Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 6 juli 2014, 16:07 uur
Hm, Ik zie niet zo snel op dit WK een centrumspits die ik tegen RVP zou willen ruilen.
Dit vind ik ook van onze beide centrumverdedigers (Vlaar /De Vrij), spelen Silva/Luiz of Mertesacker/Hummels, dan beter op dit WK.
Het zou wel eens zo kunnen zijn dat iedereen zich verkenen heeft op de zwakte vd NL competitie.
Niet dat de NL competitie niet zwak is, maar niet alle spelers hoeven dan zwak te zijn.
Ik verwacht de komende 2 jaar Blind, De Vrij, BMI en Depay wel op een groter podium (bv Engeland, Italie, Spanje).
Dit vind ik ook van onze beide centrumverdedigers (Vlaar /De Vrij), spelen Silva/Luiz of Mertesacker/Hummels, dan beter op dit WK.
Het zou wel eens zo kunnen zijn dat iedereen zich verkenen heeft op de zwakte vd NL competitie.
Niet dat de NL competitie niet zwak is, maar niet alle spelers hoeven dan zwak te zijn.
Ik verwacht de komende 2 jaar Blind, De Vrij, BMI en Depay wel op een groter podium (bv Engeland, Italie, Spanje).
0
geplaatst: 6 juli 2014, 16:10 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ja, als je vindt dat RVP prima gespeeld heeft, zul je dat soort reacties ook wel anders interpreteren. Net zoals Van Gaal die dit het beste team noemt waarmee hij heeft gewerkt.
Ja, als je vindt dat RVP prima gespeeld heeft, zul je dat soort reacties ook wel anders interpreteren. Net zoals Van Gaal die dit het beste team noemt waarmee hij heeft gewerkt.
Kijk, 2 goede voorbeelden waaruit blijkt dat je teksten verkeerd interpreteert.
1. Ik zeg dat RvP betere wedstrijden heeft gespeeld (wat heet), maar dat hij niet eens zo slecht was. Van Marwijk noemde hem zelfs nog als één van de beteren gisteren (samen met Robben en Sneijder uiteraard). Als je wat beter oplet - en niet alleen op de kansen let - zie je dat Van Persie aardig wat goede acties had, dus niet, zoals jij zegt "geen enkele goede actie." Maar goed, ben het er verder wel mee eens dat hij zijn topniveau niet haalt, zoals tijdens de wedstrijd tegen Spanje.
2. Van Gaal heeft het over het beste team waar hij mee gewerkt heeft als het gaat om "teamspirit". Dat zei hij er nota bene nog bij.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 16:15 uur
Rudi S schreef:
Hm, Ik zie niet zo snel op dit WK een centrumspits die ik tegen RVP zou willen ruilen.
Eens hoor. En Kongolo ook binnen 3 jaar.
0
Martial
geplaatst: 6 juli 2014, 16:19 uur
Volgens Argentijnse media speelt Angel Di Maria helemaal niet meer op dit WK en dat vind ik persoonlijk wel jammer, want het is en blijft een geweldenaar al kwamen zijn kwaliteiten niet helemaal uit de verf op dit WK.
Verder valt mij op dat er toch behoorlijk goed gekeept wordt op dit WK op een enkele uitzondering na dan en heeft Nederland de "mazzel" dat er woensdag een grabbelaar in het doel staat bij Argentinië

En dan heb je nog Robben vs Messi en dat is ook iets om naar uit te kijken.

0
geplaatst: 6 juli 2014, 16:20 uur
Rudi S schreef:
Het is tegenwoordig nogal bon ton om de Eredivisie en alles wat er in de Eredivisie speelt af te kraken en af te doen als waardeloos. Ik geloof dat ik de Eredivisie vaker MML (Mickey Mouse League) genoemd heb zien worden dan gewoon bij de naam. Het zou wel eens zo kunnen zijn dat iedereen zich verkenen heeft op de zwakte vd NL competitie.

0
geplaatst: 6 juli 2014, 16:23 uur
Martial schreef:
Volgens Argentijnse media speelt Angel Di Maria helemaal niet meer op dit WK en dat vind ik persoonlijk wel jammer, want het is en blijft een geweldenaar al kwamen zijn kwaliteiten niet helemaal uit de verf op dit WK.
Verder valt mij op dat er toch behoorlijk goed gekeept wordt op dit WK op een enkele uitzondering na dan en heeft Nederland de "mazzel" dat er woensdag een grabbelaar in het doel staat bij Argentinië
(quote)

Klopt. Wel jammer dat Di Maria niet meer speelt, aangezien hij leuke dingen kan laten zien. Van Neymar vind ik het in dat opzicht nog een stukkie erger. Maar voor mij telt nu vooral de overwinning aanstaande woensdag. Messi uitschakelen en we maken een grote kans.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 16:26 uur
Elke ronde die wij meepakken is er één meegenomen. Van te voren hoopte ik op het overleven van de poule, nu is halve finale al behaald.
Tegen Argentinië maakt ons land kans,maar alleen als de vleugelspelers het de backs zoveel mogelijk moeilijk maken. Daar zijn ze kwetsbaar en daar zijn wij het sterkst (Robben/Depay).
Gaan de Belgen ons nu supporten? Steun de dikke nekken, al is het maar eens
Tegen Argentinië maakt ons land kans,maar alleen als de vleugelspelers het de backs zoveel mogelijk moeilijk maken. Daar zijn ze kwetsbaar en daar zijn wij het sterkst (Robben/Depay).
Gaan de Belgen ons nu supporten? Steun de dikke nekken, al is het maar eens

0
geplaatst: 6 juli 2014, 16:27 uur
Stijn_Slayer schreef:
Sowieso snap ik niet op basis waarvan RVP al die lof verdient. Heeft een teleurstellend seizoen achter de rug, is niet scherp en ook niet topfit.
Sowieso snap ik niet op basis waarvan RVP al die lof verdient. Heeft een teleurstellend seizoen achter de rug, is niet scherp en ook niet topfit.
Heeft grofweg 20 goals gescoord in zijn laatste 25 interlands. Voor iemand die blijkbaar niet topfit en niet scherp is doet ie het niet slecht met 3 goals in 4 wedstrijden op dit wk. Gisteren vond ik hem ook ongelukkig spelen, maar voor hetzelfde geld schiet ie er tegen Argentinië 2 in en staan we zo in de finale. Maar goed, dan zal je er nog steeds wel niets aan vinden. Soms vraag ik me af of jij voetbal überhaupt wel leuk vindt.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 juli 2014, 16:28 uur
Nicolage Rico schreef:
1. Ik zeg dat RvP betere wedstrijden heeft gespeeld (wat heet), maar dat hij niet eens zo slecht was. Van Marwijk noemde hem zelfs nog als één van de beteren gisteren (samen met Robben en Sneijder uiteraard). Als je wat beter oplet - en niet alleen op de kansen let - zie je dat Van Persie aardig wat goede acties had, dus niet, zoals jij zegt "geen enkele goede actie." Maar goed, ben het er verder wel mee eens dat hij zijn topniveau niet haalt, zoals tijdens de wedstrijd tegen Spanje.
2. Van Gaal heeft het over het beste team waar hij mee gewerkt heeft als het gaat om "teamspirit". Dat zei hij er nota bene nog bij.
(quote)
1. Ooit gehoord van de hyperbool? Het blijft verder een eenvoudig verhaal. Ik ga geen welles-nietes spelletje over de acties spelen. Wijs ze dan maar aan, en als je daar geen zin in hebt, vind ik dat ook prima. Het enige andere argument dat je zelf gebruikt is een drogreden: een beroep op autoriteit (Van Marwijk). Een autoriteit die ik niet eens echt serieus erken overigens.
2. Dat verandert niets aan mijn standpunt. Ik vind dat een overtrokken reactie, vooral voortkomend uit narcisme van Van Gaal. Ik waag te betwijfelen dat de teamspirit van dit Oranje dusdanig grandioos is dat het team kennelijk de veel betere ploegen die Van Gaal heeft getraind overstijgt. Echt onzin vind ik dat.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 juli 2014, 16:31 uur
herman schreef:
Heeft grofweg 20 goals gescoord in zijn laatste 25 interlands. Voor iemand die niet topfit en niet scherp is doet ie het niet slecht met 3 goals op dit wk. Gisteren vond ik hem ook ongelukkig spelen, maar voor hetzelfde geld schiet ie er tegen Argentinië 2 in en staan we zo in de finale. Maar goed, dan zal je er nog steeds wel niets aan vinden. Soms vraag ik me af of jij voetbal überhaupt wel leuk vindt.
(quote)
Heeft grofweg 20 goals gescoord in zijn laatste 25 interlands. Voor iemand die niet topfit en niet scherp is doet ie het niet slecht met 3 goals op dit wk. Gisteren vond ik hem ook ongelukkig spelen, maar voor hetzelfde geld schiet ie er tegen Argentinië 2 in en staan we zo in de finale. Maar goed, dan zal je er nog steeds wel niets aan vinden. Soms vraag ik me af of jij voetbal überhaupt wel leuk vindt.
Hij heeft drie goals gemaakt, maar echt goed heeft hij nog niet gespeeld. Zeker de laatste twee wedstrijden waren ver onder de maat. Dat hij beter presteert dan een paar jaar geleden is zo, maar er zit een veel effectiever en constanter alternatief op de bank.
Ik vind voetbal alleen leuk als de amusementswaarde hoog is. Laten we eerlijk zijn, dat is lang niet altijd vanzelfsprekend. Zeker in Nederland niet.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 16:56 uur
Leuke etappe vandaag inderdaad.
Bijna complete ploeg van Contador moet lossen tijdens beklimming in Engeland.
Dat belooft wat voor in de Alpen en Pyreneeen

Maartenn en ik vroegen ons trouwens af waarom de renners niet gewoon op de waterfiets het Kanaal oversteken.
Spectaculaire beelden en geen last van publiek langs de route

0
geplaatst: 6 juli 2014, 17:02 uur
Stijn_Slayer schreef:
Hij heeft drie goals gemaakt, maar echt goed heeft hij nog niet gespeeld. Zeker de laatste twee wedstrijden waren ver onder de maat. Dat hij beter presteert dan een paar jaar geleden is zo, maar er zit een veel effectiever en constanter alternatief op de bank.
Ik vind voetbal alleen leuk als de amusementswaarde hoog is. Laten we eerlijk zijn, dat is lang niet altijd vanzelfsprekend. Zeker in Nederland niet.
(quote)
Het vreemde is dat een hoop mensen blijkbaar Nederland heel goed of goed vinden voetballen. Terwijl ik vaak zoiets heb van nou nou nou. Maar goed ook dat schijnt een kwestie van smaak te zijn. Nederland speelt naar zijn mogelijkheden. En presteren daar buitengewoon goed in. Maar als je puur naar het veldspel kijkt zie je dat er een hoop mis gaat. Dat valt toch niet te ontkennen!
Ik vind dat Stijn daar gewoon gelijk in heeft.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 17:20 uur
Beter of spannender? Beide mannen staan echt heel goed te spelen!
0
geplaatst: 6 juli 2014, 17:21 uur
iggy schreef:
Het vreemde is dat een hoop mensen blijkbaar Nederland heel goed of goed vinden voetballen.
Niet alleen in Nederland. Wereldwijd krijgt Oranje een heleboel lof. Behalve vanuit Mexico.Het vreemde is dat een hoop mensen blijkbaar Nederland heel goed of goed vinden voetballen.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 17:29 uur
chevy93 schreef:
Nou dat vind ik wel meevallen hoor. Het niveau is wel een beetje gestegen sinds ik mijn bericht plaatste (zul je altijd zien natuurlijk) maar Federer is toch lang niet meer de speler die hij vijf jaar geleden was, en om nou te zeggen dat Djokovic echt in de vorm van zijn leven verkeerd?
0
geplaatst: 6 juli 2014, 17:30 uur
chevy93 schreef:
Niet alleen in Nederland. Wereldwijd krijgt Oranje een heleboel lof. Behalve vanuit Mexico.
Niet alleen in Nederland. Wereldwijd krijgt Oranje een heleboel lof. Behalve vanuit Mexico.
En vanuit België ook niet, dacht ik hier ergens gelezen te hebben.

0
Cured
geplaatst: 6 juli 2014, 17:32 uur
Weg met die dopingsport....
. Het is toch niet tegeloven dat ik naar een onbeduidende etappe van de TDF moet kijken, terwijl de belangrijkste en veel belangrijkere Tennisfinale ter wereld niet uitgezonden wordt door de NOS (rukprogramma). Zo, dat moet ik nog een keer kwijt. 
. Het is toch niet tegeloven dat ik naar een onbeduidende etappe van de TDF moet kijken, terwijl de belangrijkste en veel belangrijkere Tennisfinale ter wereld niet uitgezonden wordt door de NOS (rukprogramma). Zo, dat moet ik nog een keer kwijt. 
0
geplaatst: 6 juli 2014, 17:32 uur
Stijn_Slayer schreef:
2. Dat verandert niets aan mijn standpunt. Ik vind dat een overtrokken reactie, vooral voortkomend uit narcisme van Van Gaal. Ik waag te betwijfelen dat de teamspirit van dit Oranje dusdanig grandioos is dat het team kennelijk de veel betere ploegen die Van Gaal heeft getraind overstijgt. Echt onzin vind ik dat.
Wat is en kan er nu overtrokken zijn aan een persoonlijke mening van iemand, in dit geval die van Van Gaal? De teams die hij onder zich heeft gehad, kunnen prestatiegewijs best beter zijn geweest, maar blijkbaar niet wat teamspirit betreft. Niets mis met zo'n uitspraak.
0
Cured
geplaatst: 6 juli 2014, 17:39 uur
Whatever... (ik bedoel uiteraard SS)...dom na-gelul nu (en de Tour is nog maar net begonnen), terwijl er elders een grote sportfinale bezig is....(NOS Studio Sport is voetbal en fietsen, de rest is aan de beurt als die eerste 2 niet aan de gang zijn) 

0
geplaatst: 6 juli 2014, 17:51 uur
Raar dat de finale niet uitgezonden wordt. Ongelooflijk zelfs. Al had ik dan alsnog naar de Tour gekeken...
0
buizen
geplaatst: 6 juli 2014, 18:16 uur
Arjen Robben had - als pater familias - een niet te onderschatten rol in het welslagen van de penaltyreeks; legendarische uitspraak in de korte minuten rust na de tweede verlenging: "Koppie erbij jongens!". En zo geschiedde.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.