MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
musician schreef:
Met een enorme bevlieging van Feyenoord en een inzinking van Besiktas weet je maar nooit hoe het vanavond nog gaat aflopen....

Wat wil je nou eigenlijk helemaal?

a. Dat dit team - de selectie in huidige vorm - wint van Besiktas, zodat het management denkt "we zijn sterk genoeg om Europa in te gaan"?

b. Dat dit team flink het schip in gaat tegen Besiktas, zodat het management beseft dat versterkingen dringend nodig zijn?

Vergelijk het eens met Ajax dat de afgelopen 5 jaar achtereen steeds, relatief, verzwakt is - met het vertrek van Sneijder in the nick of time (1 dag voor het einde van de transferperiode) als duidelijkst voorbeeld en dat toch viermaal achtereen landskampioen werd

Dan heb ik respect voor Frank de Boer die dat toch mooi flikte, zonder janken en zonder praatjes als "de rek is bij deze selectie er danig uit" - aldus Ronald Koeman over de selectie van het afgelopen seizoen (dwz incl alle vertrokkenen).

En Martial het idee dat Ajax het financiële succes uitsluitend te danken zou hebben aan de CL is een uiterst eenzijdige - imo naïeve/bekrompen - voorstelling van de feitelijke gang van zaken.

Ten eerste: Ajax (immers beursgenoteerd, en gebonden door fin. transparantie) én PSV (profiterend van de fin. know-how binnen Philips) worden al jaaaren beter fin. gerund dan Feyenoord; ten tweede Ajax doet ook veel meer in merchandising (check het jaarverslag), ten derde Ajax heeft een veel hoger batig saldo tgv transfers. Ten vierde hoefde Ajax de afgelopen jaren de CL-bijdrage niet te delen met een andere club (net als PSV jarenlang). Ten vijfde vertegenwoordigt de naam Ajax een veel grotere waarde in het buitenland dan de andere Nederlandse clubs (blijkt uit cijfers die Frank van der Wall Bake dit seizoen in de media presenteerde).

Weet iemand of vanavond die wedstrijd Feyenoord - Besiktas eenmalig te kopen is op Fox Sports? Ik hoef namelijk geen abonnement.

herman schreef:
(quote)

Als Feyenoord Besiktas verslaat hebben ze nog geen CL, maar gaan ze naar de volgende voorronde waar een nog veel sterkere tegenstander wacht.

Zodra ze doorgaan zijn ze in ieder geval verzekerd van de poulefase van de EL. Mochten ze er uit gaan dan moeten ze eerst weer een voorronde spelen voor die poulefase.

Martial
Mjuman schreef:

En Martial het idee dat Ajax het financiële succes uitsluitend te danken zou hebben aan de CL is een uiterst eenzijdige - imo naïeve/bekrompen - voorstelling van de feitelijke gang van zaken.

Dat zeg ik ook nergens dat het uitsluitend aan de CL te danken is dat Ajax aan geld komt, ik geef alleen aan als er ergens geld te halen valt is het wel in de CL en dat de 2e Nederlandse club steeds de poulefase van de CL niet haalt helpt hier inderdaad óók aan mee, ook al zou die 2e Nederlandse club het wel een keer halen blijft er nog zat over voor beide clubs.

Martial
herman schreef:

Als Feyenoord Besiktas verslaat hebben ze nog geen CL, maar gaan ze naar de volgende voorronde waar een nog veel sterkere tegenstander wacht.

Klopt helemaal Herman wat je zegt, maar je vergeet 1 ding, nu mogen de seizoenkaarthouders "gratis" deze wedstrijd (Besiktas) bezoeken dus deze wedstrijd levert niet veel op, kom je wel een ronde verder is het sowieso een volle Kuip ongeacht de tegenstander dus extra centen + 2 miljoen middels het bereiken van de volgende ronde, ook al haal je dan geen CL heb je altijd nog EL te pakken.

Feyenoord dichtbij akkoord over Basacikoglu | Feyenoord nieuws | FR12.nl

Hier jongens, de 2e "aankoop" is bijna binnen, kunnen jullie iets zachter gaan huilen.

Zal je zien dat Villalba over 3 jaar voor 30 miljoen naar Barca gaat.

Dit is ook wel geinig, op de dag van de wedstrijd.

'Feyenoord denkt aan huur van spits van Besiktas' | Feyenoord nieuws | FR12.nl

herman schreef:
(quote)

Arsenal, Porto, Bayer Leverkussen, Napoli en Athletic Bilbao óf Zenit Sint-Petersburg (waarschijnlijk die laatste) om precies te zijn. Allemaal zo goed als onmogelijk om over twee wedstrijden van te winnen. Maar goed, het halen van de volgende ronde levert al 2,1 miljoen euro op. Voor Feyenoord een zeer welkom bedrag.

Martial schreef:
Dat zeg ik ook nergens dat het uitsluitend aan de CL te danken is dat Ajax aan geld komt, ik geef alleen aan als er ergens geld te halen valt is het wel in de CL en dat de 2e Nederlandse club steeds de poulefase van de CL niet haalt helpt hier inderdaad óók aan mee, ook al zou die 2e Nederlandse club het wel een keer halen blijft er nog zat over voor beide clubs.

Typerend voor opportunistisch korte-termijndenken: de bekende pot met gouden duiten aan het einde van de regenboog

Het heeft PSV ongeveer het bestaan gekost door 3-4 jaar lang boven stand te leven door al die tijd rekening te houden met inkomsten uit de CL en daarop ook de selectie af te stemmen. PSV kon uiteindelijk blijven drijven door te gelde maken van bezittingen. In een verantwoord fin. beleid past gewoon niet om structureel inkomsten uit de CL of EL te verdisconteren - dat is gewoon onverantwoord. Een club met een wankele fin. basis kan en mag dat zeker niet doen; in het verleden heeft Feyenoord te vaak en te snel toegegeven aan emoties (van fans, trainers en andere passanten) - daarvan plukt het nu de wrange vruchten.

Het is gewoon onverantwoord om nú te investeren in mogelijk succes - als dat uitblijft zijn de rapen gaar.

Ah Basacikoglu is wel een mooie aanwinst voor Feyenoord. Deed het vorig jaar erg goed bij Heerenveen.

Martial schreef:
Klopt helemaal Herman wat je zegt, maar je vergeet 1 ding, nu mogen de seizoenkaarthouders "gratis" deze wedstrijd (Besiktas) bezoeken dus deze wedstrijd levert niet veel op, kom je wel een ronde verder is het sowieso een volle Kuip ongeacht de tegenstander dus extra centen + 2 miljoen middels het bereiken van de volgende ronde, ook al haal je dan geen CL heb je altijd nog EL te pakken.

Okay, dat deze wedstrijd "gratis" was wist ik niet.

Met EL verdien je overigens als club niet veel, dat is alleen maar leuk voor de fans en de ervaring die spelers opdoen. Alleen als je de poulefase doorkomt verdien je daar misschien een miljoen aan en als je de laatste 4 haalt meer dan 2 miljoen. Snap ook niet dat de UEFA dat niet omvormt. Wat betreft is de CL wel andere koek, maar dat niveau heeft Feyenoord nu eenmaal niet. Persoonlijk zou ik het mooi vinden als Dost nu komt (lijkt me een echte versterking en dan eventueel nog 1 serieuze versterking achterin). Laat het dan verder maar aan de talenten over.

herman schreef:
Ah Basacikoglu is wel een mooie aanwinst voor Feyenoord. Deed het vorig jaar erg goed bij Heerenveen.

Ja. Voor Feyenoord is het een mooie aanwinst. Als Heerenveen-fan baal ik hier wel erg van. Het is ook al bevestigd door Vonk (td) dat een transfer aanstaande is. Het is een erg talentvolle jongen die erg creatief kan zijn, die af en toe kan verrassen. Ook wel eens in negatieve zin, omdat er ook nog best veel mis bij hem gaat. Ik vraag me ook wel af of het niet wat te vroeg is voor hem. Hij moet nog maar laten zien of hij langere tijd stabiel kan voetballen. Ik vind echt wel dat er te veel talenten te snel vertrekken, na nog geen jaar in het eerste. Echt jammer dat we één van de weinige echt creatieve spelers kwijtraken. Hopen dan maar dat Zyiech blijft, al acht ik die kans niet zo groot. En als je dan ziet dat je zo'n Wildschut over houdt op de vleugels...

Mjuman schreef:
Het is gewoon onverantwoord om nú te investeren in mogelijk succes - als dat uitblijft zijn de rapen gaar.

Niet investeren levert nog minder op.

Overigens ligt er helemaal geen verzoek om zware leningen (met risico's) aan te gaan voor exorbitante aankopen.
2/3 van de ontvangen transfergelden zou al een acceptabele uitgave zijn om op zijn minst het verlies van de vertrokken en dragende spelers op te vangen.

Edit: Ah! Ik lees dat Nicolage Rico nog een paar spelers aan de geruchtenstroom heeft toegevoegd.

Succes vanavond! (je weet maar nooit)

musician schreef:
(quote)

Lijkt me onzin. Ik denk niet dat Monchengladbach met de investering in Luuk de Jong meer heeft verdiend dan als ze het niet hadden gedaan.

Wat ik dan weer niet snap bij Feyenoord is dat ze Rutten als trainer hebben genomen, dat is echt niet de geschikte man voor die club.

Was wel te verwachten, maar wat was Feyenoord drama de eerste helft. Geen tempo, bijna elk duel verloren, Mathijsen die ouderwets lucht staat te dekken bij de 1-0 en 0,0 stootkracht in de aanval. Boëtius, Immers, te Vrede en Vilhena zijn dramatisch en dat Verhoek überhaupt op het veld staat, is een gotspe. Kan me niet voorstellen dat de reservekeeper van de B2 het slechter zou doen. Noodgreep Schaken als rechtsback is zowaar nog met van Beek de beste speler aan Feyenoord-zijde. Nee, ik wacht met smart op versterkingen... Basacikoglu is alvast welkom...

trebremmit schreef:
Lijkt me onzin. Ik denk niet dat Monchengladbach met de investering in Luuk de Jong meer heeft verdiend dan als ze het niet hadden gedaan.

Je verkoopt hier echt onzin.

Helemaal niets doen, levert op zoals er nu in de eerste helft werd gespeeld, zoals Titmeister al aangaf.
Die speler van Heerenveen die dan nu lijkt te worden gekocht, had wellicht al leuk vanavond kunnen spelen als Feyenoord hier voortvarender had opgetreden en eerder had gehandeld.

Nu wordt hij dan wellicht gekocht maar is de koop alleen nog mogelijk interessant voor eredivisiewedstrijden. En heeft dat wachten met aankopen nu geld bespaard of wordt er op termijn toch mee verloren?
Maar ik kan mij voorstellen dat alle anti-Feyenoord krachten zich graag uitspreken tegen de aanschaf van versterkingen.

Mjuman schreef:

musician schreef:

Overigens ligt er helemaal geen verzoek om zware leningen (met risico's) aan te gaan voor exorbitante aankopen.
2/3 van de ontvangen transfergelden zou al een acceptabele uitgave zijn om op zijn minst het verlies van de vertrokken en dragende spelers op te vangen.

Wat ik bedoelde was: een wissel trekken op toekomstig succes door spelers voor aan te trekken voor veel geld om de CL te halen - en daarop eigenlijk al rekenen in je calculatie - en vervolgens gaat het mis, net zoals in 2007 toen ook allerlei dure transfers etc werden uitgevoerd, dan zit je dus echt met de gebakken peren.

2/3 van de transfergelden zou - als de investerende "Vrienden van Feyenoord" een strak aflossingsschema hebben opgesteld - zomaar een flinke fractie te veel kunnen zijn. Elke investeerder wil zekerheid over terugbetaling en interest en daar lijkt mij een investering van 2/3 van de inkomsten niet mee te rijmen. Ik denk dat je eerder in termen van 35 - 45% zult moeten denken.

Lees net de tussenstand en het commentaar van Titmeister - dat wordt nog aanpoten. Succes!

Tsja als dan ook nog ervaren spelers als Mathijsen en Bouhlarouz zo in de fout gaan

Toch mooi, in je debuutwedstrijd een doelpunt...

musician schreef:
(quote)

Maar ik kan mij voorstellen dat alle anti-Feyenoord krachten zich graag uitspreken tegen de aanschaf van versterkingen.

Ik houd er maar over op want dit slaat nergens meer op.

Martial schreef:
(quote)

Speel je direct CL oftewel ben je kampioen geworden is de kans groter dat er spelers naar je toe willen komen en dat hoeft dan niet direct te betekenen koop dat kan ook huur zijn.

En als je CL speelt (zie Ajax al een aantal jaren) ben je sneller van je schuld af dan nu het geval is, maar zo slim zijn ze denk ik nog niet daar in het Maasgebouw.
Als er ergens geld te verdienen is, is het wel in de CL.

Net als in 2007 toen Feyenoord alles zette op het behalen van CL-voetbal en daardoor diep in de schulden kwam?

Feyenoord heeft op dit moment gewoon weinig te bieden financieel. Hopelijk wordt die 7 a 8 miljoen wel goed besteed. Bilal voor 1 a 1,5 miljoen euro zou alvast een super deal zijn. Al lijkt me dat echt veel te laag, aangezien Heerenveen altijd de hoofdprijs vraagt.

Nicolage Rico schreef:
Hopelijk wordt die 7 a 8 miljoen wel goed besteedt.

Zeg boekjesschrijver, zou je voltooid deelwoorden vanaf nu niet meer op -dt willen laten eindigen?

Aai, wat een fout. Voortaan m'n teksten toch nalezen.

Nicolage Rico schreef:
Net als in 2007 toen Feyenoord alles zette op het behalen van CL-voetbal en daardoor diep in de schulden kwam?

De fout die maar blijft worden gemaakt is, dat het beleid zoals dat nu wordt gevoerd door het Feyenoord bestuur moet zijn zoals het nu is en dat er anders als enig alternatief dreigt dat het gaat eindigen zoals het ooit is fout gegaan.

Maar er is wel degelijk een ander beleid te voeren. De vraag is echter of het huidige bestuur dat wel kan en daar begin ik inmiddels ernstige twijfels over te krijgen.

Dit (vanavond) is weer gewoon een hele slechte exercitie voor het Nederlandse voetbal. Eindig dan voortaan gewoon als 8e (inclusief voetbal op dat niveau) en laat PSV dan 2e worden. Geen financiële problemen, geen transfers nodig, geen discussies over hoge salarissen. Gewoon, veilig 8e en dan verder niks aan de hand.

Ja, dat laatste lijkt me een heel goed plan.

Ja, dat aantrekken van spelers die op Europees niveau meekunnen is alleen maar lastig en duur, zo blijkt. Daarom, laat maar zitten en voorkom dat je zo hoog in de competitie eindigt dat je Europa in moet.

Waar voetbal je dan voor?

musician 'k zou de innig gekoesterde wens om komediant te worden maar uit m'n hoofd zetten en ik zou ook meteen stoppen met uien snijden

Nicolage Rico schreef:
Waar voetbal je dan voor?

Om een potje fijn te kunnen janken

musician schreef:
(quote)

Edit: Ah! Ik lees dat Nicolage Rico nog een paar spelers aan de geruchtenstroom heeft toegevoegd.

Succes vanavond! (je weet maar nooit)

De enige geruchten die ik genoemd heb zijn Vossen en Atsu. Ook heb ik Afellay tussen neus en lippen genoemd, maar ik ging er niet vanuit dat hij daadwerkelijk zou komen.

Bilal gaat komen en Dost en Villalba waren/zijn geen geruchten - de interesse in deze spelers is door Feyenoord bevestigd.

Waarom wordt Başacıkoğlu ineens Bilal genoemd?

Dat is zijn voornaam - en die is een stuk makkelijker. We noemen jou toch ook gewoon Herman?

In Heerenveen hadden ze minder moeite met de naam. Wel weer typisch dat het voor R'dammers meteen te moeilijk is. Je kan de accenten ook weglaten... als je het twee keer hardop leest weet je toch wel wat er staat?

Bij Bilal denk ik ook meteen aan deze: Bilal
Niet zo gek op een muzieksite...

Feyenoord had trouwens best Viergever (komt die niet uit R'dam?) of Botteghin kunnen halen. En waarom gooien ze geen lijntje bij AZ uit voor Aron Jóhannsson? Niet zo goed als Pelle, maar wel een degelijke spits waarmee je tenminste een paar jaar vooruitkan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:58 uur

geplaatst: vandaag om 23:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.