Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 6 juli 2014, 14:28 uur
Lol Iggy 
Ik zag een statistiek dat vanaf 2011 Krul 10% van zijn penalty's heeft gehouden en Cillessen 0%. En Vorm 27%!

chevy93 schreef:
Het grappige is trouwens dat Krul waarschijnlijk nog minder penalty's gehouden heeft dan Cillessen. Krul hield slechts 2 van de laatste 20 penalty's voor Newcastle United.
Het grappige is trouwens dat Krul waarschijnlijk nog minder penalty's gehouden heeft dan Cillessen. Krul hield slechts 2 van de laatste 20 penalty's voor Newcastle United.
Ik zag een statistiek dat vanaf 2011 Krul 10% van zijn penalty's heeft gehouden en Cillessen 0%. En Vorm 27%!
0
geplaatst: 6 juli 2014, 14:28 uur
Stijn_Slayer schreef:
Wat een rampzalige wedstrijd en dan die feestelijke reacties bij de NOS... Van dit WK vond ik het één van de meest vervelende wedstrijden om naar te kijken.
Wat een rampzalige wedstrijd en dan die feestelijke reacties bij de NOS... Van dit WK vond ik het één van de meest vervelende wedstrijden om naar te kijken.
Huh? Veel opvallende momenten, veel kansen, Nederland dat redelijk goed speelt (tegen weliswaar een zwakke tegenstander), spanning, een geweldige penalty-serie. Dat het niet altijd even goed was: prima. Maar er waren echt veel meer minder spectaculaire wedstrijden tijdens dit toch wel fantastische W.K.
Van Persie heeft geen enkele goede actie uitgevoerd,
Huh? Het was niet zijn beste wedstrijd, maar speelde toch nog vrij goed. Goede loopacties, een kans die hij zelf creëert en tegen de keeper schiet, de bal vaak vragen en het spel hier en daar verdelen. Maar hij werd wel te weinig bereikt (vooral in de 1e helft) en hij mistte een levensgrote kans. De buitenspelmomenten: soms was hij er zelf debet aan, soms had de passer hem eerder moeten geven en nog vaker zat die schele (grensrechter) er naast. Wat een droeftoeter was dat, zeg.
Conclusie: kijk de wedstrijd eens terug zonder bier.

0
geplaatst: 6 juli 2014, 14:30 uur
herman schreef:
Lol Iggy
Cillessen: ?Nog nooit een strafschoppenserie verloren, ik pak ze dus wel? - voetbalzone.nlLol Iggy

(quote)
Mocht het zondagavond aankomen op strafschoppen, dan zal Cillessen zich kranig weren, belooft hij in de ochtendkrant. “Het grappige is dat ik als keeper in het betaald voetbal nog nooit een strafschop heb gepakt. Maar aan de andere kant heb ik als keeper nog nooit een strafschoppenserie verloren. Daarin pak ik ze dus wel”, zegt de keeper. Hij doet daarbij ook een belofte: “Al kop ik straks die ballen het doel uit, het maakt mij niet uit.”
Lang verhaal kort: als hij echt een penaltykiller had gewild, had hij Vorm erin gebracht. Krul was echt puur voor de mentale oorlog. Eentje die hij met glans gewonnen heeft.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 14:30 uur
Kronos schreef:
Costa Rica heeft ook wel echt een paar goeie kansen gehad hoor. En natuurlijk waren beide teams aan elkaar gewaagd. Het is niet omdat Nederland aanvallender speelde en Costa Rica vol voor de verdediging koos, dat ze daarom geen partij voor Nederland waren. Een verdiend toegewezen penalty, een goeie kans omgezet in een doelpunt, en niet jullie maar zij hadden in de halve finale gestaan!
(quote)
Costa Rica heeft ook wel echt een paar goeie kansen gehad hoor. En natuurlijk waren beide teams aan elkaar gewaagd. Het is niet omdat Nederland aanvallender speelde en Costa Rica vol voor de verdediging koos, dat ze daarom geen partij voor Nederland waren. Een verdiend toegewezen penalty, een goeie kans omgezet in een doelpunt, en niet jullie maar zij hadden in de halve finale gestaan!
Je kunt zo aan tafel bij Sporza

0
geplaatst: 6 juli 2014, 14:34 uur
buizen schreef:
Gut, je hoort de Sneijdersceptici ook niet meer.
De kritiek op Wesleij is volledig verstomd, er bestaat dus nog iets als voortschrijdend inzicht
.
Gut, je hoort de Sneijdersceptici ook niet meer.
De kritiek op Wesleij is volledig verstomd, er bestaat dus nog iets als voortschrijdend inzicht
. Sneijder speelde goed gisteren - en het werd tijd!
Maar heb altijd vertrouwen gehad in zijn schot en passing (zoals ik al eerder zei). Als hij ook nog eens hard werkt, heb je nog best iets aan hem. Maar tegen Costa Rica valt zijn traagheid niet op, omdat je constant de bal hebt en de Costa Ricanen amper druk zetten.
0
Mb.
geplaatst: 6 juli 2014, 14:36 uur
Kronos schreef:
(quote)
Ik geef Costa Rica toch de complimenten? Het leek enkel alsof het gelijk op ging terwijl Nederland toch echt de dominantere partij was. Dat betekent niet dat Costa Rica geen kansen had, of dat ze niet hadden kunnen winnen als ze die wisten te verzilveren. Nederland had wel meer kansen. Dat die niet gemaakt werden was de verdienste van Costa Rica, nogmaals, de complimenten, maar Nederland was wel de bovenliggende partij over het geheel gezien. Die indruk kreeg ik niet van het Belgische nieuws. En wat betreft die vermeende strafschop voor Costa Rica... tsjah, wat als Diaz wel de verdiende 2e geel had gekregen? Zo kun je natuurlijk ook redeneren.

0
buizen
geplaatst: 6 juli 2014, 14:37 uur
Nicolage Rico schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat Kuijt het ook fantastisch doet. Had het niet verwacht en hem zelfs niet meegenomen naar Brazilië. Zie je maar hoe raar het kan lopen. Wat een held, die Dirk.
(quote)
Ik moet eerlijk zeggen dat Kuijt het ook fantastisch doet. Had het niet verwacht en hem zelfs niet meegenomen naar Brazilië. Zie je maar hoe raar het kan lopen. Wat een held, die Dirk.
Klopt. Same here. Neem mijn onvriendelijke woorden over Dirk ook terug. Had er echt geen vertrouwen in maar hij kwijt zich uitstekend van zijn taak. Nou taak, taken.
0
buizen
geplaatst: 6 juli 2014, 14:39 uur
herman schreef:
Lol Iggy
Lol Iggy

(quote)
Dat weet Louis heus ook wel. Vorm wordt bewaard voor een volgende wedstrijd..

0
geplaatst: 6 juli 2014, 14:42 uur
musician schreef:
Ja, dat was wat ik eerder ook bedoelde maar wat Kronos niet begreep.
De Belgen zijn overigens het enige land ter wereld dat gezien heeft dat Costa Rica twee penalty's had moeten krijgen.
Ja, dat was wat ik eerder ook bedoelde maar wat Kronos niet begreep.
De Belgen zijn overigens het enige land ter wereld dat gezien heeft dat Costa Rica twee penalty's had moeten krijgen.
Dat van die tweede penalty heb ik even gemist blijkbaar, maar je gaat toch niet zeggen dat je alle commentaren ter wereld heb gevolgd en niet die duw in de rug hebt gezien binnen het strafschopgebied?
musician schreef:
Eerlijk gezegd, vind ik dat Jan Mulder inmiddels ook wel ontslag mag worden aangezegd bij Studio Voetbal en ik draag hem graag over aan Sporza. Als je een beetje voetbalgek bent, is aanvankelijke kritiek op het Nederlands Elftal, gebaseerd op het voortraject, best begrijpelijk. Maar je kunt op een gegeven ogenblik toch ook best erkennen, dat het beter gaat dan je zelfs in je stoutste dromen had durven hopen.
Eerlijk gezegd, vind ik dat Jan Mulder inmiddels ook wel ontslag mag worden aangezegd bij Studio Voetbal en ik draag hem graag over aan Sporza. Als je een beetje voetbalgek bent, is aanvankelijke kritiek op het Nederlands Elftal, gebaseerd op het voortraject, best begrijpelijk. Maar je kunt op een gegeven ogenblik toch ook best erkennen, dat het beter gaat dan je zelfs in je stoutste dromen had durven hopen.
Dat heeft Jan Mulder ook wel gedaan. En verder kan je hem moeilijk kwalijk nemen dat hij geen enthousiaste fan is van het voetbal dat Oranje tot hiertoe heeft laten zien. Boskamp en Mulder zitten daar overigens als analysten en niet om blind te supporteren.
Er wordt hier ook wel kritisch geschreven over Argentinië, dat ze niets voorstellen zonder Messi. Maar wat is Nederland zonder Robben?
Maar geen enkele ploeg speelt erg overtuigend. Dat Nederland zijn ambitie op de wereldtitel dit WK dus maar waarmaakt, want het kan nog wel even duren voor zich nog eens zo'n goeie kans voordoet.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 14:48 uur
Ik heb meer het idee dat het een generatieconflict is met Jan Mulder, Boskamp en al die anderen uit de zogenaamde gouden generatie van de jaren zeventig. Ze zijn niet realistisch meer en bekijken voetbal erg eenzijdig.
Wat dat betreft heb ik veel meer respect voor een Van Gaal, die neemt gewoon zijn verantwoording en gaat met zijn tijd mee.
Wat dat betreft heb ik veel meer respect voor een Van Gaal, die neemt gewoon zijn verantwoording en gaat met zijn tijd mee.
0
buizen
geplaatst: 6 juli 2014, 14:53 uur
Dat penaltyschieten een 'loterij' is en dat Nederland een naam zou hebben in 'erbarmelijk penaltyschieten' kan sinds gisteravond, herstel vannacht, ook naar het Rijk der Fabelen worden verwezen, zo werd in menig huiskamer voor eens en altijd duidelijk. 
"Kom op Krullebol!"

"Kom op Krullebol!"
0
Misterfool
geplaatst: 6 juli 2014, 14:58 uur
Ik heb geen goed woord over voor het spel van Costa Rica. Laf voetbal. Met zijn 11'en voor het goal gaan staan, maar nauwelijks een goede aanval eruit kunnen persen. De commentator vatte het mooi samen gisteren. We spelen tegen een tegenstander die niet probeert te winnen, maar vooral probeert niet te verliezen. Terechte winst van Nederland.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 15:00 uur
ik vind het wel leuk dat ze terug op aarde zijn. Heb nog even een Belg in de studio aldaar zien melden dat Nederland Belgie nog wel te accepteren zou zijn maar Nederland Argentinië niet zou trekken. Jammer voor je joh 

0
buizen
geplaatst: 6 juli 2014, 15:03 uur
chevy93 schreef:
Gefilmd met een aardappel.
Gefilmd met een aardappel.
Maar mooier en meer puur dan het gelikte NOS-circus.
Nog steeds is er een voelbare ongemakkelijke ondertoon in de interviews met Louis van Gaal. Jack van Gelder komt niet op het idee om bij binnenkomst van Louis eens op te staan en hem met een welgemeende handdruk van harte te feliciteren met het geboden kijkgenot en het resultaat waarop de kijkbuiskinderen weer eens zijn getracteerd. Een dom gemompel van "gefeliciteerd he" en mallotige vragen stellen, dat kan de NOS wel goed.
Zo'n echte huiskamer is veel leuker als beeldmateriaal.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 15:08 uur
Derksen wist gisteren nog te melden dat NL wel verder kwam maar zeker geen kampioen zou worden, dat lijkt mij in dit stadium gewoon onzin.
De 4 over gebleven teams zijn wel de 4 best presterende teams, maar geen team steek er nu echt boven uit.
Het zal in de halve en hele Finale gewoon op momenten (wel of geen strafschop, bal op de paal of net niet, wel of geen buitenspel etc) aankomen, het moet mee zitten.
Vooraf wordt het een beetje de wedstrijd tussen Messi en Robben genoemd in de pers.
Messi is in aanleg nog wel iets beter, maar op dit toernooi is Robben beter.
Niet onbelangrijk , Messi wil heel graag kampioen worden, maar wil er absoluut niet moe voor worden, Robben wil zo ongeveer er voor sterven.
Van Kuyt vond ik het eerts jammer dat hij mee ging, maar die compenseert wel heel veel met zijn vechtlust en speelt ook nog goed.
Nee ik zou het niet leuk vinden om tegen een team te spelen waar zo'n "lastpost"als Dirk Kuyt in stond.
De 4 over gebleven teams zijn wel de 4 best presterende teams, maar geen team steek er nu echt boven uit.
Het zal in de halve en hele Finale gewoon op momenten (wel of geen strafschop, bal op de paal of net niet, wel of geen buitenspel etc) aankomen, het moet mee zitten.
Vooraf wordt het een beetje de wedstrijd tussen Messi en Robben genoemd in de pers.
Messi is in aanleg nog wel iets beter, maar op dit toernooi is Robben beter.
Niet onbelangrijk , Messi wil heel graag kampioen worden, maar wil er absoluut niet moe voor worden, Robben wil zo ongeveer er voor sterven.
Van Kuyt vond ik het eerts jammer dat hij mee ging, maar die compenseert wel heel veel met zijn vechtlust en speelt ook nog goed.
Nee ik zou het niet leuk vinden om tegen een team te spelen waar zo'n "lastpost"als Dirk Kuyt in stond.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 15:13 uur
Stijn_Slayer schreef:
Jawel, maar hij en Robben staan daar vol trots hoog van de toren te blazen over de spirit van dit team. Ze gaan het WK wel weer eventjes winnen.
Jawel, maar hij en Robben staan daar vol trots hoog van de toren te blazen over de spirit van dit team. Ze gaan het WK wel weer eventjes winnen.
Dat maak jij er van. Ze blijven juist heel nuchter.
Jij bent een Belg, trouwens?
Edit: nee, toch een Nederlander.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 juli 2014, 15:16 uur
Ja, als je vindt dat RVP prima gespeeld heeft, zul je dat soort reacties ook wel anders interpreteren. Net zoals Van Gaal die dit het beste team noemt waarmee hij heeft gewerkt. 

0
buizen
geplaatst: 6 juli 2014, 15:21 uur
Rudi S schreef:
Vooraf wordt het een beetje de wedstrijd tussen Messi en Robben genoemd in de pers...
....., Messi wil heel graag kampioen worden, maar wil er absoluut niet moe voor worden.., Robben wil zo ongeveer er voor sterven......
Vooraf wordt het een beetje de wedstrijd tussen Messi en Robben genoemd in de pers...
....., Messi wil heel graag kampioen worden, maar wil er absoluut niet moe voor worden.., Robben wil zo ongeveer er voor sterven......

0
geplaatst: 6 juli 2014, 15:25 uur
Van Gaal zei het beste: "Dan praat ik over de teamspirit en de manier van samenwerken".
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 juli 2014, 15:29 uur
Onderdanig en onder de indruk van Van Gaal, bedoelt hij? Of onder de dekens in het geval van RVP.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 15:29 uur
En die teamspirit is ook beter dan welk ander team ook. De voetballers zijn alleen minder. Dat levert soms minder mooi voetbal ook. Uiteindelijk gaat het om wat op het scorebord staat.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 15:38 uur
VanDeGriend schreef:
Heb nog even een Belg in de studio aldaar zien melden dat Nederland Belgie nog wel te accepteren zou zijn maar Nederland Argentinië niet zou trekken. Jammer voor je joh
Heb nog even een Belg in de studio aldaar zien melden dat Nederland Belgie nog wel te accepteren zou zijn maar Nederland Argentinië niet zou trekken. Jammer voor je joh
Ik kan me dat wel voorstellen. Natuurlijk is er enige teleurstelling. We hebben lang geleden al eens van Argentinië gewonnen en ook nu had dat gekund. Maar in het algemeen keren de Belgen met een goed gevoel naar huis. Zover geraken, dat was 28 jaar geleden. En met deze jonge ploeg hebben we goede vooruitzichten voor het volgende WK.
Maar Nederland, ik zie jullie echt winnen van Argentinië. Dat gaat gewoon wel gebeuren denk ik. En dan staan jullie daar weer in die halve finale. Eén stap verwijderd van de wereldtitel. Hoe groot zal de teleurstelling zijn als deze weer niet wordt gehaald? En wanneer gaat het er dan wel van komen? Jullie moeten het nu gewoon doen!
Kortom, het wordt nog een spannende week. Geen tijd eigenlijk om je bezig te houden met wat de Belgen zeggen. Maar deze Belg gunt het van harte aan Nederland. Dat mooie buurland, dat ons in het verleden al prachtig voetbal liet zien en dat ons de heerlijke humor van Jiskefet en Van Kooten en De Bie bracht. Hak die Argentijnen en daarna Duitsland of Brazilië in de pan met een nuchtere Nederlandse arrogantie die ze nooit meer zullen vergeten.

0
geplaatst: 6 juli 2014, 15:43 uur
trebremmit schreef:
Ik heb meer het idee dat het een generatieconflict is met Jan Mulder, Boskamp en al die anderen uit de zogenaamde gouden generatie van de jaren zeventig. Ze zijn niet realistisch meer en bekijken voetbal erg eenzijdig.
Bovendien realiseren ze zich te weinig, dat het voetbal, zoals het toen nog kon worden gespeeld, nu zou resulteren in de laatste plaats op het WK.
Het tempo lag veel lager, de technische "hoogstandjes" werden nog niet door iedereen doorzien, wat er geëist werd van een speler is niet te vergelijken met er nu van een speler allemaal wordt gevraagd.
Daar moet je wel oog voor blijven houden. Mulder, en ook veel anderen van die generatie, denken dat er nog steeds op de manier van 1974 kan worden gevoetbald. Maar op een gegeven ogenblik, wordt die stijl gewoon ingehaald door de tijd. Dat geeft niet, je kunt er nostalgisch naar kijken, de helden lauweren. Maar die tijd is wel voorbij.
Net zo goed, als dat inmiddels wel gebleken is dat tikkie takkie ook op z'n retour is en zal moeten evolueren.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 15:51 uur
Stijn_Slayer schreef:
Dan moet die efficientie er wel zijn. Die is er ook wel, maar die zit op de bank. Huntelaar had twee of drie van de kansen die RVP om zeep heeft geholpen makkelijk gemaakt.
Dan moet die efficientie er wel zijn. Die is er ook wel, maar die zit op de bank. Huntelaar had twee of drie van de kansen die RVP om zeep heeft geholpen makkelijk gemaakt.
Haha, wat een bullshit. Huntelaar had die ene kans niet eens zelf gecreëerd (die na die geweldige actie van Van Persie). Voor de rest is het veel te makkelijk praten wat je doet.
Enkel die bal op die voorzet van Blind had er absoluut in gemoeten en mag je Van Persie absoluut kwalijk nemen.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 15:54 uur
Alle voetballers zijn tegenwoordig atleten, zelfs Messi en Suarez hebben een wasbordje.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 juli 2014, 15:59 uur
@ NR: Als Huntelaar die kans niet creëert, had hij er nog twee gehad om in te schieten. Wat moet je nou met een spits die vaker buiten dan binnen het spel loopt? Of neem die kans waarbij hij véél te laat de bal naar links passt (en dus de verdediger raakt).
Sowieso snap ik niet op basis waarvan RVP al die lof verdient. Heeft een teleurstellend seizoen achter de rug, is niet scherp en ook niet topfit.
Sowieso snap ik niet op basis waarvan RVP al die lof verdient. Heeft een teleurstellend seizoen achter de rug, is niet scherp en ook niet topfit.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 16:01 uur
musician schreef:
Bovendien realiseren ze zich te weinig, dat het voetbal, zoals het toen nog kon worden gespeeld, nu zou resulteren in de laatste plaats op het WK.
Het tempo lag veel lager, de technische "hoogstandjes" werden nog niet door iedereen doorzien, wat er geëist werd van een speler is niet te vergelijken met er nu van een speler allemaal wordt gevraagd.
(quote)
Dat is natuurlijk zo. Aan de andere kant waren die spelers van toen in of rond '88 geboren dan denk ik niet dat er veel spelers van nu in de basis zouden staan.
0
geplaatst: 6 juli 2014, 16:07 uur
Premonition schreef:
Discutabel vind ik, maar aan tafel hadden ze het over twee onthouden strafschoppen. Oranje mocht z'n handen dichtknijpen, was de teneur. Dat we 8 opgelegde kansen hadden, met 2 x paal en 3x lat, met welgeteld één kans voor Costa Rica werd er niet bijverteld.....
Discutabel vind ik, maar aan tafel hadden ze het over twee onthouden strafschoppen. Oranje mocht z'n handen dichtknijpen, was de teneur. Dat we 8 opgelegde kansen hadden, met 2 x paal en 3x lat, met welgeteld één kans voor Costa Rica werd er niet bijverteld.....
Slaat inderdaad helemaal nergens op. Net als die zogenaamde strafschoppen, kom op...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.