Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 13 juli 2014, 11:42 uur
Martial schreef:
Pelle vergelijken met Van Persie is "onzin" natuurlijk het zijn 2 totaal verschillende spelers, waar Pelle in de Nederlandse competitie natuurlijk ruimte te over heeft om is rustig te kijken waar de bal naar toe kan is dat in het Internationale topvoetbal zelden het geval, dat Van Persie niet heeft gebracht wat hij zou moeten brengen ben ik wel met de meeste eens, maar dat hij voor het WK geblesseerd was zal zeker mee hebben gespeeld.
Pelle vergelijken met Van Persie is "onzin" natuurlijk het zijn 2 totaal verschillende spelers, waar Pelle in de Nederlandse competitie natuurlijk ruimte te over heeft om is rustig te kijken waar de bal naar toe kan is dat in het Internationale topvoetbal zelden het geval, dat Van Persie niet heeft gebracht wat hij zou moeten brengen ben ik wel met de meeste eens, maar dat hij voor het WK geblesseerd was zal zeker mee hebben gespeeld.
Of je aanspeelbaar bent, kunt kaatsen en als je, zoals Robben, de bal desnoods komt halen, is iets dat niet afhangt van de competitie waar je in speelt.
Van Persie kan zeggen dat hij scherp staat (vandaar ook menigmaal buitenspel) maar dat staat helemaal los van de vraag hoe hij zich aandient om bereikbaar te zijn voor zijn medespelers. En als hij geen 100% kon geven ivm een blessure moet je je afvragen of je dan een volledige wedstrijd kunt spelen.
Je ziet wat er gebeurde tegen Argentinië: ze sluiten gewoon de weg af naar Van Persie en Robben, hoeven zelf niet te scoren en penalty's helpt ze vervolgens verder. Van Persie werd een paar keer afgefloten voor kleine overtredinkjes (duwen in de rug van de tegenstander die voor hem staat) in de hoop dat de scheidsrechter het dan niet ziet. Maar je hebt daar natuurlijk weinig aan.
Ik zie zelf ook het liefste dat Van Persie zijn oude Arsenal vorm weer eens laat zien (en dan is hij ook erg goed) maar er mag best worden geconstateerd dat hij op dit ogenblik die vorm niet heeft.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 13 juli 2014, 11:43 uur
Brazilië is na Spanje de grote teleurstelling van het toernooi geworden, eigenlijk schandalig dat zo'n team nog vierde wordt. Zo'n Hulk is definitief door de mand gevallen en dat geldt voor wel meer spelers. Deze lichting spelers haalt het niet bij de Gilberto's, Kaka's, Ronaldinho's en Emersons, voorin al helemaal niet. Die Jo komt in de Eredivisie niet eens mee.
Van de grote voetballanden had ik wel iets meer verwacht. Alleen Duitsland maakt de verwachtingen waar. Nederland heeft ver boven verwachting gepresteerd, maar zag ik geen moment als serieuze titelkandidaat.
Van de grote voetballanden had ik wel iets meer verwacht. Alleen Duitsland maakt de verwachtingen waar. Nederland heeft ver boven verwachting gepresteerd, maar zag ik geen moment als serieuze titelkandidaat.
0
buizen
geplaatst: 13 juli 2014, 12:01 uur
Ben nog nooit zo voor de Duitsers geweest als nu. Hoop dat ze gehakt maken van de Argentijnen.
0
Cured
geplaatst: 13 juli 2014, 12:11 uur
Nicolage Rico schreef:
Hoezo hadden we met een top Van Persie wel in de finale gestaan? Hij heeft geen bal gehad. Net als Robben (6 balcontacten in de 1e helft) en die is wel in topvorm. Argentinië en Nederland speelden beiden op de verdediging, angstig. Er was geen doorkomen aan.
Je noemt nu net de wedstrijd waarin beide ploegen hun sterspelers aan banden legden. Persie bracht gewoon te weinig in de rest en had een paar gouden/meerwaarde momenten, maar het was Robben die de kar trok. Bovendien vond ik hem als aanvoerder ook niks; geen leiderskwaliteiten, geen drive tonend. Arjen Robben had beter die aanvoerdersband kunnen hebben. Bovendien is van Persie wat een luie, gemakkelijke voetballer die als het erop aan komt (net) te weinig brengt; het moet allemaal niet te moeilijk worden. Hij stond bovendien tig keer buitenspel, speelde regelmatig niet goed in, kon nauwelijks een bal bij hem houden of de bal sprong van zijn voet.Hoezo hadden we met een top Van Persie wel in de finale gestaan? Hij heeft geen bal gehad. Net als Robben (6 balcontacten in de 1e helft) en die is wel in topvorm. Argentinië en Nederland speelden beiden op de verdediging, angstig. Er was geen doorkomen aan.
Lachwekkend vond ik zijn reactie richting camera na die penalty, alsof dat nu een wereldactie is. Zijn passje op Robben was overigens wel top (maar dan moet je ook de loopactie van Robben hebben en dat was Robben's verdienste). V. persie is natuurlijk geen prutser , heeft een mooie tred/balgevoel en kan briljant zijn, maar ik vind hem als het erop aan komt in het Nederlands elftal......net niet/niet.
Als laatste, Nicolage, jij bent natuurlijk een echte Feyenoorder, dus wat speler-chauvinisme is van jou te begrijpen.

0
buizen
geplaatst: 13 juli 2014, 12:15 uur
Robben, of een Dirk Kuyt, als aanvoerder is i.d.d. veel beter. Een van de weinige dingen die ik niet begreep van Louis. Enfin, laten we het maar op een probeersel houden om Van Persie dit toernooi aanvoerder te maken maar het lijkt voor komende wedstrijden van onze nationale elf toch een gepasseerd station.
Ook Sneijder heb ik liever als aanvoerder dan de vliegende hollander.
Ook Sneijder heb ik liever als aanvoerder dan de vliegende hollander.
0
geplaatst: 13 juli 2014, 12:33 uur
Van Persie heeft uiteindelijk wel vier goals uit zes, waarvan één kanshebber voor de goal van het toernooi; te bedenken dat hij op op 80% speelde. Alleen tegen Argentinië vond ik hem slecht, maar Robben deed het toen niet overdreven veel beter.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 13 juli 2014, 12:44 uur
RVP was voor de camera's ook niet serieus te nemen met zijn 'de bondscoach had dit al voorspeld', 'dit is het werk vd bondscoach', etc. Ik hoor Sneijder het niet zo snel horen zeggen en Van Gaal is daar wel gevoelig voor.
0
geplaatst: 13 juli 2014, 12:45 uur
jasper1991 schreef:
.Alleen tegen Argentinië vond ik hem slecht, maar Robben deed het toen niet overdreven veel beter.
.Alleen tegen Argentinië vond ik hem slecht, maar Robben deed het toen niet overdreven veel beter.
Dat had dus alles met aanvoer en speelwijze te maken.
In de oven tegen Mexico heeft RVP ook niets kunnen brengen.
0
Cured
geplaatst: 13 juli 2014, 13:16 uur
1 superdoelpunt, één rake, een penalty en een doelpunt uit een foute terugspeelbal. Scoren kan ie op zich wel, maar voetballend vond ik hem (een stuk) minder en bracht ie te weiing voor zo'n sterspeler. Ik blijf vinden; zet dat verwende joch toch eens op de bank, misschien prikkelt hem dat (wat beter).
Robben had op laatst wel een beetje last van de Robben show, in die zin dat hij wat teveel alleen wilde of de bal (wat) te laat afspeelde; té gretig zijn om dé voetballer van het WK te worden bijv. kan ook tegen je/het team werken. Die bal op De Guzman (2e goal) was ook net aan/wat laat (bijna buitenspel).
Robben had op laatst wel een beetje last van de Robben show, in die zin dat hij wat teveel alleen wilde of de bal (wat) te laat afspeelde; té gretig zijn om dé voetballer van het WK te worden bijv. kan ook tegen je/het team werken. Die bal op De Guzman (2e goal) was ook net aan/wat laat (bijna buitenspel).
0
geplaatst: 13 juli 2014, 13:18 uur
Cured schreef:
Die bal op De Guzman (2e goal) was ook net aan/wat laat (bijna buitenspel).
Die bal op De Guzman (2e goal) was ook net aan/wat laat (bijna buitenspel).
Niet bijna buitenspel.
http://img.kalooga.com/thumb?url=http%3A%2F%2Fimages0.tcdn.nl%2Ftelesport%2Farticle22848759.ece%2FBINARY%2Foriginal%2FDe%2BGuzman.JPG&md5val=7c373335753df12db3771c051d455ca4&key=a283bff615f7d9deab0393c2b57a5cf83318cdf9&method=fit&size=1440x720
0
geplaatst: 13 juli 2014, 13:18 uur
Rudi S schreef:
(quote)
En al helemaal niet tegen Costa Rica.
0
geplaatst: 13 juli 2014, 13:44 uur
De scheidsrechter (van gisteravond) met zijn gevolg was gewoon slecht, hij heeft Brazilie ook niet echt geholpen, hij kon er gewoon niets van.
Waar is Bakary Gassama als je 'm nodig hebt.
Waar is Bakary Gassama als je 'm nodig hebt.
0
buizen
geplaatst: 13 juli 2014, 13:45 uur
We gaan vandaag de bergen weer in.
(Gérardmer – Mulhouse).
(Gérardmer – Mulhouse).
0
Martial
geplaatst: 13 juli 2014, 13:45 uur
musician schreef:
Of je aanspeelbaar bent, kunt kaatsen en als je, zoals Robben, de bal desnoods komt halen, is iets dat niet afhangt van de competitie waar je in speelt.
Van Persie kan zeggen dat hij scherp staat (vandaar ook menigmaal buitenspel) maar dat staat helemaal los van de vraag hoe hij zich aandient om bereikbaar te zijn voor zijn medespelers. En als hij geen 100% kon geven ivm een blessure moet je je afvragen of je dan een volledige wedstrijd kunt spelen.
Je ziet wat er gebeurde tegen Argentinië: ze sluiten gewoon de weg af naar Van Persie en Robben, hoeven zelf niet te scoren en penalty's helpt ze vervolgens verder. Van Persie werd een paar keer afgefloten voor kleine overtredinkjes (duwen in de rug van de tegenstander die voor hem staat) in de hoop dat de scheidsrechter het dan niet ziet. Maar je hebt daar natuurlijk weinig aan.
Ik zie zelf ook het liefste dat Van Persie zijn oude Arsenal vorm weer eens laat zien (en dan is hij ook erg goed) maar er mag best worden geconstateerd dat hij op dit ogenblik die vorm niet heeft.
Om met je laatste zin te beginnen, natuurlijk mag dat geconstateerd worden over de vorm van Van Persie dat ben ik wel met de meeste eens, maar je haalde Pelle erbij en die vergelijking vond ik toch wel mank gaan eerlijk gezegd

Van Persie weet heus wel hoe hij vrij moet lopen of aanspeelbaar moet zijn, maar je bent en blijft afhankelijk van de aanvoer die er toch niet altijd was en het is allemaal echt niet zo makkelijk als we denken, je hebt met zoveel dingen te maken in een wedstrijd waar de tegenstander ook een belangrijke rol in speelt.
Argentinië deed dat prima natuurlijk de weg afsluiten naar Robben en Van Persie, als Argentinië vanavond datzelfde op kan brengen als tegen Nederland is het voor mij nog geen uitgemaakte zaak dat de wereldbeker naar Duitsland gaat of Duitsland moet vroeg scoren in de wedstrijd.
Iemand Sneijder nog gemist gisteren in de wedstrijd tegen Brazilie?

0
geplaatst: 13 juli 2014, 13:49 uur
Paap_Floyd schreef:
Lol Rudi. Ja over Luiz zat ik nog wel te twijfelen.
Lol Rudi. Ja over Luiz zat ik nog wel te twijfelen.
Nu toch niet meer hoop ik

Je zou bijna vergeten dat er andere dingen dan het WK zijn.
Barça neemt 'bijtclausule' op in contract Suárez - AD.nl
0
geplaatst: 13 juli 2014, 14:28 uur
Rudi S schreef:
Vorm was echt werelds, blijkt ook nog een titel te hebben behaald.
Vorm was (tot nu toe) de traagste speler vh toernooi (topsnelheid 11,3 km/uur)
Vorm was echt werelds, blijkt ook nog een titel te hebben behaald.
Vorm was (tot nu toe) de traagste speler vh toernooi (topsnelheid 11,3 km/uur)
Michel Vorm heeft gewoon de nul gehouden dus niet zeuren

0
geplaatst: 13 juli 2014, 14:55 uur
Dat lijkt me wetenschappelijk makkelijk onderuit te halen. Wat wordt er gemeten? Afstand gedeeld door tijd. Dat moet bij een korte invalbeurt (toch 50m lopen naar de goal) een stuk hoger uitvallen dan bij 90 minuten onder de lat zonder dat je serieus aan het spel deelneemt. Heb je de gegevens van Neuer tegen Brazillië?
0
geplaatst: 13 juli 2014, 15:02 uur
Nicolage Rico schreef:
Hoezo hadden we met een top Van Persie wel in de finale gestaan? Waar was NL geëindigd zonder die (geweldige) 1-1 van hem?
Ach wat ... Hoezo hadden we met een top Van Persie wel in de finale gestaan? Waar was NL geëindigd zonder die (geweldige) 1-1 van hem?
Ook zonder RvP hebben we dit toernooi wel eens een belangrijke 1-1 gemaakt. Mexico vergeten?
Van Persie is in dat TV interview voor iedereen duidelijk door de mand gevallen als aanvoerder. En maar inhoudsloos lullen over teamspirit en nog geen twintig seconden later de TV-camera misbruiken om aandacht te vragen voor een persoonlijke vete. Hypocrieter kom je het niet tegen.
Maar ook in het veld was hij geen sterke aanvoerder. Op dode momenten kreeg hij het elftal duidelijk niet op sleeptouw en de pep-talks in de pauzes moesten steevast van Robben komen. Van Gaal kan terugzien op een geslaagd toernoooi, maar zonder fouten was hij zeker niet. De keuze voor RvP als aanvoerder was zonder meer zijn meest opzichtige fout.
0
geplaatst: 13 juli 2014, 15:05 uur
niels94 schreef:
Het is topsnelheid, niet gemiddelde snelheid.
Maar hoe meet je die dan? Is ie naar het doel toe gekropen bij die invalbeurt? Het zal wel.Het is topsnelheid, niet gemiddelde snelheid.
0
geplaatst: 13 juli 2014, 15:09 uur
Meetmethode, bv bij die sprint van Robben bij de 1-5 tegen Spanje.
Tja Vorm heeft een paar keer een doeltrap genomen.
Tja Vorm heeft een paar keer een doeltrap genomen.
0
geplaatst: 13 juli 2014, 15:16 uur
Rudi S schreef:
Meetmethode, bv bij die sprint van Robben bij de 1-5 tegen Spanje. Tja Vorm heeft een paar keer een doeltrap genomen.
Als Vorm de 65 meter tussen wisselbord en doel in minder dan 20 seconden heeft overbrugd, dan is die 11,3 km/u al gefalsificeerd.Meetmethode, bv bij die sprint van Robben bij de 1-5 tegen Spanje. Tja Vorm heeft een paar keer een doeltrap genomen.
0
buizen
geplaatst: 13 juli 2014, 15:16 uur
Onze jongens arriveren over een anderhalf uurtje alweer op Schiphol. Dat begrijp ik niet zo goed, waarom niet vanavond live de WK-finale met Duitsland in het stadion mee maken? Je kunt morgen ook nog vanuit Brazilie naar huis, lijkt me. Er zullen wel gewichtige belangen spelen. 

0
geplaatst: 13 juli 2014, 16:03 uur
Hendrik68 schreef:
Wat een compleet stijlloos stel zakken stront die Brazilianen. Waar het publiek al na 1 helft alle recht had om naar huis te gaan bleven ze Nederland na afloop toejuichen, klasse. Maar, waar waren de spelers? Allang in de kleedkamer.Geen enkel respect voor de tegenstander. Oranje vormde 4 jaar geleden een erehaag voor de Spanjaarden, terwijl ze net de WK finale hadden verloren. Ook dat hoort bij topsport. Natuurlijk zitten er ook geen topspelers in het Braziliaanse elftal maar toch. Er rest ze nog een straf: de Argentijnen met de wereldbeker. Kan me niet schelen wie er wint morgen, maar voor dat onuitstaanbare organiserende land hoop ik dat Messi de cup omhoog houdt.
Wat een compleet stijlloos stel zakken stront die Brazilianen. Waar het publiek al na 1 helft alle recht had om naar huis te gaan bleven ze Nederland na afloop toejuichen, klasse. Maar, waar waren de spelers? Allang in de kleedkamer.Geen enkel respect voor de tegenstander. Oranje vormde 4 jaar geleden een erehaag voor de Spanjaarden, terwijl ze net de WK finale hadden verloren. Ook dat hoort bij topsport. Natuurlijk zitten er ook geen topspelers in het Braziliaanse elftal maar toch. Er rest ze nog een straf: de Argentijnen met de wereldbeker. Kan me niet schelen wie er wint morgen, maar voor dat onuitstaanbare organiserende land hoop ik dat Messi de cup omhoog houdt.
Afgaande op de afgelopen week zou het juist leuker zijn als Duitsland dat deed.
En dat wil ik ook, want ik vind ze per definitie beter spelen dan die over het paard getilde Argentijnen. Ere naar wie ere toekomt, en dit Braziliaanse elftal -die vast weer hebben liggen janken in diezelfde kleedkamer- verdiende een goed pak slaag.
0
geplaatst: 13 juli 2014, 16:34 uur
buizen schreef:
Onze jongens arriveren over een anderhalf uurtje alweer op Schiphol.
Ik hoop niet dat je dáár staat met je oranje vlaggetje ... Onze jongens arriveren over een anderhalf uurtje alweer op Schiphol.

0
geplaatst: 13 juli 2014, 18:02 uur
Ik kan me niet voorstellen dat een oranje vlaggetje volstaat voor buizen.
Het zal wel zoiets worden:
http://www.deondernemer.nl/UserFiles/Image/2009/200909/20090906/oranje.sup.425.jpg
Het zal wel zoiets worden:
http://www.deondernemer.nl/UserFiles/Image/2009/200909/20090906/oranje.sup.425.jpg
0
buizen
geplaatst: 13 juli 2014, 19:31 uur
Alleen Duitsland en Argentinië zijn nog in de race voor het wereldkampioenschap.
De landen speelden al twintig keer eerder tegen elkaar. Daarvan won Argentinië negen keer en Duitsland zes keer. Vijf wedstrijden eindigden in gelijkspel. Het doelsaldo is met 28-28 precies gelijk.
Op dit WK heeft Die Mannschaft echter duidelijk de overhand, met 17 goals tegen de 7 van de Argentijnen. Als Argentinië zondag wint, sleept het land zijn derde wereldtitel in de wacht. Duitsland won drie keer eerder het WK.
Ik zie nu net Shakira..
De landen speelden al twintig keer eerder tegen elkaar. Daarvan won Argentinië negen keer en Duitsland zes keer. Vijf wedstrijden eindigden in gelijkspel. Het doelsaldo is met 28-28 precies gelijk.
Op dit WK heeft Die Mannschaft echter duidelijk de overhand, met 17 goals tegen de 7 van de Argentijnen. Als Argentinië zondag wint, sleept het land zijn derde wereldtitel in de wacht. Duitsland won drie keer eerder het WK.
Ik zie nu net Shakira..
0
buizen
geplaatst: 13 juli 2014, 20:00 uur
Argentinië 2 - 2 Duitsland.
Duitsland wereldkampioen na strafschoppen.
Duitsland wereldkampioen na strafschoppen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.