Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 10 juli 2014, 13:03 uur
Het klopt wel aardig wat Mjuman daar neer heeft gepend. Uiteindelijk kom je gewoon 1 wissel tekort. Naar mijn idee had Dirkie gewisseld moeten worden voor Depay. Hij was vaak de man die voor gevaar/diepte zorgde. Van Persie eruit voor Huntelaar. Met Depay was de kans in ieder geval groter geweest dat er wat gebeurd in en rondom het strafschop gebied.
Van Persie heeft een een of ander EK/Wk syndroom. Op spanje na en die goal tegen Australie heeft hij weinig tot niks laten zien. Hij blijkt ook gewoon niet voor 100% fit te zijn.
Van Persie heeft een een of ander EK/Wk syndroom. Op spanje na en die goal tegen Australie heeft hij weinig tot niks laten zien. Hij blijkt ook gewoon niet voor 100% fit te zijn.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 13:03 uur
Paap_Floyd schreef:
------------------- Neuer-----------------
Debuchy ------ Vlaar ---- Hunmels
-------------Mascherano---------------
Cuadrado------------------------Kroos
--------------------James------------------
Robben-------- Müller--------- Messi
------------------- Neuer-----------------
Debuchy ------ Vlaar ---- Hunmels
-------------Mascherano---------------
Cuadrado------------------------Kroos
--------------------James------------------
Robben-------- Müller--------- Messi
geen lahm?
0
geplaatst: 10 juli 2014, 13:16 uur
jasper1991 schreef:
Het is makkelijk gezegd dat als we wat meer druk gingen zetten, we wel zouden winnen. Het gevolg van druk zetten is natuurlijk dat je achterin wat ruimte laat. Onze tactiek was de vorige vijf wedstrijden toch al effectief.
Ik weet niet of De Jong gemankeerd speelde. Ik had er in ieder geval ook voor gekozen hem 60 minuten te laten spelen. In de eerste helft is iedereen nog fit en je weet nooit hoe Clasie het dan zou doen.
Het is makkelijk gezegd dat als we wat meer druk gingen zetten, we wel zouden winnen. Het gevolg van druk zetten is natuurlijk dat je achterin wat ruimte laat. Onze tactiek was de vorige vijf wedstrijden toch al effectief.
Ik weet niet of De Jong gemankeerd speelde. Ik had er in ieder geval ook voor gekozen hem 60 minuten te laten spelen. In de eerste helft is iedereen nog fit en je weet nooit hoe Clasie het dan zou doen.
Ik zeg nergens dat we dan wel even zouden winnen, maar dan verhoog je in ieder geval je scoringskansen en toon je ook de intentie om de wedstrijd te winnen. Dat heb ik nu in 120 minuten nauwelijks gezien. Als je niet schiet, kun je ook niet scoren, zei ooit eens 'iemand'.
Waarom denk je dat hij gewisseld werd na 60 minuten? Hij speelde overduidelijk met de rem er op. Het heeft je gewoon een wisselbeurt gekost (geen Depay of Krul kunnen inbrengen) net zoals het opstellen van vaatdoek Van Persie.
En wanneer weet je eigenlijk wel hoe een ingebrachte wissel het zal doen?
Krul briljant. Depay een paar keer erg goed maar ook een keer minder goed. Inzet van Verhaegh was dramatisch.
In een wedstrijd waarin je vooruit moet gaan voetballen en je spitsen moet bedienen weet je dat Clasie dat kan. Of hij het dan ook vervolgens gaat doen is en blijft een gok.
Mijn WK team:
Neuer
Lahm De Vrij Hummels Garay
Witsel Schweinsteiger Pogba
James
Robben Muller
0
geplaatst: 10 juli 2014, 13:22 uur
jasper1991 schreef:
Ik zou dan David Luiz in plaats van Vlaar doen. Alleen gisteren vond ik hem echt opvallen en met zijn vijven is het altijd lekker verdedigen. Luiz had ook nog twee keer gescoord.
Ik zou dan David Luiz in plaats van Vlaar doen. Alleen gisteren vond ik hem echt opvallen en met zijn vijven is het altijd lekker verdedigen. Luiz had ook nog twee keer gescoord.
Luiz is wel debet aan de 1-0 tegen Duitsland, al werd hij slim weggehouden door de Duitsers. Je kunt je afvragen of Silva niet veel belangrijker is. Vraag me af of de Brazilianen met Silva zo de weg waren kwijtgeraakt, al denk ik niet dat Brazilië dan wel een kans had gemaakt. Chelsea zal in ieder geval wel blij zijn dat ze Luiz voor het WK hebben verkocht, zijn marktwaarde is wel wat omlaag gegaan.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 13:26 uur
Mijn WK team:
Neuer
Lahm De Vrij Hummels Rojo
Robben Masscherano Kroos James
Benzema Muller
Krul, reserve doelman in geval strafschoppen.
Neuer
Lahm De Vrij Hummels Rojo
Robben Masscherano Kroos James
Benzema Muller
Krul, reserve doelman in geval strafschoppen.

0
geplaatst: 10 juli 2014, 13:29 uur
Ik blijf erbij dat verdedigen de goede keuze was. Vooruit voetballen vanaf het begin zou buitengewoon onlogisch en een slechte keuze zijn. Één wissel minder lijkt me overigens te overzien, maar wellicht was Van Persie én De Jong opstellen te veel van het goede.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 13:32 uur
herman schreef:
Luiz is wel debet aan de 1-0 tegen Duitsland, al werd hij slim weggehouden door de Duitsers. Je kunt je afvragen of Silva niet veel belangrijker is. Vraag me af of de Brazilianen met Silva zo de weg waren kwijtgeraakt, al denk ik niet dat Brazilië dan wel een kans had gemaakt. Chelsea zal in ieder geval wel blij zijn dat ze Luiz voor het WK hebben verkocht, zijn marktwaarde is wel wat omlaag gegaan.
(quote)
Luiz stond toch vaak lomp als een blind paard te spelen, zal zijn opvoeding door Mourinho wel zijn.
Opvallend vond ik het dit toernooi dat Brazilie gewoon 0 (nul) creativiteit had, dit voor zo'n "voetballand".
0
geplaatst: 10 juli 2014, 13:41 uur
Onbegrijpelijk die massale keuze voor Benzema. Die heeft 2 wedstrijden goed gespeeld, maar daarna? Messi was misschien wat meer onzichtbaar, maar toch in bijna elke wedstrijd cruciaal met n winnende pass of goal. Nou ja, het zal wel aan mij liggen 

0
Martial
geplaatst: 10 juli 2014, 13:50 uur
Mjuman schreef:
Vooraf was gewoon bekend hoe Argentinië zou spelen, smal en compact - waarom dan toch steeds de trechter opzoeken?
Vooraf was gewoon bekend hoe Argentinië zou spelen, smal en compact - waarom dan toch steeds de trechter opzoeken?
Argentinië heeft Nederland gewoon goed geanalyseerd dat bleek ook wel, want Argentinië stond gewoon goed over het hele veld en dat mag ook wel is gezegd worden en waarbij de Argentijnen het uitschakelen van Robben op de 1e plaats stond en dan ben je al een heel eind bij dit Nederland en omdat Van Persie (weer) niet in de wedstrijd zat bleef Argentinië simpel op de been.
En met 3 spitsen gaan spelen had Argentinie afgestraft, want die weten met ruimte wel raad.
Argentinië mag dan voor velen als matig gezien worden, maar als ik die Duitse krant Bild nu al hoort gillen dat de wereldbeker bij wijze van spreken alweer van hun is hoop ik dat Argentinië gaat winnen.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 13:51 uur
Messi is niet echt een spits. Op zijn positie moet hij concurreren met James Rodriguez en daar verliest hij zeker van.
Wat mij opvalt is dat men niet voor Neymar kiest, die heeft echt heel goed gespeeld.
Wat mij opvalt is dat men niet voor Neymar kiest, die heeft echt heel goed gespeeld.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 13:54 uur
Het verdriet van het Oranjelegioen in 1 minuut - Sportwereld - nieuwsblad.be
Na de Brazilianen...
Na de Brazilianen...
0
Martial
geplaatst: 10 juli 2014, 13:55 uur
De Vrij is een "grote" meneer geworden op dit WK en een transfer naar Manchester United of andere club (?) is hem zeer gegund.

0
geplaatst: 10 juli 2014, 14:01 uur
Martial schreef:
Argentinië mag dan voor velen als matig gezien worden, maar als ik die Duitse krant Bild nu al hoort gillen dat de wereldbeker bij wijze van spreken alweer van hun is hoop ik dat Argentinië gaat winnen.
Ik gun het Bild ook niet, maar die Duitsers wel. Gelukkig is die verschrikkelijke krant niet symptomatisch voor Duitsland. Maar wel een triest dieptepunt van journalistiek. Ze hadden bij een berichtje over de nieuwe cd van Pink Floyd ook een foto van Roger Waters geplaatst alsof het David Gilmour was, maar dat is weer een heel ander topic...
Het valt mij juist op hoe reëel en kritisch de Duitsers zijn die ik tot nu toe gezien/gesproken (ook verre van symptomatisch trouwens) heb. In ieder geval tot de halve finale waren ze bescheiden over het spel van hun ploeg.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 14:08 uur
chevy93 schreef:
In de poulefase tegen Kroatië en 10 man van Kameroen, daarna bijna niet meer gezien.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 14:10 uur
Ik ben daar ook niet zo kapot van. Neymar is een behendig spitsje, maar veel meer dan dat ook niet.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 14:10 uur
Thomas Muller is de beste man van het toernooi. Ik hoop ook dat hij die prijs zal winnen. Geweldige speler om in je team te hebben. Hij scoort, geeft assists, maakt ruimtes, heeft een echte over mijn lijk mentaliteit en zijn conditionele en fysieke gesteldheid is ongelooflijk sterk. Bovendien is hij nog maar 24!
0
geplaatst: 10 juli 2014, 14:12 uur
Martial schreef:
Zullen we om te beginnen EENS afspreken dat het in verkorte vorm (ervan) " 'ns" is of " es" - NEVER "is"?
Vein: vervolgens net zo min als De Gele Traaf normgevend is voor NL - het lezen ervan geeft al vuile handen, als dat geen teken is - is Bild dat voor Duitsland. Ik geef toe dat Duits superioriteitsgevoel stuitend kan zijn, maar ik kom dat niemals tegen bij mensen uit generatie X, Y en Z - en ook zelden bij de babyboomers. Ik kom graag in Duitsland, vind het landschap mooi, de mensen prettig in de omgang (ja, ik spreek Duits) en de horeca prettiger geprijsd dan in NL.
Ik vind zo'n standpunt echt getuigen van "ikke niet, nou jij dan ook niet" - waar ik bij Argentijnen regelmatig het idee heb dat hun voetbalkunde hen in staat stelde zich uit de ' slums' omhoog te voetballen, maar ondertussen de mores van die slums nog in de kontzak hebben. Kortom ik gun het de Argentijnen zeker niet.
jasper1991 misschien doe je er goed aan even te lezen wat je allemaal op 22/6 en 27/6 hebt geschreven over "de 4 toplanden" - de Brazzo's en de kikkers (France) zaten er bijv bij en vervolgens je knopje even in de dimstand draaien

0
geplaatst: 10 juli 2014, 14:41 uur
Ik vond Duitsland niet beter dan Frankrijk in die wedstrijd. Verder heb ik later voorspeld dat Duitsland van Brazilië zou winnen toen ik wist dat ze geen Neymar en Silva hadden.
Waarom haal je dit er zomaar bij en waarom moet ik dimmen?
Waarom haal je dit er zomaar bij en waarom moet ik dimmen?
0
geplaatst: 10 juli 2014, 14:59 uur
corn1holio1 schreef:
Na de Brazilianen...
Na de Brazilianen...
Ik huil toch vooral hierom:
"Op voorhand hat Nederland geen hoge verwachtingen voor het WK."
0
geplaatst: 10 juli 2014, 15:02 uur
Alexis Sanchez transfer naar Arsenal wordt binnen enkele uren bekend gemaakt. 

0
geplaatst: 10 juli 2014, 15:20 uur
Kill_illuminati schreef:
Thomas Muller is de beste man van het toernooi. Ik hoop ook dat hij die prijs zal winnen. Geweldige speler om in je team te hebben. Hij scoort, geeft assists, maakt ruimtes, heeft een echte over mijn lijk mentaliteit en zijn conditionele en fysieke gesteldheid is ongelooflijk sterk. Bovendien is hij nog maar 24!
10 goals en 6 assists op 12 WK-matchen, en dat als middenvelder
dat zegt wel genoeg zeker?
zou weleens goed kunnen dat dat record van Klose niet zo lang gaat standhouden
0
geplaatst: 10 juli 2014, 15:22 uur
Kill_illuminati schreef:
Lekker belangrijk; mijn Marokkaanse bakker op de hoek had nog geen brood gebakken - Ramadan, weet u wel - en daardoor boterhammen uit vriezer moeten ontdooien. En het is al een kutdag om de boel op gang te trekken. Postbode is al geweest en ik had ook geen cd's in de brievenbus.
En Nederlandse etappewinst in de Tour was gisteren al, toen ik me mentaal aan het voorbereiden was.
Wat zei je ook al weer - Sanchez naar Arsenal, nou nou da's groot nieuws; Serero had ook al bijgetekend en Tim Matavz gaat naar Augsburg; heel groot nieuws allemaal

0
geplaatst: 10 juli 2014, 15:29 uur
Ik zie veel mensen De Vrij in hun team hebben staan en die was verdedigend wel goed hoor, maar in de passing naar voren erg slecht, zelfs Vlaar deed dat gister nog beter.
In september begint het kwalificatietoernooi al voor het ek, wordt nu wel eens tijd om afscheid te nemen van een aantal spelers zoals Kuyt.
In september begint het kwalificatietoernooi al voor het ek, wordt nu wel eens tijd om afscheid te nemen van een aantal spelers zoals Kuyt.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 15:30 uur
Kill_illuminati schreef:
Zullen ze wel flink moeten betalen. Ik geloof dat de vraagprijs iets van 40 miljoen is. Alexis Sanchez transfer naar Arsenal wordt binnen enkele uren bekend gemaakt.
Go Gunners!

0
geplaatst: 10 juli 2014, 15:39 uur
mijn wk elftal
--------------------------------Neuer---------------------------------
Lahm ----- Hummels ----------Godin----------Armero
-------------------Biglia--------Schweinsteiger--------------
Robben ------------------James-----------------Quadrado
--------------------------------Muller---------------------------------
--------------------------------Neuer---------------------------------
Lahm ----- Hummels ----------Godin----------Armero
-------------------Biglia--------Schweinsteiger--------------
Robben ------------------James-----------------Quadrado
--------------------------------Muller---------------------------------
0
geplaatst: 10 juli 2014, 15:41 uur
trebremmit schreef:
Ik zie veel mensen De Vrij in hun team hebben staan en die was verdedigend wel goed hoor, maar in de passing naar voren erg slecht, zelfs Vlaar deed dat gister nog beter.
Eerlijk gezegd kan én wil ik er nog niet aan denken een team te maken, maar goed Neuer, Vlaar, Mascherano, Kroos, Robben, James en Muller staan er iig in
0
geplaatst: 10 juli 2014, 15:45 uur
Belgische commentator ontroerd - voetbalzone.nl
Mooi filmpje. Meeleven met de buren is toch veel mooier dan ze uitlachen, e. Jammer dat er in België een beeld ontstaan is van 'de arrogante Nederlanders lachen met onze uitschakeling' door de belachelijke reacties van 2 analisten (Van der Gijp en Aad de Mos).
Een halve finale BEL - NED had zo mooi geweest. Stomme Argentijnen.
Mooi filmpje. Meeleven met de buren is toch veel mooier dan ze uitlachen, e. Jammer dat er in België een beeld ontstaan is van 'de arrogante Nederlanders lachen met onze uitschakeling' door de belachelijke reacties van 2 analisten (Van der Gijp en Aad de Mos).
Een halve finale BEL - NED had zo mooi geweest. Stomme Argentijnen.

0
geplaatst: 10 juli 2014, 15:48 uur
Wat is er met Aad de Mos dan? Die wordt in Nederland echt door niemand nog serieus genomen, misschien moeten de Belgen dat ook niet doen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.