MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Mjuman schreef:

Ex-Feyenoorders, grotendeels

Eens voor Feyenoord, altijd voor Feyenoord.

Behalve Vlaar, want die was van AZ, klaar!

Heb je wel 'ns uierboord gegeten; weet je wel wat het is, Rico?

dix
Kostelijke TV met Robin Perversie. Voor iedereen die zich afvraagt waarom het weer nét niet gelukt is: Met een captain die zoveel kleingeestigheid tentoonspreidt is de bovenste trede nooit binnen bereik. Wat was Louis denkende toen hij hem de aanvoerdersband gunde? Die is ie nu wel kwijt lijkt mij.

dix
trebremmit schreef:
Na Cruijf en Van Basten de beste Nederlandse voetballer dacht ik zo.

Omdat Bergkamp z'n vliegbrevet nooit haalde

Running On Empty schreef:
En Michel Vorm houdt uiteraard de nul.

Voor mij toch de doelman van het toernooi.

Voor mij sowieso de man van de wedstrijd. Heeft foutloos gespeeld.

Heb het fragment van Van Persie helaas niet gezien. Maar dit WK was Robben de echte leider, mag hopen dat Hiddink hem aanvoerder maakt.

Robin, Robin, waarom nou toch? En maar zeggen dat er geen eigen wrok naar buiten kwam.

P.S. Verhaegh was de minste speler van NL dit toernooi, vooral zijn aannames waren bar en boos.

Heb de beelden even bekeken: Van Persie haalt uit naar critici - NOS Wereldkampioenschap Voetbal

Wat een droeftoeter die Van Persie. Als je je hier al druk om maakt, wat moet Van Gaal dan wel niet om Derksen doen? Doet me een beetje denken aan Advocaat die in 2004 gek werd van alle kritiek in de kranten.

dix
herman schreef:

Voor mij sowieso de man van de wedstrijd. Heeft foutloos gespeeld.

Heeft mij niet verbaasd, hij toont al jaren vormbehoud.

buizen
Mooi hoe Ron Jans nog even de loftrompet over Louis stak.
En helemaal mee eens. Onze jongens en Louis hebbens ons overall een fantastisch WK bezorgd!
Op een volgend toernooi siddert Europa of de wereld voor ons.

buizen
Louis weet "bijna" "heel zeker" dat hij niet terugkeert als bondscoach..
Wij moeten als land een actie op touw zetten om Louis coûte que coûte voor het volgend WK terug te krijgen, en sowieso voor het volgend EK. Robben zal dan in zijn beste vorm zijn.

Trouwens fantastisch hoe Louis Vorm nog in de wedstrijd bracht. Nu hebben alle 23 jongens ook daadwerkelijk op het WK gespeeld. Louis snapt het.

Heb altijd een zwak gehad voor Louis van Gaal. Is bij mij begonnen toen hij AZ naar een hoger niveau bracht. Geweldige prestatie vond ik dat en de ploeg deed het ook meer dan aardig in Europa met zelfs een halve finale (UEFA-Cup) in 2005. Maar goed, we weten allemaal dat de boel in Alkmaar uiteen viel.

Van Gaal is een echt karaktermens en we weten allemaal wel hoe hij in elkaar steekt.
Iets waar heel dat zooitje van VI alleen maar jaloers van kan worden. Stelletje nietsnutten en arrogante kwasten zijn het. De enigen misschien in Nederland die gehoopt hadden dat Oranje geen wereldkampioen zou gaan worden. Die Derksen heeft liever zijn gelijk dan dat-ie Oranje de wereldtitel gunt. Wat een misbaksel is die vent maar het lost zich vanzelf wel op. Die Van der Gijp (ook al zo'n eikel) beticht hem al van een geestelijke achterstand en zelf worstelt hij met manisch-depressieve buien. Hoop dat het doek zo snel mogelijk valt want hoe hun Van Gaal geprobeerd hebben woordelijk te molestreren is niet gezond meer. Echt een schande! En die platvloerse humor of noem het onderbroekenlol is zogenaamd de taal en sfeer die in een gemiddelde voetbalkantine hangt. Nee, je kan het satire noemen (zie de link naar sport niet) maar ben ze echt beu. Oh ja! Dat hadden we ook nog...... René: je bent een kut-Dordtenaar en niet zo'n kleintje ook. Zo moest het even kwijt.

Maar helaas buizen: zoals je al wist Hiddink bondscach vanaf september 2015

Let wel, ook een fantastische coach met een sterke persoonlijkheid dus Derksen & co: kies eieren voor je geld en donder van de beeldbuis af!

buizen
Dit WK-verloop straalt hopelijk verder uit dan voetbal in Nederland, sheep67. We zijn (wel) klaar met negatief geklets

Lijkt mij ook wel ja. Bedoel: toch maar mooi derde van de wereld geworden!
Maar dat VI bestaat niet lang meer. Zo en nu

buizen
Ok sheep.
En denk om je hart, maak je niet al te druk over VI

Cured
Jammer van Ver Prutsie , die reactie; het is en blijft net een klein verwend kind. Hij heeft zijn niveau bij Manchester nooit kunnen tonen in het Nederlands elftal en daarom behoort hij voor mij niet bij de beste 10 voetballers ooit van het Nederlands elftal. Hij is er gewoon weg niet overduidelijk in de belangrijke wedstrijden voor het nationale elftal, wat voor spelsysteem dan ook.

Jammer dat Nederland het na de 2-0 wel best vond en (wat) gas terug nam en slordig werd (typish Nederlands). In de opbouw én met name de omschakeling bij lange na geen Duitsland. Met wat meer drive én honger had het op zijn minst 0-5 moeten worden, wat de Duitse overwinning een beetje naar normale proporties terug brengt. Argentinië is geen Brazilië, maar toch denk ik dat Duitsland wel met 2 of 3-0/1 wint. Hoop wel dat Di Maria voldoende hersteld is en mee kan doen.

Hendrik68 schreef:
Wat een compleet stijlloos stel zakken stront die Brazilianen. Waar het publiek al na 1 helft alle recht had om naar huis te gaan bleven ze Nederland na afloop toejuichen, klasse. Maar, waar waren de spelers? Allang in de kleedkamer.Geen enkel respect voor de tegenstander.

My thoughts exactly...

Dit Brazilie is zo keihard door de mand gevallen, daar staat geen maat meer op.
Het hele toernooi al met meer (arbitrair) geluk dan wijsheid door het toernooi gerold.
Gelukkig waren daar dan eindelijk de Duitsers om dit sprookje in eigen land keihard de nek om te draaien.

Ik ben opgegroeid met verhalen en legendes van een mooi spelend Brazilie, maar daar was gister nauwelijks iets van te zien.
De ooit zo goddelijke kanaries namen hun toevlucht tot schwalbes, paniekvoetbal en elleboogjes.

Zelfs de ''hulp'' van de slechtste scheidsrechter van het toernooi kon ze niet meer redden.
Die man was een aanfluiting voor het vak en moet een levenslang stadionverbod krijgen mijn inziens.

Wat rest is een zeer diepe buiging voor Louis, zijn staf en natuurlijk de mannen van het Nederlands elftal voor misschien wel het meest enerverende WK ooit voor een Nederlands elftal.

Cured
Mede met een top v. Persie hadden we wél in de finale gestaan, althans de kans daarop was zeker groter geweest. Ik blijf vinden dat ie niet tegen kritiek kan en natuurlijk is het geen slechte voetballer, maar hij brengt toch echt te weinig voor een 'stervoetballer' bij het Nederlands elftal. Wat ook negatief werkt/kan werken is dat Bertje bij Feyenoord met hem gewerkt heeft en als een soort zoon die hij nooit had (ook niet schoonzoon v. Bommel ) bleef beschermen, net zoals Louis die met hem gaat werken en absoluut geen 'rotzooi' met hem wil hebben natuurlijk, want Lowietje heeft hem in Manchester nodig en kan geen nukkige V. Persie gebruiken.

Hoezo hadden we met een top Van Persie wel in de finale gestaan? Hij heeft geen bal gehad. Net als Robben (6 balcontacten in de 1e helft) en die is wel in topvorm. Argentinië en Nederland speelden beiden op de verdediging, angstig. Er was geen doorkomen aan.

Overigens is Van Persie op afstand alltime topscoorder van Oranje. Tegen Spanje liet hij het nog zien in een topwedstrijd. Waar was NL geëindigd zonder die (geweldige) 1-1 van hem?

Ben het er verder wel mee eens dat hij (een stuk) beter kan op grote toernooien.

herman schreef:
Heb de beelden even bekeken: Van Persie haalt uit naar critici - NOS Wereldkampioenschap Voetbal

Wat een droeftoeter die Van Persie. Als je je hier al druk om maakt, wat moet Van Gaal dan wel niet om Derksen doen? Doet me een beetje denken aan Advocaat die in 2004 gek werd van alle kritiek in de kranten.

Die gebaren na de penalty waren ook al zo sneu, en nu is ie ook nog ruzie aan het maken met Van Hooijdonk. Wat een frustraties bij hem zeg, heb het al nooit zo op hem gehad, arrogant figuur zonder zelfspot.

Van Persie zou eens kunnen beginnen met vóór de tegenstander te gaan staan in plaats van daar achter. Hij maakt zich erg slecht aanspeelbaar waardoor veel balverlies dat weer moet worden opgevangen door anderen.

Gisteren kreeg hij halverwege de helft van Brazilië een bal en aan de linkerkant stond er iemand helemaal vrij. Maar hij speelde hem gewoon niet af en werd vervolgens door drie Brazilianen van de bal afgelopen. Zo ongelofelijk irritant om naar te kijken.

Nicolage Rico heeft een punt, als hij Pelle bekritiseerd om zijn gedrag. Maar als type spits is hij wél altijd aanspeelbaar, legt hij de bal keurig af, kaatst hij goed met medespelers en als hij dan zelf kan scoren doet hij dat ook.

En zo speelt Van Persie echt veel te weinig. Er is op basis van dit toernooi weinig complimenten uit te delen aan Van Persie voor zijn veld- en teamspel. Ja, zo'n penalty schiet hij er mooi in. Maar voor het overige was hij te weinig aanwezig.

Die ruzie met Van Hooijdonk is overigens verklaarbaar. Van Hooijdonk kreeg (net als Tomasson) in zijn tijd bij Feyenoord van Van Marwijk altijd de voorkeur boven Van Persie en destijds was dat ook verklaarbaar. Het is ook niet voor niets dat Van Persie vrij snel bij Feyenoord was vertrokken.

Overigens: zou het Nederland ook 13 miljard kosten, het organiseren van een WK? Ik vroeg mij af, of we dat er voor over zouden hebben mocht de mogelijkheid zich voordoen......

Ben het wel eens met Rico, Van Persie heeft toch na behoren (omstandigheden / mogelijkheden) gespeeld.
Hij heeft weinig kansen / mogelijkheden verprutst, Nederland heeft niet echt aanvallend gespeeld dus kwam RVP gewoon minder in het spel voor.
Klopt wel dat RVP nog nooit zijn stempel op een toernooi heeft kunnen drukken zoals een Sneijder of een Robben dat gedaan hebben.

Heeft ook nauwelijks ruimte gekregen. Van Persie deed heel veel goed, maar was niet zo opvallend. Robben heeft de trekkersrol gewoon overgenomen. Dat moet toch wat zeer doen ergens. Maar dat balletje tegen Costa Rica had er wel in gemogen en die reactie na de pingel was wat overdreven. Maar ja, al die voetballers kunnen heel slecht tegen meningen die niet ego strelen.

oh enne, Sheep67, er zit een knop op je tv, echt waar. Die helpt je zo naar een door de Staat gefinancierde mening.

Of dat in of uit de puree is, laat ik in het midden.

musician schreef:

Overigens: zou het Nederland ook 13 miljard kosten, het organiseren van een WK? Ik vroeg mij af, of we dat er voor over zouden hebben mocht de mogelijkheid zich voordoen......

Ik niet. Bovendien is het niet alleen dat geld; het zijn ook de belachelijke eisen die de Fifa stelt aan infrastructuur, stadions, belastingwijzigingen, middenstand (alleen gesponsorde merken verkopen) et cetera. Dat moeten we gewoon niet doen. Als alle Westerse landen deze houding aannemen, heb je kans dat de Fifa wat zal indimmen. Want elke keer in de wat meer schimmige gebieden van de wereld een toernooi organiseren, heeft ook zo zijn weerslag op het imago van de maFifa, zo bleek de afgelopen maanden.

Vorm was echt werelds, blijkt ook nog een titel te hebben behaald.
Vorm was (tot nu toe) de traagste speler vh toernooi (topsnelheid 11,3 km/uur)

Martial
musician schreef:

Nicolage Rico heeft een punt, als hij Pelle bekritiseerd om zijn gedrag. Maar als type spits is hij wél altijd aanspeelbaar, legt hij de bal keurig af, kaatst hij goed met medespelers en als hij dan zelf kan scoren doet hij dat ook.

En zo speelt Van Persie echt veel te weinig. Er is op basis van dit toernooi weinig complimenten uit te delen aan Van Persie voor zijn veld- en teamspel. Ja, zo'n penalty schiet hij er mooi in. Maar voor het overige was hij te weinig aanwezig.

Pelle vergelijken met Van Persie is "onzin" natuurlijk het zijn 2 totaal verschillende spelers, waar Pelle in de Nederlandse competitie natuurlijk ruimte te over heeft om is rustig te kijken waar de bal naar toe kan is dat in het Internationale topvoetbal zelden het geval, dat Van Persie niet heeft gebracht wat hij zou moeten brengen ben ik wel met de meeste eens, maar dat hij voor het WK geblesseerd was zal zeker mee hebben gespeeld.

De schitterende pass aan Robben gisteren waar de 1-0 uit voort kwam is het vermelden zeker waard afgezien hoe hij de penalty inschoot natuurlijk.

En sommige vroegen zich af waarom Wijnaldum gisteren wel ineens beter uit de verf kwam, daarop is het antwoord Clasie.

Ik denk dat Hiddink de aanvoerdersband wel aan Robben gaat geven, die was tenminste een echte leider en gedroeg zich als een volwassen man.
Hopelijk hebben we binnen nu en twee jaar een andere spits voor Van Persie, heb het wel gehad met die onruststoker en egotripper. Als ie dan nog goed zou spelen maar dat was ook niet het geval.

Rudi S schreef:
Vorm was echt werelds, blijkt ook nog een titel te hebben behaald.
Vorm was (tot nu toe) de traagste speler vh toernooi (topsnelheid 11,3 km/uur)

Dat is een voordeel (vormdeel) als je het spel zo goed doorziet...

Wijnaldum heeft vooral als controlerende middenvelder gespeeld, dat was zijn taak.
Gezien de aantal speelminuten heeft Wijnaldum zijn taak in ieder geval goed uitgevoerd, ik vond overigens dat hij niet slecht speelde.
Het is hier natuurlijk wel een ander podium als in de eredivisie, Brazilie benaderde gisteren wel het niveau van een gemiddelde eredivisie club, dus was Wijnaldum goed
Natuurlijk liggen zijn grootste kwaliteiten in het diepgaan en in de 16 verschijnen.

Nederland heeft lang niet altijd goed gespeeld. Qua prestatie echter ver boven zichzelf uitgestegen. Robben is wat mij betreft DE beste speler van het toernooi gebleken. En Van Gaal DE beste coach van het toernooi. Zelden een coach gezien die door zijn tactische vindingen direct invloed had op de uitslag. Plus een homogene groep gesmeed met een enorme winnaars mentaliteit. Erg jammer dat hij tegen de Argentijnen zijn stempel niet meer op de wedstrijd kon drukken.

Nu maar hopen dat Duitsland de Argentijnen ook door de gehaktmolen gaan halen.
Duitsland is het beste elftal gebleken.

Amen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:05 uur

geplaatst: vandaag om 08:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.