MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Die Duitsers (spelers, media, fans) hebben wel zo enorm veel vertrouwen in een wereldtitel dat ik hoop dat Argentinie er met de beker vandoor gaat!

Ik hoop dat het positieve voetbal van Duitsland beloond wordt. Hopen op een fantastische Messi en dat Duitsland dan toch wint.

Duitsland 3 - 1 Argentinië

dix schreef:
Ach wat ...

Ook zonder RvP hebben we dit toernooi wel eens een belangrijke 1-1 gemaakt. Mexico vergeten?

Vreemde opmerking. Die 1-1 tegen Spanje was echt enorm belangrijk, maar nu ga je er andere 1-1's bij pakken... want? Het ging over het feit dat Van Persie nooit belangrijk in grote toernooien. Onzin. Ook tegen Australië scoorde hij een belangrijk doelpunt.

Van Persie is in dat TV interview voor iedereen duidelijk door de mand gevallen als aanvoerder. En maar inhoudsloos lullen over teamspirit en nog geen twintig seconden later de TV-camera misbruiken om aandacht te vragen voor een persoonlijke vete. Hypocrieter kom je het niet tegen.

Maar ook in het veld was hij geen sterke aanvoerder. Op dode momenten kreeg hij het elftal duidelijk niet op sleeptouw en de pep-talks in de pauzes moesten steevast van Robben komen. Van Gaal kan terugzien op een geslaagd toernoooi, maar zonder fouten was hij zeker niet. De keuze voor RvP als aanvoerder was zonder meer zijn meest opzichtige fout.

Ik weet niet hoe je ineens komt bij het aanvoerderschap, denk dat je je mengt in een andere discussie.

Van tevoren is Van Persie aangesteld als aanvoerder. Onderweg in het toernooi kun je dat onmogelijk veranderen. Maar Robben was voor mij de aanvoerder, ook al droeg hij de band niet. Dat geldt ook voor de spelers van Oranje, verwacht ik.

Ik denk dat Duitsland of Argentinië wereldkampioen wordt.

dix
0-1 voor Argentinië

Geniepig laag schot van Messi in de 83ste minuut.

Cured schreef:
Je noemt nu net de wedstrijd waarin beide ploegen hun sterspelers aan banden legden.

Ja... euh, lijkt me logisch. Het ging om de stelling "met een Van Persie in vorm zouden we finale gehaald hebben". Dan gaat het toch om de wedstrijd tegen Argentinië, waardoor we uitgeschakeld zijn?

Persie bracht gewoon te weinig in de rest en had een paar gouden/meerwaarde momenten, maar het was Robben die de kar trok.

Ik geloof niet dat iemand je tegen zal spreken als je zegt dat Robben de kar trok. Beste speler van het toernooi. Of Messi moet er nog 3 inleggen straks. Van Persie kan veel meer brengen met zijn kwaliteiten, absoluut. Maar slecht was hij zeker niet.

Als laatste, Nicolage, jij bent natuurlijk een echte Feyenoorder, dus wat speler-chauvinisme is van jou te begrijpen.

Tja, zowat heel Oranje is Feyenoord, dus dan kan ik iedereen wel verdedigen. De Guzman, Wijnaldum en Verhaegh waren de slechtste spelers. Twee "Feyenoorders" dus.

buizen schreef:
Argentinië 2 - 2 Duitsland.
Duitsland wereldkampioen na strafschoppen.

He, moest je dat nou verklappen?

panjoe (moderator)
Hoezo is Romero zo goed de hele tijd?

Krijg je zo'n aanslag te verwerken, zie je ook nog dat je een vrije trap tegen krijgt...

Schumachertje van Neuer.

buizen
De complimenten over de overheersende a.s. werelkampioen Duitsland zijn weer niet van de lucht.. Oh..

Gotze komt erin voor Klose. Dat betekent dat de Duitsers de Argentijnen kapot gaan rennen.

Dat moeten we nog zien.
Dit Argentinië leeft voor de verdediging.
Wat een teleurstelling als dit met penalties beslist zou moeten worden...

Zeker omdat Duitsland dan sowieso wint...

De verslaggever zei het net hier; frappant hoe het land met de kortste tussenpoos tussen de halve finales en de (brons)finale, Nederland dus, als enigste team van de 4 de wedstrijd in de reguliere speeltijd weet te winnen.
Toch wel een klein applausje waard!

Hendrik68
Als die Argentijnen voorin wat scherper waren geweest was het allang klaar geweest. Op de BBC werd Mats Hummels even te kakken gezet met een paar filmpjes over zijn "lack of ability". Verdedigend is dat helemaal juist, met zijn 2 meter en 117 kg schoon aan de haak. Het is echter wel een man die zometeen in de 115e minuut een vrije trap inkopt.

Voor de rest wederom het bewijs dat de Duitsers ook niet echt het spel kunnen maken als het erop aan komt. Alleen de wedstrijd tegen 10 Portugezen en de 7-1 winst op het Top Oss van het mondiale voetbal blijven in de herinnering. Voor de rest erg weinig tactisch en technisch vernuft. Maar wie maalt er om als ze straks de wereldbeker omhoog mogen houden. Van mij mag het. Net als de Argentijnen mogen. Maakt me echt niet uit. Het spookt alleen wel door mijn hoofd dat wij toch echt serieus een kans hadden gemaakt vanavond. Maar daar moest ik maar niet aan denken.

Ja, Nederland is het enige land dat in de laatste fase met een overtuigende overwinning op zak het vliegtuig in gaat.
Ze hebben dan wel niet de beker kunnen pakken, maar op heel veel andere punten zijn ze toch wel een winnaar gebleken op dit tournooi.

Schweinsteiger heeft het flink te verduren. Constant aanslagen op hem.

Op z'n Duits, Op z'n Duits!

Jaaaaaaaaaa!!!!!!

Gelukkig maar! Hoeveel kaarten er alweer niet gegeven zijn in de verlengingen , echt hallucinant dit toernooi!

Neuer beste keeper van het W.K.

Robben beste speler.

Duitsland beste team.

Jawohl! De beker is binnen!

Ik ben bang dat de reisbureaus in Z-Amerika de prijzen voor retourtjes Duitsland sterk zullen laten kelderen.

Hendrik68
Niks geen modern voetbal, niks geen techniek, niks geen tactiek. Zijn we ook van die onzin af. Gewoon weer net als altijd. Op zijn Duits. Niks mooier dan welk land ook. Ze zullen er schijt aan hebben. En terecht. Hoe dan ook: Duitsers gefeliciteerd !!! Maar ik wil ook een keer zo graag.

Ja terechte overwinning en kampioen

Je zou maar Mario Götze heten...

Je zou maar Romero heten....

Ben heel blij dat het Duitsland is geworden, maar wat doet hij bij die goal???

He he. Meer juichende Duitsers op één avond kan ik niet hebben.

De Argentijnen hebben terecht verloren, het was weer helemaal niks (geen één kans tussen de palen!) en Messi heeft er ook helemaal niets goeds aan gedaan. Een godswonder dat het nog tot in de verlenging duurde voordat er een doelpunt viel. De Duitsers vielen ook niet mee.

Maar ik heb betere wedstrijden gezien, dit toernooi. Maar goed, finales zijn zelden groots.

Messi de beste speler.. Wat een enorme aanfluiting dit!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:53 uur

geplaatst: vandaag om 04:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.