Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 10 juli 2014, 10:32 uur
NOoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
0
geplaatst: 10 juli 2014, 10:33 uur
dix schreef:
Argentinië wordt hier trouwens wel negatief beoordeeld. Die spelen echt niet zoveel negatiever als bijvoorbeeld Spanje vier jaar geleden, en bovendien is hun spel veel minder hard dan verondersteld. Ik denk dat ze zondag toch wel een kans maken.
Argentinië wordt hier trouwens wel negatief beoordeeld. Die spelen echt niet zoveel negatiever als bijvoorbeeld Spanje vier jaar geleden, en bovendien is hun spel veel minder hard dan verondersteld. Ik denk dat ze zondag toch wel een kans maken.
? Op wat slaat dat nou? Het enige wat de argentijnen de laatste 210 minuten gedaan hebben is ... absoluut niets en tijdwinnen. Hoe kan je dat nu vergelijken met Spanje?
0
geplaatst: 10 juli 2014, 10:34 uur
Argentinië speelde ook gewoon geconcentreerd en goed. Dat counteren hebben ze altijd al gedaan dus wat daar ineens de ophef over is, is me een raadsel.
Spanjaarden waren vier jaar geleden wel beter dan Argentinië nu.
Spanjaarden waren vier jaar geleden wel beter dan Argentinië nu.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 10:37 uur
corn1holio1 schreef:
? Op wat slaat dat nou? Het enige wat de argentijnen de laatste 210 minuten gedaan hebben is ... absoluut niets en tijdwinnen. Hoe kan je dat nu vergelijken met Spanje?
Was Spanje dan zo'n geoliede doelpuntenmachine in 2010? Check the facts.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 10:43 uur
Nee maar speelden toch een totaal ander soort voetbal? Veel meer gebaseerd op balbezit en 'het gaatje vinden'.
Check the facts? Kwartfinale en halve finale. Spanje vs Argentinië:
schoten naar doel: 29 vs 11
schoten op doen: 14 vs 8
hoekschoppen: 13 vs 7
Doelpunten alleen zeggen niet veel. Het spel van Spanje was ook niet geweldig, maar toch veel aanvallender en attractiever dan dat van Argentinië. Bij Spanje waren de meeste spelers ook gewoon goeie voetballers (backs inclusief). Dat kan je van dit argentinië toch echt niet zeggen.
Check the facts? Kwartfinale en halve finale. Spanje vs Argentinië:
schoten naar doel: 29 vs 11
schoten op doen: 14 vs 8
hoekschoppen: 13 vs 7
Doelpunten alleen zeggen niet veel. Het spel van Spanje was ook niet geweldig, maar toch veel aanvallender en attractiever dan dat van Argentinië. Bij Spanje waren de meeste spelers ook gewoon goeie voetballers (backs inclusief). Dat kan je van dit argentinië toch echt niet zeggen.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 10:44 uur
Alsof je elke wedstrijd zo maar even zes of zeven doelpunten maakt. Het is het WK, niet de regiocompetitie van de D-tjes.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 10:46 uur
Als je mij vóóraf zou vragen of we De Jong en Van Persie nodig zouden hebben tegen de wedstrijd van Argentinië in de halve finale van het wereldkampioenschap, zou ik altijd bevestigend geantwoord hebben. Ik weet nou niet precies wat er met Martins Indi was, maar Van Gaal heeft nu werkelijk nul wissels uit tactiek kunnen doen volgens mij. Ik denk dat we in de verlenging meer aan Depay hadden gehad dan aan Huntelaar, maar met penalty's in het achterhoofd kan ik het wel begrijpen. Het leek me wel spannend als we zonder echte spits zouden spelen.
Sinds die aanpassingen in de Argentijnse verdediging, staat die toch wel als een villa en Duitsland moet van goede huize komen die te doorklieven, hoewel zij wellicht de beste voorhoede hebben. In de finale gok ik op Argentinië, maar dat de beste moge winnen.
Sinds die aanpassingen in de Argentijnse verdediging, staat die toch wel als een villa en Duitsland moet van goede huize komen die te doorklieven, hoewel zij wellicht de beste voorhoede hebben. In de finale gok ik op Argentinië, maar dat de beste moge winnen.
0
buizen
geplaatst: 10 juli 2014, 10:55 uur
Nederland is in diepe rouw gedompeld, maar door de tranen heen is er vooral ook trots. Trots op onze jongens en Louis.
Dat de finale in godsnaam door Duitsland gewonnen moge worden, met klinkende cijfers.
Dat de finale in godsnaam door Duitsland gewonnen moge worden, met klinkende cijfers.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 11:00 uur
JSPR_G schreef:
Als je de eerste en derde penalty mist kan je het toch niet echt op de keeper van NL steken dat de penaltyreeks verloren wordt, vind ik...
Als je de eerste en derde penalty mist kan je het toch niet echt op de keeper van NL steken dat de penaltyreeks verloren wordt, vind ik...
Doet niemand ook. Toch had Argentinië er ook 2 gemist met een betere penalty stopper (slecht ingeschoten).
0
geplaatst: 10 juli 2014, 11:05 uur
Ach, penalty's beslissen niet wie de beste ploeg is. Argentinië was 'gelukkig' wel over de wedstrijd beter tegen Nederland wat mij betreft en Nederland al helemaal beter tegen Costa Rica.
Ik heb weleens gehoord van het invoeren van een regel waarbij na de verlenging om de vijf minuten een speler aan beide kanten eraf gehaald wordt. Dat lijkt me superaantrekkelijk en het heeft meer met voetbal te maken.
Ik heb weleens gehoord van het invoeren van een regel waarbij na de verlenging om de vijf minuten een speler aan beide kanten eraf gehaald wordt. Dat lijkt me superaantrekkelijk en het heeft meer met voetbal te maken.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 11:10 uur
Ik vraag me wel af wie er nog naar de finale gaat kijken, in het stadion dan wel te verstaan. De Brazilianen gaan zeker niet voor Argentinië supporteren, maar voor Duitsland supporteren is na die pandoering ook niet echt een optie... Wat een dilemma...
0
geplaatst: 10 juli 2014, 11:13 uur
kabouter76 schreef:
Ik vraag me wel af wie er nog naar de finale gaat kijken, in het stadion dan wel te verstaan.
Ik vraag me wel af wie er nog naar de finale gaat kijken, in het stadion dan wel te verstaan.
buizen, die heeft namelijk in 2011 al zijn kaartje besteld en de reis geboekt

0
geplaatst: 10 juli 2014, 11:23 uur
kabouter76 schreef:
Ik vraag me wel af wie er nog naar de finale gaat kijken, in het stadion dan wel te verstaan. De Brazilianen gaan zeker niet voor Argentinië supporteren, maar voor Duitsland supporteren is na die pandoering ook niet echt een optie... Wat een dilemma...
Ze zullen toch wel bier hebben in dat stadion?
0
geplaatst: 10 juli 2014, 11:44 uur
Al had ik graag de wedstrijd nog een tweede maal willen zien - eigenlijk ben ik sm van nature - wil ik wel een paar dingen kwijt. Ik ben het over het algemeen eens met herman en starsailor en heb wel wat opmerkingen/vragen.
Kijk je naar de statistieken (wiki) dan ontliepen de teams elkaar niet zoveel - hoogstens balbezit (54% Oranje vs 46 % Argentinië) - qua kansen was het redelijk gelijk verdeeld; verschillen marginaal en beide teams leken als hoofdtaak te hebben "het voorkomen van doelpunten van de tegenstander". In zo'n situatie wordt een wedstrijd een schaakspel. Onwillekeurig vraag je je dan af:
* wat is de meerwaarde van het spelen van De Jong - in de 200 minuten ervoor ging het ook goed zonder hem. Wat voor signaal geef je als coach naar de rest van je team - ik wil nog meer zekerheid? Hoe lang kan ie mee - één uur bleek. Defensief stond Oranje sterk - het middenveld leek een blok initiatiefloze eenvormigheid.
* de linkerflank functioneerde niet goed - pas in de rust greep LVG in - de eerste wissel; met die van De Jong erbij als tweede. Resteerde 1 speler voor de tactische wissel.
* Het chocolade(linker)been van Kuijt bleek een grote hinderpaal - het werkte vertragend bij aanvallen of zorgde voor verkeerde voorzetten.
* In voorgaande wedstrijden werd het verschil veelal na 75 minuten - door de wissels - gemaakt; dat kon nu niet meer; alleen KJH kon nog komen.
* De grootste vraag is eigenlijk, waarom - als na 75 minuten blijkt dat de uitgestippelde tactiek niet werkt - het niet over een andere boeg werd gegooid? En datzelfde geldt eigenlijk voor de manier waarop RVP en Robben werden aangespeeld/in het spel betrokken.
Vooraf was gewoon bekend hoe Argentinië zou spelen, smal en compact - waarom dan toch steeds de trechter opzoeken?
Penalty's zijn een loterij - zegt LVG - maar afgaand op de commentaren van Borst, had Oranje gewoon meer en betere loten kunnen hebben.
Dit is verdomd onbevredigend - verliezen van een matig Argentinië, terwijl je in je binnenste weet dat het niet nodig was geweest.
Kijk je naar de statistieken (wiki) dan ontliepen de teams elkaar niet zoveel - hoogstens balbezit (54% Oranje vs 46 % Argentinië) - qua kansen was het redelijk gelijk verdeeld; verschillen marginaal en beide teams leken als hoofdtaak te hebben "het voorkomen van doelpunten van de tegenstander". In zo'n situatie wordt een wedstrijd een schaakspel. Onwillekeurig vraag je je dan af:
* wat is de meerwaarde van het spelen van De Jong - in de 200 minuten ervoor ging het ook goed zonder hem. Wat voor signaal geef je als coach naar de rest van je team - ik wil nog meer zekerheid? Hoe lang kan ie mee - één uur bleek. Defensief stond Oranje sterk - het middenveld leek een blok initiatiefloze eenvormigheid.
* de linkerflank functioneerde niet goed - pas in de rust greep LVG in - de eerste wissel; met die van De Jong erbij als tweede. Resteerde 1 speler voor de tactische wissel.
* Het chocolade(linker)been van Kuijt bleek een grote hinderpaal - het werkte vertragend bij aanvallen of zorgde voor verkeerde voorzetten.
* In voorgaande wedstrijden werd het verschil veelal na 75 minuten - door de wissels - gemaakt; dat kon nu niet meer; alleen KJH kon nog komen.
* De grootste vraag is eigenlijk, waarom - als na 75 minuten blijkt dat de uitgestippelde tactiek niet werkt - het niet over een andere boeg werd gegooid? En datzelfde geldt eigenlijk voor de manier waarop RVP en Robben werden aangespeeld/in het spel betrokken.
Vooraf was gewoon bekend hoe Argentinië zou spelen, smal en compact - waarom dan toch steeds de trechter opzoeken?
Penalty's zijn een loterij - zegt LVG - maar afgaand op de commentaren van Borst, had Oranje gewoon meer en betere loten kunnen hebben.
Dit is verdomd onbevredigend - verliezen van een matig Argentinië, terwijl je in je binnenste weet dat het niet nodig was geweest.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 12:03 uur
Nicolage Rico schreef:
Slechtste spelers van Oranje?
Wijnaldum (heeft hij een bal goed geraakt?)
De Guzman (idem).
Beste spelers van Oranje?
Robben (met afstand)
Vlaar
De Vrij
Slechtste spelers van Oranje?
Wijnaldum (heeft hij een bal goed geraakt?)
De Guzman (idem).
Beste spelers van Oranje?
Robben (met afstand)
Vlaar
De Vrij
Mee eens. Ook wat anderen schrijven over Wijnaldum. Enkel goed om het spel van links naar rechts te plaatsen of in te leveren bij Sneijder, heb hem niet of nauwelijks een bal naar voren zien spelen. Wat dat betreft heeft Clasie inderdaad meer laten zien. En wat een meerwaarde zou Strootman zijn geweest op de plaats van Wijnaldum...
Maar goed, wil Wijnaldum ook niet afbranden, stond ook niet echt op zijn natuurlijke positie.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 12:04 uur
Mjuman schreef:
Welkom bij exact hetzelfde gevoel dat in België ook heerst

0
geplaatst: 10 juli 2014, 12:05 uur
Vanwaar de aanhalingstekens?
Denk dat Van Gaal het wel om had mogen zetten naar 4-3-3 met Depay op links, al trekt, die ook vooral naar binnen. Maar die heeft tenminste nog een schot (en hopelijk een betere voorzet) dan Kuyt.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 12:06 uur
Ik had er al naar willen verwijzen
- maar, no offence intended, tactisch sloeg ik LVG hoger aan dan Wilmots; ik begin ertoe te neigen dat LVG zich te veel door angst heeft laten leiden en/of zich in zijn eigen brei/denkpatronen heeft vergist 
0
geplaatst: 10 juli 2014, 12:10 uur
LVG staat tactisch vele malen sterker als Wilmots, maar het kwam er gisteren niet helemaal uit. Hoewel Janmaat en Clasie wel erg sterk invielen.
Tijd voor een discussie rond het elftal van het WK?
Bij mij is dit:
Navas
Lahm - Vlaar - Hummels - Vertonghen
Robben - Muller - Masscherano - Kroos - James
Benzema
Vertongen is enkel bij gebrek aan betere linksbacks geef ik toe.
Benzema vond ik toch de beste 9 van het toernooi.
eervolle vermeldingen: Garay, De Vrij, Yepes, Cuadrado, Valbuena, Messi
Bij mij is dit:
Navas
Benzema
0
geplaatst: 10 juli 2014, 12:12 uur
Ik ben het er niet mee eens dat dit per se een onnodige nederlaag is. De kansenverhoudingen waren ook duidelijk in het voordeel van Argentinië: 3 of 4 tegen 1.
Daarbij hadden we het tegen Mexico moeilijk zonder De Jong. Verder kun je niet zeggen dat omdat de verdediging zonder De Jong goed stond tegen Costa Rica, we hem tegen Argentinië ook niet nodig zouden hebben. Ik hoef niet uit te leggen dat er een verschil is tussen Ruiz, Bolanos en Campbell vs. Messi, Lavezzi en Higuain.
Achteraf gezien ging het ook met Clasie prima, maarja, voorspel dat maar eens.
Daarbij hadden we het tegen Mexico moeilijk zonder De Jong. Verder kun je niet zeggen dat omdat de verdediging zonder De Jong goed stond tegen Costa Rica, we hem tegen Argentinië ook niet nodig zouden hebben. Ik hoef niet uit te leggen dat er een verschil is tussen Ruiz, Bolanos en Campbell vs. Messi, Lavezzi en Higuain.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 12:26 uur
jasper1991 schreef:
Ik ben het er niet mee eens dat dit per se een onnodige nederlaag is. De kansenverhoudingen waren ook duidelijk in het voordeel van Argentinië: 3 of 4 tegen 1.
Misschien helpt het als je eerst beter leert tellen, vooropgesteld dat we het eens worden over wat een kans precies inhoudt. Higuain vond ik niet bijster sterk; hij werd niet gewisseld voor Palacio omdat ie moe was

Messi was niet sterk - maar dat wordt weer geneutraliseerd door het zwakke optreden van RVP en Lavezzi was imo de sterkste aan Argentijnse kant, samen met Palacio - Aguero vind ik een twijfelgeval. Zet daar een Robben 6,5 - 7 (max) tegenover en de verschillen zijn gewoon marginaal.
Mijn 5 centen: een te eenvormig middenveld (wie was nou wie op het middenveld van Oranje?), een ongelukkige Sneijder en een Robben die soms eerder had moeten afspelen. Nog steeds, met een iets aangepaste tactiek had Oranje kunnen winnen. Dit Argentinië is als een 4-cilindermotor met turbo waarvan 1 cilinder hapert en de turbo regelmatig uitvalt
En ze gaan tegen Duitsland de bietenbrug op!
0
geplaatst: 10 juli 2014, 12:28 uur
corn1holio1 schreef:
Look on the bright side: we zijn (hopelijk) van dat eindeloos geblaat van Buizen vanaf! Dat maakt mijn dag wel goed!
Look on the bright side: we zijn (hopelijk) van dat eindeloos geblaat van Buizen vanaf! Dat maakt mijn dag wel goed!
Voor mij is daar niets bright aan, heb genoten van Buizen's positivisme dit toernooi. Hopelijk kan hij zich nog opladen voor zaterdag.
Elftal van het toernooi voor mij:
Neuer
James - Mascherano - Kroos - Cuadrado
Muller - Robben
Reserves: Navas / Silva / Valbuena / Benzema
0
geplaatst: 10 juli 2014, 12:29 uur
Chungking schreef:
Had jouw bericht nog niet eens gezien, maar er is toch behoorlijk veel overlap. Vertonghen speelde fantastisch tegen de VS, verder vond ik hem vrij onzichtbaar. Wist ook niet zo snel een betere linksback.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 12:32 uur
jasper1991 schreef:
Onnodig omdat wij niet eens geprobeerd hebben dit zwakke Argentinië onder druk te zetten....
jasper1991 schreef:
Ja, Nigel speelde geweldig gisteren

Dat hij nog geen 60 minuten op 50% kon volhouden was in ieder geval wel te voorspellen geweest als de medische staf en Van Gaal hem gewoon goed geobserveerd/getest hadden op de voorafgaande trainingen.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 12:34 uur
Chungking schreef:
LVG staat tactisch vele malen sterker als Wilmots, maar het kwam er gisteren niet helemaal uit. Hoewel Janmaat en Clasie wel erg sterk invielen.
Bij mij is dit:
Navas
Benzema
Bij mij is dit:
Navas
Benzema
Niet veel mis mee.
Varane vond ik ook goed spelen, de drie duitsers zijn zeer goed.
De Franse waren ook best sterk, inderdaad Valbuena ook nog.
Ook een speler als De Vrij heeft toch wel laten zien dat hij meer kan, eentje voor de toekomst.
Neuer vond ik de compleetste doelman vh toernooi, zoals die uitkomt!!
0
geplaatst: 10 juli 2014, 12:43 uur
starsailor schreef:
Onnodig omdat wij niet eens geprobeerd hebben dit zwakke Argentinië onder druk te zetten....
Dat hij nog geen 60 minuten op 50% kon volhouden was in ieder geval wel te voorspellen geweest als de medische staf en Van Gaal hem gewoon goed geobserveerd/getest hadden op de voorafgaande trainingen.
Het is makkelijk gezegd dat als we wat meer druk gingen zetten, we wel zouden winnen. Het gevolg van druk zetten is natuurlijk dat je achterin wat ruimte laat. Onze tactiek was de vorige vijf wedstrijden toch al effectief. (quote)
(quote)

Ik weet niet of De Jong gemankeerd speelde. Ik had er in ieder geval ook voor gekozen hem 60 minuten te laten spelen. In de eerste helft is iedereen nog fit en je weet nooit hoe Clasie het dan zou doen.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 12:53 uur
Mjuman schreef:
In zo'n situatie wordt een wedstrijd een schaakspel.
In zo'n situatie wordt een wedstrijd een schaakspel.
Nee toch, het was helemaal geen weergaloos spektakel.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 12:54 uur
------------------- Neuer-----------------
Debuchy ------ Vlaar ---- Hunmels
-------------Mascherano---------------
Cuadrado------------------------Kroos
--------------------James------------------
Robben-------- Müller--------- Messi
Debuchy ------ Vlaar ---- Hunmels
-------------Mascherano---------------
Cuadrado------------------------Kroos
--------------------James------------------
Robben-------- Müller--------- Messi
0
geplaatst: 10 juli 2014, 12:58 uur
Ik zou dan David Luiz in plaats van Vlaar doen. Alleen gisteren vond ik hem echt opvallen en met zijn vijven is het altijd lekker verdedigen. Luiz had ook nog twee keer gescoord.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.