MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
@ Mjuman Als je een boek wil schrijven op de manier zoals je hier schrijft, hoef je er helemaal niet aan te beginnen.

dix
Vlaar versus Romero

Zaten die niet tegelijkertijd bij AZ ?

buizen
Die Mart Smeets wordt ook steeds dikker, lijkt het wel. Nu staat ie alweer bij de biefstukken en straks natuurlijk aan de rode wijn. En maar over sport praten..

Ja, Mart kun je ondertussen wel een grootheid noemen.

buizen
Ik probeer om enthousiast voor de Tour te geraken maar het wil nog niet zo vlotten. Eerst het WK verwerken. Kan best zijn dat die hele Tour me gestolen kan worden. Vorig jaar wel een mooie koers maar dat zegt niets.

Assurancetourix
http://www.cartographics.com/demo/specials/019.jpg
Dat was er één om in te lijsten

buizen schreef:
Ik probeer om enthousiast voor de Tour te geraken maar het wil nog niet zo vlotten. Eerst het WK verwerken. Kan best zijn dat die hele Tour me gestolen kan worden. Vorig jaar wel een mooie koers maar dat zegt niets.

De eerste 2 ritten in Engeland waren boven verwachting moet ik zeggen.
Nog nooit eerder zulke spectaculaire openingsritten gezien, met name de hoeveelheid publiek was volkomen krankzinnig.

De rit over de kasseien was uiteraard de moeite waard en uit historisch oogpunt was ook de rit langs de slagvelden van de Eerste Wereldoorlog interessant.

Voor de rest gaat het natuurlijk pas echt leuk worden in de bergen

buizen schreef:
Vorig jaar wel een mooie koers maar dat zegt niets.

Er is dit al erg veel voorgevallen en er zijn mooie ritten geweest met zelfs een Nederlandse overwinning in een legendarische rit. Zoals Stalin terecht zegt waren de ritten in Engeland ook prachtig.

Mjuman schreef:
Vrind Musician geeft een voorzet en die wil ik wel inkoppen:

1. ik ging af op de resultaten en de internationale ervaring van de genoemde aanvallers tot dan toe - en dan zag er heftig uit vergeleken met de verdedigers van Oranje (ik kom er nog wel op terug).

't Is net als met een nieuw album van een (over-)bekend artiest. Het vermoeden kan rijzen wat de inhoud gaat worden maar om allerlei redenen kan het wel eens sterk afwijken. Het percentage kan klein zijn maar de mogelijkheid bestaat dat hij/zij net toevallig met het goede been uit bed is gestapt en geweldig op dreef is. De enige oplossing blijft toch altijd het album afluisteren.

Ok - dan is 't tijd om toe te geven: de verdediging als geheel heeft zich kranig gehouden en de individuele verdedigers hebben me echt verbaasd, m.n Vlaar en De Vrij; persoonlijk vind ik dat Blind en BMI iets teruggevallen zijn na de eerste wedstrijden, maar ook zij scoren een ruime voldoende. Pet af voor Vlaar en De Vrij heeft ook een uitmuntende prestatie geleverd.

Eens, ik vond BMI na zijn "hersenschudding" slecht uit de kleedkamer komen en na die voorzetten tegen Spanje is Blind vrij anoniem door de rest van het toernooi gekomen. Wat mij dan weer verbaasde.

Dan blijkt weer één ding - dat ook in je normale werkleven als een paal boven water staat - dat als je omringd bent door goede collega's (voetballers) van een hoog niveau je je aan hun niveau kunt optrekken. Dat heb je nodig om jezelf te kunnen verbeteren. In dat opzicht was de rek voor een aantal hunner bij Feyenoord er echt uit.

Tja, dat wordt ook een moeilijke. Ik heb menig Feyenoorder frivool over het veld zien dartelen, worden verkocht en daarna nooit meer prestaties van belang zien leveren. Velen eindigden ook op de bank of switchten meer en meer in de vergetelheid naar steeds mindere clubs om alsnog aan de bak te komen.
Op zich een boeiende discussie, wat Feyenoord wel heeft en andere clubs niet, maar daar zal ik je niet lastig mee vallen

Per saldo ben ik wel blij dat we een jonge verdediging hebben die nog wel weer even mee kan. Ik ben wel benieuwd wie er over vier jaar de vervangers zijn van Sneijder, Robben en Van Persie, die tegen die tijd de pensioengerechtigde leeftijd hebben bereikt.

Stijn_Slayer
trebremmit schreef:
Knap gestoord dat Barcelona, en maar afgeven op Real Madrid dat dat een koopclub is.
Dit kan niet anders dan een mislukking worden, er gaat daar iemand ontevreden worden, is het niet Messi dan wel Neymar of Suarez. Teveel ego's in een team werkt niet.

Ja, is eigenlijk al jaren zo. Barcafans (waaronder de NOS) hebben echt oogkleppen op.

Ben er wel blij mee. Zo'n speler met een alarmerende geestelijke gesteldheid moet je niet in je team willen. Heb liever dat hij straks met Neymar en Messi om de bal ruziet dan met Ronaldo en Bale.

Ik en de NOS hebben liever dat hij Ronaldo en Bale bijt dan Neymar of Messi.

Het zou ook zomaar eens kunnen zijn dat Messi van het retourtje van Suarez gebruik maakt en naar Engeland vertrekt.

Cured
Vanavond nog users (gespannen) voor de buis? Ik hoop wel dat ze stinkend hun best doen en er een mooi wedstrijd van maken met toch open, aanvallend en frivool voetbal.

Martial
PSV heeft een nieuwe spits Luuk de Jong, van PSV verwacht ik in het nieuwe seizoen sowieso meer, dat zelfde geldt voor Utrecht dat zich ook wel aardig versterkt heeft naar het zich laat aan zien.

Over Feyenoord is er op dit moment eigenlijk nog niets zinnigs te zeggen hoe dat elftal er uit gaat zien met het zeer waarschijnlijke vertrek van een 4-tal sterkhouders (Pelle, de Vrij, Indi en Janmaat) dat er alleen maar op achteruit gaat lijkt te gaan?

Cured schreef:
Vanavond nog users (gespannen) voor de buis? Ik hoop wel dat ze stinkend hun best doen en er een mooi wedstrijd van maken met toch open, aanvallend en frivool voetbal.

'k moet tweemaal kijken, dacht echt in eerste instantie dat er rioolvoetbal stond - tja met Brazzo's die happig en gebrand zijn op revanche is het natuurlijk wel uitkijken geblazen.

Eerlijk gezegd zal ik wel gaan kijken, maar om nou te zeggen dat alles al klaar staat gaat veel te ver. Misschien voor de afwisseling 'ns in de kroeg kijken

Hendrik68
Ik ben wel benieuwd wie er over vier jaar de vervangers zijn van Sneijder, Robben en Van Persie, die tegen die tijd de pensioengerechtigde leeftijd hebben bereikt.

Robben kan over 4 jaar ook nog beslissend zijn. Misschien niet meer de allersnelste, maar nog altijd snel genoeg om de meeste verdedigers te snel af te zijn. Van Persie kan beter stoppen met interlandvoetbal. Hij begon zo goed en volwassen, maar eindigt (eigenlijk als enige) in mineur.
Ik probeer om enthousiast voor de Tour te geraken maar het wil nog niet zo vlotten

Ik had het helemaal gehad met dat wielrennen nadat Armstrong zijn titels waren ontnomen. Ik blijf boos over de selectieve verontwaardiging. Armstrong zijn titels kwijt, waarom Ullrich en Riis niet? Zijn Voskamp en Blijlevens straks hun etappezeges kwijt? Denk het niet. Maar goed, ik probeer die gedachte uit te bannen en toch weer te kijken. Maar helemaal als voorheen wordt het niet meer. Die etappes eindigend in een massasprint kijk ik niet meer en tijdritten kunnen me ook gestolen worden en ook kijk ik geen uitzending meer vanaf het begin.

Wel vraag ik me af of de winnaar over 10 jaar ook nog de winnaar is. De sport blijft geweldig. Veel valpartijen, zoals altijd, maar nu is Froome de lul, ook dat is de charme van de sport. Beetje dom om je het hele jaar niet in het peloton te laten zien en dan 3 weken in de massa stand proberen te houden. Je kunt beter een beetje race ervaring opdoen in het voorjaar. Vroeger begonnen de renners pas te koersen als de uitzending begon. Nu klappen ze er direct vol op en tegenwoordig heb je ook die rotondes en verkeersheuvels met alle gevolgen van dien. Daar heb je geluk mee nodig, maar ook een beetje inzicht. Heeft Froome dus niet, dat moet een echte kampioen wel hebben. Iedereen van te voren zeuren over die kasseien. Uiteindelijk is de schade voor die tijd al ontstaan en is er op de kasseien zelf niks gebeurd. En waarom geen kasseien en wel bergen? Mooi dat het klassement daardoor al op zijn kop staat. Kortom het is nu al interessant en we hebben een Nederlandse etappewinnaar. Ook nog eens een keer.

@ Cured: Wel voor de buis, maar niet gespannen. Toch hoop ik natuurlijk dat ze winnen, zeker van Brazilië.

Het zou zomaar 3-0 voor Brazilië kunnen worden, by the way.

Maar ik zet in op 2-1 voor Brazil.

Brazilie zal er wel alles aan doen om niet met 2 nederlagen het toernooi te verlaten.
Kon nog wel eens een echte wedstrijd worden.

Martial schreef:
Over Feyenoord is er op dit moment eigenlijk nog niets zinnigs te zeggen hoe dat elftal er uit gaat zien met het zeer waarschijnlijke vertrek van een 4-tal sterkhouders (Pelle, de Vrij, Indi en Janmaat) dat er alleen maar op achteruit gaat lijkt te gaan?

Geen idee wat er allemaal al getekend is, maar dat lijkt er heftig uit te zien. Al zou het imo wel 'ns mee kunnen vallen: Pelle wilde weg (en nou vang je nog poen voor 'em) en voor BMI staat - heb ik begrepen - de vervanger al klaar.

Een goede spits zal waarschijnlijk het grootste probleem zijn. Rutten is - itt Koeman - wel iemand die het goed afgaat om met jonge spelers (talenten) te werken. Hoe Koeman afgelopen seizoen richting de media is omgegaan met De Vrij verdient geen schoonheidsprijs

Martial schreef:
PSV heeft een nieuwe spits Luuk de Jong, van PSV verwacht ik in het nieuwe seizoen sowieso meer, dat zelfde geldt voor Utrecht dat zich ook wel aardig versterkt heeft naar het zich laat aan zien.

- BMI weg is alleen jammer voor de breedte. Kongolo is zijn vervanger.
- Als Dost komt (waar het op lijkt), ga je er - wellicht - niet al teveel op achteruit t.o.v. Pellè. Wel minder gezeik in het elftal iig.
- Hopelijk komt er een vervanger voor de Vrij, zodat van Beek op de bank mag beginnen.
- Zou mooi zijn als van Aanholt komt. Zo ja, dan gaan we er op vooruit op de linksbackpositie.
- Nieuwe rechtsback, al gaan we daar vast en zeker op achteruit t.o.v. Janmaat. Denk dat Cabral / Van Beek het mogen doen op die positie.
- Hahn is alvast een grotere concurrent voor Mulder.
- Schaken weg, nieuwe rechtsbuiten.
- Feyenoord huurt waarschijnlijk nog 1 of 2 talenten van grote clubs (die middenvelder van Chelsea, bijvoorbeeld).

Dat zal het zo ongeveer wel worden. Maar ik laat me graag verrassen.

Hendrik68
Wel minder gezeik in het elftal iig.
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn. Dost is bepaald geen ideale schoonzoon. Bovendien heb je in de trainer ook al iemand die standaard t.z.t. gezeik oproept. Een ding is zeker. Rustig gaat het niet worden bij Feyenoord.

PSV zou Depay wel eens kunnen verliezen, echter bij een topclub gaat hij niet spelen en ik weet niet of een subtopper nu wel zo verstandig is.
Benieuwd og LVG hem in de basis zet, Depay is met Pogba en Varane in de strijd verwikkelt om de titel: het grootste talent van dit WK.
Eerlijkheid gebied dat ik Varane wel de beste vond.

Hendrik68 schreef:
(quote)
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn. Dost is bepaald geen ideale schoonzoon. Bovendien heb je in de trainer ook al iemand die standaard t.z.t. gezeik oproept. Een ding is zeker. Rustig gaat het niet worden bij Feyenoord.

Leg dan meteen maar uit waarom Rutten gezeik zou oproepen. Rutten is iemand die een duidelijke lijn volgt, die alleen wel eens in de stress schiet naar de media toe. Qua coachingsvaardigheden sla ik 'em hoger aan dan Koeman - hij heeft iig minder van dat 'street-smarte' (lees gerust opportunistische) van Koeman. Geloof ook niet dat Fred door revanche wordt gedreven.

dix
Grappig dat het FIFA-tribunaal hier zo kritiekloos nagebauwd wordt.
Wat is er mis met Suarez? Heeft ie een ruggewervel doormidden gebeten of zo?

dix schreef:

Wat is er mis met Suarez?

Helemaal niets, kijk maar op 1:30

Hendrik68
Ik vind Rutten een echte veldtrainer. ik vind dat hij als coach relatief weinig gepresteerd heeft. Steeg nergens boven de mogelijkheden uit en overal was er wel iets. Bij Schalke erg snel eruit, zegt bij Schalke niet alles natuurlijk, maar toch. Bij PSV laatste seizoen niet afgemaakt en 2 keer 3e geworden. Bij Vitesse begon het goed, maar na een mindere periode meldt hij zich ziek. Dat bedoel ik met gezeik. Maar ik gun het de persoon Rutten van harte hoor. Ik zou als Feyenoordsupprter echter liever een andere coach hebben gehad.

Moet het nog maar zien met De Jong, was best goed bij Twente alleen erg traag.
Hij heeft zelfs geen doelpunt gemaakt bij Newcastle, en Gladbach was ook geen succes.
Ziet PSV het niet zitten in Locadia?

Nicolage Rico schreef:
- Als Dost komt (waar het op lijkt), ga je er - wellicht - niet al teveel op achteruit t.o.v. Pellè. Wel minder gezeik in het elftal iig.

Daar zou ik niet te zeker van zijn, Dost heeft zowat een heel seizoen dwarsgelegen bij Heerenveen.

herman schreef:
(quote)

Daar zou ik niet te zeker van zijn, Dost heeft zowat een heel seizoen dwarsgelegen bij Heerenveen.

Wat wou hij toen graag naar Ajax.

Maar goed, Ajax heeft nu wel de spits met het meeste talent.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:18 uur

geplaatst: vandaag om 11:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.