MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Stijn_Slayer
Rudi S schreef:
PSV zou Depay wel eens kunnen verliezen, echter bij een topclub gaat hij niet spelen en ik weet niet of een subtopper nu wel zo verstandig is.
Benieuwd og LVG hem in de basis zet, Depay is met Pogba en Varane in de strijd verwikkelt om de titel: het grootste talent van dit WK.
Eerlijkheid gebied dat ik Varane wel de beste vond.

Dat is toch wel een tikkeltje overdreven. Hij heeft het niveau dat hij tegen Australië haalde niet vast kunnen houden.

Cured
Nog even over de troostfinale: het zou me verbazen als Nederland die won gezien het "enthousiasme" bij onze spelers en de fanatieke drang naar (wat) eerherstel bij de Brazo's.

Nicolage Rico schreef:
Dat zal het zo ongeveer wel worden. Maar ik laat me graag verrassen.

Ik zou het echt onverteerbaar vinden, als Feyenoord miljoenen binnensleept voor de verkoop van vier dragende spelers en dat daar dan vervolgens niets behoorlijks voor wordt teruggekocht. Alleen lapmiddelen.

Ik ga er dan ook van uit dat je nog verrast zult worden en dat er achter de schermen wel wat meer gebeurt dan het aantrekken van Dost en Van Aanholt. Ik zou dat echt een aanfluiting vinden, eerlijk gezegd.

Stijn_Slayer schreef:
(quote)

Dat is toch wel een tikkeltje overdreven. Hij heeft het niveau dat hij tegen Australië haalde niet vast kunnen houden.

Tja, ik heb de selctie niet gemaakt, Depay zit bij de FIFA bij de laatste 3.
Het heeft overigens met leeftijd te maken en zoveel keuze is er nu ook weer niet.

buizen
Oh god ja, vanavond is er ook nog een wedstrijd. Pff.

Zaterdag 12 juli, 19.00 FVC – SC Cambuur, veel plezier buizen

Rudi S schreef:
(quote)

Tja, ik heb de selctie niet gemaakt, Depay zit bij de FIFA bij de laatste 3.
Het heeft overigens met leeftijd te maken en zoveel keuze is er nu ook weer niet.

Inderdaad, wie hadden ze anders moeten kiezen? En wat zijn de criteria? Is De Vrij met zijn 22 al te oud bv?

Zie nu trouwens Neymar en Stefan de Vrij exact even oud zijn. Grappig.

musician schreef:
Ik zou het echt onverteerbaar vinden, als Feyenoord miljoenen binnensleept voor de verkoop van vier dragende spelers en dat daar dan vervolgens niets behoorlijks voor wordt teruggekocht. Alleen lapmiddelen. Ik ga er dan ook van uit dat je nog verrast zult worden en dat er achter de schermen wel wat meer gebeurt dan het aantrekken van Dost en Van Aanholt. Ik zou dat echt een aanfluiting vinden, eerlijk gezegd.

ik zou erg blij zijn met Dost, natuurlijk heeft hij in het verleden wel eens voor problemen gezorgt elders. Hij heeft ook erg veel doelpunten gemaakt in het verleden en dat vind ik belangrijker bovendien was er met Pelle ook steeds meer gezeur. Niet enkel naast het veld maar ook er in met rare overtredingen en rode kaarten. Dost maakt er minimaal net zo veel in vergelijk met Pelle het afgelopen seizoen. BMI weg en Kongolo er in en Van Aanholt op links dus ook beter dan afgelopen jaar. Verder is De Vrij voorlopig nog niet weg dus eerst eens kijken hoe dat gaat aflopen. Janmaat zal wel naar Newcastle gaan

Met Dost moet je wel goede buitenspelers hebben die voorzetten geven.

Bij Wolfsburg was het vrij dramatisch wat hij liet zien, maar in de eredivisie weet je het nooit.

Backs die voorzetten geven zijn tegenwoordig net zo belangrijk, Feyenoord heeft linksvoor een zeer groot talent die nog steeds stappen maakt. Dat komt wel goed, bovendien was Pelle ook afhankelijk van aanvoer vanaf de flanken en dat ging wel aardig volgens mij. Die heeft ook geen flitsende passeerbeweging in huis.

herman schreef:
(quote)

Inderdaad, wie hadden ze anders moeten kiezen? En wat zijn de criteria? Is De Vrij met zijn 22 al te oud bv?

.

2014 FIFA World Cup Brazil? - Awards - Hyundai Best Young Player - FIFA.com
The Hyundai Young Player award is given to the best young footballer participating in their first FIFA World Cup. The player must be born on or after 1 January 1993.

buizen
Mooie etappe in de koers vandaag. Mollema moet zich nu in de picture spelen. Wat een circus. De Tour stopt voor niemand en de karavaan trekt voort.

Hendrik68 schreef:
Ik vind Rutten een echte veldtrainer. ik vind dat hij als coach relatief weinig gepresteerd heeft. Steeg nergens boven de mogelijkheden uit en overal was er wel iets. Bij Schalke erg snel eruit, zegt bij Schalke niet alles natuurlijk, maar toch. Bij PSV laatste seizoen niet afgemaakt en 2 keer 3e geworden. Bij Vitesse begon het goed, maar na een mindere periode meldt hij zich ziek. Dat bedoel ik met gezeik. Maar ik gun het de persoon Rutten van harte hoor. Ik zou als Feyenoordsupprter echter liever een andere coach hebben gehad.

IJzersterke redenering, zullen we maar zeggen Veel rook geproduceerd, maar weinig substantie!

Hier waren de meesten onder de PSV-supporters, mezelf incluis, het erover eens dat PSV gewoon niet het derde seizoen met Rutten had moeten ingaan - om moverende redenen; de voortekens waren duidelijk; in real life: twee jaar achtereen je 'target' niet halen wordt je vriendelijk maar wel dringend naar de uitgang geleid - "ga direct weg, u hoeft niet naar de gevangenis, en u ontvangt wél salaris" - dit i.t.t Monopoly.

Hoeveel NL trainers hebben in Duitsland hun contract vol/af-gemaakt? Wat was de feitelijke situatie bij Vitesse. Verder, wat zal elke verstandige arbeidsjurist je adviseren (behalve hem in te huren) als je een conflict hebt met je werkgever?

Nee Rutten is geen kampioen geworden met PSV, Koeman ook niet met Feyenoord. Door de manier waarop sommigen hem hier typeerden ben ik ook anders naar hem gaan kijken; in mijn beleving is Koeman te weinig vóór zijn spelers gaan staan en dat is imo een essentieel onderdeel van het coachvak. Ik durf wel te stellen dat Frank de Boer op dat punt een stuk evenwichtiger is. Ik denk dat van de nieuwe generatie coaches hij het verst is - al ben ik wel benieuwd wat en hoe iemand als Ron Jans het zou doen als een topclub zich meldt - en dan doel ik niet op z'n Belgische avontuur.

Cured schreef:
Nog even over de troostfinale: het zou me verbazen als Nederland die won gezien het "enthousiasme" bij onze spelers en de fanatieke drang naar (wat) eerherstel bij de Brazo's.

De eer van Nederland moet (nog) niet hersteld worden maar valt met de wedstrijd van vanavond wel op peil te houden. Nadat Duitsland met 7 - 1 tegen Brazilië gewonnen heeft zal verlies toch bitter smaken denk ik.

vigil schreef:
Backs die voorzetten geven zijn tegenwoordig net zo belangrijk, Feyenoord heeft linksvoor een zeer groot talent die nog steeds stappen maakt. Dat komt wel goed, bovendien was Pelle ook afhankelijk van aanvoer vanaf de flanken en dat ging wel aardig volgens mij. Die heeft ook geen flitsende passeerbeweging in huis.

Dat is waar. Ben benieuwd of het wat wordt met Dost, het is wel een goede kopper maar weinig techniek en echt alleen een afmaker. Pelle kon nog wel een bal vasthouden en een pass geven.

trebremmit schreef:
(quote)

Maar goed, Ajax heeft nu wel de spits met het meeste talent.

We gaan kijken wat die Milik brengt

dix
Lijkt me lachen als het vanavond weer op penalties uitdraait. Ben benieuwd of Krul weer mag opdraven. Louis is er gek genoeg voor.

Rudi S schreef:
(quote)

We gaan kijken wat die Milik brengt

Mogen we het rijtje even maken met 'getalenteerde spitsen/aanvallers' van Ajax de laatste 3-4 jaar? Te, beginnen met ene Cvitanich, vervolgens Sigthorsson, Hoessen, Fischer, Sana, Kishna, Bojan, Andersen - waarschijnlijk vergeet ik nog wel een speler; oja dan ook nog één seasoned talented player, ene Sulejmani - nog veel meer toppers dan Geer, Goor en Boom

Meer potentie dan realiteit

Waarschijnlijk gaat het in die post van trebremmit om Zivkovic.

musician schreef:
(quote)

Ik zou het echt onverteerbaar vinden, als Feyenoord miljoenen binnensleept voor de verkoop van vier dragende spelers en dat daar dan vervolgens niets behoorlijks voor wordt teruggekocht. Alleen lapmiddelen.

Ik ga er dan ook van uit dat je nog verrast zult worden en dat er achter de schermen wel wat meer gebeurt dan het aantrekken van Dost en Van Aanholt. Ik zou dat echt een aanfluiting vinden, eerlijk gezegd.

Waarschijnlijk heb je over "vervanger voor de Vrij" en "nieuwe rechtsbuiten" en "nieuwe rechtsback" en "talenten huren" heen gelezen.

Maar ik verwacht niet dat Feyenoord veel spelers zal kopen. Wellicht eentje (rechtsbuiten) of twee (CV).

Nicolage Rico schreef:
(quote)

...

Fijn, ik ben weer op de hoogte! Ik wist het niet van Dost...

Afijn, vinden jullie ook dat de huldiging van Oranje in Rotterdam plaats moet vinden, gezien de behoorlijk Feyenoord-gekleurde selectie?

herman schreef:
(quote)

Daar zou ik niet te zeker van zijn, Dost heeft zowat een heel seizoen dwarsgelegen bij Heerenveen.

Dit is een heel ander uitgangspunt. Dost wordt een jaartje gehuurd waar hij zich absoluut wil bewijzen. Pellè gedraagt zich als een filmster. Ook al ziet hij er zo uit, niet alles draait om Pellè. Daarnaast wilde Pellè vorig jaar al weg, waardoor hij zich vaak vervelend gedroeg.

jasper1991 schreef:
(quote)

Afijn, vinden jullie ook dat de huldiging van Oranje in Rotterdam plaats moet vinden, gezien de behoorlijk Feyenoord-gekleurde selectie?

Ik vind dat er helemaal geen huldiging plaats moet vinden. 4 jaar geleden schaamde ik me kapot voor die rondvaart door Amsterdam. Man man, 1988 is daardoor meteen minder waard voor me.

Overigens kunnen er bij Feyenoord totaal andere dingen gebeuren tijdens de transferperiode, hoor.

Pellè heeft getekend, schijnt:

'Graziano Pelle heeft krabbel gezet en levert 10 miljoen op' | Feyenoord nieuws | FR12.nl

2,5 miljoen per jaar. Doet-ie niet slecht. Kan hij naast een witte Ferrari ook een rode kopen. En een zwarte.

jasper1991 schreef:
(quote)

Als ze wereldkampioen worden wel.
Er is toch allang door de KNVB /burgemeester(s) besloten dat er aleen een huldiging plaatsvindt bij een kampioenschap.

Stel voor dat we de huldiging laten plaatsvinden ergens halverwege Brazzoland en Nederland, bijv op de Azoren. Met een beetje mazzel kan Jazz dan meeliften met een zeezeiler - Azoren is een fave bestemming van Oceaanzeilers - heeft ie meteen de vakantie van zijn leven. Moet ie wel foto's maken en hier posten.

Rudi S schreef:
(quote)

Als ze wereldkampioen worden wel.
Er is toch allang door de KNVB /burgemeester(s) besloten dat er aleen een huldiging plaatsvindt bij een kampioenschap.
Aha, ik dacht dat er altijd wel zoiets gebeurt.

Op zich mag je op halve finale ook wel trots zijn vind ik,.
Aan de andere kant, het gaat daar maar om een prijs.

Nicolage Rico schreef:
Dit is een heel ander uitgangspunt. Dost wordt een jaartje gehuurd waar hij zich absoluut wil bewijzen. Pellè gedraagt zich als een filmster. Ook al ziet hij er zo uit, niet alles draait om Pellè. Daarnaast wilde Pellè vorig jaar al weg, waardoor hij zich vaak vervelend gedroeg.

Dus dat was dan direct nadat hij zijn handtekening voor vier jaar had gezet?
Enfin, 10 miljoen maakt in totaal 35,5 miljoen aan spelersverkopen.

Ik zou als Feyenoord bestuur even doortastend verder aan de slag gaan. Want met dat geld op zak, heb je nog niet de eerstkomende CL wedstrijd (eind juli) gewonnen. En dat zou dan de volgende keer zijn dat de noodzakelijke spits nog ontbrak tijdens een CL wedstrijd.

Dost een jaartje huren heb je eigenlijk ook niet veel aan. Straks doet hij het heel erg goed en dan is hij weer niet te betalen of hij moet terug naar Wolfsburg. Doet hij het niet goed, heb je een verloren seizoen.

Een groot deel zal Feyenoord in schulden moeten investeren (die 35,5 miljoen is nog lang niet binnen, trouwens). Daarnaast zijn er nog die fijne talentenpools. Ik denk dat Feyenoord zo'n 5 miljoen gaat investeren aan transfergeld. Gelukkig blijft er ook wat geld over voor de salarissen.

Maar een huur van Dost komt Feyenoord prachtig uit. Zou mooi zijn als ze ook optie tot koop kunnen regelen, maar dat zal vast niet. Het is jammer dat er bij de jeugd van Feyenoord geen goede spitsen lopen. Ik zou niet weten welke nuttige jonge spits Feyenoord nu zou kunnen halen voor weinig geld, die er meteen staat. Ze hebben vast vertrouwen in te Vrede...

Benieuwd welke verdedigers op het lijstje van Rutte en van Geel staan.

Martial
Nicolage Rico schreef:

- BMI weg is alleen jammer voor de breedte. Kongolo is zijn vervanger.
- Als Dost komt (waar het op lijkt), ga je er - wellicht - niet al teveel op achteruit t.o.v. Pellè. Wel minder gezeik in het elftal iig.
- Hopelijk komt er een vervanger voor de Vrij, zodat van Beek op de bank mag beginnen.
- Zou mooi zijn als van Aanholt komt. Zo ja, dan gaan we er op vooruit op de linksbackpositie.
- Nieuwe rechtsback, al gaan we daar vast en zeker op achteruit t.o.v. Janmaat. Denk dat Cabral / Van Beek het mogen doen op die positie.
- Hahn is alvast een grotere concurrent voor Mulder.
- Schaken weg, nieuwe rechtsbuiten.
- Feyenoord huurt waarschijnlijk nog 1 of 2 talenten van grote clubs (die middenvelder van Chelsea, bijvoorbeeld).

Die verhalen over Dost heb ik natuurlijk ook gelezen, maar Dost vind ik toch een mindere uitvoering van Pelle die inderdaad getekend heeft bij Southampton + dat Dost aanvoer nodig heeft en ook qua techniek wel achterblijft, maar ik zou ook niet weten welke spits dan bij Feyenoord zou passen dus we geven Dost het voordeel van de twijfel maar, want toen Pelle kwam liepen we ook niet de polonaise

Als eventuele nieuwe rechtsback had ik graag Yedlin zien komen, maar daar azen inmiddels meer clubs op, over Hahn ben ik steeds minder positief geworden maakt nog steeds slordige fouten dus verwacht gewoon Mulder op doel al is concurrentie wel nodig voor Mulder.

Voor de rest blijft het afwachten hoe Feyenoord er uit gaat zien, want de voorronde van de CL komt wel steeds dichterbij en is het te hopen dat Clasie vanavond (mits hij speelt) geen "wereldpot" aflevert tegen Brazilie

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:41 uur

geplaatst: vandaag om 09:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.