MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Zowel de Nederlandse bevolking als de voetbaldeskundigen hadden een voorkeur voor Koeman of in ieder geval een jongere trainer.

Wellicht speelt nog wat anders een rol. De KNVB wordt gesponsord door Nike, Ronald Koeman door Adidas. Nike heeft aangegeven het niet te tolereren als Adidas ook maar enige rol van betekenis gaat spelen binnen het Nederlands Elftal.

Dus zo kunnen de afwegingen ook wel eens liggen.

musician schreef:
Nike heeft aangegeven het niet te tolereren als Adidas ook maar enige rol van betekenis gaat spelen binnen het Nederlands Elftal.

Volgens mij bestaat er binnen Oranje een regeling dat individueel gesponsorde spelers en staflieden een aantal procenten van de opbrengst tijdens activiteiten voor de KNVB in een één of ander fonds doneren. Dus dat lijkt me niet echt de hobbel om Koeman te weren. Bovendien zou je Koeman in dat geval ook niet als assistent aan willen nemen.

Koeman is officieus ingefluisterd dat hij dé kandidaat is. Hij is geadviseerd om een clausule in zijn verbintenis met Feyenoord op te nemen hieromtrent. Ineens komt Hiddink terug en loopt de KNVB weer achter hem aan. 'Dahaag Koeman.' Logisch dat de man daar verbolgen over is. Gedwongen om de kaarten op tafel te leggen en vervolgens in zijn zak gescheten. Hiddink was bij beschikbaarheid kandidaat nummer één. Koeman was tweede keus. Niemand bij de KNVB durfde hem dat officieus in te fluisteren kennelijk.

Running On Empty schreef:
(quote)

Ik dacht 2 van de 6 goals (de laatste 2) maar dat Kenneth zijn middag niet had was wel duidelijk.

Hij kwam ook wel erg weifelend uit bij een voorzet die Bovenberg of all people in kon koppen. Al met al kun je hem 2,5/3 goals aanrekenen die middag.

maar de manier waarop hier handjeklap wordt bedreven is een genante vertoning - koehandel is het woord. Dat die Koeman daar niet aan mee wil doen, staat hem te prijzen.

Als zelfs Ronald al niet aan koehandel mee wil doen is het einde zoek in trainersland.

Martial
Het schandalige wat betreft de KNVB t.o.v. Ronald Koeman is dat hem een rol als assistent is aangeboden naast Hiddink en zo ga je toch niet om met grote voetballers uit het verleden, als Koeman nou een beginnende trainer was kan je daar begrip voor hebben, maar nu toch niet meer?

En helemaal lachwekkend dat Koeman dan eerst 2 jaar de assistent mag spelen en daarna het bondscoachschap mag overnemen van Hiddink.
Logisch dat Koeman dit aanbod van tafel veegde en een beetje in z'n eer is aangetast.

Maar het wachten is natuurlijk op de reactie van Koeman zelf, maar die heeft nu wel wat andere trieste dingen aan z'n hoofd.

Martial
chevy93 schreef:
(quote)
Ik zou morgenochtend direct een staatslot kopen!

Nou met die dingen heb ik minder geluk

Ik keek er dus absoluut niet van op dat Feyenoord weer in de kwartfinale een uitwedstrijd zou loten en dan uitgerekend weer tegen de zwaarste tegenstander Ajax dus, dit kan haast geen toeval meer zijn.

Zal ook even de clubs oplepelen die naar de halve finale gaan
PEC Zwolle, Ajax, Utrecht en AZ.

AZ wint uit weinig en Roda doet het dit seizoen toch wel verrassend in de beker. Ik denk dat ze op een winterse avond in Kerkrade in staat zijn om een zwaarbevochten zege op AZ te boeken.

Lees net het verhaal over fc Utrecht op de site van het Ad. Heftig die reorganisatie vlak voor kerst

Martial
Voetballend vind ik AZ beter, maar ja dat zegt natuurlijk niet altijd wat zeker niet in een bekerwedstrijd.

Over het algemeen vind ik AZ voetballend ook wat beter, maar ik denk dat Roda, zeker nu ze thuis spelen, wat beter in staat is om zich één keer op te laden voor zo'n bekerduel. Ook gesterkt door het feit dat ze toch PSV en Vitesse al uitgeschakeld hebben.

Verliezen betekent voor AZ ruim 250 kilometer met een mopperende Advocaat in de bus. Zou je ook de nodige motivatie uit kunnen halen.

musician schreef:
Zowel de Nederlandse bevolking als de voetbaldeskundigen hadden een voorkeur voor Koeman of in ieder geval een jongere trainer.

Wellicht speelt nog wat anders een rol. De KNVB wordt gesponsord door Nike, Ronald Koeman door Adidas. Nike heeft aangegeven het niet te tolereren als Adidas ook maar enige rol van betekenis gaat spelen binnen het Nederlands Elftal.

Dus zo kunnen de afwegingen ook wel eens liggen.

Ik heb persoonlijk echt veel liever Hiddink. Die weet wat het is om op een wk of ek te staan (als trainer) en heeft gewoon veel meer bewezen als trainer. Daarnaast is Hiddink volgens mij meer een people manager, iets dat misschien wel belangrijker is dan tactisch inzicht bij zo'n groep.

He$$el_01 schreef:
Ik heb persoonlijk echt veel liever Hiddink. Die weet wat het is om op een wk of ek te staan (als trainer) en heeft gewoon veel meer bewezen als trainer. Daarnaast is Hiddink volgens mij meer een people manager, iets dat misschien wel belangrijker is dan tactisch inzicht bij zo'n groep.

FYI: Neymar, Hulk en Robinho zijn allen stamspelers van de Braziliaanse selectie - wie moet er in Oranje ge-people-managed worden?

Het beleid van de KNVB is al jaren O2: onbegrijpelijk (Rijkaard en Van Basten) en/of opportunistisch (Koeman vs Hiddink). IK zou liever de aanstelling van een coach zien die minimaal 4 jaar meegaat en nog eager is ipv iemand die al veel pegulanten heeft binnengeharkt en eigenlijk naar een heel andere rol zou moeten wilen kijke: adviseur, coördinator/manager. Ik zie Guus eerlijk gezegd bepaalde situaties (traptechniek) nog niet zo voordoen, Sneeuwlokje daarentegen wel.

Stijn_Slayer
Maar als hij het Sneijder uitlegt, doet hij de trap toch wel even voor? En zo kan dat in andere situaties ook.

Kon er wel om lachen hoe die zelfvoldane twinkeling in Koemans ogen ineens vervangen was door een zuur gezicht.

Ik wilde eerst zeggen dat het niet meer nodig is om internationals te leren hoe je een balletje trapt, maar als je naar de huidige groep kijkt, zou minstens de helft nog wel een paar goede lessen kunnen leren van Ronald. Al worden er een paar nu al dagelijks door hem getraind.

Stijn_Slayer schreef:
Maar als hij het Sneijder uitlegt, doet hij de trap toch wel even voor? En zo kan dat in andere situaties ook.

Kon er wel om lachen hoe die zelfvoldane twinkeling in Koemans ogen ineens vervangen was door een zuur gezicht.

Da's een vorm van leedvermaak die vanzelf verdwijnt, gaandeweg

Van jou had ik een iets intellegentere opmerking verwacht in de trant van: "tja dan komt er een moment dat er een trein voorbij komt met een internationale bestemming, en dan denk je kom laat ik daar eens opspringen maar dan kom je tot de ontdekking dat die trein uit de dienstregeling is gehaald, omdat het de Fyra is"

musician schreef:

Heb jij daar onderzoek naar gedaan? Ik zie als bondscoach liever een oudere trainer, laat die jongeren maar ervaring op doen bij clubs en eerst eens wat presteren.

Co Adriaanse had liever geen Hiddink en zit altijd aan tafel alsof hij namens een achterban van 11 miljoen Nederlanders praat. Misschien zorgt dat voor de nodige verwarring.

Een kans om Feyenoord drie keer in één seizoen te verslaan is nooit weg. Mooie loting.

Deze zal Ajax best winnen. Die in de Kuip zeker niet.

Mjuman schreef:
(quote)

FYI: Neymar, Hulk en Robinho zijn allen stamspelers van de Braziliaanse selectie - wie moet er in Oranje ge-people-managed worden?

Het beleid van de KNVB is al jaren O2: onbegrijpelijk (Rijkaard en Van Basten) en/of opportunistisch (Koeman vs Hiddink). IK zou liever de aanstelling van een coach zien die minimaal 4 jaar meegaat en nog eager is ipv iemand die al veel pegulanten heeft binnengeharkt en eigenlijk naar een heel andere rol zou moeten wilen kijke: adviseur, coördinator/manager. Ik zie Guus eerlijk gezegd bepaalde situaties (traptechniek) nog niet zo voordoen, Sneeuwlokje daarentegen wel.

Het gaat er niet om of iemand persoonlijk een people manager nodig heeft. Een people manager moet zich kunnen inleven in mensen om ze daarna samen op een doelgerichte manier in te kunnen zetten voor een gezamenlijk doel.

Een trainer van het Nederlands elftal moet er voor zorgen dat hij de spelers op het juiste moment op en top gemotiveerd heeft en dat ze zich goed voelen op en naast het veld. Ik denk niet dat Sneijder zit te wachten op een snelcursus vrije trappen van meneer Koeman, en iedereen die dat wel nodig heeft hoort niet in het Nederlands elftal thuis. Het is een ek waar we het over hebben, geen zomercursus voetbal voor beginners. De favoriete trainer van Sneijder is Mourinho, en niet alleen van Sneijder. Denk je dat die Ronaldo heeft verteld hoe hij tegen een bal moet schieten? Denk je dat Ferguson zijn spelers vertelde hoe ze een bal moeten inspelen? Die ouwe trainer van Spanje lijkt me ook niet het type dat mee gaat doen in een rondo.

Dat laatste raad ik sowieso geen enkele coach aan als je met spelers als Iniesta, Xavi, Mata en Cazorla op het trainingsveld staat.

He$$el_01 schreef:
Het gaat er niet om of iemand persoonlijk een people manager nodig heeft. Een people manager moet zich kunnen inleven in mensen om ze daarna samen op een doelgerichte manier in te kunnen zetten voor een gezamenlijk doel.

Vein daj 't me fff uitlegt. En nou hup in de bus naar De Herdgang om daar het verhaal nog 'ns te doen.

He$$el_01 schreef:
De favoriete trainer van Sneijder is Mourinho, en niet alleen van Sneijder. Denk je dat die Ronaldo heeft verteld hoe hij tegen een bal moet schieten? Denk je dat Ferguson zijn spelers vertelde hoe ze een bal moeten inspelen? Die ouwe trainer van Spanje lijkt me ook niet het type dat mee gaat doen in een rondo.

Oh, dat snap ik wel - Mourinho heeft verstand van mooi en lekker (vrouwen en wijn) en Wes ook. Mooie jongen Ronaldo lijkt me ook, alhoewel qua lekker ...

En een rondootje met Guus lijkt me ook niet aan te raden - herinner me nog dat hij als actief voetballer wel 'ns 'een kontje' uitdeelde.

Louis van Gaal is vanzelfsprekend een natuurlijke people manager

En ga nou maar snel naar de Herdgang peoples managen - Keuning en Eppink (Management en organisatie)?

trebremmit schreef:
Heb jij daar onderzoek naar gedaan? Ik zie als bondscoach liever een oudere trainer, laat die jongeren maar ervaring op doen bij clubs en eerst eens wat presteren.

Die percentages van voorkeur van de bevolking voor een nieuwe trainer zijn toch steeds genoemd? Koeman stond recent nog bovenaan, had zijn koppositie in percentages zelfs versterkt.
Dan gaat het over voorkeur van de bevolking.

Er gaat bovendien geen voetbalpraatprogramma voorbij of de kandidatuur voor een jongere trainer wordt aangemoedigd, niet alleen door Co Adriaanse. Ook mensen als Van Hanegem etc etc. Ik zou zelf even googelen, dan weet je zo wat we er van vinden. Je zit toch niet onder een steen en je denkt toch niet dat ik dat schrijf als het niet waar is?

Zijn er naast Robben eigenlijk nog spelers die hun voorkeur hebben uitgesproken? Robben was een groot voorstander van Hiddink las ik laatst ergens..

Ik heb die percentages nog nooit gezien, maar ik zal dan wel onder een steen leven.
Verder is het niet verrassend dat Van Hanegem het liefst Koeman ziet. En Adriaanse wil het liefst met Douglas en Mathijssen in de verdediging spelen, dus hoe serieus we die nu moeten nemen.
Bij VI heb ik ze trouwens niet zo een voorkeur horen uitspreken, Van Der Gijp was zelfs voor een oudere trainer.

Ik snap echt niet waarom Koeman bondscoach zou moeten worden, internationaal heeft ie nog niet veel gepresteerd in zijn loopbaan als coach. Het zal wel met een bepaalde clubvoorkeur te maken hebben.

Eerlijk gezegd lag Koeman ook niet in de lijn der verwachting: KNVB kiest of vanuit de omgekeerde olifant-in-porceleinkastvisie voor jong en onervaren (Rijkaard of Van Basten) of sociaal - de oudere, wat ingezakte trainer zonder club die zich internationaal al bewezen heeft. Aan beide profielen voldoet Koeman niet

Internationaal heeft Koeman zich inderdaad niet bewezen als coach.

trebremmit schreef:
Ik snap echt niet waarom Koeman bondscoach zou moeten worden, internationaal heeft ie nog niet veel gepresteerd in zijn loopbaan als coach. Het zal wel met een bepaalde clubvoorkeur te maken hebben.
Doel je dan op Ajax, PSV, Feyenoord, Vitesse of AZ? Of FC Groningen? Koeman lijkt me juist een van de weinige trainers zonder echte clubvoorkeur.

Overigens snap ik de kritiek op Van Basten niet echt. Hij had in 2006 een geweldige kwalificatieronde. Hij speelde één slechte interland op de twee eindtoernooien: tegen Rusland. En zelfs daar werd nog een verlenging uit gesleept. Portugal is altijd een dubbeltje op z'n kant.

Bovendien speelde Van Basten tijdens de groepsfase EK 2008 het beste Nederlandse spel van de afgelopen 10 à 15 jaar.

Mb.
Voetbal? Leuk. Maar ondertussen stuurt Michael Smith op het WK de kampioen Phil Taylor naar huis!

Ronald Koeman heeft af en toe nare maniertjes en vreemde nukken. Ik heb er geen enkele moeite mee dat hij geen bondscoach wordt. Hiddink is prima en er zijn vast meer betere kandidaten dat Koeman.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:21 uur

geplaatst: vandaag om 13:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.