteit zijn ze echter met de hakken over de sloot door tegen Costa Rica met erbarmelijk spel.
Huh? Dat het niet altijd sprankelend was, ben ik met je eens, maar de eerste kans van Costa Rica kwam pas in de 117e(!) minuut. Hoeveel 100%-kansen heeft Nederland gehad? Twee maal de lat, de paal, paar keer 1-op-1 met de keeper... Het was een wonder dat dit 0-0 bleef.Terug in de realiteit zijn ze echter met de hakken over de sloot door tegen Costa Rica met erbarmelijk spel.
Met de efficiëntie van de eerste wedstrijden win je hier 6-0
Premonition schreef:
tegen België ben ik daar niet zo zeker van en België zou er erg op gebrand zijn van ons te winnen
België heeft het hele toernooi al ontzag voor de tegenstanders en lopen als kleine kinderen in de snoepwinkel rond. Tegen Argentinië hebben al helemaal niets uitgestraald. Dat zou tegen Nederland niet anders geweest zijn.tegen België ben ik daar niet zo zeker van en België zou er erg op gebrand zijn van ons te winnen
Het vervelende is wel dat Nederland tegen België eigenlijk alleen maar kon verliezen.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 13:46 uur
En dan nog een of 20 buitenspel. Een scherpe Van Persie wist daar ook nog 5+ kansen uit te halen.
Vind het wel leuk dat België weer terug is op het hoogste podium, maar vraag me af of ze het op het tactische vlak niet hebben laten liggen. Blijft Wilmots eigenlijk coach?
Vind het wel leuk dat België weer terug is op het hoogste podium, maar vraag me af of ze het op het tactische vlak niet hebben laten liggen. Blijft Wilmots eigenlijk coach?
0
geplaatst: 6 juli 2014, 13:49 uur
Ik kom uit de Randstad en weet dus niet eens waar Groningen ligt en ben erg trots. 

herman schreef:
En dan nog een of 20 buitenspel. Een scherpe Van Persie wist daar ook nog 5+ kansen uit te halen.
Zeker, V. Persie had die ene grote kans normaliter met keeper en al het doel in geschoten. Overigens moet ik wel zeggen dat V. Persie (en ook Robben) behoorlijk slecht bediend worden. V. Persie speelt op het scherpst van de snede en de pass komt net een paar secondes te laat. Ja, dan staat hij wel buitenspel. Dat ene beeld van Robben in de verlenging sprak wat dat betreft ook boekdelen.En dan nog een of 20 buitenspel. Een scherpe Van Persie wist daar ook nog 5+ kansen uit te halen.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 13:51 uur
Ik wil toch nog el even kwijt dat ik onze Belgische MM-users heel realistisch vind in de discussie over Oranje. Ik heb me gewoon geërgerd aan de tafelgasten bij Sporza gisteravond. Jan Mulder en Jan Boskamp neem ik dat niet kwalijk, dat zijn karikaturen van zichzelf geworden en niemand neemt ze meer serieus, maar de Belgen aan tafel had ik objectiever verwacht. Oranje speelde niet goed, maar creëerde wel veel kansen tegen een ultra defensief Costa Rica en deze wedstrijd vergelijken met de match tussen België en de USA gaat scheef op alle fronten.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 juli 2014, 13:53 uur
chevy93 schreef:
Met de efficiëntie van de eerste wedstrijden win je hier 6-0
(quote)
Huh? Dat het niet altijd sprankelend was, ben ik met je eens, maar de eerste kans van Costa Rica kwam pas in de 117e(!) minuut. Hoeveel 100%-kansen heeft Nederland gehad? Twee maal de lat, de paal, paar keer 1-op-1 met de keeper... Het was een wonder dat dit 0-0 bleef.Met de efficiëntie van de eerste wedstrijden win je hier 6-0
Dan moet die efficientie er wel zijn. Die is er ook wel, maar die zit op de bank. Huntelaar had twee of drie van de kansen die RVP om zeep heeft geholpen makkelijk gemaakt.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 13:57 uur
Premonition schreef:
Ik wil toch nog el even kwijt dat ik onze Belgische MM-users heel realistisch vind in de discussie over Oranje. Ik heb me gewoon geërgerd aan de tafelgasten bij Sporza gisteravond [...] maar de Belgen aan tafel had ik objectiever verwacht.
Ik wil toch nog el even kwijt dat ik onze Belgische MM-users heel realistisch vind in de discussie over Oranje. Ik heb me gewoon geërgerd aan de tafelgasten bij Sporza gisteravond [...] maar de Belgen aan tafel had ik objectiever verwacht.
Een paar kritische opmerkingen vond ik toch wel objectief hoor. De intimidatie van Tim Krul naar de Costa Ricaanse spelers toe was niet netjes. En Costa Rica had recht op een penalty in de eerste helft, omwille van die duw in de rug binnen het strafschopgebied.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 13:59 uur
Cured schreef:
Ik moet zeggen dat ik dat sprinten toch wel gaaf vind; snel, agressief en niet voor bangerikken.
Ik moet zeggen dat ik dat sprinten toch wel gaaf vind; snel, agressief en niet voor bangerikken.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 13:59 uur
Stijn_Slayer schreef:
Wat een rampzalige wedstrijd Van dit WK vond ik het één van de meest vervelende wedstrijden om naar te kijken.
Van Persie heeft geen enkele goede actie uitgevoerd, heeft voortdurend buitenspel gestaan en nog komt Huntelaar er niet in. En dan was hij niet de enige: constant buitenspel
Wat een rampzalige wedstrijd Van dit WK vond ik het één van de meest vervelende wedstrijden om naar te kijken.
Van Persie heeft geen enkele goede actie uitgevoerd, heeft voortdurend buitenspel gestaan en nog komt Huntelaar er niet in. En dan was hij niet de enige: constant buitenspel
Helemaal mee eens!
0
geplaatst: 6 juli 2014, 14:00 uur
Premonition schreef:
Ik wil toch nog el even kwijt dat ik onze Belgische MM-users heel realistisch vind in de discussie over Oranje. Ik heb me gewoon geërgerd aan de tafelgasten bij Sporza gisteravond. Jan Mulder en Jan Boskamp neem ik dat niet kwalijk, dat zijn karikaturen van zichzelf geworden en niemand neemt ze meer serieus, maar de Belgen aan tafel had ik objectiever verwacht. Oranje speelde niet goed, maar creëerde wel veel kansen tegen een ultra defensief Costa Rica en deze wedstrijd vergelijken met de match tussen België en de USA gaat scheef op alle fronten.
Ja, dat was wat ik eerder ook bedoelde maar wat Kronos niet begreep.
De Belgen zijn overigens het enige land ter wereld dat gezien heeft dat Costa Rica twee penalty's had moeten krijgen.
Eerlijk gezegd, vind ik dat Jan Mulder inmiddels ook wel ontslag mag worden aangezegd bij Studio Voetbal en ik draag hem graag over aan Sporza. Als je een beetje voetbalgek bent, is aanvankelijke kritiek op het Nederlands Elftal, gebaseerd op het voortraject, best begrijpelijk. Maar je kunt op een gegeven ogenblik toch ook best erkennen, dat het beter gaat dan je zelfs in je stoutste dromen had durven hopen.
Jan Mulder wil zijn gelijk halen, krijgt steeds meer ongelijk en maakt zichzelf belachelijk.
Overigens ben ik het ook eens met alle kritiek op Van Persie. Ongehoord hoe vaak hij buitenspel stond, hoeveel kansen er werden gemist en bovendien hoeveel vrije trappen hij tegen kreeg.
Op basis van de wedstrijd tegen Costa Rica mag dat best zorgelijk worden genoemd.
Maar goed, hij heeft aan de andere kant zijn momenten zoals alle vedetten. Daarom kun je hem er niet zo maar naast zetten.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 14:00 uur
Sommige mensen gaan nog zuur doen als we wereldkampioen zijn heb ik het idee, er mag best genoten worden hoor als je een halve finale haalt. 

0
geplaatst: 6 juli 2014, 14:03 uur
Ik heb zelfs iemand horen zeggen dat hij liever in de poulefase eruit gaat met aanvallend voetbal dan wereldkampioen wordt met dit voetbal. 
Hij: "Wat heb je dan?"
Ik: "Uh.. dan ben je wereldkampioen"
Hij: "En dan?"

0
geplaatst: 6 juli 2014, 14:03 uur
Discutabel vind ik, maar aan tafel hadden ze het over twee onthouden strafschoppen. Oranje mocht z'n handen dichtknijpen, was de teneur. Dat we 8 opgelegde kansen hadden, met 2 x paal en 3x lat, met welgeteld één kans voor Costa Rica werd er niet bijverteld.....
0
geplaatst: 6 juli 2014, 14:04 uur
herman schreef:
Dat lijkt me nog niet beslist. Wat tactiek betreft denk ik niet dat er meer uit te halen viel. Het grootste probleem waren wellicht de zenuwen, maar die ban je ook niet zomaar uit. Er was al snel dat eerste doelpunt en daar was vooral wat pech (voor ons) mee gemoeid. Dat is ook voetbal. Voor hetzelfde geld was dat beetje geluk er aan Belgische kant was geweest en stonden we nu in de halve finale.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 14:06 uur
grappig dat jullie Nederlanders kritiek geven op het feit dat Costa Rica alleen maar verdedigde gisteren. Dan vraag ik me eigenlijk af of jullie uw eigen matchen al eens bekeken hebben dit wk? jullie doen namelijk niks anders al het hele wk.
ik heb trouwens de match niet gezien en ja België ligt er oververdiend eruit, als je geen enkele deftige kans kunt crëeren in een hele match, jammer genoeg speelde Biglia eindelijk in de basis bij Argentinië. Waardoor ze verdedigend al veel sterker staan.
ik heb trouwens de match niet gezien en ja België ligt er oververdiend eruit, als je geen enkele deftige kans kunt crëeren in een hele match, jammer genoeg speelde Biglia eindelijk in de basis bij Argentinië. Waardoor ze verdedigend al veel sterker staan.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 14:07 uur
Premonition schreef:
Discutabel vind ik, maar aan tafel hadden ze het over twee onthouden strafschoppen. Oranje mocht z'n handen dichtknijpen, was de teneur. Dat we 8 opgelegde kansen hadden, met 2 x paal en 3x lat, met welgeteld één kans voor Costa Rica werd er niet bijverteld.....
In een normale wereld had Diaz in de 2e helft ook zijn 2e gele kaart moeten hebben.
0
Mb.
geplaatst: 6 juli 2014, 14:07 uur
Ik keek zojuist naar het nieuws op één, want er was er geen nieuws op ned 1, 2 of 3. En als je daar dan de samenvatting ziet van Nederland-Costa Rica dan ga je haast denken dat de teams aan elkaar gewaagd waren met kansen voor beide teams. Nu geef ik de complimenten aan Costa Rica die een goed toernooi hebben gedraaid en die ook goed stand hebben gehouden tegen Nederland, maar Nederland was duidelijk de bovenliggende partij. Duwtje in de rug door Bruno, enfin, maar noem dan ook dat Diaz een tweede gele kaart had moeten krijgen. Wat dat betreft kiest het Belgische nieuws wel een duidelijk perspectief.
Maar dat zullen wij ook vast doen ten opzichte van de Belgen.
Laat ik dan de Nederlander zijn die het hier mee eens is. Costa Rica speelde tegen Nederland zoals Nederland eerder speelde tegen de rest. Het verschil is wel dat wij effectiever zijn in de counter met Robben voorop. Dat kijkt dan toch iets prettiger weg - ook als je geen Nederlander bent.
Maar dat zullen wij ook vast doen ten opzichte van de Belgen.

jassn schreef:
grappig dat jullie Nederlanders kritiek geven op het feit dat Costa Rica alleen maar verdedigde gisteren. Dan vraag ik me eigenlijk af of jullie uw eigen matchen al eens bekeken hebben dit wk? jullie doen namelijk niks anders al het hele wk.
Laat ik dan de Nederlander zijn die het hier mee eens is. Costa Rica speelde tegen Nederland zoals Nederland eerder speelde tegen de rest. Het verschil is wel dat wij effectiever zijn in de counter met Robben voorop. Dat kijkt dan toch iets prettiger weg - ook als je geen Nederlander bent.

0
geplaatst: 6 juli 2014, 14:10 uur
chevy93 schreef:
Ik heb zelfs iemand horen zeggen dat hij liever in de poulefase eruit gaat met aanvallend voetbal dan wereldkampioen wordt met dit voetbal.

Maar gisteravond speelden we vol op de aanval, en dan is het blijkbaar nog niet goed.
Het lijkt me een goed idee om Jan Mulder hierna aan te stellen als bondscoach, eens kijken wat hij ervan bakt.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 14:10 uur
Louis vond België zelfs de betere partij tegen Argentinië.
Kan hij achteraf natuurlijk ook makkelijk zeggen.
Kan hij achteraf natuurlijk ook makkelijk zeggen.

trebremmit schreef:
Maar gisteravond speelden we vol op de aanval, en dan is het blijkbaar nog niet goed.
Moet ik wel erbij zeggen dat het voor de wedstrijd van gisteren was.Maar gisteravond speelden we vol op de aanval, en dan is het blijkbaar nog niet goed.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 14:11 uur
Costa Rica heeft nooit de intentie gehad om aan te vallen vanuit een reactievoetbalconcept, wat Oranje wel doet. Oranje heeft de meeste doelpunten gemaakt in de poulefase.
Ik speel ook liever 4-3-3 dan 5-3-2, maar het werkt wel
Ik speel ook liever 4-3-3 dan 5-3-2, maar het werkt wel
0
geplaatst: 6 juli 2014, 14:16 uur
0
geplaatst: 6 juli 2014, 14:20 uur
Psychologische oorlog geslaagd?
Het grappige is trouwens dat Krul waarschijnlijk nog minder penalty's gehouden heeft dan Cillessen. Krul hield slechts 2 van de laatste 20 penalty's voor Newcastle United.
https://pbs.twimg.com/media/Br2hw7ICcAEEmrv.jpg:large
Het grappige is trouwens dat Krul waarschijnlijk nog minder penalty's gehouden heeft dan Cillessen. Krul hield slechts 2 van de laatste 20 penalty's voor Newcastle United.
https://pbs.twimg.com/media/Br2hw7ICcAEEmrv.jpg:large
0
geplaatst: 6 juli 2014, 14:22 uur
trebremmit schreef:
Snap ook niet zo goed waarom Janmaat niet meer speelt, Verhaegh was echt heel slecht, en Kuijt doe het wel aardig maar werd er een paar keer helemaal uitgelopen, verdedigend is Janmaat wel een stuk beter.
(quote)
Snap ook niet zo goed waarom Janmaat niet meer speelt, Verhaegh was echt heel slecht, en Kuijt doe het wel aardig maar werd er een paar keer helemaal uitgelopen, verdedigend is Janmaat wel een stuk beter.
Ik moet eerlijk zeggen dat Kuijt het ook fantastisch doet. Had het niet verwacht en hem zelfs niet meegenomen naar Brazilië. Zie je maar hoe raar het kan lopen. Wat een held, die Dirk.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 14:23 uur
Mb. schreef:
Ik keek zojuist naar het nieuws op één, want er was er geen nieuws op ned 1, 2 of 3. En als je daar dan de samenvatting ziet van Nederland-Costa Rica dan ga je haast denken dat de teams aan elkaar gewaagd waren met kansen voor beide teams.
Ik keek zojuist naar het nieuws op één, want er was er geen nieuws op ned 1, 2 of 3. En als je daar dan de samenvatting ziet van Nederland-Costa Rica dan ga je haast denken dat de teams aan elkaar gewaagd waren met kansen voor beide teams.
Costa Rica heeft ook wel echt een paar goeie kansen gehad hoor. En natuurlijk waren beide teams aan elkaar gewaagd. Het is niet omdat Nederland aanvallender speelde en Costa Rica vol voor de verdediging koos, dat ze daarom geen partij voor Nederland waren. Een verdiend toegewezen penalty, een goeie kans omgezet in een doelpunt, en niet jullie maar zij hadden in de halve finale gestaan!

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 juli 2014, 14:24 uur
chevy93 schreef:
Het grappige is trouwens dat Krul waarschijnlijk nog minder penalty's gehouden heeft dan Krul.
Het grappige is trouwens dat Krul waarschijnlijk nog minder penalty's gehouden heeft dan Krul.
Da's inderdaad grappig.

Als Van Gaal kennelijk over elk scenario nadenkt, had hij beter Stekelenburg of Vermeer mee kunnen nemen. Die pakken vaker penalties dan Krul.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 14:25 uur
Vorm pakt er nog veel meer.
Wie van jullie is nou Statler en wie Waldorf?
Ook een beetje raar van iemand om te zeggen dat we alleen maar hebben verdedigd dit toernooi om vervolgens te zeggen de wedstrijd van gisteren niet gezien te hebben. In de poulefase hebben we de meeste kansen gecreeerd van alle deelnemers, tegen Mexico hebben we de tweede helft vol op aanval gespeeld en gisteren ook. Toen speelden we zelfs maar met 3 verdedigers.
Wie van jullie is nou Statler en wie Waldorf?
Ook een beetje raar van iemand om te zeggen dat we alleen maar hebben verdedigd dit toernooi om vervolgens te zeggen de wedstrijd van gisteren niet gezien te hebben. In de poulefase hebben we de meeste kansen gecreeerd van alle deelnemers, tegen Mexico hebben we de tweede helft vol op aanval gespeeld en gisteren ook. Toen speelden we zelfs maar met 3 verdedigers.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 14:25 uur
chevy93 schreef:
Die 2e Krul moet zeker een Vorm zijn.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 14:27 uur
Nee, een Cillessen. 
Hoewel de kans dat Vorm er nog minder gehouden heeft dan Krul ook erg klein is.

Hoewel de kans dat Vorm er nog minder gehouden heeft dan Krul ook erg klein is.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.