MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
jasper1991 schreef:
Geen idee trouwens, waarom Vlaar opeens mocht schieten...

Ik zou bij penaltyseries nooit afwijken van je gebruiken.

Precies. Gewoon Krul inbrengen. Cillissen heeft nog nooit een penalty gestopt en zal dat ook nooit doen. Krul had er minstens 2 gepakt.

Nicolage Rico schreef:
Nederland - Argentinië 1-1

En verliezen met penalty's. Dus dat trauma komt gewoon weer terug.

Nooit leuk om op zo'n manier (half) gelijk te krijgen.

En iedereen maar trots zijn. Is dat niet iets voor mogen? Nu alleen teleurgesteld.

Nee, goed, Krul inbrengen kan dan even niet, maar waarom opeens Vlaar? Omdat hij 'vertrouwen' zou hebben? Het zou grilligheid zijn die niet bij Van Gaal past.

edit: Van Persie was er natuurlijk niet meer bij... maar dan laat je de eerste drie toch alsnog door je zekerheidjes nemen?

Nederland was wel iets beter maar als je zo slecht de spitsen kunt bereiken dan is het ook wel logisch dat je niet wint. De Vrij en met name Vlaar waren wel fantastisch. Bij Van Persie was ik bij elk balcontact verbaasd dat ie nog in het veld stond. Onzichtbaar en ronduit flets. Kuyt en Sneijder verder bijzonder matig in hun voortzetting, had sowieso het idee dat Nederland in een trechter voetbalde doordat de buitenspelers steeds meteen naar binnentrokken.

Aan de andere kant: 300 minuten gespeeld zonder doelpunt tegen te krijgen is ook wel iets.

Al met al zeer jammer dit. Wedstrijd van zaterdag kan me eigen gestolen worden.

jasper1991 schreef:
Nee, goed, Krul inbrengen kan dan even niet, maar waarom opeens Vlaar? Omdat hij 'vertrouwen' zou hebben? Het zou grilligheid zijn die niet bij Van Gaal past.

Omdat Van Persie gewisseld was. Wie wou je 'm anders laten nemen? Altijd makkelijk lullen achteraf.

Al had ik Vlaar wel op nummer 5 gezet...

Kuyt was ook erg matig met al die ballen naar zijn rechtervoet, had nog wel verwacht dat Depay er in zou komen.

Nogmaals, ik denk niet dat het eerlijk is om met de vinger naar Cillessen te wijzen. Door wat er gebeurt is rondom NL-CR stond er natuurlijk belachelijk veel druk op hem. Dit moet vreselijk voor hem zijn!

trebremmit schreef:
Kuyt was ook erg matig met al die ballen naar zijn rechtervoet, had nog wel verwacht dat Depay er in zou komen.

Inderdaad. Kuijt op links zetten heeft geen zin. Op een gegeven moment moet je toch ingrijpen.

kaztor schreef:
Nogmaals, ik denk niet dat het eerlijk is om met de vinger naar Cillessen te wijzen. Door wat er gebeurt is rondom NL-CR stond er natuurlijk belachelijk veel druk op hem. Dit moet vreselijk voor hem zijn!

Het is ook niet per se Cilissen zijn schuld dat hij geen penalty's tegen kan houden. Dus ook niet zijn fout dit.

Al met al was dit ook niet helemaal Van Gaal zijn avond.

trebremmit schreef:

LVG verklaart net op de buis dat RVP er doorheen zat en dat ie daarom Huntelaar inbracht. Klonk begrijpelijk - hij had de pech dat ie al 2* had moeten wisselen: BMI en De Jong; de laatste was a calculated risk, BMI viel tegen.

kaztor schreef:
Penaltyserie is psychologisch heerlijk voor een keeper: je kunt nooit verliezen. Ik vind dat hij een toptoernooi heeft gekeept, maar volgens mij is en blijft penalty's zijn zwakke punt.

musician schreef:

Messi blijft een voetballer van niks. Nog geen minuut gezien waardoor hij terecht bewierrookt mag worden.
Haha, ja vast.
Lionel Messi Is Impossible | FiveThirtyEight

Scorebordjournalistiek, maar wel goeie.

Hoe zal het met Buizen zijn?

Mjuman schreef:
(quote)

LVG verklaart net op de buis dat RVP er doorheen zat en dat ie daarom Huntelaar inbracht. Klonk begrijpelijk - hij had de pech dat ie al 2* had moeten wisselen: BMI en De Jong; de laatste was a calculated risk, BMI viel tegen.

Nigel had niet moeten spelen denk ik als het al zeker is dat hij de tweede helft gewisseld moet worden. Zonder hem ging het net zo goed en had je nog een extra wissel over.
Nee, Van Gaal heeft het voor de rest erg goed gedaan alleen vanavond was het niet zijn avond.

Met Clasie ging het al een stuk beter, voetballend gezien. Nee, achteraf absoluut geen fijne keuze.

Dat was ook een beetje mijn idee. Ik heb vooraf een analyse gezien van de spelwijze van Argentinie en daarin werd getoond dat ze compact en relatief smal spelen - dat betekent dat je het spel diep en breed moet maken, via de vleugels. Kuyt op links was idd een nadeel. Dat Argentinie was te pakken geweest, met iets meer guts.

En nou Milow met Marike Jager - geloof dat ik de tv maar uitzet

De overtuiging om te winnen, die ik tegen Costa Rica wel zag, miste ik tegen Argentinië. Een vreemd soort berusting leek zich van Oranje meester te maken, onbegrijpelijk

Tja...

Nu gewoon zaterdag lekker Brazilië op hun broek geven! Zaterdag Nederland de winst, zondag Duitsland.

@ Premonition: Dat was ook zo bij Argentinië.

Beide ploegen speelden veel te angstig.

Zondag de herhaling van 1986 en 1990. Maar welke van de twee wordt het nu echt? Als Argentinië het wk wint, zal Messi nog meer verheven worden. Dat terwijl hij bij vlagen erg matig was dit toernooi (samen met Robben deze wedstrijd). Ik gok het op de Duitsers.

Slechtste spelers van Oranje?

Wijnaldum (heeft hij een bal goed geraakt?)
De Guzman (idem).

Beste spelers van Oranje?

Robben (met afstand)
Vlaar
De Vrij

dix
Tsja ...

Ik ben toch bang dat Van Gaal ongewild z'n eerste doelman verzwakt heeft. Daar hebben we nu voor betaald.

buizen
Louis bedankt en onze jongens bedankt voor het prachtige toernooi wat jullie ons - toch - hebben bezorgd. Ja, ik ben klaar met janken. Ongeveer. Ben er kapot van.
Die wedstrijd van zaterdag hoef ik niet te zien.
Uit fatsoen naar de Duitsers nog wel naar de finale kijken..maar... ach..

Update: ga zaterdag wel kijken. Uit fatsoen naar onze jongens. Excuses, Ik liet me even gaan.
Dit is gewoon verschrikkelijk allemaal.

Mooi dat er tenminste nog iemand is die (zwaar) teleurgesteld is, net als ik.

Thuisgekomen en dit toch nog even bekeken: VI Oranje (2014) - René van der Gijp: ''Blij dat Kutbelgen eruit zijn'' - YouTube Een klein beetje leedvermaak, toch wel. Niet tegenover 'Nederland' in het algemeen, hoor. Ik had niet echt een voorkeur deze match, want ik vind beide ploegen WK-finale onwaardig. Nederland kan 2 wedstrijden van 240 min. lang niet scoren en heeft nauwelijks een deftige kans bij elkaar gevoetbald vandaag. Maar Argentinië is een belachelijk vervelende ploeg. Triestig om te zien hoeveel volk er achteraan bleef bij de aanvallen van Argentinië. Voorzetten trappen in de hoop dat die ene meegekomen speler bereikt kan worden. Bah, wedstrijd om rap te vergeten.
Kortom: het toernooi eindigt zowel voor BEL als voor NED ietwat in mineur door een ultraverdedigend Argentinië. (Al kan NED nog wat glorie halen in de kleine finale, natuurlijk)

dix schreef:
Tsja ...

Ik ben toch bang dat Van Gaal ongewild z'n eerste doelman verzwakt heeft. Daar hebben we nu voor betaald.

Nee joh. Cillissen keepte erg sterk. Maar zal nooit een penalty killer worden. Goede keeper, maar zal waarschijnlijk nooit een topkeeper worden.

Als je de eerste en derde penalty mist kan je het toch niet echt op de keeper van NL steken dat de penaltyreeks verloren wordt, vind ik...

dix
Nicolage Rico schreef:
Nee joh. Cillissen keepte erg sterk. Maar zal nooit een penalty killer worden. Goede keeper, maar zal waarschijnlijk nooit een topkeeper worden.

Bij de penalties wist hij dat hij tweede keus was. En dat zag je helaas terug.

dix
JSPR_G schreef:
Als je de eerste en derde penalty mist kan je het toch niet echt op de keeper van NL steken dat de penaltyreeks verloren wordt, vind ik...

Mee eens.

Dat Sneijder miste verbaasde mij ook niet. Die had in de wedstrijd ook geen beslissend schot. Corners en vrije trappen van hem belandden allemaal achter het spel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:41 uur

geplaatst: vandaag om 09:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.