Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 29 juli 2014, 22:15 uur
Ik denk dat Havenaar niet eens een noodoptie was.
Verder ben ik bang dat Feyenoord geen verdediger erbij gaat halen, maar de jeugd de kans geeft en Karsdorp misbruikt op de rechtsbackpositie.
Verder ben ik bang dat Feyenoord geen verdediger erbij gaat halen, maar de jeugd de kans geeft en Karsdorp misbruikt op de rechtsbackpositie.
0
Martial
geplaatst: 29 juli 2014, 22:51 uur
De schaduwlijst van Martin van Geel is zojuist vrijgekomen :
http://www.112ink.nl/image/Oorkonde-papier-perkament-DP235.jpg
http://www.112ink.nl/image/Oorkonde-papier-perkament-DP235.jpg
0
geplaatst: 29 juli 2014, 22:59 uur
Gudde: 'Alleen nog investeren in jonge spelers' | Feyenoord nieuws | FR12.nl
Prima beleid.
"In De Kuip wachten ze liever drie weken langer als dat ervoor zorgt dat een goede speler wél haalbaar is."
Het transfermonster moet nog wakker worden. Het is gewoon klote dat die voorronde CL gespeeld wordt aan het begin van de transfertijd.
Was verder wel fijn geweest als we al (minstens) 1 speler hadden binnen gehengeld, daar niet van. Maar nu zijn de prijzen nog veel te hoog. En Feyenoord haalt toch geen CL.
Prima beleid.

"In De Kuip wachten ze liever drie weken langer als dat ervoor zorgt dat een goede speler wél haalbaar is."
Het transfermonster moet nog wakker worden. Het is gewoon klote dat die voorronde CL gespeeld wordt aan het begin van de transfertijd.
Was verder wel fijn geweest als we al (minstens) 1 speler hadden binnen gehengeld, daar niet van. Maar nu zijn de prijzen nog veel te hoog. En Feyenoord haalt toch geen CL.

0
geplaatst: 29 juli 2014, 22:59 uur
herman schreef:
Ach ja, Southampton heeft hetzelfde probleem. Is ook helemaal leeggekocht door Liverpool en Arsenal na een goed seizoen.
Ach ja, Southampton heeft hetzelfde probleem. Is ook helemaal leeggekocht door Liverpool en Arsenal na een goed seizoen.
Maar moet Feyenoord zich leeg laten kopen om daarna niets te doen? Southampton koopt tenminste nog Pelle, voor al dat geld.
Kampioen worden en de CL halen is met Pelle, De Vrij, Martins Indi en Janmaat trouwens ook niet gelukt. Nu een paar megadeals afsluiten en je haalt de CL ook niet hoor. Wat wil je nou liever? Dost nu voor 6 miljoen of Dost een paar weken later voor 4 miljoen? Je kan nu de miljoenen wel weg gaan gooien, maar daar schiet je ook niets mee op.
Maar waarom kunnen/mogen andere clubs wel spelers kopen en Feyenoord niet? Als je over de dertig miljoen binnen krijgt aan transfers, mag je zeker toch wel twintig miljoen besteden aan nieuwe aankopen. Gerichte aankopen, daar niet van. Maar dat hadden ze dus al voor moeten bereiden.
Nu valt Feyenoord na een aanvankelijke groei van een aantal jaren ver terug in de ontwikkeling terwijl de groei juist had moeten worden doorgezet.
Blijkbaar heeft Feyenoord zijn schaduwlijst qua spitsen ook wel klaar gehad, maar dan moeten de kandidaten wel fit zijn (Guidetti), willen (Dost) of niet naar een andere club gaan (Havenaar). Lijkt me ook sterk dat ze die Argentijnse vleugelspeler nu pas op de radar hebben. Een paar maanden geleden had Feyenoord ook niet veel te bieden qua salaris of eventueel Europees voetbal.
Nee, maar ze hadden wel Pelle, Janmaat, Clasie (gaat ook nog vast weg), BMI en De Vrij. Eén of twee dragen spelers moet je wellicht met eigen talenten kunnen opvangen, dat hoeft niet zo'n impact te hebben. Bij het vertrek van vijf dragende spelers zonder vervangers of nieuwe eigen supertalenten ben je stuurloos.
Kortom, een beetje meer vertrouwen in je cluppie Hans!
Wat nu gebeurt is volstrekt zinloos en had niet gehoeven. Ik hoor links en rechts clubs die andere spelers hebben gekocht. Was het Twente die de topscoorder van Denemarken van de week binnen haalde? Je moet het allemaal nog maar afwachten wat het wordt. Maar ze zijn in ieder geval succesvol in onderhandelen en hebben daarnaast zo'n speler blijkbaar wat te bieden.
0
geplaatst: 29 juli 2014, 23:11 uur
Van de kampioenskandidaten is alleen Ajax redelijk compleet, Vitesse, PSV en Twente zijn ook nog klaar met hun transfers al zal Twente ook vooral schulden af moeten betalen.
0
geplaatst: 29 juli 2014, 23:17 uur
Feyenoord heeft bij lange na niet het geld dat Southampton heeft, musician. Wij zouden Pellè bijvoorbeeld never nooit kunnen kopen op dit moment. 
Feyenoord kan daarbij geen salarissen uitbetalen van ruim 1 miljoen euro (2 uitzonderingen wellicht, Mathijsen en Dost waarschijnlijk). En de meeste goede voetballers vragen (veel) meer.
Maar waarom kunnen/mogen andere clubs wel spelers kopen en Feyenoord niet?
Omdat zij geld hebben en Feyenoord niet? 20 miljoen herinvesteren? Man man, volg jij het nieuws
wel? Feyenoord heeft ongeveer 7 a 8 miljoen te investeren voor 2 a 3 spelers. En moet - nogmaals - enorm letten op het salaris. Dat Dost salaris in wil leveren is een klein wonder.
Feyenoord heeft ook na die 33 miljoen inkomsten nog steeds schulden. Ik weet nog dat Perridon een aantal jaar geleden in de keuken mocht kijken en schrok van het schuldbedrag: vele malen hoger dan Feyenoord doet geloven.
Nu valt Feyenoord na een aanvankelijke groei van een aantal jaren ver terug in de ontwikkeling terwijl de groei juist had moeten worden doorgezet.
Welnee, we zijn financieel nog steeds aan het groeien: nu begint het pas. Alleen hadden we de mazzel dat we zo'n goede jeugdlichting voor de deur hadden staan (we hebben er gelukkig nog een aantal) en spelers als Janmaat en Pellè voor een prikkie opgehaald konden worden. Janmaat zelfs gratis.
We zitten nog niet in de fase dat een elftal als dat van vorig seizoen direct kunnen verbeteren (of we moeten wachten tot clubs niet de hoofdprijs vragen voor spelers). Eerst moeten we financieel compleet gezond worden - en we zijn op de goede weg!
Verder hoop ik natuurlijk wel dat die 7 a 8 miljoen goed besteed wordt!

Feyenoord kan daarbij geen salarissen uitbetalen van ruim 1 miljoen euro (2 uitzonderingen wellicht, Mathijsen en Dost waarschijnlijk). En de meeste goede voetballers vragen (veel) meer.
Maar waarom kunnen/mogen andere clubs wel spelers kopen en Feyenoord niet?
Omdat zij geld hebben en Feyenoord niet? 20 miljoen herinvesteren? Man man, volg jij het nieuws
wel? Feyenoord heeft ongeveer 7 a 8 miljoen te investeren voor 2 a 3 spelers. En moet - nogmaals - enorm letten op het salaris. Dat Dost salaris in wil leveren is een klein wonder.
Feyenoord heeft ook na die 33 miljoen inkomsten nog steeds schulden. Ik weet nog dat Perridon een aantal jaar geleden in de keuken mocht kijken en schrok van het schuldbedrag: vele malen hoger dan Feyenoord doet geloven.
Welnee, we zijn financieel nog steeds aan het groeien: nu begint het pas. Alleen hadden we de mazzel dat we zo'n goede jeugdlichting voor de deur hadden staan (we hebben er gelukkig nog een aantal) en spelers als Janmaat en Pellè voor een prikkie opgehaald konden worden. Janmaat zelfs gratis.
We zitten nog niet in de fase dat een elftal als dat van vorig seizoen direct kunnen verbeteren (of we moeten wachten tot clubs niet de hoofdprijs vragen voor spelers). Eerst moeten we financieel compleet gezond worden - en we zijn op de goede weg!
Verder hoop ik natuurlijk wel dat die 7 a 8 miljoen goed besteed wordt!
0
Martial
geplaatst: 29 juli 2014, 23:18 uur
Nicolage Rico schreef:
Het is gewoon klote dat die voorronde CL gespeeld wordt aan het begin van de transfertijd.
En Feyenoord haalt toch geen CL.
Het is gewoon klote dat die voorronde CL gespeeld wordt aan het begin van de transfertijd.
En Feyenoord haalt toch geen CL.
Dan hoef je net zo goed geen tweede meer te worden ook toch?
Waarvoor heb je dan gevoetbald het vorig seizoen?
Nee Feyenoord haalt geen CL daarvoor moeten ze kampioen worden ben je van al dat "gezeik" van die voorrondes af en kan je "rustig" toewerken naar het nieuwe seizoen.
0
geplaatst: 29 juli 2014, 23:24 uur
Doet mij denken aan zo'n Potteriaans perkament dat opeens gaat leven en tekst vertoont als je er een vlam onder houdt.
Kan me de terughoudendheid bij Feyenoord wel voorstellen als je ziet wat er destijds is geinvesteerd in Das Fantom en anderen en wat dat bracht

0
geplaatst: 29 juli 2014, 23:24 uur
Als je een elftal intact kan houden, heb je niet zoveel met die transfertijd te maken. Maar dat is dit seizoen niet het geval bij Feyenoord, helaas.
Maar goed, die laatste zin was maar een geintje: je moet het altijd proberen.
EL is op zich ook heel leuk, maar ik vraag me af of het niet beter is om je vol te richten voor het kampioenschap i.p.v. dat je tegen Oost-Europese tegenstanders loopt te ballen.
Maar goed, die laatste zin was maar een geintje: je moet het altijd proberen.
EL is op zich ook heel leuk, maar ik vraag me af of het niet beter is om je vol te richten voor het kampioenschap i.p.v. dat je tegen Oost-Europese tegenstanders loopt te ballen.
0
geplaatst: 29 juli 2014, 23:25 uur
Mjuman schreef:
Kan me de terughoudendheid bij Feyenoord wel voorstellen als je ziet wat er destijds is geinvesteerd in Das Fantom en anderen en wat dat bracht
De K.N.V.B. Beker! Onze laatste prijs.

0
geplaatst: 29 juli 2014, 23:35 uur
Met een beetje mazzel vind je er één op de Vrijmarkt. Feyenoord is dat dan het P.E.C. van Zuid-Holland?
0
geplaatst: 29 juli 2014, 23:36 uur
0
geplaatst: 29 juli 2014, 23:51 uur
Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. Zeg nou zelf, als jij voor een club naar een spits, een middenvelder en een verdediger zou zoeken, zou je dat toch ook niet aan de grote klok willen hangen?
Achter de schermen zal er heus wel allerlei actie plaatsvinden en je wilt ook geen slapende honden wakker maken. Stel nou 'ns dat jouw club bezig is met een aardig voorstel voor Dost, Afellay en nog een speler in elkaar te schroeven, dan wil je toch niet dat dat voortijdig uitlekt? Enerzijds: concurrentie en prijsoopdrijving; anderzijds: gezichtsverlies als het toch niet lukt - geen hulp bij de sportwinkel en zo, of geen jaarkaart Blijdorp.
Zachtjes aan, anders breekt het lijntje - moet ook in Zuid een bekend gezegde zijn
Achter de schermen zal er heus wel allerlei actie plaatsvinden en je wilt ook geen slapende honden wakker maken. Stel nou 'ns dat jouw club bezig is met een aardig voorstel voor Dost, Afellay en nog een speler in elkaar te schroeven, dan wil je toch niet dat dat voortijdig uitlekt? Enerzijds: concurrentie en prijsoopdrijving; anderzijds: gezichtsverlies als het toch niet lukt - geen hulp bij de sportwinkel en zo, of geen jaarkaart Blijdorp.
Zachtjes aan, anders breekt het lijntje - moet ook in Zuid een bekend gezegde zijn

0
geplaatst: 30 juli 2014, 07:38 uur
Nicolage Rico schreef:
Sinds wanneer ligt het hart voor een club bij de boekhouding, het nawouwelen van de directie en niet meer bij de prestaties op het veld? Kunnen ze qua kosten niet beter gelijk de spelers van Excelsior overnemen en dan maar kijken hoe het loopt?
Na de verkoop van BMI werd er overigens al gesproken van "schuldenvrij" dus de verkoop van nog een aantal spelers maakt dat er ruimte is voor de aanschaf van nieuwe.
Bovendien, of acteren met deze ploeg in de onderste regionen van de eredivisie en uitschakeling in de eerste ronde CL nu juist gaat leiden tot een verdere verlaging van de schulden (als die er nog zijn) of juist niet valt te bezien.
Maar jij zit er elke zondag, ik ben blij dat je, ook al is het spel niet om aan te gluren, je gelukkig nog in je handen kunt wrijven van geluk dat de schulden afnemen en dat elk puntje dat wordt gehaald maar mooi is meegenomen. Misschien dat anders een paar jaar eerste divisie wellicht nog zijn aan te bevelen, voor het financiële plaatje. Moet je eens kijken hoe de spelerssalarissen dan omlaag kunnen!
Je komt zelf overigens met het ene na het andere gerucht van spelers die zouden worden aangekocht. Het moet dan toch teleurstellend zijn dat elk gerucht blijkbaar op een misverstand berust dan wel dat elke speler op voorhand te duur is?
0
geplaatst: 30 juli 2014, 11:00 uur
Tja, het is praten tegen de bierkaai met jou. 
Je luistert niet, negeert een hoop punten. En dan ook nog over de onderste regionen en de eerste divisie beginnen...
Je doet daarbij ook alsof dit de uiteindelijke selectie gaat worden. Mocht dat zo zijn, hebben we inderdaad recht om boos te worden.

Je luistert niet, negeert een hoop punten. En dan ook nog over de onderste regionen en de eerste divisie beginnen...
Je doet daarbij ook alsof dit de uiteindelijke selectie gaat worden. Mocht dat zo zijn, hebben we inderdaad recht om boos te worden.
0
geplaatst: 30 juli 2014, 12:28 uur
Even goede vrienden, maar ik blijf er bij dat er buitengewoon treurig is opgetreden door het Feyenoord bestuur inzake de voortgang van Feyenoord in de eredivisie en vooral de voorbereiding op de Champions League.
Als er ergens geld valt te verdienen, is het in de Champions League. De zaken hadden voor de eerste wedstrijd in ieder geval behoorlijk op orde moeten zijn, vooral ook met alle wedstrijden van het NL elftal vooraf, slechts weken voordat de eerste CL moest worden gespeeld.
Het missen van inkomsten uit Europacupvoetbal is behoorlijk vervelend te noemen, kijk eens hoe leuk Ajax elk jaar het begrotingstekort weer weet aan te zuiveren met die Champions League, het houdt ze zelfs op de been.
Met het niveau van de spelers van het vorig seizoen (en dan weer een jaar later) had Feyenoord betere mogelijkheden gehad verder te raken in dit toernooi.
Als Feyenoord nog iets wil in Europees verband, zal er toch echt beleid voor moeten worden gemaakt op langere termijn. Je redt het dan niet met alleen spelers die voor een appel en een ei zijn te krijgen aangevuld met wat talent.
Als je er niet in durft te investeren, zul je ook niet ver komen en zal het gemiddelde spelniveau niet veel hoger liggen dan de grauwe middenmoot van de eredivisie en blijven we nog zeker 25 jaar teren op de laatste successen, in 2001.
Als er ergens geld valt te verdienen, is het in de Champions League. De zaken hadden voor de eerste wedstrijd in ieder geval behoorlijk op orde moeten zijn, vooral ook met alle wedstrijden van het NL elftal vooraf, slechts weken voordat de eerste CL moest worden gespeeld.
Het missen van inkomsten uit Europacupvoetbal is behoorlijk vervelend te noemen, kijk eens hoe leuk Ajax elk jaar het begrotingstekort weer weet aan te zuiveren met die Champions League, het houdt ze zelfs op de been.
Met het niveau van de spelers van het vorig seizoen (en dan weer een jaar later) had Feyenoord betere mogelijkheden gehad verder te raken in dit toernooi.
Als Feyenoord nog iets wil in Europees verband, zal er toch echt beleid voor moeten worden gemaakt op langere termijn. Je redt het dan niet met alleen spelers die voor een appel en een ei zijn te krijgen aangevuld met wat talent.
Als je er niet in durft te investeren, zul je ook niet ver komen en zal het gemiddelde spelniveau niet veel hoger liggen dan de grauwe middenmoot van de eredivisie en blijven we nog zeker 25 jaar teren op de laatste successen, in 2001.
0
geplaatst: 30 juli 2014, 12:43 uur
Wees tenminste blij dat het laatste succes dateert van 2001- anders had je ongetwijfeld moeten horen dat Feyenoord voor het laatst succesvol was in de vorige eeuw 
Overigens heeft je geroep wel succes gehad: Feyenoord met Clasie en Rutten vormde een nieuws-item in het journaal vanochtend

Overigens heeft je geroep wel succes gehad: Feyenoord met Clasie en Rutten vormde een nieuws-item in het journaal vanochtend

0
geplaatst: 30 juli 2014, 12:47 uur
Nu ben ik nog steeds benieuwd welke spelers Feyenoord dan had moeten kopen volgens musician
0
geplaatst: 30 juli 2014, 12:53 uur
Feyenoord had iig Pelle, De Vrij, etc. moeten behouden als ik zijn bericht zo lees. Het zit er sowieso dik in dat Feyenoord dit seizoen weer een stapje achteruit moet doen, maar waarschijnlijk wel met het idee er later twee vooruit te kunnen zetten.
De topschutter van Brondby schijnt ook wel wat te zijn.
De topschutter van Brondby schijnt ook wel wat te zijn.
0
geplaatst: 30 juli 2014, 12:54 uur
Die hadden ze dan contractverlenging aan moeten bieden, met salarisverhoging.
En zoveel goede voetballers zijn er niet die naar Feyenoord willen met wat Feyenoord heeft te bieden. Vind het wel verstandig dat ze afwachten, de CL groepsfase halen ze sowieso niet dus waarom dan een enorm vermogen investeren als je het toch niet redt.
En zoveel goede voetballers zijn er niet die naar Feyenoord willen met wat Feyenoord heeft te bieden. Vind het wel verstandig dat ze afwachten, de CL groepsfase halen ze sowieso niet dus waarom dan een enorm vermogen investeren als je het toch niet redt.
0
geplaatst: 30 juli 2014, 12:56 uur
Met een enorme bevlieging van Feyenoord en een inzinking van Besiktas weet je maar nooit hoe het vanavond nog gaat aflopen.... 

0
geplaatst: 30 juli 2014, 13:09 uur
trebremmit schreef:
Nu ben ik nog steeds benieuwd welke spelers Feyenoord dan had moeten kopen volgens musician
Ja, ik hoop niet dat Feyenoord er zo treurig aan toe is dat ze in barre armoede bij mij op de stoep komen staan met het verzoek om suggesties. Hoe komen al die andere clubs aan (voor hen) gerichte leuke aankopen?
herman schreef:
Feyenoord had iig Pelle, De Vrij, etc. moeten behouden als ik zijn bericht zo lees. Het zit er sowieso dik in dat Feyenoord dit seizoen weer een stapje achteruit moet doen, maar waarschijnlijk wel met het idee er later twee vooruit te kunnen zetten.
De afgelopen seizoenen ging het elke keer wel een stapje voorwaarts maar dat dreigt nu in één keer volledig teniet te worden gedaan.
Er wordt altijd gekeken naar toppers van een voetbalclub, voor mogelijke overname. Als Pelle er 26 in legt, weet je dat er iemand komt kijken. Dus dat is niet zo gek.
De vraag is alleen hoe je daar op anticipeert als club, er vanuit gaande dat je er bij verkoop 8 miljoen aan gaat overhouden. Het Feyenoord bestuur heeft vooralsnog helemaal nergens op geanticipeerd, op geen enkele verkoop.
0
geplaatst: 30 juli 2014, 13:13 uur
Zulke leuke aankopen hebben die andere Nederlandse clubs nu ook weer niet, PSV met een Luuk de Jong die een enorm salaris krijgt daar kan Feyenoord toch helemaal niet tegen op.
Ik vind je niet echt realistisch en je hebt zelf ook geen enkel idee welke spelers er zouden moeten komen. De afgelopen jaren hebben toch wel bewezen dat dure aankopen geen zin hebben, de eigen jeugd heeft Feyenoord nog het meeste opgeleverd, dus waarom niet zo door doen?
Ik vind je niet echt realistisch en je hebt zelf ook geen enkel idee welke spelers er zouden moeten komen. De afgelopen jaren hebben toch wel bewezen dat dure aankopen geen zin hebben, de eigen jeugd heeft Feyenoord nog het meeste opgeleverd, dus waarom niet zo door doen?
0
Martial
geplaatst: 30 juli 2014, 13:29 uur
Uh herstel dat moet zijn 8 mei 2002 tenminste als het gaat om de UEFA Cup

8 mei is sowieso een mooie datum al zeg ik het zelf.

musician, je zorgen zijn op dit moment zeker terecht, maar misschien ziet het er op 31 augustus een stuk zonniger uit?
En wat vanavond betreft niemand verwacht er eigenlijk wat van en dan kan het meevallen of het bewijs wordt wederom geleverd dat je op dit moment flink te kort komt.
0
Martial
geplaatst: 30 juli 2014, 13:35 uur
trebremmit schreef:
En zoveel goede voetballers zijn er niet die naar Feyenoord willen met wat Feyenoord heeft te bieden.
En zoveel goede voetballers zijn er niet die naar Feyenoord willen met wat Feyenoord heeft te bieden.
Speel je direct CL oftewel ben je kampioen geworden is de kans groter dat er spelers naar je toe willen komen en dat hoeft dan niet direct te betekenen koop dat kan ook huur zijn.
En als je CL speelt (zie Ajax al een aantal jaren) ben je sneller van je schuld af dan nu het geval is, maar zo slim zijn ze denk ik nog niet daar in het Maasgebouw.

Als er ergens geld te verdienen is, is het wel in de CL.
0
geplaatst: 30 juli 2014, 13:38 uur
Maar de spelers die de CL groepsfase zouden kunnen halen zijn onbetaalbaar voor Feyenoord.
Of wil je Ron Vlaar voor tien miljoen kopen?
Of wil je Ron Vlaar voor tien miljoen kopen?
0
geplaatst: 30 juli 2014, 13:51 uur
9:03 – Feyenoord hoorde de kassa de afgelopen weken flink rinkelen, dankzij de verkoop van Graziano Pellè (Southampton), Daryl Janmaat (Newcastle United), Bruno Martins Indi (FC Porto) en Stefan de Vrij (Lazio). De Rotterdammers streken ongeveer 33 miljoen euro op door de uitgaande transfers, maar zullen het budget niet halsoverkop spenderen.
De inkomsten waren voor Feyenoord meer dan welkom, aangezien de club op financieel vlak veel moeite had om het hoofd boven water te houden. Met een verscherpt beleid, waarin ingezet werd op jeugd en gericht werd ingekocht, beleefde de Rotterdamse club een aardige opmars. Met coach Ronald Koeman aan het roer werd tot twee keer toe zelfs de Champions League-voorronde gehaald. Hierin speelt Feyenoord vanavond (woensdag) om 20.00 uur tegen Besiktas.
Ondanks de voorspoed en de financiële ruimte, wil Feyenoord niet afstappen van het huidige beleid. "Zorgvuldigheid gaat voor snelheid. Mochten wij in de komende weken van plan zijn toch te gaan investeren, dan zullen we dat in jonge spelers doen die de ploeg beter maken en die in de toekomst een transfersom gaan opleveren", stelt algemeen directeur Eric Gudde in gesprek met de NOS.
"Voor de rest zullen we zeer zorgvuldig met ons geld omgaan. Dat betekent dat we de ploeg op onderdelen waar we dat niet met de jeugd kunnen doen, ook blijven versterken. Een voorbeeld is Khalid Boulahrouz. We mikken nadrukkelijk op transfervrije spelers die kwaliteit en ervaring met zich meebrengen", legt Gudde uit.
De Rotterdammers zijn nog altijd naarstig op zoek naar een nieuwe spits, die de taak krijgt om Pellè te doen vergeten in De Kuip. Ook hier wil Feyenoord niet te diep voor in de buidel tasten. "Dat is de truc, ondanks de druk van de eerstvolgende wedstrijd. We moeten niet op basis van een nederlaag of een keer iets negatiefs van het beleid afwijken."
Aldus fcupdate
De inkomsten waren voor Feyenoord meer dan welkom, aangezien de club op financieel vlak veel moeite had om het hoofd boven water te houden. Met een verscherpt beleid, waarin ingezet werd op jeugd en gericht werd ingekocht, beleefde de Rotterdamse club een aardige opmars. Met coach Ronald Koeman aan het roer werd tot twee keer toe zelfs de Champions League-voorronde gehaald. Hierin speelt Feyenoord vanavond (woensdag) om 20.00 uur tegen Besiktas.
Ondanks de voorspoed en de financiële ruimte, wil Feyenoord niet afstappen van het huidige beleid. "Zorgvuldigheid gaat voor snelheid. Mochten wij in de komende weken van plan zijn toch te gaan investeren, dan zullen we dat in jonge spelers doen die de ploeg beter maken en die in de toekomst een transfersom gaan opleveren", stelt algemeen directeur Eric Gudde in gesprek met de NOS.
"Voor de rest zullen we zeer zorgvuldig met ons geld omgaan. Dat betekent dat we de ploeg op onderdelen waar we dat niet met de jeugd kunnen doen, ook blijven versterken. Een voorbeeld is Khalid Boulahrouz. We mikken nadrukkelijk op transfervrije spelers die kwaliteit en ervaring met zich meebrengen", legt Gudde uit.
De Rotterdammers zijn nog altijd naarstig op zoek naar een nieuwe spits, die de taak krijgt om Pellè te doen vergeten in De Kuip. Ook hier wil Feyenoord niet te diep voor in de buidel tasten. "Dat is de truc, ondanks de druk van de eerstvolgende wedstrijd. We moeten niet op basis van een nederlaag of een keer iets negatiefs van het beleid afwijken."
Aldus fcupdate
0
geplaatst: 30 juli 2014, 13:51 uur
musician schreef:
Met een enorme bevlieging van Feyenoord en een inzinking van Besiktas weet je maar nooit hoe het vanavond nog gaat aflopen....
Als Feyenoord Besiktas verslaat hebben ze nog geen CL, maar gaan ze naar de volgende voorronde waar een nog veel sterkere tegenstander wacht.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.