Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 10 juli 2014, 02:33 uur
Laat Duitsland zondag Argentinië maar net zo weg spelen als Brazilië.
Die staan hoe dan ook terecht in de finale.
0
buizen
geplaatst: 10 juli 2014, 02:33 uur
Ok Nicolage.
Hadden we maar... Krul....
Ach...
Ben er doodziek van.
We hadden die penaltyreeks beter moeten doen.. Maar wat heb je eraan, dit wordt een diepzwarte donderdag.
Hadden we maar... Krul....
Ach...
Ben er doodziek van.
We hadden die penaltyreeks beter moeten doen.. Maar wat heb je eraan, dit wordt een diepzwarte donderdag.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 02:36 uur
deric raven schreef:
Ach die Messi gun ik eigenlijk de wereldtitel wel.
Met een stuiterend afstandsschot de 1-0 binnenschieten in de 87ste minuut... Ja, doen.
0
Hendrik68
geplaatst: 10 juli 2014, 02:41 uur
Kan er mee leven. 2 wedstrijden niet gescoord, dan moet je niet mopperen. Argentinie had het net als ons goed staan. Pas de laatste fase en de verlenging hadden we een overwichtje. Dan nog nauwelijks kansen gehad, is ook een verdienste van Argentinie. Dat het niet altijd even aantrekkelijk is wat ze laten zien, daar mogen ze terecht schijt aan hebben. Ik hoop dat ze wereldkampioen worden bij de buurman.
We hebben een fantastisch WK gehad. De 5e halve finale in de geschiedenis. Meer dan een ieder ooit verwacht had. Dit steken die jonge gasten in hun zak. Natuurlijk baal ik ook dat we niet in de finale staan, maar de trots overheerst. Zaterdag nog tegen Brazilie. Waarom moet dat nou? Vooral Brazilie heeft al straf genoeg gehad gisteren. Krijgen ze met een evt. 3e plaats nog een schop na ook.
We hebben een fantastisch WK gehad. De 5e halve finale in de geschiedenis. Meer dan een ieder ooit verwacht had. Dit steken die jonge gasten in hun zak. Natuurlijk baal ik ook dat we niet in de finale staan, maar de trots overheerst. Zaterdag nog tegen Brazilie. Waarom moet dat nou? Vooral Brazilie heeft al straf genoeg gehad gisteren. Krijgen ze met een evt. 3e plaats nog een schop na ook.
0
buizen
geplaatst: 10 juli 2014, 02:48 uur
Idd Hendrik. Laten we dat maar niet vergeten.
En idd wat een kwelling. zo'n wedstrijd om de 3e en 4e plaats nog. Pfff.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 03:12 uur
Was gewoon een fantastisch toernooi voor Nederland, misschien wel 500% procent beter gepresteerd dan vooraf gedacht. Spanje vernederd en Chili professioneel aan de kant gezet. Mexico verslagen onder enorm lastige omstandigheden.
Denk eens aan de broekies Cillissen, de Vrij, Martins Indi, Janmaat, Blind, Wijnaldum, Clasie, Depay; die beginnen net en hebben al een halve finale WK op zak.
En wat te denken van Vlaar, wat een geweldig toernooi heeft hij gespeeld. Echt een held wat mij betreft.
Nee, ik kan hier geen moment van treuren. Wat Hendrik68 zegt; als je twee wedstijden (plus twee verlengingen) niet weet te scoren moet je niet zaniken, zeker niet als de helft van je team uit eredivisiespelers bestaat.
Denk eens aan de broekies Cillissen, de Vrij, Martins Indi, Janmaat, Blind, Wijnaldum, Clasie, Depay; die beginnen net en hebben al een halve finale WK op zak.
En wat te denken van Vlaar, wat een geweldig toernooi heeft hij gespeeld. Echt een held wat mij betreft.
Nee, ik kan hier geen moment van treuren. Wat Hendrik68 zegt; als je twee wedstijden (plus twee verlengingen) niet weet te scoren moet je niet zaniken, zeker niet als de helft van je team uit eredivisiespelers bestaat.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 05:15 uur
Ach, het zijn ook maar mensen. De halve finale is niet niks en dit weekend nog twee leuke wedstrijden voor de boeg! 

0
geplaatst: 10 juli 2014, 07:43 uur
Die troostfinale is pas een vernedering. Kunnen beter samen de kroeg induiken. Fifaflauwekul.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 08:12 uur
Nog na genietend van de prachtige overwinning, word ik wakker. Die van Boom dan... 
De teleurstelling over het verlies is er natuurlijk ook wel, maar ik begon dit toernooi, zoals zo velen, met heel veel scepsis. Dat we zo ver zouden komen en dat we weg zouden komen met effectief onaantrekkelijk voetbal, had ik nooit gedacht. En daardoor word je weer fanatiek en hoop je op meer. Ook omdat andere landen niet imponeren. Wat Nederland dit toernooi heeft laten zien, is dat het wel degelijk als team en geduldig kan voetballen. Maar eerlijk gezegd is dat niet gepaard gegaan met mooi voetbal (op één helft na). Man van het toernooi is voor mij toch Louis van Gaal. Dat had ik ook nooit verwacht, maar meer nog dan om zijn wissels, vanwege de teamspirit die hij er in heeft weten te brengen. Dit is een mooi eindstation.
Nu hopen dat Duitsland, die het als enige verdient, wereldkampioen wordt.

De teleurstelling over het verlies is er natuurlijk ook wel, maar ik begon dit toernooi, zoals zo velen, met heel veel scepsis. Dat we zo ver zouden komen en dat we weg zouden komen met effectief onaantrekkelijk voetbal, had ik nooit gedacht. En daardoor word je weer fanatiek en hoop je op meer. Ook omdat andere landen niet imponeren. Wat Nederland dit toernooi heeft laten zien, is dat het wel degelijk als team en geduldig kan voetballen. Maar eerlijk gezegd is dat niet gepaard gegaan met mooi voetbal (op één helft na). Man van het toernooi is voor mij toch Louis van Gaal. Dat had ik ook nooit verwacht, maar meer nog dan om zijn wissels, vanwege de teamspirit die hij er in heeft weten te brengen. Dit is een mooi eindstation.
Nu hopen dat Duitsland, die het als enige verdient, wereldkampioen wordt.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 08:16 uur
Wat een verschrikkelijke wedstrijd was me dat. Jammer dat Nederland eruit ligt, maar Nederland had duidelijk teveel afgekeken van de Belgische strategie. Eén schot op doel in heel de wedstrijd is toch wel bedroevend. Beide ploegen waren vooral bezig met niet verliezen, maar zo wordt winnen natuurlijk ook wel moeilijk.
Ik hoop in elk geval wel dat Duitsland nu wereldkampioen wordt want dit Argentinië is geen reclame voor het voetbal.
Ik hoop in elk geval wel dat Duitsland nu wereldkampioen wordt want dit Argentinië is geen reclame voor het voetbal.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 08:26 uur
Paap_Floyd schreef:
Ha ha, ja vast.
Lionel Messi Is Impossible | FiveThirtyEight
Scorebordjournalistiek, maar wel goeie.
Ha ha, ja vast.
Lionel Messi Is Impossible | FiveThirtyEight
Scorebordjournalistiek, maar wel goeie.
Ik kan mij, gebaseerd op dit toernooi + het afgelopen seizoen, heel goed voorstellen dat Barcelona bezig is met het zoeken naar alternatieven, zelfs al is het voor 90 miljoen een bijtende Suarez.
Messi blijkt meer en meer een gemakkelijk af te stoppen spits, ook tegen Ron Vlaar, en loopt grotendeels van de tijd vrij mellow over het veld.
Zijn aanwezigheid doet nog wel wonderen, de beperkte Argentijnen wisten precies hoe ze de Nederlandse toevoer richting Van Persie en Robben 120 minuten moesten ontregelen. De Argentijnen richten zich hoofdzakelijk alleen op verdedigen, Nederland had om die reden met 3 aanvallers moeten gaan spelen vanaf het begin.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 08:42 uur
Kan iemand van de nederlanders me vertellen waarom Krul eigenlijk niet standaard start? Ik kan me niet voorstellen dat die zoveel slechter is dan Cilissen.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 09:07 uur
Het was een boeiend duel. Draak of niet. Jammer dat Oranje op het laatst niet het lef had om sneller de diepte te zoeken. Vooral op het laast lagen hier de mogelijkheden. Door steeds te wachten, konden de Argentijnen steeds gemakkelijk bijsluiten. Het zal wel te maken hebben met de onzuivere passing steeds. Maar ja, die counters kwamen hoe dan ook. In die zin was er niets te verliezen.
De Nederlanders hebben puik verdedigend werk verricht. Hebben Messi nagenoeg onschadelijk gemaakt zonder Higuain uit het oog te verliezen. Knap werk. De krachten vloeiden helaas weg en daarom lukten de penalty's ineens niet meer. Ik begreep dat niemand de eerste wilde nemen en dat Vlaar het toen maar ging doen. Als dat in een ploeg sluipt is het over. Desondanks had ik niet gedacht dat ze zo ver zouden komen. Chapeau.
Krul is niet per se slechter dan Cillesen. Maar Cillesen is nu eenmaal vaste keeper. Dan ga je niet wisselen. Je wil nu wel weten hoe het zou zijn gegaan als Krul met de pingels had meegedaan. Alhoewel die Argentijnen vrij onberispelijk waren vanaf elf meter. Dat valt Cillesen niet te verwijten.
Ik begin me wel af te vragen wat we toch met Van Persie aanmoeten. Eén glorieus moment en zijn basisplek is voor altijd gegarandeerd terwijl hij als nummer negen nauwelijks iets laat zien. Bij Oranje dan. Huntelaar was minstens zo goed in het kaatswerk. En zou over de gehele linie veel gevaarlijker zijn geweest. Ben ik van overtuigd. Voor Van Persie zie ik meer de Bergkamprol. Maar dat wil die gast zelf weer niet.
De Nederlanders hebben puik verdedigend werk verricht. Hebben Messi nagenoeg onschadelijk gemaakt zonder Higuain uit het oog te verliezen. Knap werk. De krachten vloeiden helaas weg en daarom lukten de penalty's ineens niet meer. Ik begreep dat niemand de eerste wilde nemen en dat Vlaar het toen maar ging doen. Als dat in een ploeg sluipt is het over. Desondanks had ik niet gedacht dat ze zo ver zouden komen. Chapeau.
Krul is niet per se slechter dan Cillesen. Maar Cillesen is nu eenmaal vaste keeper. Dan ga je niet wisselen. Je wil nu wel weten hoe het zou zijn gegaan als Krul met de pingels had meegedaan. Alhoewel die Argentijnen vrij onberispelijk waren vanaf elf meter. Dat valt Cillesen niet te verwijten.
Ik begin me wel af te vragen wat we toch met Van Persie aanmoeten. Eén glorieus moment en zijn basisplek is voor altijd gegarandeerd terwijl hij als nummer negen nauwelijks iets laat zien. Bij Oranje dan. Huntelaar was minstens zo goed in het kaatswerk. En zou over de gehele linie veel gevaarlijker zijn geweest. Ben ik van overtuigd. Voor Van Persie zie ik meer de Bergkamprol. Maar dat wil die gast zelf weer niet.
0
Cured
geplaatst: 10 juli 2014, 09:13 uur
Boeiend qua spanning, maar een draak van een wedstrijd. Als ik alleen had gekeken , was ik naar bed gegaan; ergerlijk. Niet om aan te zien en Argentinië had het meeste recht op de finale en ik heb dan ook heerlijk geslapen.
Van Gaal heeft ook geblunderd: hij had die v. Persie eens op de bank moeten laten beginnen, had nooit Nigel de Jong op moeten stellen (wat 'm ook nog een wissel kostte, nml. Krul) en had gedurfder moeten laten spelen. Zelden zo'n vreselijke halve finale gezien en ben eigenlijk ook wel blij dat dat duffe Nederland eruit is. Het is geen frustratie, maar ik houd van voetbal en dit was van onze kant slecht, flets en angstig.
Van Gaal heeft ook geblunderd: hij had die v. Persie eens op de bank moeten laten beginnen, had nooit Nigel de Jong op moeten stellen (wat 'm ook nog een wissel kostte, nml. Krul) en had gedurfder moeten laten spelen. Zelden zo'n vreselijke halve finale gezien en ben eigenlijk ook wel blij dat dat duffe Nederland eruit is. Het is geen frustratie, maar ik houd van voetbal en dit was van onze kant slecht, flets en angstig.
0
Martial
geplaatst: 10 juli 2014, 09:27 uur
herman schreef:
Nederland was wel iets beter maar als je zo slecht de spitsen kunt bereiken dan is het ook wel logisch dat je niet wint. De Vrij en met name Vlaar waren wel fantastisch. Bij Van Persie was ik bij elk balcontact verbaasd dat ie nog in het veld stond. Onzichtbaar en ronduit flets. Kuyt en Sneijder verder bijzonder matig in hun voortzetting, had sowieso het idee dat Nederland in een trechter voetbalde doordat de buitenspelers steeds meteen naar binnentrokken.
Nederland was wel iets beter maar als je zo slecht de spitsen kunt bereiken dan is het ook wel logisch dat je niet wint. De Vrij en met name Vlaar waren wel fantastisch. Bij Van Persie was ik bij elk balcontact verbaasd dat ie nog in het veld stond. Onzichtbaar en ronduit flets. Kuyt en Sneijder verder bijzonder matig in hun voortzetting, had sowieso het idee dat Nederland in een trechter voetbalde doordat de buitenspelers steeds meteen naar binnentrokken.
Je komt heel aardig in de buurt met deze "analyse"
Vlaar speelde een wereldwedstrijd gisteravond en dan ook bijzonder jammer dat hij nu juist de penalty moest missen en óók de Vrij was zeer goed, maar voor de rest bleven toch teveel spelers onder hun niveau of waren misschien te moe (?) zoals werd gesuggereerd, maar je kan ook zeggen dat Argentinië zeer goed verdedigde natuurlijk en die spaarzame kansen die Nederland had moet je ook nog is een keer geluk mee hebben, al leek Nederland in de verlengingen een overwichtje te hebben en ja als Nederland dan de 1e penalty mist en je weet dat Cillissen nog nooit een penalty gestopt heeft wist je bij voorbaat al hoe dit af ging lopen.
Bij het inbrengen van Clasie ging het toch wel "iets" beter daarna (aanvallend) en vraag je je af waarom Clasie niet eerder een kans heeft gehad, maar dat is weer achteraf praten natuurlijk...
Nederland mag best trots zijn met het halen van een halve finale, want niemand had ooit gedacht dat het zo ver zou komen natuurlijk en ja zaterdag nog een troostfinale wat moet je er mee en waar eigenlijk niemand zin in heeft, vind zo'n wedstrijd toch al volkomen zinloos.
0
Cured
geplaatst: 10 juli 2014, 09:28 uur
Ik vind dat herman ook met een rake analyse komt; misschien een cursusje in Zeist en we hebben een nieuwe leider/lijder ? 

0
geplaatst: 10 juli 2014, 09:36 uur
Look on the bright side: we zijn (hopelijk) van dat eindeloos geblaat van Buizen vanaf! Dat maakt mijn dag wel goed!
Maar goed, verschrikkelijke ploeg dat Argentinië, net Griekenland 10 jaar later. Nederland was daarentegen aanvallend ook ontstellend zwak (Robin van Who???), de eerste keer dat je van 'dreiging' kon spreken was toen Robben getackled moest worden in de 90ste minuut. Dan verdien je het eigenlijk evenmin om door te gaan...
Gezien de spelers al bij al een super toernooi voor onze Noorderburen. Zo dicht bij de finale staan, je moet het maar doen.
En nu volop supporteren voor de Duitsers! (nooit gedacht dat ik dat ooit nog ging zeggen).
Maar goed, verschrikkelijke ploeg dat Argentinië, net Griekenland 10 jaar later. Nederland was daarentegen aanvallend ook ontstellend zwak (Robin van Who???), de eerste keer dat je van 'dreiging' kon spreken was toen Robben getackled moest worden in de 90ste minuut. Dan verdien je het eigenlijk evenmin om door te gaan...
Gezien de spelers al bij al een super toernooi voor onze Noorderburen. Zo dicht bij de finale staan, je moet het maar doen.
En nu volop supporteren voor de Duitsers! (nooit gedacht dat ik dat ooit nog ging zeggen).
0
geplaatst: 10 juli 2014, 09:47 uur
Ik hoop toch niet dat Argentinië met zeven of acht doelpunten verschil van Duitsland verliest. Dan zijn we echt de lulletjes rozewater van het toernooi.
Desondanks ben ik toch voor Duitsland. Mooie ploeg, mooie voetballers. Het lukte niet altijd maar ze hebben toch verreweg het beste elftal van allemaal.
Desondanks ben ik toch voor Duitsland. Mooie ploeg, mooie voetballers. Het lukte niet altijd maar ze hebben toch verreweg het beste elftal van allemaal.
0
Martial
geplaatst: 10 juli 2014, 09:47 uur
Cured schreef:
Ik vind dat herman ook met een rake analyse komt; misschien een cursusje in Zeist en we hebben een nieuwe leider/lijder ?
Ho ho ho niet te veel veren ineens hè

0
geplaatst: 10 juli 2014, 10:04 uur
dumb_helicopter schreef:
Kan iemand van de nederlanders me vertellen waarom Krul eigenlijk niet standaard start? Ik kan me niet voorstellen dat die zoveel slechter is dan Cilissen.
Huh? Cillessen speelde een dijk van een wedstrijd!Kan iemand van de nederlanders me vertellen waarom Krul eigenlijk niet standaard start? Ik kan me niet voorstellen dat die zoveel slechter is dan Cilissen.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 10:05 uur
Argentinië heeft al drie matchen op rij het absolute minimum gedaan om door te geraken, drie erg saaie wedstrijden bovendiein. Ze 'staan goed' en geven heel weinig weg, maar creëren zelf ook amper iets. De echte ster van het team is trouwens Masscherano en niet Messi.
Ik kan me echt niet voorstellen dat deze tactiek tegen de Duitsers ook gaat standhouden, die hebben offensief en in de omschakeling toch bepaald betere wapens dan Belgie, Nederland en Zwitserland. Een wereldtitel voor dit Argentinie zou geen reclame zijn voor het voetbal, dus laat die Duitsers maar gewoon weer voetballes geven.
Ik kan me echt niet voorstellen dat deze tactiek tegen de Duitsers ook gaat standhouden, die hebben offensief en in de omschakeling toch bepaald betere wapens dan Belgie, Nederland en Zwitserland. Een wereldtitel voor dit Argentinie zou geen reclame zijn voor het voetbal, dus laat die Duitsers maar gewoon weer voetballes geven.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 10:09 uur
Ik mis Stalin trouwens met wat gifjes waarop jankende tokkies staan die in door de tranen verlopen Roy Donderspakjes hun oranje leerdammers in de brand steken.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 10:11 uur
Cured schreef:
Boeiend qua spanning, maar een draak van een wedstrijd. Niet om aan te zien en Argentinië had het meeste recht op de finale en ik heb dan ook heerlijk geslapen.
Van Gaal heeft ook geblunderd: hij had die v. Persie eens op de bank moeten laten beginnen, had nooit Nigel de Jong op moeten stellen en had gedurfder moeten laten spelen. Zelden zo'n vreselijke halve finale gezien. Het is geen frustratie, maar ik houd van voetbal en dit was van onze kant slecht, flets en angstig.
Boeiend qua spanning, maar een draak van een wedstrijd. Niet om aan te zien en Argentinië had het meeste recht op de finale en ik heb dan ook heerlijk geslapen.
Van Gaal heeft ook geblunderd: hij had die v. Persie eens op de bank moeten laten beginnen, had nooit Nigel de Jong op moeten stellen en had gedurfder moeten laten spelen. Zelden zo'n vreselijke halve finale gezien. Het is geen frustratie, maar ik houd van voetbal en dit was van onze kant slecht, flets en angstig.
Inderdaad een schandalig slechte wedstrijd. 2 ploegen die niet speelden om te winnen maar vooral om niet te verliezen. Vooropgesteld dat het, heilig verklaarde, 5-3-2 systeem je in de halve finale heeft gebracht, heeft het ons ditmaal de kop gekost.
Dit gebeurde ook bijna tegen Australië en Costa Rica!!
Landen die voetballend gewoon minder zijn en die we eigenlijk vanaf minuut 1 bij de strot hadden moeten grijpen (lees: onder druk zetten).
Dit was ook gisteren het geval. Ik vind dat wij landen als Costa Rica, Australië en ja, zelfs Argentinië zwaar overschat hebben of anders gezegd onszelf behoorlijk onderschat hebben.
Toen we tegen Mexico en Australië op een gegeven moment toch aanvallend zijn gaan voetballen maakten we het verschil. Tegen Costa Rica ook, maar dat werd in de reguliere speeltijd niet uitbetaalt door veel pech. Gisteren hebben we het op het laatst heel voorzichtig geprobeerd en ja, ook ik veerde toen lichtjes op uit de bank. Dit had mijns inziens eerder moeten gebeuren! Nu liggen we er uit, door een schijterige houding.
Kunnen we wel filosoferen over het inbrengen van Krul, maar daarmee bevestigen we dat we stiekem allemaal op penalty's hoopten. We hadden het in die 120 minuten moeten beslissen en dan had Cilissen een uitermate puike pot gekeept!
Van Gaal heeft dit toernooi te lang vastgehouden aan 'zekerheidjes'. Zijn systeem, een falende Van Persie, een niet fitte De Jong (gisteren fit? mijn reet!!), een o zo 'nuttige' Wijnaldum (wtf was zijn toegevoegde waarde??).
Had ik een halve finale verwacht van dit Nederlands team? Nee, In iedere pool die ik ingevuld heb vlogen ze er na de 8ste finale uit.
Dus is het knap? Jazeker! Veel spelers spelen tenslotte in onze Mickey Mouse competitie.
Ben ik dus tevreden? Nee!
Je vliegt er uit tegen een matig Argentinië, waarin sterspeler Di Maria ontbrak, met Messi die totaal niet in vorm is en waar wij, om met Van Gaal te spreken, in onze sterkst mogelijke opstelling konden aantreden.
Van Gaal heeft aangetoond een erg goede coach te zijn maar eigenlijk net zo vaak aangetoond dat hij toch niet altijd even GeniAAL is.
Kuyt, gisteren op links, was tenenkrommend slecht op het moment dat hij in balbezit was. Bijna iedere bal speelde hij achteruit in plaats van vooruit en zijn spaarzame indraaiende voorzetten, waarbij hij nul keer de achterlijn haalde, waren te scherp en vlogen over de achterlijn.
Wijnaldum heeft heel dit toernooi totaal geen diepgang in zijn spel gehad. Is hij ooit weleens, buiten een spelhervatting, in de 16 meter van de tegenstander gekomen? Heeft hij ooit een splijtende pass gegeven waardoor er direct dreiging ontstond? Clasie heeft gisteren in de korte speeltijd die hem gegund was meer laten zien dan Wijnaldum het gehele toernooi.
Van Persie oogde vanaf de 1e minuut lamlendig. Was totaal niet aanspeelbaar omdat zijn tegenstander iedere keer voor hem kwam en sjokte bij ieder balverlies rustig achter zijn vent aan.
Een aantal spelers die dus rijp waren om gewisseld te worden, maar waar je bij het opstellen van De Jong en Van Persie zomaar kostbare wissels hebt verspeeld!
Verder lees ik op vele fora dat Vlaar nooit een penalty had moeten nemen omdat hij een perfecte wedstrijd speelde. Wat is dat nu weer voor logica??
Juist dan ben je een geschikte kandidaat en zeker met het verwoestende schot dat hij in huis heeft!
Helaas probeerde hij de bal te plaatsen maar had eigenlijk ballenvanger Romero met bal en al het net in moeten knallen.
Pfff....dit lucht op!
0
buizen
geplaatst: 10 juli 2014, 10:18 uur
We moeten ons nu maar richten op het a.s. EK, als troost zullen we Europees Kampioen moeten worden.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 10:19 uur
Vanavond lekker ouderwets Van Gaal affikken bij Derksen. *handjes wrijft*
0
geplaatst: 10 juli 2014, 10:25 uur
Nigel de Jong opstellen snap ik inderdaad ook niet, daar moet een persoonlijke voorkeur meegespeeld hebben. Dat soort opportuniteit zie je wel vaker bij grote toernooien. Van Marwijk deed dat met Robben, Rijkaard met Van Vossen.
Ik denk dat Van Gaal gisteren ook de keerzijde van die toch wat al te opzichtige keeperswisseltruc onder ogen heeft moeten zien. Die Costa Ricanen dachten 'wat gebeurt ons nu'... maar die Argentijnen dachten op hun beurt een paar dagen later 'Ha, die man onder de lat kunnen we hebben'. Dat neem je als speler net zo goed mee als je naar de stip loopt. Van Gaal is in z'n eigen mes gelopen.
Ik denk dat Van Gaal gisteren ook de keerzijde van die toch wat al te opzichtige keeperswisseltruc onder ogen heeft moeten zien. Die Costa Ricanen dachten 'wat gebeurt ons nu'... maar die Argentijnen dachten op hun beurt een paar dagen later 'Ha, die man onder de lat kunnen we hebben'. Dat neem je als speler net zo goed mee als je naar de stip loopt. Van Gaal is in z'n eigen mes gelopen.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 10:29 uur
buizen schreef:
We moeten ons nu maar richten op het a.s. EK, als troost zullen we Europees Kampioen moeten worden.
haha, met Hiddink en Blind zeker?
0
geplaatst: 10 juli 2014, 10:31 uur
buizen schreef:
He Buizen, worden we in 2016 dan Europees kampioen denk jij?

0
geplaatst: 10 juli 2014, 10:32 uur
Argentinië wordt hier trouwens wel negatief beoordeeld. Die spelen echt niet zoveel negatiever als bijvoorbeeld Spanje vier jaar geleden, en bovendien is hun spel veel minder hard dan verondersteld. Ik denk dat ze zondag toch wel een kans maken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.